Auteur Topic: Molduel: Nathan versus Rob  (gelezen 49290 keer)

anoniem 30784

  • Gast
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #140 Gepost op: 16-02-2020, 13:02:46 »
Rob is na deze aflevering wel weer meer op mijn radar gekomen, maar Nathan was evengoed verdacht bij iedere opdracht. In het graanveld neemt Nathan als het ware de leiding (terwijl hij in de groep verder vaak juist erg rustig lijkt te zijn) en is hij betrokken bij het vinden van veel meer (minimaal 3 toch wel) telefoons dan Rob.. als je een heleboel afstanden goed meet is het makkelijk om onopvallend een telefoon weg te schoppen en zo een fout getal ertussen te smokkelen. Rob was eigenlijk slechts betrokken bij het meten van de afstand van het foute getal (maar toevallig dan wel weer alleen daarbij  ::rofl::), meen ik.

Bij de tweede opdracht zijn ze allebei wel verdacht. Rob is degene die uiteindelijk het initiatief neemt om te cashen bij de 1040 (Nathan valt hem bij) en Rob lijkt Mil, die 500 euro waard is, naar voren te willen schuiven daarvoor (al stelt Rob eerst voor zelf te cashen). Rob is echter ook wel degene die verantwoordelijk lijkt te zijn voor de wissel met Claes waardoor Claes goed komt te staan, al weet ik dat niet 100% zeker.... Ik vind het wel opvallend/verdacht dat Nathan als enige 10 euro waard is en hij op vakje 5 hoort te eindigen. Al helemaal in combinatie met de handgebaren van Rik in zijn openingspraatje (waarmee hij aangeeft dat er 5 kandidaten zijn en er 1 mol is). Dit zou een hele goede hint naar Nathan kunnen zijn en dit is niet een hint die er achteraf in gemonteerd kan zijn om hem verdacht te maken (in tegenstelling tot veel 'obvious' hints naar Rob, zoals de waaierhint). Ik zie ook niet hoe die hint naar Rob verwijzen moet en het lijkt mij dat Rik niet zomaar opeens begint te gebaren met zijn vingers, dit doet hij normaal gesproken nooit.

In opdracht 3 zijn beide wederom verdacht. Of Rob heeft enveloppen verwisseld (ik zie op het forum veelvuldig staan dat het fout is gegaan bij Rat, maar ik leid juist af uit de beelden dat het fout gegaan moet zijn bij Heinz... aangezien Rik uit de envelop die onder de andere envelop leek te liggen (die dus het eerste is binnengebracht door Nathan en Nathan pakte eerst Heinz) mingeld lijkt te pakken. Aangezien Rob Heinz vond en als eerste ging verkennen en Rik zei dat waar de enveloppen met naam eerst hingen van belang was, kan Rob dus prima de enveloppen Heinz en Mollem verwisseld hebben van plek wat ertoe leidde dat Nathan mingeld pakte...). Of Nathan heeft natuurlijk een juiste voor een foute envelop verwisseld buiten beeld. Kan allebei, maar ik vond het wel echt ongelofelijk verdacht dat Rob naar een sleutelpositie greep deze opdracht terwijl Nathan gewoon een sleutelpositie in de schoot werd geworpen. Bij Merel zag je vorig jaar ook dat die constant naar sleutelposities greep en we hebben Rob dit ook al zien doen bij Verkeer(d), terwijl ik mij niet kan herinneren dat Nathan dit ooit heeft gedaan.

Wat me verder inderdaad ook niet lekker zit, is dat Mil Nathan compleet heeft laten vallen als verdachte en wel Rob verdenkt. Aangezien ik Mil wel in de finale zie staan en verder niemand Nathan lijkt te verdenken, vind ik dit een beetje.. zorgwekkend. Is het ooit voorgekomen dat de mol zo goed was? Thomas? Die werd toch nog wel door minimaal een iemand genoemd in dit stadium van het spel meen ik gezien te hebben in het wie verdenkt wie topic? Nathan zou het wel heel goed spelen als hij letterlijk iedere speler nu nog om de tuin weet te leiden.

Al met al ga ik nu nog niet switchen van mol denk ik, aangezien ik niet verwacht dat Nathan de volgende aflevering naar huis gaat en ik eerst nog even meer wil zien van beide heren (er zijn immers voldoende tegenargumenten voor Rob als mol zijnde te bedenken gebaseerd op vorige afleveringen). Ik houd echter wel mijn ogen open nog, toch wel. Beide heren zouden prima de mol kunnen zijn.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2020, 13:04:57 door Saskiaax95 »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #141 Gepost op: 16-02-2020, 13:08:39 »
Je omschrijft precies hoe ik t ook zie

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #142 Gepost op: 16-02-2020, 13:21:06 »
Wat me verder inderdaad ook niet lekker zit, is dat Mil Nathan compleet heeft laten vallen als verdachte en wel Rob verdenkt. Aangezien ik Mil wel in de finale zie staan en verder niemand Nathan lijkt te verdenken, vind ik dit een beetje.. zorgwekkend. Is het ooit voorgekomen dat de mol zo goed was? Thomas? Die werd toch nog wel door minimaal een iemand genoemd in dit stadium van het spel meen ik gezien te hebben in het wie verdenkt wie topic? Nathan zou het wel heel goed spelen als hij letterlijk iedere speler nu nog om de tuin weet te leiden.

Ik ben het hier mee eens, als tegenwicht zou ik willen zeggen dat het wel erg in ons gezicht wordt gedrukt dat Nathan niet verdacht wordt. Op het begin in een biecht zegt Leonie letterlijk “Nathan, nee Nathan kan de mol niet zijn.” En later Mil bij de test “Ik ben bevriend met hem geraakt en ik zou het wel gezien hebben als hij de mol was”. Zulke definitieve uitspraken vind ik erg logisch om er in te monteren als hij de mol is, omdat dit natuurlijk gouden uitspraken zijn als hij de mol is. Daarentegen snap ik niet dat ze dit er in monteren als hij niet de mol is. Tenzij hij volgende week afvalt.

Verder ook helemaal eens met je post.

Edit: En als antwoord op je vraag: Ja het is eerder voorgekomen dat de mol iedereen in dit stadium om de tuin wist te leiden; Dennis in 2008.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2020, 13:25:57 door Mollenmania »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #143 Gepost op: 16-02-2020, 13:23:46 »
Ik ben het hier mee eens, als tegenwicht zou ik willen zeggen dat het wel erg in ons gezicht wordt gedrukt dat Nathan niet verdacht wordt. Op het begin in een biecht zegt Leonie letterlijk “Nathan, nee Nathan kan de mol niet zijn.” En later Mil bij de test “Ik ben bevriend met hem geraakt en ik zou het wel gezien hebben als hij de mol was”. Zulke definitieve uitspraken vind ik erg logisch om er in te monteren als hij de mol is, omdat dit natuurlijk gouden uitspraken zijn als hij de mol is. Daarentegen snap ik niet dat ze dit er in monteren als hij niet de mol is. Tenzij hij volgende week afvalt.


Precies dit.. en denk niet dat ze t doen omdat ie gaat afvallen

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #144 Gepost op: 16-02-2020, 13:45:39 »
Is ook weer zo. Mogen ze wel een standbeeld oprichten voor Nathan, want wat is ie dan goed bezig, zeg. Niet normaal.  ::respect::

puur naar acties kijkend was en is het voor mij

6.1 - maar ik neig naar N (veel actiever ...kun je veel dingen goed doen en valt een "foutje"  minder op. )
6.2 N (lijkt uitzonderingspositie te hebben in de groep)
6.3 N (makkelijkste mol positie. Met Nathans loopvermogen ook een logische keuze als kandidaat, dus niet verdacht) Rob hier wel verdacht omdat ie als 1e wil.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #145 Gepost op: 16-02-2020, 13:51:39 »
6.1 - maar ik neig naar N (veel actiever ...kun je veel dingen goed doen en valt een "foutje"  minder op. )

Vond het vooral opvallend dat Nathan meteen in de goede richting van de eerste telefoons liep, nog vóór er een afging. De mol zou weten aan welke kant hij moet zijn om te mollen. Het lijkt me makkelijker snel een telefoon te vinden en te zeggen dat je een telefoon 'daar' vond i.p.v. 'daar', dan een metertje te smokkelen bij het meten, omdat je maar nooit weet of er iemand in je buurt blijft om het te controleren. Had de indruk dat Mil in de buurt van Rob probeerde te blijven.
En hoezo wel al die redelijk kleine telefoons vinden en al die koeieletters over het hoofd zien?

anoniem 30784

  • Gast
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #146 Gepost op: 16-02-2020, 13:58:23 »
En hoezo wel al die redelijk kleine telefoons vinden en al die koeieletters over het hoofd zien?

Excellent punt.  ::rofl:: Dit soort dingetjes houden me toch in deze tunnel.  ;D

Ik ben het hier mee eens, als tegenwicht zou ik willen zeggen dat het wel erg in ons gezicht wordt gedrukt dat Nathan niet verdacht wordt. Op het begin in een biecht zegt Leonie letterlijk “Nathan, nee Nathan kan de mol niet zijn.” En later Mil bij de test “Ik ben bevriend met hem geraakt en ik zou het wel gezien hebben als hij de mol was”. Zulke definitieve uitspraken vind ik erg logisch om er in te monteren als hij de mol is, omdat dit natuurlijk gouden uitspraken zijn als hij de mol is. Daarentegen snap ik niet dat ze dit er in monteren als hij niet de mol is. Tenzij hij volgende week afvalt.

Verder ook helemaal eens met je post.

Edit: En als antwoord op je vraag: Ja het is eerder voorgekomen dat de mol iedereen in dit stadium om de tuin wist te leiden; Dennis in 2008.

Ja, dit vind ik ook vreemd, maar tegelijkertijd is het ook weer opvallend.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #147 Gepost op: 16-02-2020, 14:41:24 »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #148 Gepost op: 16-02-2020, 14:47:06 »
Hm dit is wel n dingetje

https://delagarde.nl/wie-is-de-mol-s20-e6-vergeet-nathan-bewijs-rob-is-de-mol
Dat klopt niet, je ziet op die foto's duidelijk dat het niet van dezelfde deur is.
Sky might be falling but remember you can fly

anoniem 30784

  • Gast
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #149 Gepost op: 16-02-2020, 14:49:44 »
Hm dit is wel n dingetje

https://delagarde.nl/wie-is-de-mol-s20-e6-vergeet-nathan-bewijs-rob-is-de-mol

Okee, dit doet het hem toch wel voor mij. Uit de getekende plattegrond blijkt ook dat Rob hier niets over heeft gezegd tegen de rest. Hij rent weliswaar niet langs die deur waar Rat aan hing, maar ik weet vrij zeker dat dat wel de ruimte was waar Buddy Rat zag hangen en dat die deur daartegenover stond. Dan moet Rob haast wel de mol zijn, stop de persen.  ::rofl::

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #150 Gepost op: 16-02-2020, 14:56:19 »
Hm dit is wel n dingetje

https://delagarde.nl/wie-is-de-mol-s20-e6-vergeet-nathan-bewijs-rob-is-de-mol

Het enige dingetje dat er is, is dat Rob wel in die ruimte is geweest (en van nog verder weg lijkt te komen?) en hier niks over gezegd heeft, zoals in de tekst ook staat. Het was ook al raar dat hij maar een heel klein beetje van de straatjes had benoemd en nog maar een paar seconden over had bij terugkomst en Leonie een heel stuk verder is geweest en nog bijna 1,5 minuut over had.
De envelop ‘Rat’ hangt op een deur tegenover de deur waar we Buddy en Claes zien. De onderkant van de muren naast de deur is bij B & C anders dan de onderkant naast de deur waar Nathan de envelop pakt. (Is op deze foto’s niet te zien, maar op foto’s geplaatst in het afleveringstopic wel.)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #151 Gepost op: 16-02-2020, 14:57:04 »
Dan moet Rob haast wel de mol zijn, stop de persen.  ::rofl::

Deze is wel erg overtuigend hè

Shit zeg  ::rofl::

anoniem 30784

  • Gast
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #152 Gepost op: 16-02-2020, 15:01:30 »
Deze is wel erg overtuigend hè

Shit zeg  ::rofl::

Ach ja, ik had het leuk gevonden als het Nathan was geweest, maar persoonlijk maakt het mij ook niet bijster veel uit dat het toch Rob is.  ;D Beiden zouden een goede mol zijn vind ik!

Nu kan ik alleen mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik niet gewoon bij Rob gebleven ben, na aflevering 1 was hij mijn mol en ik had toen ook al zo veel dingen gepost die ik mogelijke hints naar hem vond... maar nee, het veelvoud aan hints naar Rob vond ik dan weer 'te obvious'. Tja.. soms zijn hints blijkbaar obvious.  ::) Nathan heeft verder dan wel (onbedoeld) zand in de ogen gestrooid vanwege zijn actie bij Thee Pot, evenals Rob die leek te willen gokken... Chapeau voor Rob hoor, ook knap dat hij zo veel bondjes met kandidaten durft aan te gaan als mol.  ;D


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #153 Gepost op: 16-02-2020, 15:02:43 »
Ja hier hetzelfde. Rob was mijn schot vd boeg mol  ::rofl::


Edit: ik blijf wel bij mn Nathan avatars  ::love::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #154 Gepost op: 16-02-2020, 15:04:59 »
Maar jullie denken nu wel heel erg snel dat de zoektocht 'kees closed' is niet?

Waarom zou je als kandidaat alles vertellen? Ik vind dit geen sluitend bewijs voor mol Rob. Dit komt niet in de buurt van het sluitende bewijs die er was ten opzichte van Thomas, Klaas en Kees.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #155 Gepost op: 16-02-2020, 15:07:29 »
Maar jullie denken nu wel heel erg snel dat de zoektocht 'kees closed' is niet?

Waarom zou je als kandidaat alles vertellen? Ik vind dit geen sluitend bewijs voor mol Rob. Dit komt niet in de buurt van het sluitende bewijs die er was ten opzichte van Thomas, Klaas en Kees.

Nou.. waarom zou je als kandidaat liegen? Daarnaast is dit in combinatie met dat Rob zelf de sleutelpositie greep en dat Nathan mingeld pakte ondanks dat hij goede instructies kreeg ongelofelijk verdacht.

Ja hier hetzelfde. Rob was mijn schot vd boeg mol  ::rofl::

Haha, ja, ik zei in november nog: wat verbergt deze man onder zijn hoed?  ::vergroot::
Nou... blijkbaar een erg goede leugenaar!  :P

OT: ben benieuwd of dit duel nog een duel blijft vanaf nu.  ::rofl::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #156 Gepost op: 16-02-2020, 15:08:11 »
Maar jullie denken nu wel heel erg snel dat de zoektocht 'kees closed' is niet?


Voor mij hing t er sowieso al om.. vooral vorige week.. na deze afl leek ik even verzekerd weer van Nathan maar deze vind ik sterk.. het zijn dezelfde plekken (zie je aan die vogelpoep) en hij verzwijgt het. Als je dat bij al t andere optelt tilt de weegschaal nu weer meer naar Rob

En ben daar nog steeds niet zeker van  ::rofl::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #157 Gepost op: 16-02-2020, 15:08:48 »
Meiden, meiden, leg even uit, want van wat ik van het artikel begrijp klopt er helemaal niets van? ???
Sky might be falling but remember you can fly

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #158 Gepost op: 16-02-2020, 15:10:31 »
Meiden, meiden, leg even uit, want van wat ik van het artikel begrijp klopt er helemaal niets van? ???

Leg uit waarom niet.. ik wil graag terug de Nathan tunnel in hoor
Die heeft mn voorkeur wel

Dus vertel

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #159 Gepost op: 16-02-2020, 15:11:05 »



Ik zie toch duidelijk verschil? Bij de eerste is de vogelpoep onder het derde raampje van links, en bij die laatste is het onder het tweede raampje.
Sky might be falling but remember you can fly