Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)  (gelezen 28870 keer)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #100 Gepost op: 3-02-2020, 18:39:42 »
Maar dan moet dus eigenlijk iedereen stil zijn behalve de 2 mensen die op dat moment een gesprek voeren want als iedereen tegelijk wat door die portofoon schreeuwt wordt het een complete chaos toch?

En als een knopje op een portofoon ingedrukt gehouden wordt kan er dus helemaal niet meer gecommuniceerd worden?
Klopt, daarom is etherdiscipline nodig.

Wat betreft de route die Buddy moest afleggen: Rob draaide punt 1 en 3 om. De rest bleef gelijk.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #101 Gepost op: 3-02-2020, 18:45:53 »
Maar dan moet dus eigenlijk iedereen stil zijn behalve de 2 mensen die op dat moment een gesprek voeren want als iedereen tegelijk wat door die portofoon schreeuwt wordt het een complete chaos toch?


Ja klopt helemaal  ::rofl::


Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #102 Gepost op: 3-02-2020, 18:51:15 »
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #103 Gepost op: 3-02-2020, 19:11:12 »
Ik dacht al.... waar blijft Ellie? ::tandpastasmiley::


... ps is ook de reden dat er elk jaar wel iets om de portos te doen is.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #104 Gepost op: 3-02-2020, 19:37:46 »
Maar dan moet dus eigenlijk iedereen stil zijn behalve de 2 mensen die op dat moment een gesprek voeren want als iedereen tegelijk wat door die portofoon schreeuwt wordt het een complete chaos toch?
En als een knopje op een portofoon ingedrukt gehouden wordt kan er dus helemaal niet meer gecommuniceerd worden?
Zo kon dan wel makkelijk gemold worden in deze opdracht.  :P

eeehm ... Welkom in China Wie is de Mol  ;D  :D

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #105 Gepost op: 3-02-2020, 20:49:28 »
Ja en je kunt ook mollen vol in beeld door iets door de porto te roepen terwijl je juist niet op de knop drukt.   ::tandpastasmiley::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #106 Gepost op: 3-02-2020, 21:24:46 »
Wat me opeens opvalt: Claes is op zoek naar A1NP01. Als Buddy in de pendelbus roept 'daar is A1NP01' krijgen we de scene dat Claes instapt, paarse bekleding omschrijft (??) rijdt, en moet wachten ('i'm waiting..!') en het gedoe bij Johan, maar daar aangekomen geeft ie het nummer van de andere auto die hij moet rijden, dat op 77 eindigt. Aan het eind van de opdracht, nadat hij eerst de door Buddy teruggehangen 550-sleutel heeft gepakt, zien we een shot dat hij in de A1NP01 auto stapt "weer paarse bekleding" en wegrijdt toto de tijd verstrijkt. Het geluid is erbij is dus goed, maar de beelden kloppen niet.

Een ontzettende continuity-error m.a.w., totaal verkeerd ge-edit. Ik begin me steeds meer waarom het verknippen van de gebeurtenissen is gedaan, waardoor wij kijkers een verwrongen beeld krijgen van een opdracht.
Is het alleen maar slecht editwerk, is het de bedoeling dat we er iets achter moeten zoeken? (wow! Claes is verdacht bezig zeg!), of willen ze dat we zelf de fragmenten in de juiste chronologische volgorde zetten? Welke fragmenten zijn nog meer a-chonologisch en kunnen we dat allemaal achterhalen?

Of moeten we er niet te zwaar aan tillen en globaal de opdracht nemen zoals -ie is en er dus ook niet te diep op in gaan omdat het zinloos is iets te willen zoeken wat er niet is. Ik neig naar dat laatste... Zucht...

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #107 Gepost op: 3-02-2020, 21:30:47 »
Dat a-chronologisch edit werk is het handelsmerk van Wie Is de Mol? Ik ben al blij dat ik stukjes van dezelfde opdracht bij elkaar zie.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #108 Gepost op: 3-02-2020, 21:37:27 »
Citaat
Een ontzettende continuity-error m.a.w., totaal verkeerd ge-edit. Ik begin me steeds meer waarom het verknippen van de gebeurtenissen is gedaan, waardoor wij kijkers een verwrongen beeld krijgen van een opdracht. Is het alleen maar slecht editwerk

Nee, bewust misleidend.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #109 Gepost op: 3-02-2020, 22:09:04 »
Dat a-chronologisch edit werk is het handelsmerk van Wie Is de Mol? Ik ben al blij dat ik stukjes van dezelfde opdracht bij elkaar zie.
Het lijkt sinds vorig seizoen het handelsmerk geworden, ondanks alle kritiek op het knoeien met de chronologie en het verkeerde geluid onder beelden zetten.
Iedereen loopt een route, maar in de uitzending was Pietje als eerste aan de buurt terwijl Koosje in werkelijkheid als eerste aan de beurt was, gebeurt al veel meer seizoenen. Maar de route van Koosje in verkeerde volgorde uitzenden, dat is iets nieuws en gewoon heel vervelend.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #110 Gepost op: 3-02-2020, 22:16:57 »
Wat me opeens opvalt: Claes is op zoek naar A1NP01. Als Buddy in de pendelbus roept 'daar is A1NP01' krijgen we de scene dat Claes instapt, paarse bekleding omschrijft (??) rijdt, en moet wachten ('i'm waiting..!') en het gedoe bij Johan, maar daar aangekomen geeft ie het nummer van de andere auto die hij moet rijden, dat op 77 eindigt. Aan het eind van de opdracht, nadat hij eerst de door Buddy teruggehangen 550-sleutel heeft gepakt, zien we een shot dat hij in de A1NP01 auto stapt "weer paarse bekleding" en wegrijdt toto de tijd verstrijkt. Het geluid is erbij is dus goed, maar de beelden kloppen niet.

Dit viel mij ook op, bij het kijken naar wie welke auto's reed. De eerste auto waar Claes in rijd is de A1NPO1, wanneer die die wegbrengt pakt die de sleutel van die andere. Dat beeld wat je later ziet dat hij in de auto (A1NPO1) stapt staat dus verkeerd.

Tevens kan je de sleutelhanger met A1NPO1 aan het begin zien hangen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #111 Gepost op: 3-02-2020, 22:33:06 »
Maar de route van Koosje in verkeerde volgorde uitzenden, dat is iets nieuws en gewoon heel vervelend.
Zo nieuw is dat niet volgens mij. Ik meen me bijvoorbeeld te herinneren dat beelden bij de Links/Rechts opdracht vorig seizoen ook al niet chronologisch waren. Sterker nog, beelden van het tweede deel van de opdracht werden getoond in het eerste deel. Kan ook omgekeerd zijn geweest. Of ik moet me heel erg vergissen.
Bij de montage wordt er flink geknoeid. Neem de balkonopdracht vorig jaar waarbij met cut and paste het ene balkon over het andere was geplakt.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2020, 22:37:08 door MartinJ »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #112 Gepost op: 3-02-2020, 22:34:57 »
Zo nieuw is dat niet volgens mij. Ik meen me bijvoorbeeld te herinneren dat beelden bij de Links/Rechts opdracht vorig seizoen ook al niet chronologisch waren. Sterker nog, beelden van het tweede deel van de opdracht werden getoond in het eerste deel. Kan ook omgekeerd zijn geweest. Of ik moet me heel erg vergissen.
Daarom staat er ook 'sinds vorig seizoen'.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #113 Gepost op: 4-02-2020, 01:20:39 »
Omdat ik in deze opdracht ben gedoken, ik dacht leuk, puzzelen, zit ik nu met een aantal gaten -niet uitgezonden- en onduidelijkheden (vandaar de post om 0:35/1:20)
Grappig: Rob en Johan hebben ieder 10 kaarten om het war chaotischer te maken, er stonden minstens 14 auto's geparkeerd aan het begin.
Een overzicht van de sleutels, chauffeurs, gidsen en routes, niet in een tabel, iedereen mag aanvullen verbeteren:

P1 sleutels:
A1NP01 (Claes rijdt 1) (Johan: Australie - ...plein - P?)
AQN779 (Claes rijdt 2) (Johan: Argentinie - Jan Versteegh Steeg - ... - ... - P1?)
S9FS06 (Leonie rijdt 2) (Johan: Thailand - ...     P3?)

P2 sleutels:
ADK550 (Buddy rijdt 1) (Rob: Hong Kong - Susan Visser - Ierland/Jordanië - Kees Tol [=foutief zie kaartje in beeld] P3)
A1LW39 (Nathan rijdt 1) (Rob: Colombië - ... - ... - ... P2?)

P3 sleutels:
AT0Z29 (Leonie rijdt 1) (Johan: Sri Lanka - Anne Marie Jung - Canada - Kees Tol - P1) >auto stond in Canada > 1/2 route
A0U11R (Buddy rijdt 2) (Rob: Portugal - Susan Visser - Zuid Afrika - Dennis Weening - P2)

P4 sleutels:
A60WTO (Nathan rijdt 1) (Rob: Dominicaanse Republiek - Yvon Jaspers - El Salvador? - Tomas Cammaert? - P2
AX1L73 (Claes rijdt 3) (Rob: Bali - Kim Pieters - Thailand - Patrick Stoof - (buiten tijd)
...?

Negen auto's geparkeerd, twee fout: de derde P4 auto heeft moeten rijden.
Als de 1/2 route van Leonie en de Gehusselde route van Buddy fout gerekend zijn maakt het niet uit. Maar van NAthan hebben we onvolledige info, staat ook opeens al bij Yvon Jaspers zonder door de DR te zijn gegaan. Vaag.

Van P4 waar Nathan start weten we het minst, drie sleutels, waarschijnlijk A6WTO en, na reconstructie AXiL73. Maar auto 3?
Route van Nathan A60WTO half gehoord, andere helft (EL Salvador - Tomas Cammaert) van de andere auto?

-tussen de 10 kaartjes van Rob een auto eindigend op 12 te zien maar niet zien rijden
-op P2 stond een auto A6B008 maar die is nergens gehoord
-opvallend: Rob heeft 5 auto's moeten gidsen, Johan 4. Heeft Johan dan de 2e auto van Nathan moeten gidsen?
-Voor tunnelaars: P1/P2 waar Buddy en Claes stonden bij de start komt uit op het 'Wie is de 20e mol Spoor' (zie het gebouw met rood erachter)
-Als we de beelden moeten geloven heeft Buddy in ADK550 zes minuten stil gestaan
-Leonie reageert op Buddy als hij langszij komt en t raampje opendoet 'Wat is dit, wat doe je?' met "En dan nog een grote mond he, die Johan" -ook vaag.

Kortom een verknipte door elkaar gemonteerde opdracht met onvolledige info, waar we als puzzelaars net te weinig mee kunnen helaas. Vul vooral aan of verbeter.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #114 Gepost op: 4-02-2020, 01:43:05 »

-op P2 stond een auto A6B008 maar die is nergens gehoord
-opvallend: Rob heeft 5 auto's moeten gidsen, Johan 4. Heeft Johan dan de 2e auto van Nathan moeten gidsen?

Haha druk geweest, ik denk dat je op een gegeven moment Leonie in de auto A6B008 ziet stappen. Het nummerbord is nooit helemaal in beeld maar begin in ieder geval met A6 en eindigt op een 8.

Dit zou ook de 5e auto van Johan kunnen zijn om te gidsen maar wordt niks van in beeld gebracht.

Ben het met je eens dat we hier niet veel meer aan kunnen puzzelen.

Maar denk toch dat er iets met het bordje "Wie is de 20e mol? Spoor"  is.

Alle oud mollen hebben achter hun naam een aanduiding voor een stuk weg. (Dreef/boulevard/straat, etc) allemaal verschillend. Zouden deze een link kunnen hebben met de mol op het zelfde bordje? En heeft Spoor dan een link met de huidige mol?

Het treinspoor kruispunt van Nederland is Utrecht, tevens hoofdkantoor NS en ProRail. Welke kandidaat komt er uit Utrecht?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Hier onder de lijst met oud mollen op de bordjes.

5. Yvon Jaspers Singel
6. Milouska Meulens Gracht
7. Inge Ypenburg Promenade
8. Dennis Weening Werf
9. Jon van Eerd Pad
10. Kim Pieters Dreef
11. Patrick Stoof Boulevard
12. Annemarie Yung Baan
13. Kees Tol Weg
14. Susanne Visser Straat
15. Margriet van der Linden laan
16. Klaas van Kruistem
17. Thomas Cammeart Plein
18. Jan Verseegh Steeg
19. Merel Westrik Park
20. ...... Spoor

Misschien wat ver gezocht maar toch...

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #115 Gepost op: 4-02-2020, 03:04:53 »
Klaas van Kruistum is het enige bord zonder laan/straat/boulevard etc achter de naam. Hint naar naamgenoot Claes?
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #116 Gepost op: 4-02-2020, 06:36:29 »
Nathan verdenkt Mil en zet haar min of meer buitenspel door haar de pendeldienst toe te wijzen. Enige molactie hier is die van Buddy. Misschien wel op aanwijzen van bondje Mil.
De mol stond hier duidelijk verkeerd.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #117 Gepost op: 4-02-2020, 07:37:02 »
Klaas van Kruistum is het enige bord zonder laan/straat/boulevard etc achter de naam. Hint naar naamgenoot Claes?

Klaas heeft er wel zoiets achter staan, kreeg ik alleen nog niet scherp genoeg om te kunnen lezen.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #118 Gepost op: 4-02-2020, 10:53:12 »
De mol stond hier duidelijk verkeerd.

Er is toch iets goed gegaan als ze €320 binnenhalen ipv €2500

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #119 Gepost op: 4-02-2020, 12:09:56 »
Er is toch iets goed gegaan als ze €320 binnenhalen ipv €2500
Knappe mol die er voor zorgt dat er in dit spel niets verdiend wordt, dat kan bijna niet. Er is 2.180 uit de pot gehouden dus dat heeft de mol (al dan niet met hulp) goed gedaan.