Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute  (gelezen 21239 keer)

Offline de therMOLmeter

  • Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #20 Gepost op: 1-02-2020, 22:18:00 »
Ik denk dat de volgende keuzes zijn gemaakt:

Mil : groepsvrijstelling
Leonie: 500 euro
Johan: 1 joker
Rob: groepsvrijstelling
Nathan: groepsvrijstelling
Claes: groepsvrijstelling
Buddy: 500 euro

Waarom?
- Buddy zegt te denken dat ze qua groepsvrijstelling wel goed zitten en noemt als redenatie vier namen die dat gekozen zouden kunnen hebben.
- Daarnaast kijkt buddy bij het kistje waaruit hij uiteindelijk zijn keuze pakt heel verrast wanneer hij het opent. Nou weten we dat hij expressief is, maar het is me wel heel overdreven om zo te reageren op een kistje waar 'groepsvrijstelling' in zit. Door Rik z'n praatje wisten de kandidaten immers dat ze een groepsvrijstelling konden verwachten.

De fanatieke buddy heeft dus gekozen voor 500 euro en Claes dus voor de groepsvrijstelling.

De theorie dat van de finalisten niet duidelijk is wat ze kiezen, vind ik heel sterk. Finale dus: Buddy + Claes + de Mol (aka Nathan)?

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #21 Gepost op: 1-02-2020, 22:19:28 »
Zaten er eigenlijk ook vrijstellingen en kaarten met meer dan één joker in? Ik heb er op gelet, maar heb het niet gezien. Dat zou maar meteen de reden kunnen zijn waarom twee kandidaten geld voor de pot hebben genomen.
Ik denk 1 kistje met groepsvrijstelling, een paar met geld en een of meer met een of 2 jokers. Een paar kandidaten hoopten nog een groene vrijstelling of meerdere jokers uit de brand te slepen, maar botsten aan het eind op geld. Denk dat Buddy uiteindelijk 500 euro heeft moeten nemen.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #22 Gepost op: 1-02-2020, 22:26:11 »
Dit is wel een mollenactie van jou hoor!  ::rofl::. We spreken alleen van feiten hier.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Online Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #23 Gepost op: 1-02-2020, 22:26:32 »
De mol gaat natuurlijk niet voor het geld maar voor de groepsvrijstelling. Exit Leonie als mol (en wellicht ook Buddy).

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #24 Gepost op: 1-02-2020, 22:28:52 »
De keuzes: 500 euro, 1 joker, 2 jokers en groepsvrijstelling.
Ik zie twee opties:
1l De kandidaten weten/vermoeden dat er nog een zwarte vrijstelling is, jokers niet interessant. Rob verteld Claes en ? over de zwarte.
2) Kandidaten weten zo absoluut niet wie de mol is dat er voor een groepsvrijstelling wordt gekozen. Twee jokers gaat het verschil niet maken.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #25 Gepost op: 1-02-2020, 22:29:21 »
Ik denk dat de volgende keuzes zijn gemaakt:

Mil : groepsvrijstelling
Leonie: 500 euro
Johan: 1 joker
Rob: groepsvrijstelling
Nathan: groepsvrijstelling
Claes: groepsvrijstelling
Buddy: 500 euro

Waarom?
- Buddy zegt te denken dat ze qua groepsvrijstelling wel goed zitten en noemt als redenatie vier namen die dat gekozen zouden kunnen hebben.
- Daarnaast kijkt buddy bij het kistje waaruit hij uiteindelijk zijn keuze pakt heel verrast wanneer hij het opent. Nou weten we dat hij expressief is, maar het is me wel heel overdreven om zo te reageren op een kistje waar 'groepsvrijstelling' in zit. Door Rik z'n praatje wisten de kandidaten immers dat ze een groepsvrijstelling konden verwachten.

De fanatieke buddy heeft dus gekozen voor 500 euro en Claes dus voor de groepsvrijstelling.

De theorie dat van de finalisten niet duidelijk is wat ze kiezen, vind ik heel sterk. Finale dus: Buddy + Claes + de Mol (aka Nathan)?
Waarom zouden we van de finalisten niet zien wat ze kiezen?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #26 Gepost op: 1-02-2020, 22:29:33 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #27 Gepost op: 1-02-2020, 22:30:36 »
De theorie dat van de finalisten niet duidelijk is wat ze kiezen, vind ik heel sterk. Finale dus: Buddy + Claes + de Mol (aka Nathan)?
Van Rob weten we toch ook niet zeker of hij voor de groepsvrijstelling is gegaan? Of ik heb gewoon niet goed opgelet tijdens de uitzending.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #28 Gepost op: 1-02-2020, 22:32:17 »
Van Rob weten we toch ook niet zeker of hij voor de groepsvrijstelling is gegaan? Of ik heb gewoon niet goed opgelet tijdens de uitzending.

Rob liet zien dat hij een groepsvrijstelling pakte. Van Miluschka hebben we het niet gezien, maar zij vertelde dat ze het had gepakt.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #29 Gepost op: 1-02-2020, 22:32:35 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #30 Gepost op: 1-02-2020, 22:34:24 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #31 Gepost op: 1-02-2020, 22:40:19 »
Bovenstaande hoeft allemaal niet in spoilers. Het gaat alleen om een theorie waarom iemand de finale zou halen, niet om informatie die uit iets buiten de afleveringen komt en ook niet om een KLAAS-hint.

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #32 Gepost op: 1-02-2020, 22:58:26 »
ik: tss, welke productiemedewerker gelooft er nogsteeds dat er mensen voor geld gaan bij zo'n opdracht? Haal die domme bedragen toch gewoon weg...

kandidaten 2020:
Ja, laten we gewoon €1000 pakken ipv jokers of vrijstellingen.

 ???

Ja, precies dit! Heel raar. Wie kiest er voor geld?

Ik dacht eerst dat alleen datgene dat door iedereen werd gekozen ook werd ‘uitgekeerd’, dus ik dacht: Leonie en de andere 500€ proberen zichzelf onverdacht te maken. Maar dat geld kwam er dus gewoon bij! Heel raar, want de meeste opdrachten hebben een soort alles of niets principe, waar hier op forum vaak over geklaagd wordt.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #33 Gepost op: 1-02-2020, 23:03:03 »
Werden de kistjes weer gevuld voor iedere kandidaat? Lijkt me wel, omdat er anders misschien kandidaten doorlopen tot er alleen nog lege kistjes over zijn.
Ah ik tel verkeerd, merk ik nu. Ik dacht even we zijn nog met 8   ::zwaai::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline de therMOLmeter

  • Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #34 Gepost op: 1-02-2020, 23:18:19 »
Waarom zouden we van de finalisten niet zien wat ze kiezen?

Dit was ook zo met Jan, Ruben en Olcay in 2018 in de opdracht 'Niets is wat het lijkt'. Daar kregen de kandidaten de keuze tussen een groepsvrijstelling of 5000 euro. De Mol kiest natuurlijk voor het eerste en om het tot het einde spannend te houden werd van de drie finalisten geheim gehouden wat ze hadden gekozen.
Gezien de aard van de keuze nu zou dat ook goed kunnen, aangezien de Mol nooit zou kiezen voor 500 euro.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #35 Gepost op: 1-02-2020, 23:22:44 »
Dit was ook zo met Jan, Ruben en Olcay in 2018 in de opdracht 'Niets is wat het lijkt'. Daar kregen de kandidaten de keuze tussen een groepsvrijstelling of 5000 euro. De Mol kiest natuurlijk voor het eerste en om het tot het einde spannend te houden werd van de drie finalisten geheim gehouden wat ze hadden gekozen.
Gezien de aard van de keuze nu zou dat ook goed kunnen, aangezien de Mol nooit zou kiezen voor 500 euro.
500 euro is wel wat anders dan 5000 en we zien van de meesten wel wat ze kiezen, waardoor de rest te achterhalen is. Ik vind dit geen sterke lead naar de finalisten.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #36 Gepost op: 1-02-2020, 23:39:24 »
500 euro is wel wat anders dan 5000 en we zien van de meesten wel wat ze kiezen, waardoor de rest te achterhalen is. Ik vind dit geen sterke lead naar de finalisten.

misschien wel een mislukte misleiding?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #37 Gepost op: 1-02-2020, 23:42:15 »
We weten niet of de kistjes opnieuw werden gevuld, duidelijk is wel dat Nathan in kist 1 de groepsvrijstelling (gpv) pakt en Miljuschka in de laatste. Logisch lijkt me dat er in de 14 bakjes meerdere gpv'en lagen, net als meerdere 500€ en 1 of 2 jokers.
Raar en voor de kandidaten toch een beetje spoilerend dat ze de test onderaan de trap met kistjes maken, dan voel je toch al aan je water dat er na de test nog iets staat te gebeuren.
Verder weer wat -in mijn ogen irritante- misscontinuity edits (breng nou eens 1 x een opdracht in beeld zoals het is werkelijk is gegaan denk ik dan) waarbij we een shot van Leonie twee keer krijgen, en Claes die in twee verschillende shots uit het bakje pakt. En waarschijnlijk moest Buddy zn pakmomentje overdoen, met een overdreven reactie op 500€ op gpv.

Uiteindelijk maakt dit alles niet uit want het ging erom wie wat pakte. Volgens het boekje de mol sowieso een gpv. Maar als de mol bij de parkeeropdracht minstens 1200€ weg foutparkeert, kan de mol toch heel onverdacht 500€ pakken..? Maar ik verdenk Leonie niet.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #38 Gepost op: 1-02-2020, 23:51:08 »
Raar en voor de kandidaten toch een beetje spoilerend dat ze de test onderaan de trap met kistjes maken, dan voel je toch al aan je water dat er na de test nog iets staat te gebeuren.
Nouja dat weet je toch sowieso wel als je maar twee opdrachten hebt gehad? Als ze een beetje Wie is de Mol hebben gekeken weten ze dat er nog iets komt ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #39 Gepost op: 1-02-2020, 23:52:43 »

Volgens het boekje de mol sowieso een gpv. Maar als de mol bij de parkeeropdracht minstens 1200€ weg foutparkeert, kan de mol toch heel onverdacht 500€ pakken..? Maar ik verdenk Leonie niet.

Maar als het de bedoeling was dat er niemand af zou vallen (het ideale scenario), werkt de mol daaraan mee lijkt mij. Dus groepsvrijstelling voor de mol, is sowieso de meest onverdachte move, want de enige zekerheid om door te gaan, om kandidaats te lijken.