Auteur Topic: Molduel: Nathan versus Rob  (gelezen 49318 keer)

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #20 Gepost op: 5-02-2020, 20:53:27 »
4.3 vrijstellingsroute

Zowel Nathan als Rob kiezen voor de groepsvrijstelling.

Naar mijn mening is Rob hier het meest verdacht.

Als het goed is heb je vooraf al nagedacht of je de groepsvrijstelling wilt.
Als je dit zeker wil, dan kies je de kaart uit het eerste kistje. Zoals Nathan.
Als je het zeker niet wil, dan kies je voor het geld of de jokers. Zoals Leonie, Johan en Buddy.
Of je wil de route zolang mogelijk verkennen, wat dan resulteert in een groepsvrijstelling uit het laatste kistje. Zoals Miljuschka en Claes.

Echter Rob verkent maar een gedeelte van de route, om vervolgens alsnog de vrijstelling te kiezen.
Beetje vreemd, om pas gedurende de route een beslissing te nemen voor de groepsvrijstelling. Of je doet dat meteen, of je gaat verder om te kijken of er meer te halen is.




Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #21 Gepost op: 5-02-2020, 21:13:39 »
Bij de vazen misschien nog toevoegen dat er vazen naar de randjes zijn verplaatst. De enige die dat kunnen hebben gedaan zijn... Rob of Nathan xD.

Wat we wel weten is dat Rob en Nathan elkaar vertrouwen, dus geote kans dat degene van de twee die niet de mol is niet de finale haalt. We weten dus al iets eerder wie de mol is dit jaar.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #22 Gepost op: 5-02-2020, 21:17:09 »
VERVOLG OP DE VORIGE PAGINA:

8.3 doorzichtig



Miljuschka heeft last van hoogtevrees en loopt aan de hand van Leonie voorzichtig de glazen brug op. Rob: "Wauw, alsof ik over de lucht loop." Hierop besluit Miljuschka er de brui aan te geven. Mil: "Jongens, ik durf dit echt niet."

Er blijven nu nog 24 kokers met geldbedragen om te onthouden en te ruilen voor 4 kandidaten over wat de opdracht zo goed als onmogelijk maakt. Zowel Nathan als Rob staan in het midden van de brug en zijn elk verantwoordeiijk voor één kistje met kokers.

Aan het eind van de opdracht krijgt Nathan een goede ingeving. Nathan biecht: "Er is een moment in de opdracht dat ik zeker weet dat ik de code van Rob heb. Dus ik ben met drie kokers naar Rob gegaan. En ik heb tegen Rob gezegd: zet deze kokers erin. En dan hebben we in ieder geval safe 210 euro. En later bleek dus dat dat niet een unieke code is, maar ik ben niet gek..."

Zowel Nathan als Rob zou hier gemold kunnen hebben. NB: Het lijkt erop dat Nathan in het begin van de opdracht 70 euro uit een van zijn kokers haalt. Later horen we hem 75 noemen. Mogelijk is het hier misgegaan.

Uiteindelijk wordt er slechts 80 euro verdiend met een van Buddy's twee kistjes.

sturen

9.1 cijferkunst



Nathan en Miljuschka zijn een duo en Rob en Buddy zijn het duo. Nadat de duo's hebben geprobeerd om te achterhalen welke vier cijfers de kinderen hebben uitgebeeld, richt Rik zich tot Nathan. Rik: "Nathan, jij bent de penningmeester. Denk je dat het andere duo het bedrag ontcijferd heeft? Als jouw inschatting klopt, dan pas verdienen jullie geld voor de pot." Nathan denkt even na en zegt: "Ja, daar vertrouw ik op, ja." (Zelf kwamen ze volgens een biecht van Mil uit op 1750.)

Buddy laat Rob het antwoord geven. Hij biecht dat dit is om zijn nieuwe Mol uit te testen. Rob: "Nou, ik heb werkelijk geen idee. Ik heb geen idee." Rik: "Wat ontzettend jammer." Rob: "Ja, ik heb echt geen idee. We hebben wel overlegd wat we herke- wat we herkennen. Maar we hebben nog helemaal geen be-bedrag uitgesproken." Buddy: "Je hebt een paar getallen gezien. Misschien eh dat je een gokje kan wagen." Rob: "Nou ja, maak een gokje zou ik zeggen." Buddy: "Ik leg het initiatief graag bij jou." Rob: "Eh..." Rik: "Ik wil graag een antwoord." Rob: "1600." Dit antwoord is fout. Er wordt geen 1750 euro verdiend.

ZIE TIEN BERICHTEN HIERONDER VOOR HET SLOT VAN HET MOLDUEL
« Laatst bewerkt op: 8-03-2020, 12:46:01 door Heinz »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #23 Gepost op: 5-02-2020, 21:48:08 »
Of dit is weer een gevalletje Simone vs. Stine. ;)
Ik snap dat je dit duel gekozen hebt.
En het is weer prachtig uitgewerkt. Top Heinz. Maar vele keren als dit duel komt ben ik net weggehopt naar een andere verdachte. Mijn laatste drie zijn Mil, Leonie en Nathan, mocht je Stine vs. Simone tegenkomen.  ::ok::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #24 Gepost op: 5-02-2020, 21:49:33 »
Wow Heinz  ::ok::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #25 Gepost op: 5-02-2020, 21:52:09 »
Dit topic komt op het juiste moment, want sinds Jaike's exit zit ik op Nathan, maar na laatste aflevering vind ik Rob ook wel verdacht... dus ik ga dit even goed doornemen. :P
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #26 Gepost op: 5-02-2020, 21:52:46 »
Jeeee Heinz, geweldig! Wat een werk! ::bravo::
Heb vanavond nog 2x de porseleinkast teruggekeken.
Kon niet zien dat Rob hinder had van zijn tuinbroek. Daar wordt echter wel extra aandacht aan geschonken, maar als hij de MOL is, weet hij welke opdracht er aan komt en zou daarom juist kunnen kiezen voor deze broek om later een excuus te hebben.
Vond het ook opvallend dat hij zijn hoed ophield. Die had eveneens voor schade kunnen zorgen, maar dat gebeurde niet.
Een kandidaat had waarschijnlijk zijn hoed afgezet.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #27 Gepost op: 5-02-2020, 22:01:19 »
Wat een prachtig overzicht Heinz!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #28 Gepost op: 5-02-2020, 22:18:06 »
Mooi werk, Heinz.  ::bravo::
Ik vind ze beiden verreweg het meest verdacht (de overige 5 verdenk ik niet meer). Nathan verdenk ik meer vanwege de theepot en het vuurwerk. Maar dat Rob de route fout las bij het parkeren intrigeert mij ook. Hij kan evengoed de mol zijn (hij was mijn eerste verdachte).



« Laatst bewerkt op: 5-02-2020, 22:30:48 door Luc »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #29 Gepost op: 5-02-2020, 22:30:23 »
Of dit is weer een gevalletje Simone vs. Stine. ;)

Hoe eindigde dat duel ook al weer ?  ;D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #30 Gepost op: 5-02-2020, 23:02:23 »
Zit de Mol ertussen?

Wie? 8)
de kans is aanwezig...…..

Offline Moritz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'Maurice' maar dan anders..
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #31 Gepost op: 5-02-2020, 23:08:05 »
Gaan we nu niet een beetje ver om zelfs al een apart forum aan te maken over een Molduel tussen Rob en Nathan? (ik zit momenteel wel op Nathan, maar dat terzijde)

Stine was in 2018 rond aflevering 4 ook al bestempeld als Mol, terwijl Jan voor iedereen nog de ideale kandidaat was..

 :-X ;)
Mijn molletje: Rémy

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #32 Gepost op: 5-02-2020, 23:10:20 »
VERVOLG OP HIERBOVEN:

9.2 onder de pannen?



Rik legt uit dat de kandidaten Hollandse kost gaan maken en verkopen op de markt. Hoe meer transacties er worden gedaan, hoe meer geld ze verdienen voor de pot.

Nathan en Rob - die allebei slechts een eitje zeggen te kunnen koken - vormen een duo. Nathan wil een mondkapje om z'n voorhoofd binden. Rob wijst aan stroopwafels te verkopen, Nathan wijst naar beschuit met muisjes. Ze bepalen dat een stroopwafel 10 yuan moet kosten. Nathan zet zijn charmes in dolt wat met een vrouw die net is afgezet door Buddy en 50 yuan voor een stroopwafel neertelde.

Rob grilt rookworsten en Nathan weet de broodjes worst met succes aan de man te brengen. Nathan: "Luister, ik geef die dropjes gewoon gratis weg want dan komen ze voor de worstjes." Rob: "Ja, is goed." In de laatste seconden van de opdracht zien we Rob tevergeefs een broodje worst proberen te slijten door de prijs van 20 yuan naar 10 yuan te laten zakken.

Uiteindelijk hebben er volgens Rik in totaal 49 transacties plaatsgevonden. Hij rekent 49 X 25 euro = (naar beneden afgerond) 1220 euro voor  de pot.

9.3 richtingsgevoel



Rik zegt dat de inzet van de opdracht 500, 1000 of 1500 euro uit de pot is. Dit bedrag wordt verdeeld over minimaal één en maximaal drie kamers. Geld dat gepakt wordt, wordt verdubbeld.

Rob loopt als eerste de route langs de zes kamers. Zijn inzet is 1000 euro uit de pot. Rob biecht: "Ik dacht: iedereen heeft er hard voor gewerkt. Ik kan natuurlijk niet super all-in gaan. Ik kies voor de middenweg." De Mol zegt dat in 1 geld ligt. Rob kiest voor 2 en pakt 250 euro. De Mol zegt dat in 3 geld ligt. Rob kiest voor 3 en pakt niets. De Mol: "Goede keuze." De Mol zegt dat in 6 geld ligt. Rob kiest 5 en pakt 250 euro. (In 4 moet dus 500 euro gezeten hebben.) Rob haalt dus 1000 euro uit de pot, pakt 2x250 + 2x250 = 1000 euro en verdient en verliest zo 0 euro.

Nathan loopt als de tweede de route en kiest 500 euro als inzet. Nathan biecht: "Mijn tactiek was dat ik vooral ging volgen naar wat de Mol mij zou zeggen. Omdat hij misschien zou denken van hij is zo betrouwbaar geweest het hele spel, hij gaat nu misschien een andere keuze maken omdat ie toch het geld wil houden voor de pot." Nathan volgt de instructies van de Mol op, kiest 1 en pakt 500 euro. Nathan haalt dus 500 euro uit de pot, pakt 2x500 = 1000 euro en verdient zo 500 euro voor de pot.

Nathan juicht en roept: "Luister: vertrouwen in mensen is goed jongens! Vertrouwen in mensen is goed!"

Rik zegt tegen de kandidaten dat ze pas in de "finale" horen welke consequenties de opdracht voor de pot heeft.


Zit de Mol ertussen?

Wie? 8)


Detail uit de aflevering 4-tekening van Vriendlief/Vliegerke ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 8-03-2020, 12:47:12 door Heinz »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #33 Gepost op: 5-02-2020, 23:12:19 »
Rob is het echt gewoon niet. Nathan daarentegen. Naast Leonie nog de enige andere potentiële mol.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #34 Gepost op: 5-02-2020, 23:16:43 »
Steeds meer twijfels bij Nathan ... ik vind bijv zo’n Buddy biecht (dat je de mol hier aan t werk gaat zien) vlák voordat Nathan opeens voor t geld kiest, lijkend alsof hij dat opeens doet, toch heel raar. Nathan verdacht gemonteerd hier. Vooral ook omdat de regie ervoor kiest ons te laten zien dat het 2700 is en ook nog bevestigd wordt door Rik in de podcast. Ik moet daar toch objectief in blijven.. zou de regie dat zo doen als hij de mol is? Ik bedoel niet dat hij het geld pakt maar vooral de Buddy biecht er vlak voor en dat wij het bedrag mogen weten.

En Rob stijgt erg. De ZV opeens melden na zo lang stilte erover vind ik te verdacht om overheen te stappen.. het rijbewijs (of automaat verhaal) wat hij kennelijk ook al gemeld had voor de opdracht.. het is allemaal te toevallig. Maar hoe briljant ook.. niet de penningmeester willen zijn dus niet opvallen,  maar wel zorgen dat je toch wel de positie krijgt die je wilt.

Ik weet t ff niet meer  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 5-02-2020, 23:21:41 door FS »

anoniem 30784

  • Gast
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #35 Gepost op: 6-02-2020, 00:19:24 »
Steeds meer twijfels bij Nathan ... ik vind bijv zo’n Buddy biecht (dat je de mol hier aan t werk gaat zien) vlák voordat Nathan opeens voor t geld kiest, lijkend alsof hij dat opeens doet, toch heel raar. Nathan verdacht gemonteerd hier. Vooral ook omdat de regie ervoor kiest ons te laten zien dat het 2700 is en ook nog bevestigd wordt door Rik in de podcast. Ik moet daar toch objectief in blijven.. zou de regie dat zo doen als hij de mol is? Ik bedoel niet dat hij het geld pakt maar vooral de Buddy biecht er vlak voor en dat wij het bedrag mogen weten.

Bij de executie van aflevering 3 benoemde Rik wat het totaalbedrag was dat verdiend had kunnen worden tot dan toe. Daaruit kon je als kijker ook afleiden dat het theeservies 2700 euro waard was en deze opmerking van Rik had de productie er niet uit kunnen monteren. Ik vind het dus geen verdachtmaking van Nathan dat de waarde van het theeservies gewoon getoond is bij de aanvang van Thee Pot.. de molloten waren er zelf wel achter gekomen tenslotte hoe veel dat theeservies waard is door alle bedragen die tot dan toe in de opdrachten verdiend hadden kunnen worden bij elkaar op te tellen en te vergelijken met het totaalbedrag dat Rik noemde (17800 euro). Verder had het Nathan alleen maar verdachter gemaakt als niet expliciet in beeld was getoond hoe veel er verdiend zou kunnen worden met Thee Pot (waarom zou je zoiets tenslotte verbergen terwijl normaal gesproken altijd in beeld te zien is wat er maximaal verdiend kan worden met een opdracht, al helemaal als je dit bedrag ook kan afleiden uit wat Rik bij de executie zei tenslotte?).

Verder is het al vaker hier gepost, maar vlak voordat mol Merel bij Op Treden zeer opvallend haar keuze om voor de 30 minuten te gaan tijdens het maken van een groepsbeslissing wilde doordrammen zei Sarah in een biecht: ik ga goed opletten want ik denk dat de mol sowieso voor 30 minuten gaat kiezen..
Vind dus die biecht van Buddy dat je de mol aan het werk kon zien bij het kiezen tussen het theeservies en het geld vrij nietszeggend. Het kan ook zo zijn dat de regie met deze biecht gebruik wilde maken van omgekeerde psychologie (wat ze vorig jaar wellicht ook met Sarahs biecht over Merel geprobeerd hebben: mol Merel koos toen zeer opvallend voor 30 minuten, maar omdat kandidaat Sarah in een biecht benadrukte dat de mol die keuze zou maken, maakte dat Merels actie net iets minder verdacht voor sommige kijkers wellicht.. tenminste, aanvankelijk dacht ikzelf in ieder geval door Sarahs biecht dat Merel dan wel niet de mol zou zijn).

Even los van wat de regie ons allemaal wel/niet wijs probeert te maken.. die spanning die je zag vlak voor, tijdens en nadat Nathan de knoop doorhakte om voor 1500 euro te gaan was 100% echt. Deze actie blijft vreemd voor een kandidaat en door zijn actie werd 1200 euro uit de pot gehouden. Wat mij betreft is dat veel belangrijker dan speculatie over wat de regie ons wel niet allemaal zogenaamd wijs probeert te maken.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #36 Gepost op: 6-02-2020, 00:25:02 »

Even los van wat de regie ons allemaal wel/niet wijs probeert te maken.. die spanning die je zag vlak voor, tijdens en nadat Nathan de knoop doorhakte om voor 1500 euro te gaan was 100% echt. Deze actie blijft vreemd voor een kandidaat en door zijn actie werd 1200 euro uit de pot gehouden. Wat mij betreft is dat veel belangrijker dan speculatie over wat de regie ons wel niet allemaal zogenaamd wijs probeert te maken.

Yep.. en daar noem je de reden waarom Nathan bij mij nog op 1 staat.. maar het is echt nipt

En het gedrag van Rob over de ZV en rijbewijs blijft wel voor hem als mol pleiten dus blijf twijfelen
« Laatst bewerkt op: 6-02-2020, 00:26:51 door FS »

anoniem 30784

  • Gast
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #37 Gepost op: 6-02-2020, 00:31:16 »
Yep.. en daar noem je de reden waarom Nathan bij mij nog op 1 staat.. maar het is echt nipt

En het gedrag van Rob over de ZV en rijbewijs blijft wel voor hem als mol pleiten dus blijf twijfelen

Rob heeft ook wel zo zijn vreemde momentje ja, eens. Snap de twijfel wel, al deel ik die zelf (nog) niet.  :P

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #38 Gepost op: 6-02-2020, 00:55:24 »
Morgen avond zal ik het molduel Leonie vs Mil maken. Ik zit veel meer in de Nathan dan de Mil tunnel, maar deze twee kunnen het ook gewoon nog altijd zijn. Het zal ook veel minder fancy en goed uitgewerkt als dat van Heinz zijn. Dus hier ook mijn credits naar jou Heinz. Indien Mil- of Leonie tunnels willen bijdragen, mag er altijd naar mij een pm worden gestuurd.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #39 Gepost op: 6-02-2020, 01:03:50 »
Bij de executie van aflevering 3 benoemde Rik wat het totaalbedrag was dat verdiend had kunnen worden tot dan toe. Daaruit kon je als kijker ook afleiden dat het theeservies 2700 euro waard was en deze opmerking van Rik had de productie er niet uit kunnen monteren. ...


Vorig jaar waren de bedragen ook te zien. Bij de laseropdracht werd toen duidelijk dat of Sinan of Merel geld had verduisterd.
Nu is er nog twijfel of dit kandidaats is of niet, toen was het obvious (voor 90% van de mensen exclusief mezelf) dat één van hen de mol was.
klaar voor de strijd