Auteur Topic: Molduel: Nathan versus Rob  (gelezen 49311 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #40 Gepost op: 6-02-2020, 04:27:52 »
Geweldig mooi overzicht, Heinz! ::bravo:: ::bravo:: Ik heb er zelfs een paar puntjes uit kunnen halen die ik kan gebruiken voor mijn Mil-verdenking. + een paar onmolse dingetjes bij Rob, die me nog niet waren opgevallen. Ik twijfel erg tussen die twee, dus ook als je iemand anders verdenkt maar het niet zeker weet, heeft zo'n molduel zin.
Misschien een paar kleine dingetjes nog als aanvulling:
- Bij opdracht Wereldbeeld lijkt Rob het er niet mee eens te zijn dat Johan zo snel de positie in de control room opeist. Hij roert zich, haalt zijn schouders op en maakt een gebaar van: 'Ja, lekker zeg'.
- Bij opdracht Verkeer(d) begint Nathan met 3 sleutels. Als het klopt dat hij maar 2 auto's weg zet, zou dat een teken kunnen zijn dat hij langzaam werkt, of vroeg stopt. Aan de overzijde begint Claes met 3, en doet er ook 3.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #41 Gepost op: 6-02-2020, 10:07:41 »
Gaan we nu niet een beetje ver om zelfs al een apart forum aan te maken over een Molduel tussen Rob en Nathan? (ik zit momenteel wel op Nathan, maar dat terzijde)

Stine was in 2018 rond aflevering 4 ook al bestempeld als Mol, terwijl Jan voor iedereen nog de ideale kandidaat was..

 :-X ;)

De Jan-tunnel kreeg toen ook wel wat vorm hoor. Die tunnel begon klein, maar bleek supergezellig.  ::rofl::

Maar ik ben het wel met je eens: ik durf Mil en Buddy (en zelfs Claes die mij eigenlijk niet bijblijft  ??? ) niet 100% uit te sluiten. Dat kan riskant zijn als je nu de focus legt op twee potentiële mollen.

Toch denk ik nu wel dat de kans redelijk groot is dat de mol Nathan of Rob is. De anderen hebben -vind ik dan- ook grote niet-molse acties laten zien.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #42 Gepost op: 6-02-2020, 10:14:00 »
Prachtig overzicht. Het is uiteraard een Molduel, maar ik vind dat sommige omstandigheden die op het tegendeel (kunnen) wijzen wat onderbelicht.

Voorbeel bij Theepot... Als Nathan niet was vertrokken bij die discussie over het kannetje was er langer getwijfeld èn was er minder of geen tijd geweest om het laatste object te halen. Door die discussie te verlaten èn alles op tijd binnen te brengen en te schreeuwen levert hij een essentiële bijdrage aan een plus van 1500 euro.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #43 Gepost op: 6-02-2020, 10:30:01 »
Dat is zo. Aanvullingen zijn ook zeker welkom maar ik ga niet teveel toevoegen want het moet nog wel leesbaar blijven. Ik denk dat het beter is om die aanvullingen gewoon in het topic te bediscussiëren (zoals we nu doen).

En discussies over het nut van het topic lijken me niet zo zinvol. Als je je liever op andere mogelijke mollen richt kan je dit topic rustig overslaan.

Wat ik verder nog altijd doe is een molpunt geven per opdracht aan degene die ik daarin (om wat voor reden dan ook) het meest "mols" vind. (Je zal zien dat iedereen zijn lijstje weer anders invult en dat is ook interessant.) Dit is mijn lijstje met korte motivatie:

1.1 -
1.2 N (want Mol profileert zich zo snel mogelijk als fanatiek en haalt in dit geval toch weinig binnen)
1.3 - (allebei mogelijke molacties: verkeerd willen parkeren en niet kunnen ontsnappen)
2.1 N (zit in het groepje dat als enige het kastje niet aan de praat krijgt)
2.2 N (R spoort aan te beginnen bellen en lijkt ook degene te zijn die aanspoort naar Rik te gaan. N melkt het helemaal uit hoe fantastisch het is dat ze Rik bereiken)
2.3 R (rijdt puzzelstuk voorbij)
3.1 R (verschuilt zich achter Buddy)
3.2 N (gaat niet meteen mee in goede envelop terwijl we R wel een bijdrage zien leveren aan het pakken van een goede envelop)
3.3 N (kiest voor 1500 terwijl R voor gokken is)
4.1 R (gooit vazen om en maakt Buddy zenuwachtig door te laten merken dat de groep toekijkt)
4.2 R (leest volgorde verkeerd)
4.3 N (wordt weer eens in de schijnwerpers gezet als ideale kandidaat die voor de groep gaat)

Tussenstand: 6-4 voor Nathan.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2020, 10:33:01 door Heinz »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #44 Gepost op: 6-02-2020, 10:38:13 »

Tussenstand: 6-4 voor Nathan.

Ja zo is het in mijn hoofd ook..6-4 ongeveer


Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #45 Gepost op: 6-02-2020, 10:47:27 »
Bij 4.3 zou ik persoonlijk voor Rob kiezen, als het tussen deze twee moet gaan. Aan de jokers hebben de kandidaten niets meer. De test is immers al geweest. En Rob zegt eigenlijk met zoveel woorden (door te vertellen over zijn zwarte vrijstelling), dat ze ook de volgende aflevering waardeloos kunnen zijn. Daarmee stuurt hij aan op twee logische keuzes in plaats van drie.

Geld of doorgaan.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #46 Gepost op: 6-02-2020, 11:38:21 »
Erg mooi overzicht. ::hug:: Mss heb ik niet goed opgelet, maar vanaf afl. 3 kan ik bij geen 1 opdracht kiezen tussen Rob of Nathan. We krijgen zo weinig info.

1.1 -
1.2 N idd heel mols met dat kleine bedrag in eerste opdracht van het seizoen waar $$$ mee te verdienen is
1.3 R (Nathan wordt compleet overvleugeld door Mil)
2.1 N eens
2.2 N eens
2.3 R ook eens (Rob heeft porto, Nathan niet)
3.1 - te weinig info. beiden hebben hier kunnen mollen, is bij beiden ook uit te leggen op basis van de getoonde beelden, maar opdracht was sowieso niet geslaagd
3.2 - te weinig info
3.3 - Nathan onmols in 1e deel, Rob onmols in het 2e deel
4.1 - beiden mols
4.2 - Rob manoevreert zich heel handig op mol positie. Min: het is de "obvious" mol positie, niet de enige. Had het geluk dat onhandige en door slaapgebrek chagrijnige Johan op die andere positie stond als bliksemafleider, maar dat had ie niet zelf in de hand.

+/- geeft route in beeld verkeerd door.

Mol positie Nathan even goed maar subtieler, plus kan mol 2020 route rijden voor fragmentje in finale


4.3 - beiden mols (gaan voor groepsvrijstelling)



Morgen avond zal ik het molduel Leonie vs Mil maken. Ik zit veel meer in de Nathan dan de Mil tunnel, maar deze twee kunnen het ook gewoon nog altijd zijn. Het zal ook veel minder fancy en goed uitgewerkt als dat van Heinz zijn. Dus hier ook mijn credits naar jou Heinz. Indien Mil- of Leonie tunnels willen bijdragen, mag er altijd naar mij een pm worden gestuurd.
Mooi, bedankt.  ::ok::

Offline Bram0546

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #47 Gepost op: 6-02-2020, 13:31:05 »
Bij 4.3 zou ik persoonlijk voor Rob kiezen, als het tussen deze twee moet gaan. Aan de jokers hebben de kandidaten niets meer. De test is immers al geweest. En Rob zegt eigenlijk met zoveel woorden (door te vertellen over zijn zwarte vrijstelling), dat ze ook de volgende aflevering waardeloos kunnen zijn. Daarmee stuurt hij aan op twee logische keuzes in plaats van drie.

Geld of doorgaan.

Is dit juist dan niet onmols van Rob? Volgens deze theorie hebben ze de keuze tussen geld of groepsvrijstelling, als Rob de zwarte vrijstelling niet had hadden ze de keuze tussen geld, groepsvrijstelling of jokers, dan heb je toch meer kans dat er geen geld wordt gepakt doordat kandidaten misschien liever een joker willen dan geld of de groepsvrijstelling.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #48 Gepost op: 6-02-2020, 14:35:16 »
Hangt er vanaf welke aanname je doet. Ik denk, dat de gewenste uitkomst een groepsvrijstelling was. Er moet toch een afvallerloze aflevering zijn.

Met het oog op hun eigen toekomst hebben de kandidaten twee opties: voor zichzelf gaan (jokers) of voor de hele groep (groep). Door de jokers min of meer waardeloos te verklaren, worden die minder aantrekkelijk.

Geld zou je kunnen proberen als je zeker van je zaak bent en niet de Mol.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #49 Gepost op: 6-02-2020, 17:23:55 »
Hangt er vanaf welke aanname je doet. Ik denk, dat de gewenste uitkomst een groepsvrijstelling was. Er moet toch een afvallerloze aflevering zijn.

Precies. Tegenwoordig kun je de Mol ontmaskeren door te kijken welke acties waarschijnlijk op initiatief van de productie worden uitgevoerd. Er was geen enkele goede reden voor Rob om te gaan vertellen dat hij nog een ZV heeft. Een kandidaat zou dat niet doen. Duidelijk gescript. Voor de casual zaterdagavondkijker maakt het niet uit, die heeft dit niet in de gaten. En op dat miljoenenpubliek richt men zich. Voor doorgewinterde molloten is het nu wel duidelijk. Wil je het spel vandaag de dag nog in zijn pure vorm zien en écht op mollenjacht gaan, dan ben je aangewezen op de Vlaamse Mol. 
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #50 Gepost op: 6-02-2020, 18:37:21 »
1.1 - (geen geld te verdienen)
1.2 N (inderdaad mols om te benadrukken dat je iets binnenhaalt maar het bedrag zeer klein is)
1.3 R (geraakt niet uit de vrachtwagen)
2.1 N (zit in het groepje dat als enige het kastje niet aan de praat krijgt en begint meteen met de kabels)
2.2 N (wil aanvankelijk niet bellen, blijft lachen en benadrukt dat ze als eerste Rik hebben bereikt)
2.3 R (rijdt puzzelstuk voorbij en hanteert de porto)
3.1 R (verschuilt zich achter Buddy en zit tenslotte in de verkeerde hovercraft)
3.2 N (pakt in de laatste seconden een envelop met een minbedrag)
3.3 N (kiest voor € 1500 terwijl R voor gokken is)
4.1 R (gooit 3 vazen om en maakt Buddy zenuwachtig door te laten merken dat de groep toekijkt)
4.2 R (betere molpositie, leest volgorde verkeerd)
4.3 - (beiden kiezen voor de groepsvrijstelling)

Tussenstand: 5-5

Misschien zijn er twee mollen deze keer.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2020, 18:54:32 door Luc »

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #51 Gepost op: 6-02-2020, 19:51:56 »
Misschien zijn er twee mollen deze keer.
Kijk uit hè, er zijn mensen voor onschuldiger opmerkingen gestenigd!  ::rofl::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #52 Gepost op: 6-02-2020, 22:25:43 »


Misschien zijn er twee mollen deze keer.

Ga je mond spoelen met groene zeep.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #53 Gepost op: 7-02-2020, 00:41:56 »
1.1 R
1.2 N
1.3 R
2.1 N
2.2 N
2.3 -
3.1 -
3.2 -
3.3 N
4.1 R
4.2 R
4.3 N

6-4 in het voordeel van Nathan.

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #54 Gepost op: 7-02-2020, 04:07:01 »
Vast al eens genoemd, maar ik lees het hier maar niet terug:
de Kay = decay = verval, bederf, afname (v waarde, na beschading bijv.)

Zou toch een leuke zijn voor een reeks hints.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #55 Gepost op: 7-02-2020, 05:09:00 »
Mooi duel, weer heel goed geschreven Heinz!!

Denk dat Rob iets minder verdachte acties heeft laten zien dan Nathan. Maar het zijn details en soms gedragingen die bij mij de doorslag geven om meer naar Nathan te neigen. Bijvoorbeeld de escaperooms. Als het aan Nathan had gelegen, waren ze niet of later uit de vrachtwagen gekomen, hadden ze niet of te laat gezien dat het om tekens voor op de vrachtwagens ging en/of had hij het euroteken op plaats 1 gezet waardoor er geen geld meer binnen te halen was geweest. Het is Mil die daar Nathan gaat verdenken en de oplossingen pusht, dus een stokje voor drie mogelijke molacties steekt. Ik had de indruk dat Nathan zich getergd voelde door de slagvaardigheid van Mil. En Nathan rijdt, kijkt naar de sleutel, waarom ziet hij geen enkel moment dat daar een kaartje met een nummer aan hangt? Vanuit de regie gedacht is het de meest molse positie. Er vanuit gaande dat het euroteken nodig is om überhaupt een bedrag te vormen, had Nathan zeer kandidaats kunnen verklaren dat het toch logisch is om het euroteken op de eerste positie dus vak 1 te plaatsen. Dit tegenover Rob die op zich logisch nadenkt dat alle knoppen ingedrukt moeten worden maar uiteindelijk samen met Leonie twee linkerhanden heeft voor dat soort zaken.

Vind ook de opdracht op de markt (geld fotograferen) meer spreken voor Nathan. Niet alleen door zijn acties zoals door Heinz beschreven maar ook omdat het tegen Nathan's natuur als team player in gaat om weg te lopen als het om de regels gaat, die hij volgens de biecht prima kent. Idem voor het feit dat hij solo op zoek gaat naar mobieltjes voor een laag bedrag. tegenover Rob die gelijk aan andere kandidaten een poging doet voor een hoog bedrag en dat niet opvallend mislukt.

Bij het vuurwerk op de dam ben ik overtuigd dat team groen simpelweg geen stroom op het kastje hebben gezet. Door of het knopje niet in te drukken (Nathan) of de kabel los te trekken (Nathan). Denk dat we daarom de groene 'ontploffing' later alsnog zien. Om aan te geven dat het kastje wel goed was aangesloten maar er alleen geen stroom op stond. Tegenover Rob die niets goed kan doen omdat Claes alles uit zijn handen trekt maar wel wijst op het aan-knopje om te controleren of alles werkt. Dat had hij niet hoeven doen juist omdat Claes alles uit zijn handen trekt.

In de opdracht met het servies, zou ik Nahan's acties geniaal vinden. Terug rennen om een kopje op te halen om te vergelijken klinkt in alle hectiek heel logisch voor Buddy maar kost alleen maar nodeloos veel tijd. Door andere mensen mee te nemen zet hij ze aan het werk op de opdracht van zijn eigen team en ontneemt daarmee de kans dat ze iets kunnen doen voor het team met drie kaarten, Jaike en Claes. Vervolgens gaat hij weg, wat heel logisch en actief lijkt maar tegelijkertijd betekend dat een foute beslissing niet aan hem gelinkt zal worden. In de discussie over de waarde van het advies, laat hij anderen argumenten uitspreken maar kiest zelf heel vastbesloten voor het geld. Gewaagd, zijn lichaamstaal komt op mij over alsof hij het gevoel had dat te moeten doen.

Bij de hovercrafts viel mij iets op. Buddy en Rob lijken de mist in te gaan omdat ze beiden uitstappen, overleggen en weer instappen dus niet wisselen. Maar als zij terug lopen, zie ik volgens mij Nathan in de hovercraft zitten. Was hij niet de wissel en hefet de regie dat handig niet laten zien? Later blijkt dat niet zozeer Claes Leonie overhaalt beiden verkeerd te gaan staan maar Nathan daar op aangestuurd heeft. Zo zit hij als enige goed.

Enfin, ik ben in de Nathan tunnel gevallen. Wat niets zegt. Eerder was ik in het duel vol overtuigd van Simone.


Offline Molest

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #56 Gepost op: 7-02-2020, 07:09:25 »
Bij het vuurwerk op de dam ben ik overtuigd dat team groen simpelweg geen stroom op het kastje hebben gezet. Door of het knopje niet in te drukken (Nathan) of de kabel los te trekken (Nathan). Denk dat we daarom de groene 'ontploffing' later alsnog zien. Om aan te geven dat het kastje wel goed was aangesloten maar er alleen geen stroom op stond.
Ja, dat is precies mijn gedachte! Alles was goed gemonteerd, maar er stond geen stroom op. Vandaar die groene ontploffing aan het eind. Maar dan vind ik het wel sterk gesteld dat Nathan daarvoor verantwoordelijk was. Waarom niet Mil? Die stuurt Nathan weg en laat Leonie met het kastje aan de slag gaan. Scharrelt zelf wat rond, alle tijd om ergens een stekker uit te trekken.
Bij de hovercrafts viel mij iets op. Buddy en Rob lijken de mist in te gaan omdat ze beiden uitstappen, overleggen en weer instappen dus niet wisselen. Maar als zij terug lopen, zie ik volgens mij Nathan in de hovercraft zitten. Was hij niet de wissel en hefet de regie dat handig niet laten zien?
Er is inderdaad nog iemand in de hovercraft, op het moment dat Buddy en Rob weer instappen. Maar die persoon zit niet. Hij staat, en beweegt zich naar de achterkant. Het lijkt mij een cameraman of iemand van de crew die zich klaarmaakt voor de rit. Je ziet alleen een schouder en een arm, als het een kandidaat is zou dat (mouwloos t-shirt tot over de schouder) Claes kunnen zijn.
Je hebt gelijk: het is niet 100% zeker dat dit een foutieve wissel was van Buddy en Rob. Maar ik vind dat toch wel het waarschijnlijkst, want een kandidaat zal zich toch eerst bij Buddy en Rob bij het bord willen voegen voordat hij instapt. En als hij wel al is ingestapt, rustig zitten wachten op vertrek.

De eerste helft van je verhaal ga ik met je mee. Maar na het vuurwerk haak ik af. Bij het servies ben ik Nathan voorzichtig gaan afstrepen, de tijd zal het leren of dat terecht was of niet.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2020, 07:16:26 door Newbie2 »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #57 Gepost op: 7-02-2020, 13:29:04 »
Ik heb het gelezen en het duwt me verder de Nathan-tunnel in. Ook in die subtiele dingen als dat hij zonder nadenken voor de groepsvrijstelling gaat, of even meldt dat hij supertrots op iedereen is.

Het feit dat Rob verkeerde informatie leek voor te lezen maakt wel dat ik hem niet kan afschrijven.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #58 Gepost op: 7-02-2020, 14:13:15 »
Tunnels zijn levensgevaarlijk, maar toch ben ik altijd blij met duels, zeker als hij op zeker moment gaat instorten, hilarisch  ;D

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #59 Gepost op: 7-02-2020, 18:49:22 »
Ze hebben allebei verdachte en minder verdachte dingen gedaan, maar ik neig nu wat meer naar Nathan, vooral doordat hij als enige niet verbaasd leek te zijn dat ze na 2 opdrachten al de test moesten maken.
Brevis esse laboro, obscurus fio.