Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)  (gelezen 29248 keer)

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #160 Gepost op: 5-02-2020, 12:15:40 »
Spoorler alert

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #161 Gepost op: 5-02-2020, 14:10:16 »
Leuk. Hoort denk ik in het funtopic.

Dit zou betekenen dat het bordje "Wie is de 20e mol spoor" bij de straat achter P1 en P2 hoort, hier staan inderdaad ook borden bij, maar nooit leesbaar in beeld als ik het goed heb.

Ik denk ook dat dat de straat is achter P1, er is een close shot van het naambordje met een gebouw met rode schermen, en in een shot van Claes op P1 zie je dat gebouw erachter.
Mooi werk.
Volgende stap: de routes van de 10 auto's uittekenen  ;D
« Laatst bewerkt op: 5-02-2020, 19:39:46 door Heinz, Reden: Berichten samengevoegd »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #162 Gepost op: 5-02-2020, 15:13:20 »
@Moldo, leuk zo'n verknipt straatnaambordje. Toch denk ik dat we hier iets mee moeten. Ik heb even gekeken wat we in het shot hierna zien, want zo werkt dat vaak Dat is een bordje met Argentinië.

Wie heeft de sleutel gepakt voor het jaar dat ze in Argentinië waren (2006). Dat moet dan één van de kandidaten zijn die voor wijsheid kozen in de allereerste opdracht. Voor 3 van de 4 hebben we het jaartal gezien en dit was niet 2006. Voor 1 van hen (Rob) hebben we geen jaartal gezien. Maar misschien komen we hier bij de opdracht waarbij ze deze sleutel moeten gebruiken nog wel achter.

Maar toen schoot door mijn hoofd. Wie was de Mol in Argentinië ook alweer? Milouska Meulens. Die naam lijkt toch wel ergens op.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2020, 15:15:20 door MartinJ »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #163 Gepost op: 5-02-2020, 16:56:58 »
Voor de lol ging ik "spoor" vertalen, want het heeft heel veel betekenissen. En wat ontdekte ik? Eén van de vertalingen in het Engels is "Rut". In de zin van karrenspoor en zo.

Voor diegenen die dit echt veel te ver gezocht vinden, zag ik ineens nog iets anders bij Nathan RutjeS. Waar het spoor begint en eindigt?  ;) ;D

Offline Shenzi26

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #164 Gepost op: 5-02-2020, 17:21:40 »
Voor diegenen die dit echt veel te ver gezocht vinden, zag ik ineens nog iets anders bij Nathan RutjeS. Waar het spoor begint en eindigt?  ;) ;D

Beter kan 't toch niet worden  ::ok::


« Laatst bewerkt op: 5-02-2020, 18:53:05 door Heinz, Reden: Citaat hersteld »

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #165 Gepost op: 5-02-2020, 21:40:21 »
@Moldo, leuk zo'n verknipt straatnaambordje. Toch denk ik dat we hier iets mee moeten. Ik heb even gekeken wat we in het shot hierna zien, want zo werkt dat vaak Dat is een bordje met Argentinië.

Wie heeft de sleutel gepakt voor het jaar dat ze in Argentinië waren (2006). Dat moet dan één van de kandidaten zijn die voor wijsheid kozen in de allereerste opdracht. Voor 3 van de 4 hebben we het jaartal gezien en dit was niet 2006. Voor 1 van hen (Rob) hebben we geen jaartal gezien. Maar misschien komen we hier bij de opdracht waarbij ze deze sleutel moeten gebruiken nog wel achter.

Maar toen schoot door mijn hoofd. Wie was de Mol in Argentinië ook alweer? Milouska Meulens. Die naam lijkt toch wel ergens op.

Ik volg even niet hoe je bij het bordje van Argentinië komt?

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #166 Gepost op: 5-02-2020, 21:51:36 »
Leuk. Hoort denk ik in het funtopic.

Ik denk ook dat dat de straat is achter P1, er is een close shot van het naambordje met een gebouw met rode schermen, en in een shot van Claes op P1 zie je dat gebouw erachter.
Mooi werk.
Volgende stap: de routes van de 10 auto's uittekenen  ;D

Ik zag in die hoek nog wel een (vond ik) opvallende auto staan. Deze staat niet geparkeerd in de straten waar gespeeld word. Maar in de hoek bij een uitgang van de parkeerplaats.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #167 Gepost op: 5-02-2020, 22:22:59 »
Misschien van de crew? Als dit een molstreek is, is het wel een heel erg opvallende.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #168 Gepost op: 5-02-2020, 22:28:13 »
Misschien van de crew? Als dit een molstreek is, is het wel een heel erg opvallende.

Hmm ik zie op google earth ook een witte auto daar staan. Denk dat die er al stond

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #169 Gepost op: 5-02-2020, 22:52:11 »
Die is van de 'echte' parkeerbeheerder  ;)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #170 Gepost op: 6-02-2020, 00:10:21 »
Ik volg even niet hoe je bij het bordje van Argentinië komt?
Als ze aan komen lopen voor deze opdracht, tijdstip 25:27 HD versie, zie je achter elkaar stills van straatnaambordjes. Na het (sterk ingezoomde) bordje met "Wie is de 20ste Mol? Spoor" zie je het bordje met "Argentinië".

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #171 Gepost op: 6-02-2020, 13:44:55 »
Over de namen: Nathan Rutjes Route?

Goed speurwerk met de bordjes! Die still was idd bijzonder, MartinJ. Je bedoelt die waarin eerst op het ene bordje en toen op het andere werd scherpgesteld?
 Die voelde echt alsof er een aanwijzing in verborgen móet zitten.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #172 Gepost op: 6-02-2020, 14:14:23 »
Goed speurwerk met de bordjes! Die still was idd bijzonder, MartinJ. Je bedoelt die waarin eerst op het ene bordje en toen op het andere werd scherpgesteld?
 Die voelde echt alsof er een aanwijzing in verborgen móet zitten.

Ik kom niet verder dan:
- Rob die zegt "ik ben een visser"
- Susan Visser Straat = SVS. Er zijn verschillende voetbalverenigingen in Nederland die SVS heten, waaronder SVS Capelle. Dit sportpark ligt vrijwel naast het sportpark van Alexandria 66, de eerste club van Nathan. (Toevallig is SVS ook opgericht in 1983, het geboortejaar van Nathan.) Maar dit lijkt me wat vergezocht ;p
- Heeft één van de kandidaten toevallig Susan Visser als vertrouwenspersoon?

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #173 Gepost op: 6-02-2020, 14:15:33 »
Ik zag in die hoek nog wel een (vond ik) opvallende auto staan. Deze staat niet geparkeerd in de straten waar gespeeld word. Maar in de hoek bij een uitgang van de parkeerplaats.

Er waren ook mensen gewoon aan het werk daar.

Offline oudekrijger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #174 Gepost op: 6-02-2020, 19:00:37 »
Er waren ook mensen gewoon aan het werk daar.
ja die waren aan het "schoffelen".

zijn dus schoffelaars er is een ex-voetballer die dat ook goed kon.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #175 Gepost op: 6-02-2020, 20:16:05 »
ja die waren aan het "schoffelen".

zijn dus schoffelaars er is een ex-voetballer die dat ook goed kon.
Jaap Stam? :p

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #176 Gepost op: 6-02-2020, 21:30:02 »
ja die waren aan het "schoffelen".

zijn dus schoffelaars er is een ex-voetballer die dat ook goed kon.

Schoffelaars, tuinmannen, Rob had een tuinbroek aan toch? Voor de Rob tunnelaars.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #177 Gepost op: 6-02-2020, 21:35:31 »
Over de namen: Nathan Rutjes Route?

Goed speurwerk met de bordjes! Die still was idd bijzonder, MartinJ. Je bedoelt die waarin eerst op het ene bordje en toen op het andere werd scherpgesteld?
 Die voelde echt alsof er een aanwijzing in verborgen móet zitten.
Die bedoelde ik niet in mijn laatste post, maar heb deze wel eerder genoemd. Het "Wie is de 20ste Mol? Spoor" bordje komt 2 keer in beeld: als ze komen aanlopen en tijdens het uitvoeren van de opdracht.
Als ze komen aankomen lopen zie je achter elkaar stills van naambordjes (zie tweede foto). Dit zou een hint kunnen zijn naar Miljuschka omdat Milouska Meulens de Mol was in Argentinie.

Tijdens de opdracht zie het scherpstellen van het ene bordje over gaan op het andere (eerste foto). Dit zou een hint kunnen zijn naar Buddy omdat hij het jaartal 2014 had, het jaar waarin Susan Visser de Mol was. Andere hints zijn hier inmiddels ook al gegeven.

« Laatst bewerkt op: 6-02-2020, 21:37:25 door MartinJ »

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #178 Gepost op: 6-02-2020, 22:14:33 »
Woont Rob Decay niet vlak bij het station in Deventer? Daar is ook een Spoorstraat.

Rob Decay Spoor

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #179 Gepost op: 7-02-2020, 07:36:07 »
Het lijkt me sterk dat ze privé gegevens van een kandidaat als hint gaan gebruiken. ::ohno::