Auteur Topic: Molduel: Nathan versus Rob  (gelezen 49287 keer)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #120 Gepost op: 14-02-2020, 18:29:39 »
We weten niet of er een letter verstopt is door iemand, is ook geen hint naar, dus dat neem ik niet mee. Dan is t alleen Johan uit de zoektocht houden. Dan zou ik toch wat geldloze letters meenemen, en niet zogenaamd verdacht in beeld brengen dat hij langs een vraagteken loopt, waarvan later blijkt dat die geen geld had opgebracht.

We zien de W en de spullen in de winkel zodat we die zouden kunnen herkennen, in de sfeerbeelden voor de opdracht. We zien dat Nathan Johan rotstraatjes in leidt en de aandacht van Johan per ongeluk of bewust sterk afleidt van zoeken naar letters maar focust op niet iedereen en alles ondersteboven rijden. We vernemen dat Johan geparkeerd wordt door Nathan en Nathan in zijn eentje straten in gaat rennen om zogenoemd letters te zoeken en naar Johan te brengen, oftewel alles kan doen waar hij zin in heeft. We zien dat ze het vraagteken en de O hebben gemist en de W de enige letter is die niet gezien zou zijn. We zien - in mijn ogen erg zonderling - dat Buddy en Mil geen letters met geld vinden maar wél mee mogen zoeken naar enveloppen en Nathan en Johan uitgesloten worden. Of, in mijn ogen nog mogelijk, dat Nathan iedereen wijs maakt dat ze niet mee mogen zoeken. We horen het Rik niet zeggen tenslotte en de kijker valt het niet snel op omdat veel instructies aan de kijker worden doorgegeven in biechten.

Later in extra beeldmateriaal zien we Mil de boel opstoken dat ze de W nog gevonden hebben. Dat lijkt Nathan absoluut niet te geloven, hij knippert nog niet met zijn ogen. Leonie lijkt sowieso de enige die voor de waarschijnlijk leugen valt.

Daar zie ik meer hint in dat de W wel eens met opzet niet gevonden kan zijn om vast een bedrag weg te spelen en er twee spelers uit het spel gehaald worden, dan een hint dat de mol mensen verkeerd laat lopen waardoor ze enveloppen niet vinden.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #121 Gepost op: 14-02-2020, 19:20:34 »
Wat vond iedereen trouwens van de reactie van Rob bij het scherm? Op mij kwam hij gespannen over in zijn gezicht. Nathan deed iets heel anders bij zijn scherm : hij spande zijn handen op zijn bovenbenen. Dat is wel een handige houding als je gespannen wilt overkomen, ook als je dat niet bent. Waarmee ik niet persé wil zeggen dat Nathan niet gespannen was en Rob wel, enkel dat ik bij het "zien van schermen" Nathan een extra molpuntje zou willen geven ten opzichte van Rob.
Je handen op je knieën drukken zoals Nathan deed is (ook) een normale manier om te copen met stress. Lippen op elkaar duwen ook. Nathan was toen echt wel gestrest (wat voor een mol normaal is op zo'n moment)

Rob lijkt nog meer gestrest (maar dat was Jan ook)




bij zowel Rob als Nathan krijgen we geen close-up te zien van hun reacties direct na hun groene scherm. Na Nathan's 2e scherm wel iets later ...als ie knipoogt naar Tina(?), die oogcontact met hem zoekt, en even later een rood scherm krijgt.

op het 1e gezicht vind ik Nathans reacties als ie opgelucht zou moeten zijn verdacht, maar die van Rob kan ik helemaal niet goed zien.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #122 Gepost op: 14-02-2020, 19:34:03 »
Klopt niet, in 2017 en 2018 werd de juiste mol pas vernoemd in de aflevering voor de finale en het is in WIDM zelfs voorgekomen dat een kandidaat pas in de finale op de juiste mol zat.
Al kwam het ook voor dat de juiste mol al vanaf het begin door de meeste kandidaten werd verdacht nl. Anne-Marie in 2012 (om die reden had ik haar juist doorgestreept) en Margriet (2015) werd ook vrij snel voor velen verdacht.

Met andere woorden: de afleveringen en de mollen met elkaar vergelijken is geen goed idee (die fout maakte ik vroeger ook).

Ik geloof veel meer in een mol die weinig in de pot brengt en daardoor verdachte dingen doet of moet doen maar door de kandidaten nauwelijks wordt verdacht (Nathan, Rob) dan een mol die relatief veel geld in de pot brengt maar door velen wordt verdacht (Buddy en in mindere mate Mil). Wij zijn tenslotte maar halfweg de reeks, als de mol na 5 afl. al 14x in de test is vernoemd is het geen goede mol.
Kijk even de video, het gaat erom dat het niet per se zo is dat de mol niet genoemd wordt in de verdenkingen bij het invullen van de test. Er zijn seizoenen dat de mol juist vrij veel als 1 van de verdachten wordt genoemd waar kandidaten op spreiden.

We zien de W en de spullen in de winkel zodat we die zouden kunnen herkennen, in de sfeerbeelden voor de opdracht. We zien dat Nathan Johan rotstraatjes in leidt en de aandacht van Johan per ongeluk of bewust sterk afleidt van zoeken naar letters maar focust op niet iedereen en alles ondersteboven rijden. We vernemen dat Johan geparkeerd wordt door Nathan en Nathan in zijn eentje straten in gaat rennen om zogenoemd letters te zoeken en naar Johan te brengen, oftewel alles kan doen waar hij zin in heeft. We zien dat ze het vraagteken en de O hebben gemist en de W de enige letter is die niet gezien zou zijn. We zien - in mijn ogen erg zonderling - dat Buddy en Mil geen letters met geld vinden maar wél mee mogen zoeken naar enveloppen en Nathan en Johan uitgesloten worden. Of, in mijn ogen nog mogelijk, dat Nathan iedereen wijs maakt dat ze niet mee mogen zoeken. We horen het Rik niet zeggen tenslotte en de kijker valt het niet snel op omdat veel instructies aan de kijker worden doorgegeven in biechten.

Later in extra beeldmateriaal zien we Mil de boel opstoken dat ze de W nog gevonden hebben. Dat lijkt Nathan absoluut niet te geloven, hij knippert nog niet met zijn ogen. Leonie lijkt sowieso de enige die voor de waarschijnlijk leugen valt.

Daar zie ik meer hint in dat de W wel eens met opzet niet gevonden kan zijn om vast een bedrag weg te spelen en er twee spelers uit het spel gehaald worden, dan een hint dat de mol mensen verkeerd laat lopen waardoor ze enveloppen niet vinden.
De W kan heel goed verstopt zijn buiten beeld, maar nergens blijkt voor ons als kijkers uit dat dit gebeurd is en al helemaal niet door wie. Dus dit helpt ons in geen enkele zin in het vinden van de mol.

EDIT: Uit de extra beelden is gebleken dat de W niet verstopt is door iemand.

De regel was dat Nathan en Johan niet mee mochten zoeken. Dat Nathan die regel in de biecht vertelt zegt niks. Dat gebeurt steeds met elke opdracht, ze willen niet de hele uitleg die aan het begin wordt gegeven integraal uitzenden. Uiteraard krijgen de kandidaten die uitleg wel, met de hele groep bij elkaar. Dus niemand kan hier een andere kandidaat nepregels wijs maken. Blijkbaar was het vinden van letters genoeg om mee te mogen zoeken, ongeacht of die letters geld opbrachten of niet.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2020, 20:49:12 door Heinz, Reden: Berichten samengevoegd »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #123 Gepost op: 14-02-2020, 21:16:06 »
Ik heb wat berichten over verdenkingen verplaatst naar het "wie verdenkt wie"-topic. Zie vanaf hier.

Rob snelt nog wel op Johan af en probeert – tevergeefs – ervoor te zorgen dat Johan niet in de laserstraal terechtkomt door hem van achteren vast te pakken en hem terug te trekken. Dit kun je als een onmolse actie van Rob zien.

Ik heb het teruggekeken. Ik voeg toe: Rob lijkt hem nog tegen te willen houden maar is te laat.

Vervolg op mijn puntenverdeling:

1.1 -
1.2 N (want Mol profileert zich zo snel mogelijk als fanatiek en haalt in dit geval toch weinig binnen)
1.3 - (allebei mogelijke molacties: verkeerd willen parkeren en niet kunnen ontsnappen)
2.1 N (zit in het groepje dat als enige het kastje niet aan de praat krijgt)
2.2 N (R spoort aan te beginnen bellen en lijkt ook degene te zijn die aanspoort naar Rik te gaan. N melkt het helemaal uit hoe fantastisch het is dat ze Rik bereiken)
2.3 R (rijdt puzzelstuk voorbij)
3.1 R (verschuilt zich achter Buddy)
3.2 N (gaat niet meteen mee in goede envelop terwijl we R wel een bijdrage zien leveren aan het pakken van een goede envelop)
3.3 N (kiest voor 1500 terwijl R voor gokken is)
4.1 R (gooit vazen om en maakt Buddy zenuwachtig door te laten merken dat de groep toekijkt)
4.2 R (leest volgorde verkeerd)
4.3 N (wordt weer eens in de schijnwerpers gezet als ideale kandidaat die voor de groep gaat)

Tussenstand: 6-4 voor Nathan.

5.1 R (lijkt meer aanwezig dan Nathan zonder echt iets bij te dragen, behalve dan aan Super Mario waarvan ie het spel eerder op pauze had kunnen (laten) zetten, is verrassend goed bezig met foto's die toch niets opleveren)
5.2 R (is betrokken bij het vinden van veel letters maar niet bij het vinden van geld, opnieuw dus: lijkt fanatiek, levert niet direct wat op)
5.3 - (Omdat ik de 250 pakken wel typisch bij Mol Nathan zou vinden passen maar het aan de andere kant toch +250 is en R niets in de pot brengt.)

Tussenstand: 6-6.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2020, 22:21:59 door Heinz »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #124 Gepost op: 14-02-2020, 22:15:56 »
Ik heb dat molduel nog eens gelezen (hulde aan Heinz!) en ik kan nog steeds niet kiezen tussen Nathan en Rob, zij kunnen het allebei zijn (en ik zie ze beiden de finale halen).

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #125 Gepost op: 15-02-2020, 00:20:20 »
Als Nathan niet de mol is denk ik niet dat hij de finale haalt. Volgens mij zit hij op Mil en hij lijkt niet scherp in het spel te zitten. Schrijft weinig op, noemt weinig verdachte acties van andere spelers.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #126 Gepost op: 15-02-2020, 01:17:14 »
Ja, het zou zomaar eens kunnen dat Nathan bij aflevering 7 afvalt. Ik denk dat het instorten van die tunnel dan een seismische notatie bij het KNMI in de Bilt krijgt.
 8)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #127 Gepost op: 15-02-2020, 01:19:03 »
Ja, het zou zomaar eens kunnen dat Nathan bij aflevering 7 afvalt. Ik denk dat het instorten van die tunnel dan een seismische notatie bij het KNMI in de Bilt krijgt.
 8)
::rofl:: ::rofl::

Storm Ciara
Storm Dennis
Storm Nathan

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #128 Gepost op: 15-02-2020, 01:34:41 »
Ja, het zou zomaar eens kunnen dat Nathan bij aflevering 7 afvalt. Ik denk dat het instorten van die tunnel dan een seismische notatie bij het KNMI in de Bilt krijgt.
 8)

Valt wel mee toch? Rob heeft de grootste tunnel ... Mil en Nathan een veel kleinere

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #129 Gepost op: 15-02-2020, 01:44:45 »
Rob snelt nog wel op Johan af en probeert – tevergeefs – ervoor te zorgen dat Johan niet in de laserstraal terechtkomt door hem van achteren vast te pakken en hem terug te trekken. Dit kun je als een onmolse actie van Rob zien.
Ik heb het teruggekeken en vind die actie echt heel nep van Rob, Johan was al lang geraakt, echt mosterd na de maaltijd.

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #130 Gepost op: 15-02-2020, 08:04:24 »
Ja, het zou zomaar eens kunnen dat Nathan bij aflevering 7 afvalt. Ik denk dat het instorten van die tunnel dan een seismische notatie bij het KNMI in de Bilt krijgt.
 8)

Ik zou het echt bijzonder jammer vinden als Nathan er voor de finale uitvliegt! :o Al was het alleen maar om de spanning erin te houden. Bovendien wil ik hem graag nog even in een kleiner gezelschap meemaken. Ik krijg de indruk dat hij dan veel meer los komt (zoals in de taxirit). Van mij mag Nathan met de pot naar huis! ::joehoe::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #131 Gepost op: 16-02-2020, 01:00:46 »
Volgens mij, welke tunnel ook instort dit jaar, het KNMI gaat het merken  ::oink::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #132 Gepost op: 16-02-2020, 01:05:03 »
Volgens mij, welke tunnel ook instort dit jaar, het KNMI gaat het merken  ::oink::
Yep!
Want Mil is de mol. Welkom op de koffie, Voor de 4e keer!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #133 Gepost op: 16-02-2020, 01:08:49 »
Het duel zal met aflevering 6 in ieder geval een boeiend vervolg krijgen. ::jaja::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #134 Gepost op: 16-02-2020, 06:07:33 »
Goed. Mijn Nathan tunnel is zwaar aan het verzakken na deze aflevering en de Rob tunnel wordt heel uitnodigend.

Elke opdracht zijn mijns inziens Rob, Buddy en Nathan verdacht. Maar ik vind Nathan vooral verdacht gemaakt in de regie en door zijn biechten waar Rob iets doet wat hem verdacht maakt.

Opdracht 1 wordt er 91 ipv 90 meter gemeten, dat kan te wijten zijn aan Nathan, Buddy of Rob. Nathan is minder waarschijnlijk dat hij ene stap heeft verzet. Hij vind de telefoon waardoor blikken op hem zijn gericht en Buddy loopt naar hem toe. Ron blijft achter en kan veel makkelijk wat verschuiven. Daarbij wordt het belangrijk wat ze doen als de eerste poging tot bellen het nummer onjuist is. Nathan zegt niets. Buddy doet eenmaal een voorstel om een juist nummer te veranderen, Rob doet twee pogingen om een juist nummer te veranderen.  Bij elkaar Rob het meest verdacht. Enige verdachte wat Nathan doet is na de opdracht snel aangeven "Ik ben alleen maar wezen zoeken, ik ben alleen maar wezen zoeken". Raar dat hij zichzelf als kandidaat niet verdacht zou willen maken maar wellicht zijn persoonlijkheid. Hij lijkt het moeilijk te vinden te falen.

Opdracht 2 is wonder boven wonder deels geslaagd. Er vanuit gaande dat de oplossing in Moltalk klopt, is er alleen bij Rob enig mogelijk mols gedrag te zien. Hij wil de posities en eigen positie van de 1040 onthouden moht het verder niet lukken en dat is toch meer dan de helft uit de pot gehouden. En hij is de enige die wil dat iemand met een 500 vak gaat cashen. Hij zegt namelijk te denken dat Mil het minste waard is. Het mislukt weliswaar (weer Mil!) maar het was in elk geval een poging nog meer geld uit de pot te houden. de anderen wijzen allemaal een 10 euro vak aan.

Opdracht 3 zijn alweer Rob, Buddy en Nathan verdacht. Rob kan verwisseld hebben, Buddy kan verwisseld hebben en Nathan kan fluitend het bedrag in de envelop hebben omgewisseld. Nathan krijgt echter zijn sleutelpositie naar zich toe gegooid. Rob wil dan ineens graag als eerste. Komt niet zo ver maar is heel laat terug met maar seconden op de klok, tijd zat om iets door te lopen en de envelop van Rat verkeerd te hangen. En hij neemt geen zand mee.

Zo stuiter ik voor de tweede keer tussen twee tunnels heen en weer  ::rofl::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #135 Gepost op: 16-02-2020, 08:31:12 »
Ik neig nu toch echt de overstap te gaan maken naar Rob Topjob. Eigenlijk vorige aflevering al maar ik wilde Nathan en de rest nog een kans geven. Puur op basis van verdenkingen, gok ik dat Leonie en Buddy als volgende zullen afvallen, omdat Mil wel steeds door de kandidaten genoemd wordt, maar niemand geeft er ooit een argument voor. Terwijl ze over Leonie en vooral Buddy maar nooit raken uitgepraat.

Het argument "het kan Nathan niet zijn omdat het Nathan is" blijft in m'n achterhoofd aanwezig. En de manier waarop hij speelt is wel wat je van hem kan verwachten.

Ik vond bovendien Rob's reactie op de exit van Claes veelzeggend. Zo kan een kandidaat natuurlijk ook reageren, maar op een of andere manier zie ik Rob als kandidaat niet zo snel emotioneel worden om zoiets... Het leek mij echt om schuldgevoelens te gaan.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #136 Gepost op: 16-02-2020, 11:16:35 »
Voor mij is Nathan juist weer helemaal terug.  ???

Dus moet de mol wel Mil zijn inderdaad.  ::rofl::

Zowel Nathan als Rob blijven zeer verdacht, vind ik. Nathan, die de groep altijd zo ophemelt (ook als er geen geld in de pot komt). Rob, die wat subtieler lijkt, maar best wel onopgemerkt blijft.
Beide kunnen nog steeds.

Ik ga hier ook even graven, maar ik houd er dus rekening mee dat er nog een 'derde' mol kan zijn (die met de letter M).

Mooie overzichten van Rob en Nathan in ieder geval!  ::ok::  ::bravo::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #137 Gepost op: 16-02-2020, 11:41:21 »
Ik neig nu toch echt de overstap te gaan maken naar Rob Topjob. Eigenlijk vorige aflevering al maar ik wilde Nathan en de rest nog een kans geven. Puur op basis van verdenkingen, gok ik dat Leonie en Buddy als volgende zullen afvallen, omdat Mil wel steeds door de kandidaten genoemd wordt, maar niemand geeft er ooit een argument voor. Terwijl ze over Leonie en vooral Buddy maar nooit raken uitgepraat.

Het argument "het kan Nathan niet zijn omdat het Nathan is" blijft in m'n achterhoofd aanwezig. En de manier waarop hij speelt is wel wat je van hem kan verwachten.

Ik vond bovendien Rob's reactie op de exit van Claes veelzeggend. Zo kan een kandidaat natuurlijk ook reageren, maar op een of andere manier zie ik Rob als kandidaat niet zo snel emotioneel worden om zoiets... Het leek mij echt om schuldgevoelens te gaan.

Wat mij ook opviel was dat Claes tot drie keer toe oogcontact probeerde te maken met Rob, maar die bleef voor zich uitstaren, met al een triestige/schuldige blik in de ogen. Stukje mols non-verbaal gedrag.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #138 Gepost op: 16-02-2020, 11:43:33 »
Het duel zal met aflevering 6 in ieder geval een boeiend vervolg krijgen. ::jaja::
Het duel wordt alleen nog lastiger ;D Ik ga al weken van Rob naar Nathan en van Nathan weer naar Rob en weer terug. Sterker nog, penningmeester Nathan zegt dat als ik wéééér terugkom naar zijn tunnel ik tol moet gaan betalen ;D

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #139 Gepost op: 16-02-2020, 11:52:46 »
Wat mij ook opviel was dat Claes tot drie keer toe oogcontact probeerde te maken met Rob, maar die bleef voor zich uitstaren, met al een triestige/schuldige blik in de ogen. Stukje mols non-verbaal gedrag.

Ja dit viel mij ook op... Het zal toch niet Rob zijn :(