Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot  (gelezen 35213 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #160 Gepost op: 26-01-2020, 20:31:14 »
Podcast.
De oorspronkelijke opdracht kon niet doorgaan omdat het 40 graden was. Dat maakt de mol minder voorbereid en moet meer improviseren.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #161 Gepost op: 26-01-2020, 20:36:49 »
Podcast.
De oorspronkelijke opdracht kon niet doorgaan omdat het 40 graden was. Dat maakt de mol minder voorbereid en moet meer improviseren.

Dat ging toch over de opdracht met de beelden (Beeldig)?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #162 Gepost op: 26-01-2020, 20:44:04 »
Zitten we alleen nog met de vraag waarom het servies in minder dan een jaar twee keer zo duur is geworden...

Omdat die Chinezen ook niet gek zijn en weten dat hun servies getoond wordt aan een paar miljoen kijkers in Nederland. 
 8)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #163 Gepost op: 26-01-2020, 20:50:14 »
Hier de knip van de makers. Let op waar Mil staat en hoe ze kijkt. Er mist duidelijk een stuk:

https://youtu.be/qJ_1BiOe6Rs

Dit is een bewuste keuze van de makers.

Het gevolgd hiervan is dat Nathan verdachter overkomt. Want zijn actie lijkt nu veel abrupter en resoluter.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #164 Gepost op: 26-01-2020, 20:54:31 »
Nu het dus duidelijk is dat er geen overeenstemming gesprek is weggeknipt maar alleen de vraag van Rik kom ik tot de conclusie dat Nathan hier niet verdachter wordt neergezet.


Over de actie op zichzelf kunnen we blijven twisten

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #165 Gepost op: 26-01-2020, 20:55:12 »
Nu het dus duidelijk is dat er geen overeenstemming gesprek is weggeknipt maar alleen de vraag van Rik kom ik tot de conclusie dat Nathan hier niet verdachter wordt neergezet.


Over de actie op zichzelf kunnen we blijven twisten
Dat is helemaal niet duidelijk, waar baseer je dat op  ??? ??? In tegendeel zelfs
« Laatst bewerkt op: 26-01-2020, 20:58:23 door Theovv »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #166 Gepost op: 26-01-2020, 20:58:16 »
Dat is helemaal niet duidelijk, waar baseer je dat op  ??? ???

Uitgelegd op de vorige pagina.
Rob zegt duidelijk erna tegen Buddy: wat doet ie nou!!
Mil zei de actie achteraf ook raar te vinden. Duidelijk geen overeenstemming

Dit alles ontkracht jouw verhaal.

Nu heb ik er genoeg over gezegd.. anders blijf ik in herhaling vallen ::)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #167 Gepost op: 26-01-2020, 21:12:42 »
Uitgelegd op de vorige pagina.
Rob zegt duidelijk erna tegen Buddy: wat doet ie nou!!
Mil zei de actie achteraf ook raar te vinden. Duidelijk geen overeenstemming

Dit alles ontkracht jouw verhaal.

Nu heb ik er genoeg over gezegd.. anders blijf ik in herhaling vallen ::)
Je presenteert aannames als feiten en dat is onterecht.

Rob en Mil lijken het er inderdaad niet mee eens te zijn, wat aangeeft dat het geen unanieme beslissing was, maar wel dat de patstelling van 4-4 doorbroken was.

Maar dat is, net als jouw aannames slechts speculatie.

Enige feit is de knip van de makers in de beelden. Nergens kan je mee vaststellen wat er weggeknipt is en hoe lang de tijd is die wegvalt. Dat is allemaal speculatie.

Blijft gewoon overeind staan dat de keuze van de makers om te knippen Nathan verdachter maakt door de abrupte overgang.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #168 Gepost op: 26-01-2020, 21:15:17 »
Enige feit is de knip van de makers in de beelden. Nergens kan je mee vaststellen wat er weggeknipt is en hoe lang de tijd is die wegvalt. Dat is allemaal speculatie.

Precies. Er kan nog wel een minuut lang over en weer gediscussieerd zijn. Misschien was Nathan het gezeik zat of misschien verliep de discussie wel narrig. Dat zouden prima verklaringen zijn voor Nathans strakke gezicht.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #169 Gepost op: 26-01-2020, 21:18:38 »
Je presenteert aannames als feiten en dat is onterecht.


Nu nog 1x en dan hou ik er over op.

Het feit dat Rob die uitroep doet geeft aan dat hij verbaasd is.. het feit dat Mil achteraf zegt de actie raar te vinden zegt dat zij ook verbaasd was ..dit alles bewijst dat er geen overeenkomings gesprek heeft plaatsgevonden anders zouden ze niet verbaasd zijn.

Dat er overal geknipt wordt hoor je mij niet ontkennen. Hier is waarschijnlijk alleen de vraag van Rik weggeknipt.

Denk jij maar wat anders .. lijkt me prima  ::ok::


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #170 Gepost op: 26-01-2020, 21:25:17 »
Als die hele minuut ging over "een gokje wagen" dan maakt die knip hem juist minder verdacht, want dan zou Nathans actie nog vreemder over zijn gekomen, na een tendens richting gokje wagen. En Rob die zegt inderdaad " wat deed ie?" Een reactie op het ogenschijnlijk impulsieve handelen van Nathan.
Mol boekje Nathan: waarom zou jij een goede mol kunnen zijn? omdat ik keuzes durf te maken die niet vanzelfsprekend zijn, impulsief en vastbesloten.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #171 Gepost op: 26-01-2020, 21:29:06 »
Mol boekje Nathan: waarom zou jij een goede mol kunnen zijn? omdat ik keuzes durf te maken die niet vanzelfsprekend zijn, impulsief en vastbesloten.

Nou, het lijkt mij dat als het zo obvious was, dat er dan helemaal niemand meer zou afvallen (bij wijze van spreke uiteraard) omdat vanaf dat moment alle kandidaten op Nathan zouden zitten.  ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #172 Gepost op: 26-01-2020, 21:54:07 »
Er is heel weinig protest tijdens/na de actie van Nathan, lijkt me dus waarschijnlijker dat er niet meer 4 mensen voor gokken waren, maar minder.

In ieder geval is er een verandering van patstelling in de groep 4 vs 4 naar, ok Nathan pakt het geld en alleen Mil en Rob zijn daar nog verbaast over.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #173 Gepost op: 26-01-2020, 21:56:53 »
Zo zie ik het ook.

Mil dan ook nog oncontroleerbaar achteraf.

Bij een patstelling van 4-4 is het geven van het laatste woord aan Nathan niet veel anders dan zelf het geld aanpakken. Logisch dat we dat niet zien.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #174 Gepost op: 26-01-2020, 22:09:17 »
Mil protesteert idd ook helemaal niet op het moment zelf, alleen in de biecht zegt ze er wat over.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #175 Gepost op: 26-01-2020, 22:44:43 »
De discussie. Letterlijk. Op het moment zelf; de biecht niet meegerekend. Iedereen moet zijn eigen interpretatie er maar aan geven...  ::rofl::

Johan: Wat denk jij, Mil?
Rob: Wat nou als dit een hele zeldzame is? De duurste die hier in de straat te vinden is.
Johan: En daar hebben we mee lopen rennen?
Mil: Nou ja
Leonie: Het voelde wel duur aan namelijk.
Mil: Ja, het voelde heel duur aan.
Rob: Dat heb ik ook.
Claes: Dit is gambling
Nathan: Ja. Het is gokken. Vijftig procent kans.
Rob: Zullen we gewoon handen omhoog?
Mil: Wie zegt... We houden het geld?
Nathan: Ik.

(We zien de hand van Claes en Johan ook gaan.)

Buddy: We hebben 1500 euro. We hebben nog nooit...
Claes: Ja.
Johan: Ja.
Claes: Daar moeten we blij mee zijn. We hebben niet zoveel.
Mil: Ik vind echt, dat we de gok moeten wagen.
Jaike: Ik vind ook, dat we de gok moeten wagen.

Rik: Wat wordt het?

Jaike: Jongens... No guts, no glory?
Mil: We gaan het gokje wagen, volgens mij. Toch?

Nathan: Ik niet.

Tenminste, zo versta ik het. En hij stapt naar voren.

Rik: Wat wordt het?
Nathan: Het geld.

Mil: Maar wat is de waarde van het servies?
Leonie: Staat het onder op de doos?
Rob: Ik denk, dat we hier een kans gemist hebben.
Mil: Dat denk ik ook.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #176 Gepost op: 26-01-2020, 23:33:59 »
Nathan 's gezicht spreekt boekdelen evenals dat van Mil na de 2 biechten Jaike teleurgesteld en Johan vrolijkt op zodra Nathan geld gaat halen. Achter de dikke man met camera naast de twee kleine jongens vooraan pakt een vrouw - met bril op - een telefoon om te filmen op het moment voor de knip en na de knip doet ze net de camera weg. De gezichtsuitdrukking van Nathan voor de knip - hij staat op knappen - zie je ook na de knip terug. Dat soort uitdrukkingen zijn momenten van maximaal een paar seconden.
Ja er zit een knip. Maar niet om Nathan verdacht te maken. En te kort om nog een vraag van Rik die er tussen zou hebben gezeten.
En met hetzelfde gemak kan je ook andersom denken...

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #177 Gepost op: 26-01-2020, 23:42:10 »
Ik versta vlak na het pakken van het geld inderdaad "Wat deed 'ie?" van Rob tegen Buddy.

En ik twijfel of het een enorme knip is geweest. Er zijn camera's van meerdere hoeken, is dat niet gewoon hoe editten werkt? Mil staat iets anders gedraaid inderdaad dus het zal niet op de seconde nauwkeurig zijn. Wat zegt Rik hierover in de podcast? Ik moet hem nog even luisteren deze week

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #178 Gepost op: 26-01-2020, 23:44:01 »
Ik versta vlak na het pakken van het geld inderdaad "Wat deed 'ie?" van Rob tegen Buddy.

En ik twijfel of het een enorme knip is geweest. Er zijn camera's van meerdere hoeken, is dat niet gewoon hoe editten werkt? Mil staat iets anders gedraaid inderdaad dus het zal niet op de seconde nauwkeurig zijn. Wat zegt Rik hierover in de podcast? Ik moet hem nog even luisteren deze week

Rik zegt er dus niks over in de podcast, dat hij hier iets over zegt is een misverstand.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #179 Gepost op: 26-01-2020, 23:59:50 »
Gedachtensprongetje... De meeste mensen hier denken dat ze het alternatief weten. De kandidaten weten het echter niet. Voor hen is het ook echt een gok.

Dat vertroebelt de discussie mogelijk ook weer. Een kandidaat die voor 1500 kiest en een verdenking heeft ten opzichte van een of meer gokkers kan volharden door het idee, dat gokken gelijkstaat aan mollen. Stel... Nathan verdenkt Mil. Of Leonie. Of Rob. Dan is hij een kandidaat, die denkt dat hij een mollenstreek voorkomt.

Blijf wel het gebrek aan reactie bij Mil frappant vinden als er inderdaad weinig tijd tussen haar conclusie en de actie van Nathan zitten. Vind haar ook sturend. Door zelf de vraag te stellen, vier handen te tellen, had ze de mol bij de gokkers de doorslag kunnen geven. Gewoon overstappen als je er vier ziet. Meerderheid. Klaar.

1. Gokken was wèl een risico

En als dat niet zo is dan

2. Zit de Mol beter bij de 1500-groep

Nathan zo prominent in beeld zou ik gek vinden. Johan ook met zijn kannetje. Claes had ik al afgestreept. Blijft Buddy over.

Zo gemakkelijk gaat het niet zijn, ben ik bang.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2020, 00:04:30 door Tarballs »