Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld  (gelezen 23456 keer)

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #40 Gepost op: 19-01-2020, 09:23:32 »
Miljushka deed enorm goed haar best deze opdract en dat is TEGENDRAADS gedrag voor een mol!
Vorige week (vrachtwagens, escaperoom) deed ze ook al zo haar best. Gaat me te ver voor een mol.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #41 Gepost op: 19-01-2020, 09:38:49 »
Dit is een alles of niets opdracht en dus kun je als mol Prima 90% van de opdracht alles goed doen , zolang je er maar voor zorgt dat 1 deel niet op de juiste plek komt.

Dus goed mogelijk dat johan alles goed lijkt door te geven om bv de parkeerplek van de bus niet goed te zeggen. Of rob en buddy die Langs afrika rijden en het niet (willen) zien.

Sommige schrijven jaike af omdat ze geen puzzelstuk heeft en niet veel lijkt te doen, maar als mol kun je prima 80% vd opdracht onder de radar vliegen om indien nodig in de eindfase 1 stuk mee te pakken en verkeerd te plaatsen. Zeker als je toch Alleen rond rijdt

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #42 Gepost op: 19-01-2020, 10:01:15 »
Er ging inderdaad van alles mis in de controlroom, vooral Leonie was chaotisch en gaf weinig informatie. Eruit concluderen of de mol al dan niet in de controlroom zat is te voorbarig (de mol heeft in het verleden al vaker in de controlroom gezeten).

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #43 Gepost op: 19-01-2020, 10:41:13 »
Wie hadden er allemaal een porto vast? Vond het wel weer interessant namelijk dat er soms mensen niet gehoord werden.
Jaike, Tina en Rob?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #44 Gepost op: 19-01-2020, 10:45:10 »
Jaike, Tina en Rob?

En Miljuschka, Leonie sowieso. (Nog eens goed checken. Want inderdaad interessant. Klassieke molactie om even wat knoppen ingedrukt te houden.)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #45 Gepost op: 19-01-2020, 10:48:02 »
En Miljuschka, Leonie sowieso. (Nog eens goed checken. Want inderdaad interessant. Klassieke molactie om even wat knoppen ingedrukt te houden.)
Het werd besproken in Moltalk, maar ik heb het niet onthouden (vrees ik).

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #46 Gepost op: 19-01-2020, 10:53:19 »
C) rob en buddy rijden in beeld aan de kaart van afrika ( Waar hun Azie moest komen) voorbij.
... beetje zoals Chris die aan een envelop voorbij rent.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #47 Gepost op: 19-01-2020, 10:59:53 »
Ik heb een kaartje bijgevoegd van deze opdracht:
1: Startlocatie Australië/doellocatie Noord-Amerika
2: Startlocatie Azië/doellocatie Europa
3: Startlocatie Afrika/doellocatie Azië
4: Startlocatie Noord-Amerika/doellocatie Afrika
5: Startlocatie Zuid-Amerika/doellocatie Australië
6: Startlocatie Europa/doellocatie Zuid-Amerika
7: Claes en Miljuschka rijden hier aan het eind van de opdracht rond.

Twee dingen die opvallen zijn dat Claes en Miljuschka voor de plaats waar ze het puzzelstuk Europa moeten neerleggen volledig de verkeerde kant worden opgestuurd en dat Buddy en Rob van 2 helemaal naar 6 rijden, terwijl hun doel 3 vlak bij is.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #48 Gepost op: 19-01-2020, 11:19:23 »
Handig overzicht!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #49 Gepost op: 19-01-2020, 11:30:51 »
Johan en Leonie komen om precies 1 minuut voor 12 de controle kamer binnen
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #50 Gepost op: 19-01-2020, 11:42:59 »
Zit er een hint in welke landen groen gekleurd zijn en welke niet? Of zijn dat gewoon bezochte landen uit eerdere edities?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #51 Gepost op: 19-01-2020, 11:59:59 »
Ik bekijk nu de opdracht. Zie Rob & Miljuschka met een portofoon in de hand. Jaike was alleen dus zij het sowieso een portofoon. Tina is de laatste met een portofoon. In de controlekamer heeft Leonie de portofoon in handen.

Claes "wat zijn prieeltjes?"


Offline NepetaLeijon27

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #52 Gepost op: 19-01-2020, 12:20:12 »
Was het in de beschrijving gezegd dat het een /Chinese/ wereldkaart moest zijn, dus met China in het midden? Johan nam dat anders wel redelijk snel aan vond ik. (Is ook zo, net zoals wij Europa in het midden hebben. Bovendien noemen de Chinezen hun eigen land vrij letterlijk 'Middenland')

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #53 Gepost op: 19-01-2020, 12:21:29 »

Ja, dat werd gezegd.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #54 Gepost op: 19-01-2020, 12:43:38 »
Zit er een hint in welke landen groen gekleurd zijn en welke niet? Of zijn dat gewoon bezochte landen uit eerdere edities?
Bezochte landen uit eerdere edities  ::ok::

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #55 Gepost op: 19-01-2020, 12:46:31 »
Ik ga er vanuit dat het kaartje klopt. Dan zie ik...

Mil en Claes vertrekken en precies de verkeerde kant op, terwijl Tina vraagt om te wachten. Daar zijn twee dingen mee.

- Azië moet daar niet
- Ze wachten niet

Dat vertrek moet ook, om te voorkomen dat Europa goed ligt èn om te voorkomen dat ze Tina en Nathan kruisen. Als ik het kaartje goed zie, komen Tina en Nathan precies van die plaats waar Mil en Claes heen moeten. Mil en Claes laten nu een stuk verdwijnen en zorgen ervoor dat de blikken ook richting Tina en Nathan gaan. Zij zitten immers ook fout?

Mil en Claes leggen twee stukken goed, rijden met Europa een verkeerde kant op en laten Tina en Nathan zwemmen. Tina en Nathan zijn dan wel op weg naar de verkeerde plaats (de reden weet ik niet), maar Mil en Claes moeten dat ook weten. Zij hebben immers daar net een ander stuk neergelegd, maar zeggen niets.

Overigens ligt de oplossing gewoon voor Johan in de control room. Dus dat was het probleem niet. Zeg het maar...

A. Mil en Claes delen info niet en rijden zelf verkeerd
B. Tina en Nathan delen info niet en rijden zelf verkeerd
C. Mil en Claes èn Tina en Nathan zijn de verkeerde kant opgestuurd

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #56 Gepost op: 19-01-2020, 12:47:46 »
Deze opdracht was volgens mij zeker haalbaar, maar wel met de juiste mensen in de controlekamer. Johan leek het allemaal redelijk onder controle te hebben, maar werd enorm gestoord door Leonie die alleen maar chaotisch was. Hierdoor was het vrijwel onmogelijk voor hem om het hoofd koel te houden en de juiste beslissingen te nemen. Ligt de schuld dan alleen bij Leonie? De koppels in het park waren ook niet echt handig bezig: 20 keer over een parkeerplaats rijden en dan nog het kruis missen? Jaike die zichzelf volledig buiten het spel liet zetten?

Twee dingen die opvallen zijn dat Claes en Miljuschka voor de plaats waar ze het puzzelstuk Europa moeten neerleggen volledig de verkeerde kant worden opgestuurd en dat Buddy en Rob van 2 helemaal naar 6 rijden, terwijl hun doel 3 vlak bij is.

Mooi speurwerk! In de aanwijzingen vanuit de controlekamer gaat dus ook het nodige mis.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #57 Gepost op: 19-01-2020, 13:03:05 »
Jaike haar probleem was dat ze geen puzzelstuk ging zoeken. Als controlroom is het lastig om vier karretjes tegelijk aan te sturen en dan focus je gewoon op degene die een stuk in hun kar hebben. Door zelf geen initiatief te nemen stond ze nu buitenspel naar mijn idee.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #58 Gepost op: 19-01-2020, 13:07:15 »
Zit er een hint in welke landen groen gekleurd zijn en welke niet? Of zijn dat gewoon bezochte landen uit eerdere edities?

Het 1 sluit t ander niet uit
« Laatst bewerkt op: 19-01-2020, 18:33:20 door Daisy, Reden: Quote gefixed »

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #59 Gepost op: 19-01-2020, 13:36:24 »
Ik vond dit dus helemaal niet zo ingewikkeld zoals er bij Moltalk wel 10 keer gezegd werd. ::rofl::

Was volgens mij gewoon prima haalbaar.

Vond vooral Rob verdacht.
Frankje Lapi