Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Vak werk  (gelezen 35192 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Vak werk
« Reactie #140 Gepost op: 18-02-2020, 22:02:01 »
Citaat
Ik weet niet.. toen ik t de eerste keer zag kwam het al op me over dat hij naar Leonie wees. Iedereen trouwens. Voor mij wordt er niks verdacht gemonteerd.

Over de tekst "jij bent het minste waard" (of iets van gelijke aard of strekking) is het beeld van Mil gemonteerd. Of gelijktijdig of meteen daarna. Daardoor wordt in mijn ogen wel degelijk de indruk gewekt dat hij op Mil doelt, zonder dat we dat zien. Het feit dat meerdere mensen Rob (extra) verdenken omdat hij zou proberen Mil te laten cashen sterkt mij daarin. Het is nooit gebeurd. Niet bewijsbaar tenminste.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Vak werk
« Reactie #141 Gepost op: 18-02-2020, 22:09:36 »
Ja ik snap wat je bedoelt idd. Mil komt op dat moment in beeld. Dus je kan t zien als misleidende montage.

Voor mij in ieder geval helder dat hij eerst zelf wil cashen en daarna Leonie niet alleen aanwijst maar je hoort hem t ook roepen door de ruis

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Vak werk
« Reactie #142 Gepost op: 18-02-2020, 22:17:39 »
Zoals ik in het molduel heb opgeschreven interpreteerde ik dat zinnetje ("Maar Leo dan ben jij-") als tegensputteren op het moment dat Leonie wil cashen, en dat zou juist wel weer erg mols zijn. Zeker als hij ervoor inderdaad Mil wilde laten cashen zoals gesuggereerd wordt.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2020, 22:19:23 door Heinz »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Vak werk
« Reactie #143 Gepost op: 18-02-2020, 22:32:48 »
Klopt dat zou mols zijn maar is na 100x gekeken te hebben niet wat er gebeurt

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Vak werk
« Reactie #144 Gepost op: 18-02-2020, 22:55:03 »
Ik heb het nog eens teruggekeken en ik vind het erg onduidelijk of Rob er nou voor of tegen is dat Leonie gaat cashen. (En dat jij 100x hebt moeten kijken geeft ook wel aan dat het zo duidelijk niet is.) Robs zinnetje waar we het over hadden kan je op meerdere manieren interpreteren. Mogelijk is het wel Rob die ik "ja doe maar" hoor zeggen nadat Claes "loop maar naar voren Leonie" zegt. En als de beslissing eenmaal genomen is roept Rob wel zelfverzekerd "seal the deal". Maar ja, dat kan je ook zeggen als de beslissing ondanks jou genomen is.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Vak werk
« Reactie #145 Gepost op: 18-02-2020, 23:07:17 »

 (En dat jij 100x hebt moeten kijken geeft ook wel aan dat het zo duidelijk niet is.)

100x gekeken omdat ik n opgefokte Nathan laten we zeggen prettig vind om naar te kijken  ::love::

Was na 2x wel helder dat hij Leonie aanwijst .. je hoort t.. ook als Leonie zegt: zal ik dan? .. dan hoor je Rob ook weer ja roepen

Super onlogische conclusie voor mij om te denken dat hij Mil aanwijst. Je ziet Mil ook totaal niet reageren

Maar goed.. het mysterie rond Rob blijft leuk

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Vak werk
« Reactie #146 Gepost op: 18-02-2020, 23:16:08 »
Nog even over die "penningmeestertwist"... die maakt het wel lastiger om het systematisch te doen. Want de theorie dat je met paren wisselen er uit kan komen wie goed staat, gaat niet op als er 1 kleur tussenzit die overal 10 euro waard is. Immers: als je met wisselen die kleur goed zet, dan zie je dat niet in de punten.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Vak werk
« Reactie #147 Gepost op: 18-02-2020, 23:55:32 »
Als iemand die fout staat gelijk is aan de penningmeester weet je misschien niet wie fout staat, maar wel of iemand goed staat of niet.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Vak werk
« Reactie #148 Gepost op: 19-02-2020, 00:49:41 »
Nog even over die "penningmeestertwist"... die maakt het wel lastiger om het systematisch te doen. Want de theorie dat je met paren wisselen er uit kan komen wie goed staat, gaat niet op als er 1 kleur tussenzit die overal 10 euro waard is. Immers: als je met wisselen die kleur goed zet, dan zie je dat niet in de punten.
Maakt volgens mij in het begin weinig uit. Als blijkt dat je voor de penningmeester maar €10 krijgt dan concludeer je (misschien ten onrechte) dat die dus niet goed staat en ga je verder met het verwisselen van andere kandidaten. De penningmeester staat sowieso fout op 5 van de 6 vakken.
Het doel in de opdracht is nooit om één bepaalde kandidaat in het goede vak te krijgen. Je wisselt gewoon ad random totdat je een wisseling vindt die blijkbaar een goede positie oplevert. Dat kun je blijven doen, zonder uit te vogelen wie van de 2 goed stond. Ze vind je vrij snel twee goede en dat gebeurde in de praktijk ook.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2020, 00:59:27 door MartinJ »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Vak werk
« Reactie #149 Gepost op: 19-02-2020, 07:22:58 »
Met terugwerkende kracht denk ik nu aan het gesprekje wat we te zien kregen waar de kandidaten aan het dineren zijn. Leonie vroeg aan Nathan hoeveel geld er in de pot zat. Nathan antwoordt een beetje kribbig en onduidelijk dat hij “even de ruimte wil krijgen”. Hiermee zou hij eventueel op een wisseling van het penningmeesterschap hebben willen sturen, omdat dat in deze opdracht een minder gunstige positie is voor de mol.
We weten allemaal nog dat Klaas zijn penningmeesterschap heel duidelijk wilde overdragen, terwijl dit heel gek is om als kandidaat te doen. Zoiets valt heel erg op dus ik kan me voorstellen dat Nathan niet zomaar even zijn penningmeesterschap aanbiedt enkel om iets beter te staan in deze opdracht. Maar hij lijkt het dus wel subtiel geprobeerd te hebben door vaag te doen over de potstand als daar naar gevraagd werd.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Vak werk
« Reactie #150 Gepost op: 19-02-2020, 07:29:57 »
Als iemand die fout staat gelijk is aan de penningmeester weet je misschien niet wie fout staat, maar wel of iemand goed staat of niet.
Ze hadden de penningmeester beter een waarde van 0 euro kunnen toebedelen als die goed stond. Dat was een manier geweest om uit te vinden of de penningmeester goed staat, maar ook om uit te vinden dat die kandidaat dus degene was die moest gaan cashen.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Jasmolll

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Vak werk
« Reactie #151 Gepost op: 19-02-2020, 10:36:21 »
Je moet met z’n allen uit het vak en daarna elk vakje per persoon proberen  ::joehoe::

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Vak werk
« Reactie #152 Gepost op: 19-02-2020, 11:05:56 »
Het wordt een beetje lastig omdat een kandidaat die verkeerd staat hetzelfde oplevert als de penningmeester die waar dan ook staat. Je vindt de penningmeester (even aannemen dat ze niet wisten dat ze die hier zochten) alleen met zekerheid vinden als de anderen goed staan.

Nu was het gokken en was Leonie haar observatie dat ze verkeerd stond goed. Rob en Nathan konden weten dat ze verkeerd stonden. En omdat Claes zo doorslaggevend is in de keuze voor Leonie denk ik dat de hele groep wist, dat ze van het drietal Buddy, Mil, Claes af moesten blijven.

Ik zou het nog eens moeten zien, maar slaat Nathan zijn "het maakt niet uit wie er gaat" aantoonbaar op de hele groep of zou ook op Rob en Leonie kunnen slaan. Dat zijn de enige twee waarvan ik zeker weet dat er over gesproken is om ze te laten cashen.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Vak werk
« Reactie #153 Gepost op: 19-02-2020, 14:56:01 »
Subtiel mollend is het natuurlijk ook wel te verklaren om wel in een €500 vak te blijven staan. Je weet dat er €2500 te verdienen is en dat €550 altijd lukt, want dat is het startbedrag. Het is zo goed als onmogelijk om niet naar €1040 te stijgen in de gegeven tijd, zelfs als er zonder gedachte gewisseld wordt. Als je als mol dus niet wil opvallen, zorg je dat je voor €1040 gaat zodra je hiervoor een optie ziet. Dan houdt je meer dan de helft eruit. Als je in deze opstelling toevallig in het juiste vak staat, kun je nog proberen om uit dit vak te komen en te ruilen met iemand anders, maar dan is de kans groot dat er per ongeluk nog een kandidaat ruilt en het bedrag hoger wordt. Tweede optie is om zelf te cashen, maar dan val je natuurlijk wel heel erg op. 

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Vak werk
« Reactie #154 Gepost op: 19-02-2020, 16:05:16 »
En dat is denk ik ook de reden dat er vorige week door Rik zo nadrukkelijk werd gezegd hoe groot de pot had kunnen zijn en dat de Mol daarom tevreden is.. Mol is kennelijk tevreden met 1/2 van het bedrag binnenhalen.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Vak werk
« Reactie #155 Gepost op: 19-02-2020, 16:07:21 »
Strikt genomen heeft de mol nog geen enkele opdracht verloren: er is nooit het hele bedrag opgehaald. Ik denk dat dat zelfs een unicum is na zoveel opdrachten  ::tandpastasmiley::

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Vak werk
« Reactie #156 Gepost op: 20-02-2020, 21:09:29 »
Buddy na afloop van de opdracht : ' Al doen we er 20 jaar over.....'

Dit zijn wel de sneaky hints van een Mol hoor.
Net zoals na de opdracht met de trucks... '20!' en juichen!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Vak werk
« Reactie #157 Gepost op: 20-02-2020, 21:25:11 »
Ja, zou kunnen. Of het is weer iets wat ie met Mil heeft afgesproken: ook met nephints strooien. ::rofl::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Vak werk
« Reactie #158 Gepost op: 20-02-2020, 21:31:36 »
Buddy na afloop van de opdracht : ' Al doen we er 20 jaar over.....'

Dit zijn wel de sneaky hints van een Mol hoor.
Net zoals na de opdracht met de trucks... '20!' en juichen!

Er was er nog één.......
In de allereerste opdracht kiest Buddy de sleutelhanger met het jaartal 2014. Dat is zijn geluksgetal. Vreemd getal voor een geluksgetal......
In 2014 werd Buddy 20 jaar.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Vak werk
« Reactie #159 Gepost op: 20-02-2020, 21:33:27 »
Ja, zou kunnen. Of het is weer iets wat ie met Mil heeft afgesproken: ook met nephints strooien. ::rofl::

Haha.. Buddy is wel mannetje hoor.
Heel brutaal, durft de leiding te nemen, overruled makkelijk en kan heel enthousiast maar ook andere heel goed op hun fouten wijzen.

Jan 2.0