Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute  (gelezen 21249 keer)

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #60 Gepost op: 2-02-2020, 18:01:44 »
Ik kreeg ook het idee dat de kistjes allemaal gevuld waren bij iedere kandidaat. Ik weet echter niet of de kistjes voor iedere kandidaat ook dezelfde inhoud had, dat zou ik verder moeten kijken of dat uit de uitzending op te maken valt.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #61 Gepost op: 2-02-2020, 18:14:51 »
Er zijn wel eens eerder van dit soort opdrachten geweest. Bv bij Margriet.
Toen mocht je niet teruglopen en als je iets gepakt had mocht je niet meer in de andere kistjes/mandjes kijken en niet ruilen. Je kon/mocht dus alleen aan de anderen vertellen wat je had zien liggen tot dat je iets gepakt had. Als ik me goed herinner.

Mocht je dan hier wel teruglopen? Het was ons niet duidelijk.

Heeft deze groepsvrijstelling de joker van Johan ongeldig gemaakt?
Is deze groepsvrijstelling gelijk aan de waarde van een groene vrijstelling?

Wij vonden het wel apart dat het geld ook gehouden mocht worden. Dat was dus dubbel verdienen. Allemaal door en €1000.-!  (En een joker?)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #62 Gepost op: 2-02-2020, 18:17:09 »
Lege kistjes?
Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat de route (en dus de inhoud van de kistjes) voor iedereen hetzelfde was, m.a.w. dat de kistjes steeds weer aangevuld worden. Vrijstelling gepakt, dan weer een vrijstelling in dat kistje. Joker gepakt, dan weer een joker in dat kistje. Alleen dan is het voor iedereen gelijk en staat iedereen voor dezelfde dilemma’s.

Iedereen móet de keuze gehad hebben om voor een groepsvrijstelling te gaan én om voor € 500,- te gaan. Dus dan zou je al 14 kistjes hebben met alleen dát? Daarnaast hebben we ook 2x 1 joker en 1x 2 jokers, dus sowieso 17 kistjes. Maar zoveel waren het er niet.

En ze kunnen niet de kistjes opnieuw gevuld hebben?  ;)

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #63 Gepost op: 2-02-2020, 18:21:33 »
En ze kunnen niet de kistjes opnieuw gevuld hebben?  ;)

Ja, dat is wat ik in de eerste alinea schrijf toch?

Mijn reactie was als reactie op de reconstructie van Moldo, die schrijft dat een aantal kandidaten lege kistjes had.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #64 Gepost op: 2-02-2020, 18:23:42 »
Ik kreeg ook het idee dat de kistjes allemaal gevuld waren bij iedere kandidaat. Ik weet echter niet of de kistjes voor iedere kandidaat ook dezelfde inhoud had, dat zou ik verder moeten kijken of dat uit de uitzending op te maken valt.
Nathan haalt meteen de groepsvrijstelling uit het eerste kistje, terwijl daar bij Miljuschka een joker lag. Dus ze hadden niet voor elke kandidaat dezelfde inhoud.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #65 Gepost op: 2-02-2020, 18:43:26 »
Er zijn wel eens eerder van dit soort opdrachten geweest. Bv bij Margriet.
Toen mocht je niet teruglopen en als je iets gepakt had mocht je niet meer in de andere kistjes/mandjes kijken en niet ruilen. Je kon/mocht dus alleen aan de anderen vertellen wat je had zien liggen tot dat je iets gepakt had. Als ik me goed herinner.

Mocht je dan hier wel teruglopen? Het was ons niet duidelijk.

Je mocht niet teruglopen. Ik neem aan dat Johan zijn joker de volgende test mag inzetten. Deze test was al geweest.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #66 Gepost op: 2-02-2020, 18:55:09 »
Nathan haalt meteen de groepsvrijstelling uit het eerste kistje, terwijl daar bij Miljuschka een joker lag. Dus ze hadden niet voor elke kandidaat dezelfde inhoud.

We zien Mil naast het eerste tafeltje staan voordat ze begint, vervolgens loopt ze een stukje en zien we haar een kistje openmaken. Er staan 2 tafeltjes voordat je een trapje op moet en we zien Mil maar 1 kistje openmaken, we hebben dus 1 kistje niet gezien.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #67 Gepost op: 2-02-2020, 19:26:23 »
We zien Mil naast het eerste tafeltje staan voordat ze begint, vervolgens loopt ze een stukje en zien we haar een kistje openmaken. Er staan 2 tafeltjes voordat je een trapje op moet en we zien Mil maar 1 kistje openmaken, we hebben dus 1 kistje niet gezien.
Ik heb het nog eens teruggekeken, en ik denk dat dat je haar eerst voor het tafeltje ziet staan en dan ziet lopen een montagedingetje is. Ze staat als ze het kistje openmaakt bij een kistje aan de rechterkant van het pad, en dat was toch echt het eerste kistje. Het tweede kistje staat aan de linkerkant. Vandaar dat ik er toch vanuit ga dat dat het eerste kistje was.

Daarnaast lijkt het er sowieso sterk op dat ze werden bijgevuld, omdat je niemand over lege kistjes hoort praten. En anders moeten er 7 groepsvrijstellingen liggen op 14 kistjes. Dat is misschien toch wat overdreven voor de eerste persoon ;D

Edit: oh, en als de bakjes niet werden bijgevuld zou elke persoon natuurlijk kunnen zien hoeveel groepsvrijstellingen er al weg waren, en dan is het geen gok meer. Het moet dus wel dat ze bijgevuld werden.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2020, 19:49:13 door Starlight »
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #68 Gepost op: 2-02-2020, 19:49:29 »
Ik ga er vanuit dat de mol geen geld of jokers pakt.
Johan en Claes zijn voor mij sowieso geen mol en Leonie had ik al doorgestreept.

We zien niet wat Buddy en Claes pakken maar omdat Claes zegt dat hij vindt dat er iemand naar huis moet en ik in hem totaal geen mol zie denk ik dat hij de 2e  500 heeft gepakt.

Molpotentie dus voor Rob, Mil, Nathan en Buddy.

Ik.ga nog steeds voor Buddy. Hij blijft overdreven acteren. Verbaasd en verrast bij wat hij in zijn kistje vindt maar wel zgn in spanning zitten bij de uitslag van de vrijstellingsroute.....

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #69 Gepost op: 2-02-2020, 20:58:03 »
Alle theorieën en overzichten ten spijt, de uitvoering had een hoog poppenkast gehalte, mede vanwege de vage montage, men wilde duidelijk dat er een hoop mist en geheimzinnigheid rond de route was - het gaat er uiteindelijk om wat men gepakt heeft.
Ik schat de kans dat de mol een groepsvrijstelling pakte 100%.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #70 Gepost op: 2-02-2020, 21:16:42 »
Mol zit sowieso bij de pakkers van groepsvrijstelling, 100%

Wat ik apart vond: waarom opent niemand de kistjes bij het naar boven lopen na het maken van de test? Ik had zeker even gekeken? En waarom zet de productie dit daar neer, en niet op een andere plek? Vreemd ;-)
Meer L

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #71 Gepost op: 2-02-2020, 21:26:40 »
Wat ik apart vond: waarom opent niemand de kistjes bij het naar boven lopen na het maken van de test? Ik had zeker even gekeken? En waarom zet de productie dit daar neer, en niet op een andere plek? Vreemd ;-)

Dat vond ik ook raar, dat niemand keek. Daar moeten ze haast wel instructie over hebben gekregen, kan me niet voorstellen dat niemand anders in de verleiding kwam.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Retep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #72 Gepost op: 2-02-2020, 21:27:54 »
Er zijn wel eens eerder van dit soort opdrachten geweest. Bv bij Margriet.
Toen mocht je niet teruglopen en als je iets gepakt had mocht je niet meer in de andere kistjes/mandjes kijken en niet ruilen. Je kon/mocht dus alleen aan de anderen vertellen wat je had zien liggen tot dat je iets gepakt had. Als ik me goed herinner.

Mocht je dan hier wel teruglopen? Het was ons niet duidelijk.

Heeft deze groepsvrijstelling de joker van Johan ongeldig gemaakt?
Is deze groepsvrijstelling gelijk aan de waarde van een groene vrijstelling?

Wij vonden het wel apart dat het geld ook gehouden mocht worden. Dat was dus dubbel verdienen. Allemaal door en €1000.-!  (En een joker?)

-Je mocht niet teruglopen
-Johan heeft een joker, deze is geldig.
-Met een individuele vrijstelling gaat het individu dat hem inzet door. Met en groepsvrijstelling gaat de groep door. De waarde is in verhouding dus hetzelfde.
-  Geld/jokers houden en anderen een groepsvrijstelling laten pakken waar je ook nog eens van profiteert is de beloning voor het egocentrisch spelen en is de essentie en dynamiek van het spel wie is de mol.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #73 Gepost op: 2-02-2020, 23:25:28 »
Dank je Peter!

Het is wel jammer, ook nu weer, dat de uitleg van Rik onduidelijk is.
Ja, het gaat idd om het spel en hoe het gespeeld wordt.
Lijkt mij vooral van Johan niet logisch dat hij voor een joker gaat. Hij zal toch wel doorhebben dat hij meer zekerheid heeft om een ronde verder te komen, met een groepsvrijstelling? Voor hetzelfde geld waren er ook zwarte/groene vrijstellingen in het spel geweest en dan had hij aan zijn joker niets gehad.
Zou best kunnen dat Rob volgende week zijn ZV inzet en dan is Johan het haasje. Heeft zijn egocentrisme hem weinig opgeleverd.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #74 Gepost op: 2-02-2020, 23:38:20 »
-Met een individuele vrijstelling gaat het individu dat hem inzet door. Met en groepsvrijstelling gaat de groep door. De waarde is in verhouding dus hetzelfde.
Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Een groepsvrijstelling is letterlijk en figuurlijk uitstel van executie. Deze is aanzienlijk minder waard dan een vrijstelling want daarmee kom je (in principe) een ronde verder ten koste van een andere kandidaat. Het is dan ook niet voor niets dat de meeste kandidaten de eerste groepsvrijstelling die ze tegenkomen laten liggen, hopende op iets beters.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #75 Gepost op: 2-02-2020, 23:43:03 »
Correct!

Offline Retep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #76 Gepost op: 3-02-2020, 00:55:20 »
Zou best kunnen dat Rob volgende week zijn ZV inzet en dan is Johan het haasje. Heeft zijn egocentrisme hem weinig opgeleverd.

Dat dat gaat gebeuren is een vrijwel zekere optelsom inderdaad. Dan speelt die joker tevens de
laatste zv uit het spel. Wie en of iemand daar uiteindelijk wat aan heeft gaan we zien. Dan komt wellicht een eventuele finalevrijstelling vrij te liggen. Of Rob moet zoveel vertrouwen hebben de zv daarvoor zo lang te bewaren.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #77 Gepost op: 3-02-2020, 06:27:20 »
GV was voor deze aflevering. Joker is pas geldig de volgende aflevering. De hoop van de freerider, Johan, is dat de groep sowieso voor een GV kiest, waardoor hij met zijn joker voordeel zou hebben volgende aflevering. Het is idd wel waarschijnlijk dat Rob zijn ZV in gaat zetten, omdat dat deze aflevering zo duidelijk geïntroduceerd werd dat hij dit aan Claes en nog iemand vertelt heeft.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #78 Gepost op: 3-02-2020, 10:45:24 »
Lijkt het maar zo of loopt Leonie gewoon het eerste bakje voorbij.

En hoeveel groepsvrijstellingen lagen er? Mil met haar... Ik gok op de laatste? Als er maar 1 in de route was, was er weinig gokkken aan.

Offline martijn2308

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #79 Gepost op: 3-02-2020, 11:41:27 »
Iemand toevallig ook het filmpje van Leonie gezien waar het lijkt dat ze hier iets in de jas heeft gestopt? Heeft ze hier die €500 inzitten en 'misleid' ze ons?