Auteur Topic: Achilleshint. De tattoo op Nathans arm  (gelezen 11157 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Achilleshint. De tattoo op Nathans arm
« Reactie #40 Gepost op: 7-02-2020, 22:38:43 »
Er is wel gestuurd, als dit een aanwijzing zou zijn. De makers hadden letterlijk 1000en nummerplaten kunnen gebruiken voor deze opdracht . Ze gebruiken echter een nummerplaat Axi 7 l 3( of de 7 l omgekeerd ben het even kwijt)  om mogelijk te ver wijzen naar een tattoo die al jaren de arm van Nathan Siert. In onze continue veranderende taal en zeker de taal waarin cijfers soms letters vervangen , kun je dat zeker lezen als achille.   En hoewel dat niet exact Achilles spelt, is er toch genoeg overeenkomst.



Dat iemand er niet in of juist wel wil geloven is iedereens goed recht. Het recht om een theorie te beginnen die volledig nergens op uit kwam ( Titanic, dierenriem, of Alice in wonderland), staat ook iedereen  vrij en heeft mij menig malen doen lachen.

Heb in het verleden al biljartballen met cijfer 8 in beeld gezien om aan te geven dat de 8e maand mol heet. Alleen was due hint niet te herleiden naar 1 persoon omdat naast de bal niemand in beeld was.  Dus ja wij zien soms super duidelijke hints Waar ze er niet zijn en Anderson. Maar dat maakt het zoeken niet minder leuk .

« Laatst bewerkt op: 7-02-2020, 22:41:21 door Tarbozan »

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Achilleshint. De tattoo op Nathans arm
« Reactie #41 Gepost op: 7-02-2020, 23:16:34 »
Volgens mij is het vrij simpel. De enige vraag is: heeft productie kunnen kiezen voor bepaalde kentekens (of er gewoon zelf een paar gefabriceerd en op die auto's gemonteerd.)

Zo ja, dan kunnen ze daar een hint in verwerken, en dan is de achilleshint heel goed verdedigbaar (en simpel genoeg om uit te leggen aan casual kijkers).
Zo nee, dan is whatever wij vinden, puur toeval.

Volgens mij is dat het hele verhaal. Het hele gebeuren met team girls vind ik zelf te vergezocht en het verhaal minder overtuigend maken. (Want dan is het niet meer "simpel uit te leggen").

Weet iemand of ze in China het Latijnse alfabet gebruiken voor kentekens? Want zo niet, dan is dat een sterke aanwijzing dat de kentekens door productie zijn gemaakt, en dus, voor de optie "zo ja".
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Achilleshint. De tattoo op Nathans arm
« Reactie #42 Gepost op: 7-02-2020, 23:49:13 »
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Achilleshint. De tattoo op Nathans arm
« Reactie #43 Gepost op: 8-02-2020, 03:29:35 »
Volgens mij is het vrij simpel. De enige vraag is: heeft productie kunnen kiezen voor bepaalde kentekens (of er gewoon zelf een paar gefabriceerd en op die auto's gemonteerd.)

Zo ja, dan kunnen ze daar een hint in verwerken, en dan is de achilleshint heel goed verdedigbaar (en simpel genoeg om uit te leggen aan casual kijkers).
Zo nee, dan is whatever wij vinden, puur toeval.

Volgens mij is dat het hele verhaal. Het hele gebeuren met team girls vind ik zelf te vergezocht en het verhaal minder overtuigend maken. (Want dan is het niet meer "simpel uit te leggen").

Weet iemand of ze in China het Latijnse alfabet gebruiken voor kentekens? Want zo niet, dan is dat een sterke aanwijzing dat de kentekens door productie zijn gemaakt, en dus, voor de optie "zo ja".

Precies dit dus.
Laten we jabberen.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Achilleshint. De tattoo op Nathans arm
« Reactie #44 Gepost op: 10-02-2020, 20:31:44 »
Er is wel gestuurd, als dit een aanwijzing zou zijn. De makers hadden letterlijk 1000en nummerplaten kunnen gebruiken voor deze opdracht . Ze gebruiken echter een nummerplaat Axi 7 l 3( of de 7 l omgekeerd ben het even kwijt)  om mogelijk te ver wijzen naar een tattoo die al jaren de arm van Nathan Siert. In onze continue veranderende taal en zeker de taal waarin cijfers soms letters vervangen , kun je dat zeker lezen als achille.   En hoewel dat niet exact Achilles spelt, is er toch genoeg overeenkomst.



Dat iemand er niet in of juist wel wil geloven is iedereens goed recht. Het recht om een theorie te beginnen die volledig nergens op uit kwam ( Titanic, dierenriem, of Alice in wonderland), staat ook iedereen  vrij en heeft mij menig malen doen lachen.

Heb in het verleden al biljartballen met cijfer 8 in beeld gezien om aan te geven dat de 8e maand mol heet. Alleen was due hint niet te herleiden naar 1 persoon omdat naast de bal niemand in beeld was.  Dus ja wij zien soms super duidelijke hints Waar ze er niet zijn en Anderson. Maar dat maakt het zoeken niet minder leuk .
Los van dat het dan raar blijft dat de S mist en dat 2 x de letter L 1 x een 7 en  x een L is op het kenteken, Had ik volgens mij ergens al gelezen in deze discussie (maar in een ander topic dan deze) dat de kentekens logisch opgebouwd zijn in China, met bijvoorbeeld de eerste letter naar de plek waar het kenteken is uitgegeven. Dus niet te beinvloeden voor de makers. Ok, er had in theorie toevallig alsnog een kenteken bij kunnen zitten dat precies Achilles had gespeld, maar als het half niet klopt is het geen aanwijzing. Er zijn zoveel mooi gevonden aanwijzing die zo goed klopten, geen toeval leken te zijn en het toch waren.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Achilleshint. De tattoo op Nathans arm
« Reactie #45 Gepost op: 10-02-2020, 21:48:11 »
Je kunt niet Achilles spellen Met een Chinese nummerplaat. Deze heeft namelijk zoals je terecht opmerkt een bepaalde opmaak. Namelijk 1 e karakter geeft plaats/province aan. En er Moet een bepaalde volgorde inzitten en  ze hebben maar 6 karakters.

Dus nogmaals de mogelijke hint is niet dat er exact Achilles staat, maar dat een van de gekozen kentenplaten veel gelijkenis vertoont Met de tattoo op de arm.
Let wel ze Hadden ipv Axi 7l3 ook a p o 6 m4 kunnen pakken. Dus er zou wel binnen de province gezocht kunnen zijn naar een plaat die een moderne verwijzing kan zijn.

Misschien is het niks, misschien wel. Dat zien we wel in afl 10. Ik heb gekkere ideeen gelezen, Waar toch een kern van waarheid in bleek te zitten


Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Achilleshint. De tattoo op Nathans arm
« Reactie #46 Gepost op: 12-02-2020, 16:05:24 »
Je kunt niet Achilles spellen Met een Chinese nummerplaat. Deze heeft namelijk zoals je terecht opmerkt een bepaalde opmaak. Namelijk 1 e karakter geeft plaats/province aan. En er Moet een bepaalde volgorde inzitten en  ze hebben maar 6 karakters.

Dus nogmaals de mogelijke hint is niet dat er exact Achilles staat, maar dat een van de gekozen kentenplaten veel gelijkenis vertoont Met de tattoo op de arm.
Let wel ze Hadden ipv Axi 7l3 ook a p o 6 m4 kunnen pakken. Dus er zou wel binnen de province gezocht kunnen zijn naar een plaat die een moderne verwijzing kan zijn.

Misschien is het niks, misschien wel. Dat zien we wel in afl 10. Ik heb gekkere ideeen gelezen, Waar toch een kern van waarheid in bleek te zitten
Ik blijf erbij dat het geen hint kan zijn. Als je met de nummerplaat niet naar de tattoo van de mol kan verwijzen kies je gewoon een andere hint. Dit is toch ook niet uit te leggen in de laatste aflevering.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Achilleshint. De tattoo op Nathans arm
« Reactie #47 Gepost op: 20-02-2020, 20:55:28 »
Voor zover ik begrijp uit de wiki, bestaan er geen officiële nummerborden met combinaties van 3 letters achter elkaar. https://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_registration_plates_of_China#Henan
onder het kopje "Current Series types"

Dus als het nummerbord met A-1NPO1 echt met een letter O was, en niet met een cijfer o, dan durf ik te stellen dat het custom borden waren voor deze gelegenheid.
En dat geeft deze hint weer grotere kans!

edit: ik ben O/0 even aan het checken.
edit2: ik kan het nummerbord niet duidelijk in beeld vinden. Net achter een paaltje...
« Laatst bewerkt op: 20-02-2020, 21:16:11 door annebeestje »