Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld  (gelezen 23458 keer)

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #60 Gepost op: 19-01-2020, 13:53:29 »
Jaike haar probleem was dat ze geen puzzelstuk ging zoeken. (...) Door zelf geen initiatief te nemen stond ze nu buitenspel naar mijn idee.

Klopt helemaal. En in mijn ogen is dat toch niet iets wat je van een fanatieke kandidaat zoals Jaike zou verwachten. Of zou het door drukte/warmte/onzekerheid/perfectionisme/verdacht willen worden zijn gegaan zoals het ging? We hebben van de anderen overigens niks hierover gehoord, dus zou ook kunnen dat we alleen beelden zagen van een stilstaande Jaike, terwijl ze verder wel gezocht heeft maar gewoon niks kon vinden?
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #61 Gepost op: 19-01-2020, 13:57:48 »
Er werd haar toch een stuk afgenomen door Mil? Met als op zich begrijpelijke reden dat alleen rijden met zo'n ding lastig is, omdat hij gaat schuiven.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #62 Gepost op: 19-01-2020, 14:11:39 »
Net gekeken, moet alleen Moltalk nog zien. Eerste waar ik hier naar kijk: wie hebben de portofoon vast, dat is de beste mol positie mijns inziens. Jaike staat alleen maar heeft ook geen invloed op het spel. Ik vind Mil en Rob het meest verdacht hier, en Tina is afgevallen. Leonie teveel in spotlights en aandacht op haar gevestigd zo, wat ook nog even door Mil in een biecht bevestigd werd.

Kortom, ik focus op Rob en Mil in deze opdracht  ::vergroot::
Meer L

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #63 Gepost op: 19-01-2020, 14:32:12 »
De camera die het vertrek van Azië door Rob/Buddy vastlegde was ook de camera die de aankomst Claes/Mil vastlegde met Europa. En Europa moest naar de plek van Azië. Dus ze zaten goed, maar konden de exacte plek niet vinden?
Rob en Buddy zaten ook goed op het laatst, maar zien allebei niets?
Misschien zijn nog teveel kandidaten aan het mollen?
Jaike alleen, ze ligt niet lekker in de groep. Zag je ook al bij groepskeuze bij het vuurwerk.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #64 Gepost op: 19-01-2020, 14:33:08 »
Johan en Leonie komen om precies 1 minuut voor 12 de controle kamer binnen

Ik zie niet waarom dit een aanwijzing zou zijn.  ???
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #65 Gepost op: 19-01-2020, 14:34:36 »
Ik zie niet waarom dit een aanwijzing zou zijn.  ???
Beide 1 minuut voor 12.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #66 Gepost op: 19-01-2020, 14:35:44 »
Beide 1 minuut voor 12.
Het kwartje val bij mij nu pas  ::schaam:: 

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #67 Gepost op: 19-01-2020, 15:21:50 »
Beide 1 minuut voor 12.
Oh, nu zie ik pas dat die 23:59 op Johans shirt staat. Dat is wel opvallend ja.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #68 Gepost op: 19-01-2020, 15:22:46 »
Ik vond dit dus helemaal niet zo ingewikkeld zoals er bij Moltalk wel 10 keer gezegd werd. ::rofl::

Was volgens mij gewoon prima haalbaar.

Vond vooral Rob verdacht.

Ja wel haalbaar maar lijkt me wel een van de moeilijkere opdrachten, omdat ze niet wisten wat ze moesten maken. Het is dat Johan wist dat Azië in het midden moest liggen. Daarnaast was het niet heel eenvoudig om vanuit de control room duidelijk een plek met puzzelstuk te omschrijven, omdat alles op elkaar leek “die kruising bij die boompjes...” ja ehh.

Wel een goede opdracht hoor, ik hou er wel van als de lat niet te laag ligt. Misschien hadden ze iets meer tijd kunnen krijgen, dan was ie helemaal goed geweest.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #69 Gepost op: 19-01-2020, 15:27:09 »
Het is dat Johan wist dat Azië in het midden moest liggen.
Zo moeilijk was dat ook niet, er lag gewoon een kaartje met de oplossing naast hem
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #70 Gepost op: 19-01-2020, 15:28:11 »
Ik ga er vanuit dat het kaartje klopt. Dan zie ik...

Mil en Claes vertrekken en precies de verkeerde kant op, terwijl Tina vraagt om te wachten. Daar zijn twee dingen mee.

- Azië moet daar niet
- Ze wachten niet

Dat vertrek moet ook, om te voorkomen dat Europa goed ligt èn om te voorkomen dat ze Tina en Nathan kruisen. Als ik het kaartje goed zie, komen Tina en Nathan precies van die plaats waar Mil en Claes heen moeten. Mil en Claes laten nu een stuk verdwijnen en zorgen ervoor dat de blikken ook richting Tina en Nathan gaan. Zij zitten immers ook fout?

Mil en Claes leggen twee stukken goed, rijden met Europa een verkeerde kant op en laten Tina en Nathan zwemmen. Tina en Nathan zijn dan wel op weg naar de verkeerde plaats (de reden weet ik niet), maar Mil en Claes moeten dat ook weten. Zij hebben immers daar net een ander stuk neergelegd, maar zeggen niets.

Overigens ligt de oplossing gewoon voor Johan in de control room. Dus dat was het probleem niet. Zeg het maar...

A. Mil en Claes delen info niet en rijden zelf verkeerd
B. Tina en Nathan delen info niet en rijden zelf verkeerd
C. Mil en Claes èn Tina en Nathan zijn de verkeerde kant opgestuurd

Volgens mij geeft Mil door dat zij op de plek staan waar Tina en Nathan moeten zijn en dat zij zelf verder zullen rijden en het stuk meenemen. Tina reageert eerst dat dat niet handig is maar laat het toch weer gaan. Nathan rijdt onvermoeibaar door en volgens mij rijdt hij (opzettelijk?) verkeerd.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #71 Gepost op: 19-01-2020, 15:29:28 »
Zo moeilijk was dat ook niet, er lag gewoon een kaartje met de oplossing naast hem


Geweldig, dat had ik helemaal gemist. Vond Johan al zo snel schakelen  ::rofl::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #72 Gepost op: 19-01-2020, 15:34:39 »
Zo moeilijk was dat ook niet, er lag gewoon een kaartje met de oplossing naast hem


Oh dat heb ik dan gemist. Blijft wel dat hij het al bij binnenkomst zei en dus zelf ook wist. Maar dit maakt de opdracht wel een stuk haalbaarder.
Kim zei ook in moltalk dat het moeilijk was omdat ze niet wisten wat de oplossing moest worden.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #73 Gepost op: 19-01-2020, 15:40:58 »
Ik heb even een screenshot gemaakt van de begintoestand van de kaart. In principe kun je nu op elk 2 bij 3 rechthoek de gevraagde wereldkaart (met China in het midden) maken.
Op het moment dat Johan het stuk van Australie laat verplaatsen naar de plek waar nu Zuid Amerika ligt (vet groene pijl) dan heb je hiermee een keuze gemaakt voor de paarse rechthoek. De zwarte pijlen geven nu aan hoe je de stukken moet verplaatsen.

Op het moment dat ze Australie hebben verplaatst naar Zuid Amerika is de eerste vraag: waar moet Zuid Amerika dan naar toe. Johan zegt dan: dat moet sowieso naar Europa (vette rode pijl). Dit is fout, want hij moet een vakje hoger komen te liggen. Azie wil hij één vak te veel naar links liggen (andere rode pijl).

Deze opdracht was best wel simpel want ze hadden nota bene al de gewenste werreldkaart en hoefden er niet zelf achter te komen dat China hier in het midden ligt. En verder stond op de plattegrond volgens mij ook de locatie van de camera's aangegeven.

Johan bakt er hier heel weinig van, maar ik zie dit eerder als nepmol actie dan als echte molactie want elke fout die je hier maakt is veel te controleerbaar.

Wat mij ook opviel is dat Miljuschka het had over de "Meldkamer" in plaats van "Control room", of ik moet me sterk vergissen. Is dit een verspreking? Ik stel mij zo voor dat bij voorbereiding van een opdracht de dingen worden benoemd zoals ze op dat moment in gebruik zijn, in tegenstelling tot wat hun rol zal zijn in het spel. Mil dus Mol?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #74 Gepost op: 19-01-2020, 15:46:04 »
Zelfs als er geen kaart met oplossing zou liggen zou ik het zo bedenken zoals het moet zijn.

Je gaat uit van de plek waar jij bent in het midden. Je weet dan dat er boven China weinig ligt, terwijl er onder China wel veel is. Je weet ook wat er rechts van China respectievelijk links van China ligt.

Offline stuntpiloot

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #75 Gepost op: 19-01-2020, 15:56:43 »
Is iemand het al opgevallen dat sommige landen groen zijn en andere blauw? Heeft dit een link met de mol?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #76 Gepost op: 19-01-2020, 16:01:47 »
Is iemand het al opgevallen dat sommige landen groen zijn en andere blauw? Heeft dit een link met de mol?
Groen is waar 'Wie is de mol?' zich heeft afgespeeld.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #77 Gepost op: 19-01-2020, 16:09:24 »
Ik heb even een screenshot gemaakt van de begintoestand van de kaart. In principe kun je nu op elk 2 bij 3 rechthoek de gevraagde wereldkaart (met China in het midden) maken.
Op het moment dat Johan het stuk van Australie laat verplaatsen naar de plek waar nu Zuid Amerika ligt (vet groene pijl) dan heb je hiermee een keuze gemaakt voor de paarse rechthoek. De zwarte pijlen geven nu aan hoe je de stukken moet verplaatsen.

Op het moment dat ze Australie hebben verplaatst naar Zuid Amerika is de eerste vraag: waar moet Zuid Amerika dan naar toe. Johan zegt dan: dat moet sowieso naar Europa (vette rode pijl). Dit is fout, want hij moet een vakje hoger komen te liggen. Azie wil hij één vak te veel naar links liggen (andere rode pijl).

Deze opdracht was best wel simpel want ze hadden nota bene al de gewenste werreldkaart en hoefden er niet zelf achter te komen dat China hier in het midden ligt. En verder stond op de plattegrond volgens mij ook de locatie van de camera's aangegeven.

Johan bakt er hier heel weinig van, maar ik zie dit eerder als nepmol actie dan als echte molactie want elke fout die je hier maakt is veel te controleerbaar.

Wat mij ook opviel is dat Miljuschka het had over de "Meldkamer" in plaats van "Control room", of ik moet me sterk vergissen. Is dit een verspreking? Ik stel mij zo voor dat bij voorbereiding van een opdracht de dingen worden benoemd zoals ze op dat moment in gebruik zijn, in tegenstelling tot wat hun rol zal zijn in het spel. Mil dus Mol?

Was het niet zo dat de puzzelstukken op de plekken gelegd moesten worden waar een rood kruis was? We zien aan het eind ook 2 rode kruizen, als ze allemaal in de control room zijn. En dat uiteindelijk de camerabeelden van de plekken met een rood kruis 4 beeldschermen beslaan ipv één en dat dan de wereldkaart moet kloppen?
De plek waar dan in het begin Azië ligt, beslaat de 4 schermen linksboven.
De plek waar in het begin Afrika ligt, beslaat de 4 schermen boven in het midden en Australië de 4 schermen rechtsboven. Hetzelfde geldt voor de onderste rij. (Noord-Amerika de 4 schermen linksonder, Zuid-Amerika midden onder en Europa rechtsonder.)

Dan is het zo dat:
Azië wordt Europa    Afrika wordt Azië   Australië wordt Noord-Amerika
N-Amerika wordt Afrika   Z-Amerika wordt Australië   Europa wordt Z-Amerika

In dat geval zegt Johan het dus wel goed.


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #78 Gepost op: 19-01-2020, 16:11:05 »
Johan deed het 100% goed. Leonie was verward. Dat kan een goede reden hebben. Mil communiceerde opeens niet via de meldkamer maar rechtstreeks met Tina. En vanaf dat moment is Leonie het overzicht kwijt. Mil was tegendraads door niet met de control kamer maar rechtstreeks te communiceren.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #79 Gepost op: 19-01-2020, 17:26:23 »
Het beeld dat we aan het einde te zien krijgen met 4 beeldschermen per camera komt volgens mij niet overeen met de camerabeelden die Johan en Leonie hebben ingesteld. Het stuk van Zuid Amerika ligt namelijk behoorlijk scheef op het moment dat Leonie zegt dat de tijd om is. Ik weet niet of je op enig moment kunt zien welke camera's allemaal boven een kruis staan waar eventueel aan het begin een puzzelstuk ligt. Hoe weet Johan trouwens welke camera verantwoordelijk is voor welk deel van het eindbeeld? Ik kan met niet herinneren dat we tijdens de opdracht zo'n gecombineerd beeld te zien hebben gekregen.