Auteur Topic: [Aflevering 4] - Misleid  (gelezen 13931 keer)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 4] - Misleid
« Reactie #40 Gepost op: 2-02-2020, 18:54:21 »
Normaal niet maar het zou een dwaalspoor kunnen zijn. € 500 is niet zoveel.
Geld wordt buiten het zicht van de andere kandidaten gepakt, dus daar maak je je niet minder verdacht door. De claim richting de andere kandidaten dat je € 500 hebt gepakt wordt er niet veel geloofwaardiger door als je daadwerkelijk het geld pakt in plaats van een groepsvrijstelling. M.a.w.: je kunt er net zo goed over liegen als mol.

Ik ben er wel van overtuigd dat de geldpakkers kandidaten zijn. Van Buddy wordt niet bevestigd dat hij geld pakt, maar van Leonie wel. Daarom denk ik ook dat zij er nu snel uitvliegt.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Misleid
« Reactie #41 Gepost op: 2-02-2020, 18:58:46 »
Ik ben er wel van overtuigd dat de geldpakkers kandidaten zijn. Van Buddy wordt niet bevestigd dat hij geld pakt, maar van Leonie wel. Daarom denk ik ook dat zij er nu snel uitvliegt.
Het staat los van deze opdracht: ik vermoed dat Leonie vanaf nu de 3e afvaller is. Na Claes en Johan. Vermoedelijk ook in die volgorde.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Misleid
« Reactie #42 Gepost op: 2-02-2020, 19:06:36 »
Waar ik een groot voorstander van zou zijn, is om te beginnen met 5 opdrachten (verdeelt over de eerste twee afleveringen) voordat er de eerste executie is. De eerste afvaller heeft dan ook wat meer meegedaan aan het spel, wij leren de kandidaten wat beter kennen en zo heb je meteen het probleem van afleveringen/afvallers opgelost.
Hier ben ik het mee eens. De eerste aflevering zou wat mij betreft altijd de aflevering zonder afvaller moeten zijn. Is leuker voor de kandidaten en voor de kijker.

Ik vond deze aflevering veel leuker dan die van vorige week. Vorige week ben ik tegelijkertijd iets anders gaan doen en heb maar met een half oog gekeken. Deze keer hield de aflevering mijn aandacht wel vast.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Misleid
« Reactie #43 Gepost op: 2-02-2020, 23:32:03 »

Ik ben er wel van overtuigd dat de geldpakkers kandidaten zijn. Van Buddy wordt niet bevestigd dat hij geld pakt, maar van Leonie wel. Daarom denk ik ook dat zij er nu snel uitvliegt.
Het zijn toch Leonie en Claes die geld hebben gepakt?
Buddy heeft een GV gepakt.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2020, 20:27:56 door Daisy, Reden: Citaat gefixed »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Misleid
« Reactie #44 Gepost op: 3-02-2020, 00:01:31 »
Buddy of Claes heeft geld gepakt. Dat wordt niet in de uitzending getoond.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Jeanine1965

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Misleid
« Reactie #45 Gepost op: 3-02-2020, 00:12:18 »
Reclame vlak voor widm bevat achterstevoren tekst: kennis is een schat maar oefening is de sleutel. Vind de sleutel en wordt beloond. Maar wees voorzichtig wat je ontgrendelt. Veel geluk en wijsheid. Eerste deel verwijst naar de spreuken van lao tse in afl. 1. Geluk en wijsheid waren de 2 deuren waar kandidaten uit konden kiezen. Veel mensen denken dat het om gewone promo voor serie l&k is maar die heeft wel met sleutels te maken maar niet met geluk en wijsheid. Je moet eerst tekst opnemen in reverse app. Voor een gewone promo nogal omslachtig. Mollloten doen dit soort dingen wel. Daarbij deze promo zat vlak voor widm en bevat dus verwijzingen naar widm. Koppel dit aan eerder gevonden hint: neem 20e letters van spreuken dat vormt: WIDM NO NINE. Mil zit als 9e in leader, rob is 9e kandidaat bij eerste opdracht.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Misleid
« Reactie #46 Gepost op: 3-02-2020, 15:41:17 »
Best wel opvallende testresultaten als we de beelden mogen geloven.

Claes verdenkt Buddy, Leonie en Miljuschka
Rob verdenkt Buddy, Johan en Leonie
Nathan verdenkt Miljuschka, Johan, Leonie en Buddy
Johan verdenkt Leonie, Miljuschka en Buddy
Buddy verdenkt Leonie en Johan
Leonie verdenkt Miljuschka, Buddy en Johan
Miljuschka verdenkt Nathan
 
Op grond van logisch redeneren op basis van deze verdenkingen is Miljuschka waarschijnlijk de mol.

Blijkbaar is het voor 6 van de 7 deelnemers na 4 afleveringen duidelijk dat Nathan niet de mol is.
Die ene afwijkende mening is dus waarschijnlijk van de mol.



Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Misleid
« Reactie #47 Gepost op: 3-02-2020, 15:44:10 »
Best wel opvallende testresultaten als we de beelden mogen geloven.


Helaas... die beelden kunnen we nooit geloven. Elk jaar is dat weer n discussie

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Misleid
« Reactie #48 Gepost op: 3-02-2020, 15:49:08 »

 
Op grond van logisch redeneren op basis van deze verdenkingen is Miljuschka waarschijnlijk de mol.

Blijkbaar is het voor 6 van de 7 deelnemers na 4 afleveringen duidelijk dat Nathan niet de mol is.
Die ene afwijkende mening is dus waarschijnlijk van de mol.

of niemand buiten Mil heeft Nathan door op dit moment (genre Jan,Thomas,...)
klaar voor de strijd

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Misleid
« Reactie #49 Gepost op: 3-02-2020, 15:57:30 »
of niemand buiten Mil heeft Nathan door op dit moment (genre Jan,Thomas,...)

Ja, dat kan.
Dan is Nathan de mol en Miljuschka de winnaar!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 4] - Misleid
« Reactie #50 Gepost op: 3-02-2020, 15:58:46 »
Ik ben zo te zien in de minderheid, maar ik hou er dus wel van als er geen afvaller is. Oké, liefst heb ik dat in aflevering 1, maar als er niemand afvalt kunnen we van alle kandidaten nog even genieten. Van mij hoeft er niet zo'n schot in, want we weten toch precies op welke dag de ontknoping is, dus het is niet alsof het met een afvaller sneller gaat. Dan rekken ze gewoon ergens anders. Ik heb juist liever dat ze een beetje rekken nu er nog veel mensen in het spel zijn.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Misleid
« Reactie #51 Gepost op: 3-02-2020, 16:45:32 »
of niemand buiten Mil heeft Nathan door op dit moment (genre Jan,Thomas,...)
Nathan wordt behalve door Miljuschka iig ook nog door Buddy en Leonie in de gaten gehouden volgens mij.

Nathan zei in de testbiecht dat Buddy hem heel de tijd vroeg of ie de mol was. Leo wilde met Nathan bij de vazen (om hem te kunnen controleren denk ik)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Misleid
« Reactie #52 Gepost op: 3-02-2020, 17:11:06 »
Miljuschka heeft kandidaten misleid om molacties voor haar uit te voeren: Buddy met de sleutel en Rob met de vazen  ::)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Misleid
« Reactie #53 Gepost op: 3-02-2020, 20:06:54 »
Best wel opvallende testresultaten als we de beelden mogen geloven.
[...]
Miljuschka verdenkt Nathan

Ik vatte dit eigenlijk op als: Dit willen ze de grote kijkersmassa doen geloven: "Oei die Miljuschka is zwaar in de minderheid met alleen Nathan, wat een risico, ze zal er wel snel uit liggen..."

Maar ik denk dat ze als enige gelijk heeft en gaat winnen

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Misleid
« Reactie #54 Gepost op: 3-02-2020, 23:53:35 »
Ik vond die vrijstellingsroute een beetje vreemd gepositioneerd. Eerst doen ze de test, dan lopen ze langs de bakjes omhoog, vervolgens vertelt Rik ze over die route, dan mogen ze niet met elkaar praten en moeten ze vervolgens weer naar beneden en weer omhoog. Waarom lag er niet gewoon bij de laptop een kaartje met een toelichting?
Dan was het een veel logischer pad geweest: test maken, via de vrijstellingsroute iets kiezen en dan bij Rik kijken wat het resultaat is.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Misleid
« Reactie #55 Gepost op: 4-02-2020, 03:12:13 »
Waarom draaien de windMILls in ene de andere kant om?

*@42.51
Omnia vincit amor

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Misleid
« Reactie #56 Gepost op: 4-02-2020, 07:18:46 »
Waarom draaien de windMILls in ene de andere kant om?

*@42.51
Hier worden we misleid door windMOLens ;)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Misleid
« Reactie #57 Gepost op: 4-02-2020, 10:59:04 »
Best wel opvallende testresultaten als we de beelden mogen geloven.

Claes verdenkt Buddy, Leonie en Miljuschka
Rob verdenkt Buddy, Johan en Leonie
Nathan verdenkt Miljuschka, Johan, Leonie en Buddy
Johan verdenkt Leonie, Miljuschka en Buddy
Buddy verdenkt Leonie en Johan
Leonie verdenkt Miljuschka, Buddy en Johan
Miljuschka verdenkt Nathan
 

Is het niet meestal zo dat de mol nu zo'n beetje andere finalisten gaat verdenken? Ik vond het hierdoor juist logisch dat Nathan de mol is, hij verdenkt meerdere kandidaten. Maar goed, dit past in mijn tunnel en is op meerdere manieren uit te leggen.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Misleid
« Reactie #58 Gepost op: 4-02-2020, 12:08:29 »
Best wel opvallende testresultaten als we de beelden mogen geloven.
Claes verdenkt Buddy, Leonie en Miljuschka
Rob verdenkt Buddy, Johan en Leonie
Nathan verdenkt Miljuschka, Johan, Leonie en Buddy
Johan verdenkt Leonie, Miljuschka en Buddy
Buddy verdenkt Leonie en Johan
Leonie verdenkt Miljuschka, Buddy en Johan
Miljuschka verdenkt Nathan
 
Op grond van logisch redeneren op basis van deze verdenkingen is Miljuschka waarschijnlijk de mol.
En hoe beredeneer jij nu dat Claes of Rob niet de mol zijn? Vind ik minstens zo waarschijnlijk op basis van bovenstaande.

Offline foxhunter

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Misleid
« Reactie #59 Gepost op: 4-02-2020, 20:28:11 »
Mol Mil molt deze aflevering weinig, maar dit is wel de Mil is de Mol aflevering. Ofwel: de productie krijgt de gelegenheid om iedereen verdacht te maken, behalve de mol die wordt zo onverdacht mogelijk neergezet. Mil kletst echt alles aan elkaar als regie assistent van de productie.

Behalve de mol die hoeft nooit naar huis. Mil in beeld. Zegt niks maar gezien bovenstaande; hoe toepasselijk!
« Laatst bewerkt op: 4-02-2020, 20:34:49 door foxhunter »