Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld  (gelezen 23504 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #120 Gepost op: 21-01-2020, 11:22:09 »
Citaat
1: Startlocatie Australië/doellocatie Noord-Amerika
2: Startlocatie Azië/doellocatie Europa
3: Startlocatie Afrika/doellocatie Azië
4: Startlocatie Noord-Amerika/doellocatie Afrika
5: Startlocatie Zuid-Amerika/doellocatie Australië
6: Startlocatie Europa/doellocatie Zuid-Amerika

Je pakt 1 en gaat naar 5, 6, 2, 3, 4 en terug naar 1.

Klaar. Je kunt zo het rijtje af door 1 rondje te rijden.

Het gaat pas echt mis als iemand iets wegpakt terwijl er iemand anders onderweg is. Of wanneer er een stuk ontbreekt.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #121 Gepost op: 21-01-2020, 11:27:08 »
Je pakt 1 en gaat naar 5, 6, 2, 3, 4 en terug naar 1.

Klaar. Je kunt zo het rijtje af door 1 rondje te rijden.


Ze hadden vier teams.

Team 1: 1->5->6
Team 2: 6->2->3
Team 3: 3->4
Team 4: 4->1

Perfect uitvoerbaar, zelfs als je het team van een persoon uitsluit. Zo weet je zeker dat de mol bij een kandidaat zit. 

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #122 Gepost op: 21-01-2020, 11:30:28 »
Nog beter natuurlijk, maar dat was een chaos geworden denk ik. Met vier ploegen tegelijk communiceren. Daarom bracht ik het even terug naar de simpelste mogelijkheid: rijd een rondje met één wagentje. Of desnoods een tweede die het rondje andersom rijdt. Dan kom je elkaar in het midden wel tegen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #123 Gepost op: 21-01-2020, 13:28:33 »
Nog beter natuurlijk, maar dat was een chaos geworden denk ik. Met vier ploegen tegelijk communiceren. Daarom bracht ik het even terug naar de simpelste mogelijkheid: rijd een rondje met één wagentje. Of desnoods een tweede die het rondje andersom rijdt. Dan kom je elkaar in het midden wel tegen.

Dan zit je met het probleem in het midden en moet een duo vanaf daar naar de eerste locatie van het andere duo. Op zich niet onmogelijk, maar toch moeilijk. Een betere optie is misschien een auto halverwege laten beginnen en in dezelfde richting laten rijden. Maar zoals je zegt, met een groep WIDM-kandidaten is een autotje het makkelijkst. Is iemand al nagegaan of dat goed haalbaar was binnen het tijdsbestek? 

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #124 Gepost op: 21-01-2020, 14:46:45 »
Ik weet niet precies waar de puzzelstukken lagen, maar om een idee te krijgen van de afstanden heb ik even een route rondom het park laten berekenen. Ik kom dan uit op 3,65 km. Van de parkeerplek naar dit rondje zal ook nog zo'n km zijn schat ik.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #125 Gepost op: 21-01-2020, 15:42:29 »
Ik weet niet precies waar de puzzelstukken lagen, maar om een idee te krijgen van de afstanden heb ik even een route rondom het park laten berekenen. Ik kom dan uit op 3,65 km. Van de parkeerplek naar dit rondje zal ook nog zo'n km zijn schat ik.

Neem dan aan dat het ongeveer 4km is tussen de verste twee uiteenliggende punten. Dus 6 verplaatsingen x 4 km is een maximale afstand van 24km. Stel dat dat autootje ongeveer 30 km per uur rijdt, dan heb je ruim genomen een uur nodig om het te voltooien met 1 autootje.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #126 Gepost op: 21-01-2020, 21:01:15 »
Ik denk dat dit aan de hoge kant is. Sommige punten liggen heel dicht bij elkaar. Ik heb in de kaart van pagina 3 de verplaatsingen getekend. De langste verplaatsing (2 naar 6) is hemelbreed ongeveer 1100 m.
Zeg dat de 4 grootste verplaatsingen over de weg 2 km zijn. ALs je voor de 2 kleinste verplaatsingen 1 km rekent, dan kom je in totaal op 10 km. Dit is volgens mij ruim geschat. Met 30 km/h zou je dus in 20 minuten klaar zijn.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #127 Gepost op: 21-01-2020, 21:24:48 »
Dat deze opdracht Met wat betere communicatie prima te doen was, is voor mij wel duidelijk. Hierin spelen De mensen in de controlroom zeker een rol, maar ook is de ether discipline een stoorzender ( want hoe Houdt jaike die Porto nu vast? ) .

Maar ook de bestuurders van de karretjes zijn vaag bezig. Op een bepaald moment zien we rob/ buddy, Tina/ Nathan en jaike allemaal bij elkaar in 1 shot en de kaart van bv noord America is nooit gezocht.

Ik vraag me echter wel af of rob/ buddy de enige deelnemers waren die een kaart voorbij rijden. Want de kaartmaker op pagina 3 van dit topic zegt dat mil/claes op einde op een verkeerde plek zoeken, maar ik zie toch beelden Waar zij op een scherm voorbij komen Waar johan en leonie op kijken als ze de doel locatie van Europa zoeken.

Veel molgedrag, weinig communicatie dus resultaat terecht nul euro

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #128 Gepost op: 21-01-2020, 21:34:57 »
Dat de locaties van de puzzelstukken kloppen, geloof ik. Vraag blijft bij mij wel een beetje waar Claes en Mil eindigen. Bij dat kunstwerkachtig ding met drie cirkels/ballen. Ik kan dat op de kaart niet goed vinden.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #129 Gepost op: 21-01-2020, 21:42:56 »
Welk scherm bedoel je waar ze voorbij komen, want het enige scherm waar ik ze voorbij zie komen is het scherm op de bovenste rij, tweede van links. Dat scherm kijkt uit op/bij locatie 7. Het kunstwerk is tegenover de straat waar Azië en Afrika starten.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #130 Gepost op: 21-01-2020, 21:55:18 »
Blijkbaar is er verwarring over waar Claes en Mil eindigen, maar ik geloof toch dat squirleon dit gedetailleerd heeft uitgezocht en kan beargumenteren. Dat betekent dan toch dat Claes/Mil flink uit de richting geëindigd zijn met een stuk dat ze niet hadden moeten hebben. En dat konden ze ook weten. De rest van mijn analyse kennen jullie of kunnen jullie op een van de andere pagina's in dit topic lezen. Tel daar de aanvullende info van MartinJ bij op en ik denk dat we dan samen goed speurwerk hebben geleverd. De conclusie van een en ander blijft uiteraard een kwestie van interpretatie.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #131 Gepost op: 21-01-2020, 22:16:31 »
Welk scherm bedoel je waar ze voorbij komen, want het enige scherm waar ik ze voorbij zie komen is het scherm op de bovenste rij, tweede van links. Dat scherm kijkt uit op/bij locatie 7. Het kunstwerk is tegenover de straat waar Azië en Afrika starten.
Ik twijfel niet aan jouw analyses maar ik ben benieuwd hoe je aan de informatie komt. De beelden die je in google maps krijgt en satelliet weergave zijn vrij vaag. En streetview doet het bij mij niet voor deze streek. Uit de beelden van de uitzending zie je heel even een deel van de kaart met 3 locaties van stukken werelddeel (jouw nummers 2, 3 en 4 voor volgens mij). Kortom, hoe doe je dat?

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #132 Gepost op: 21-01-2020, 22:37:10 »
Op de kaart aan de muur achter Leonie en Johan zijn in combinatie op verschillende fragmenten samen de andere drie locaties van de puzzelstukken te zien. Ik heb het vervolgens bevestigd met de satelliet beelden van google maps. Als je goed kijkt op google maps kun je locaties herkennen aan bijvoorbeeld gebouwen en de tegels op de vloer. Voor het puzzelstuk met Azië heb ik het bevestigd doordat het kunstwerk in de vorm van de bol eerder in de opdracht te zien is.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #133 Gepost op: 21-01-2020, 23:27:03 »
Wat ik bedoel te zeggen is dat we in de aflevering op een x moment mil/ claes ergens links in de schermenwand door het beeld zien gaan. Dit zou de plek van Europa moeten zijn, zij hebben ook het stuk Europa bij  Zich.


Vanaf dat moment horen we mil/ claes Alleen maar vragen Waar dat stuk dan Moet en we horen johan maar uitleggen over dat kunstding. Ik heb geen enkele informatie die in de richting wijst dat claes/ mil niet op de juiste locatie zijn.

Ik leid de juistheid van de plek af door
De positie op de schermenwand , uiterst links op de hoogte van azie.
En
Doordat johan en leonie ook naar die schermen kijken. We zien heel kort het rode kruis door het beeld gaan, heel kort ook het karretje en verder vragen van mil/claes en steeds hetzelfde antwoord van johan.

Over het stuk azie dat Moet op de plek Waar ze afrika Hadden laten liggen. Op een grote parking , links , Met zicht op de brug. We zien buddy en rob hier nog Langs rijden.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2020, 23:29:30 door Tarbozan »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #134 Gepost op: 21-01-2020, 23:49:38 »
Citaat
Ik leid de juistheid van de plek af door
De positie op de schermenwand , uiterst links op de hoogte van azie.

Ik betwijfel of dat iets betekent. Ze zijn in het begin ook linksboven te zien, maar vinden Australië. Dat is op de kaart op pagina 3 links in het midden (locatie 1) en op het scherm in de Control Room meer naar rechts en naar boven. De schermenwand en de werkelijke kaart kunnen dus ten opzichte van elkaar best eens een stuk gedraaid zijn. Je zou daarvoor de kaart van squirleon misschien moeten draaien, zodat Australië niet links in het midden ligt, maar meer naar rechts en meer naar boven. Dan komt het mogelijk overeen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #135 Gepost op: 22-01-2020, 00:51:08 »
Het scherm Waar ik het over heb is niet iets Waar ze iets Vinden maar Waar ze Europa moeten gaan plaatsen ( zowel volgens de info vanuit control als gezien de plek op de schermenwand).

We zien dus mil/ claes Met puzzelstuk Europa links op de schermwand verschijnen en ze zijn op zoek naar  het rode kruis daar. Ik lees dan hier uit een analyse dat mil / claes op een verkeerde plek zouden zijn op het einde van de opdracht.

Uit de beelden die we in de aflevering zien, heb ik niet het idee dat ze op een verkeerde plek staan of verkeerd gestuurd zijn.

Ze hebben Europa, johan zegt dat ze naar plek moeten Waar bus geparkeerd stond , claes claimt te weten Waar heen en ze rijden weg.  Even later is de focus in control room op links op de schermwand ( plek Waar Europa heen Moet) en we zien daadwerkelijk mil / claes voorbij komen.

Ergens in de afstemming controlroom naar mil klopt iets niet over de exacte plek van het rode kruis.  Maar ik krijg niet de indruk dat ze op verkeerde plaats zijn.
Iemand die wel denkt dat ze heel ergens Anders zijn, die zijn visie hier wil uitleggen?


Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #136 Gepost op: 22-01-2020, 12:19:39 »
Het enige scherm waarop ik Mil en Claes voorbij zie komen is het scherm op de bovenste rij, tweede van links. Er is ook een shot van alleen dit scherm terwijl ze voorbij rijden. De locatie van die camera is op locatie 7. Het scherm met het rode kruis voor Europa is 1 scherm daar onder. Ik zie op dat scherm niemand voorbij rijden.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #137 Gepost op: 22-01-2020, 12:35:14 »
(knip)
Ik leid de juistheid van de plek af door
De positie op de schermenwand , uiterst links op de hoogte van azie.
Volgens mij hoorden we Johan nog zeggen dat er geen systeem zit in de positie van de schermen op de schermenwand en de geografisch locatie van de puzzelstukken zoals deze zijn aangegeven met een mollogo op kaart van het park. Ik vermoed dat deze plekken ook alleen zijn aangegeven op de geplastificeerde kaart die ze hebben en niet op de grote kaart die aan de muur hangt. Zo jammer dat we niet wat betere beelden krijgen van de kaart want dan kunnen we de opdracht veel beter volgen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #138 Gepost op: 22-01-2020, 16:14:20 »
Voor het gemak hier even een kaartje geplaatst met de locaties zoals die zijn gevonden door Squirleon met namen van werelddelen en de verplaatsingen zoals deze nodig waren en wie wat heeft verplaatst of proberen te verplaatsen.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #139 Gepost op: 22-01-2020, 20:11:11 »
Met de aantekening dat Claes en Mil, als ik het goed begrijp, op positie 7 eindigen. Terwijl ze voor ze het laatste stuk pakten al in de richting Azië/Afrika  moesten en ook toen ze dat stuk pakten. Ze zitten echt compleet verkeerd, naast de andere gevolgen die het pakken van dat stuk heeft. Maar dat is nu wel uitgelegd.