Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners  (gelezen 80959 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #320 Gepost op: 16-02-2020, 18:09:10 »
DANKJULLIEWEL lieve makers! ::bravo::

Wat een verrassing, toen ik gister nietsvermoedend zat te kijken en mijn eigen naam voorbij zag komen.
Vanaf 1999 heeft Wie is de Mol mijn hart en ik heb jarenlang dag en nacht geleefd met 'mijn' programma. Maar inmiddels ben ik al zo lang weg uit de community dat ik niet had gedacht dat ik in de aflevering voor zou komen.

Wat een eer, ik ben echt enorm dankbaar.
Ik denk dat dit betekent dat ik voor het eerst in jaren weer eens naar de fandag kom... als jullie het aandurven?  ;)
« Laatst bewerkt op: 16-02-2020, 18:11:25 door Lautjuh »

Offline Q4

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #321 Gepost op: 16-02-2020, 18:12:55 »
Mogelijke finale scene: Nathan rent richting de nu welbekende deur, grijpt onderweg een andere envelop, haalt die van Rat weg en hangt die van X terug. Loopt een stukje terug, camera klaar, cut, go!

Is dat niet zonde van de tijd (zandloper)? Pak voor de camera gewoon de juiste envelop, laat die na een paar meter op de grond vallen en gris een willekeurige andere envelop mee.

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #322 Gepost op: 16-02-2020, 18:15:57 »
De verspreking van Rob over hulp-a-dekker is al wel genoemd...masr lees nog niet de conclusie over welke letters hij weglaat...
DK

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #323 Gepost op: 16-02-2020, 18:30:27 »
Is dat niet zonde van de tijd (zandloper)? Pak voor de camera gewoon de juiste envelop, laat die na een paar meter op de grond vallen en gris een willekeurige andere envelop mee.

Ja dat was ook mijn eerste aanname. Net zo goed mogelijk inderdaad! Het idee dat enkel Rob hier met die envelop van Rat heeft kunnen ratten is hoe dan ook incorrect.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #324 Gepost op: 16-02-2020, 18:42:51 »
De verspreking van Rob over hulp-a-dekker is al wel genoemd...masr lees nog niet de conclusie over welke letters hij weglaat...
DK
En wat is die conclusie dan?
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #325 Gepost op: 16-02-2020, 18:54:54 »
Nou ja conclusie.... mogelijke hint (bedenk me net dat ie misschien in ander topic thuishoort...srry)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #326 Gepost op: 16-02-2020, 18:56:27 »
En wat is die conclusie dan?


DK? DeKay? 'K weet niet.. Dat zou wel een vooraf ingestudeerde uitspraak van Rob zijn geweest dan.. Gaat een beetje ver, maar wie weet is het een hint. (Denk zelf van niet)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #327 Gepost op: 16-02-2020, 18:59:34 »
Leuk voor de molloten op dit forum. De eerste naam die Miljuschka tegenkomt is dus Hulpmol, zoals eerder genoemd en verklaard. De tweede naam is "molE13". Een mol met een E-nummer. Waar komen die E-nummers alweer in voor. Voedingsmiddelen. Misschien gebruiken ze die wel in 24Kitchen.
Molloten als hints voor molloten. Hoe leuk wil je het hebben.
Edit:
De derde naam die ze tegenkomt is "Lautjuh". Misschien dat we daar ook iets mee moeten. Mij komt deze naam niet bekend voor. Maar als die op dit forum zit dan horen we dit vanzelf.
Edit2
En laat het uitgerekend Miljuschka zijn die in de biecht tegen de molloten roept: jullie zitten zelf in de Mol 2020!
« Laatst bewerkt op: 16-02-2020, 19:09:57 door MartinJ »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #328 Gepost op: 16-02-2020, 19:00:55 »
Het klopt dat technisch gezien zowel Rob als Nathan enveloppen/inhoud van enveloppen gewisseld kunnen hebben. Ik vind het echter vele malen aannemelijker dat Rob hier de mol is.

- Rob positioneert zich in de molpositie. Bemoeit zich meteen met de verdeling en wil als eerste. Hij zit  op dat momentwat ongemakkelijk aan zijn armen te krabben. Nathan bemoeit zich wederom niet actief met de verdeling.
- De molpositie van Rob is minder obvious en riskant voor de mol dan die van Nathan. Bij mingeld focussen mensen zich eerder op degene die de geldenveloppen gingen halen. Rob ging juist als eerste, niemand kon daardoor checken of hij dingen verwisselt heeft. Tussen nummer 2 Buddy en Nathan is er ook niks veranderd.
- Rob is erg lang bezig maar komt maar op een paar plekken, in de beelden die we zien. Heeft dingen gedaan die we niet zien.
- Rob komt in de ruimte waar 5 enveloppen hangen, waaronder 1 latere geldplek en spreekt hier met geen woord over.
- Er was bij deze opdracht veel mingeld te halen door -500 bedragen versus +300. Rob drong er op aan om meer enveloppen te gaan halen.
- Rob neemt geen zand mee en draagt niks bij aan de opdracht.



Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #329 Gepost op: 16-02-2020, 19:05:43 »
Citaat
De molpositie van Rob is minder obvious en riskant voor de mol dan die van Nathan. Bij mingeld focussen mensen zich eerder op degene die de geldenveloppen gingen halen. Rob ging juist als eerste, niemand kon daardoor checken

Dat is even waar als ik het bezwaarlijk vind. Je gaat als eerste. Niemand kan iets controleren. Een soort free ride voor de Mol. Hij hoeft geen moeite te doen. Hij hoeft niets te sturen. Hij hoeft niets te verbergen. Je moet alleen zorgen dat het de eindmontage niet haalt.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #330 Gepost op: 16-02-2020, 19:06:02 »
Nou ja conclusie.... mogelijke hint (bedenk me net dat ie misschien in ander topic thuishoort...srry)
Dat snapte ik, maar het is misschien handig als je er even bij zet waar DK dan precies een hint naar zou zijn ;) Bedoel je wat Nat007 zegt, DK= Dekay?

Dat is even waar als ik het bezwaarlijk vind. Je gaat als eerste. Niemand kan iets controleren. Een soort free ride voor de Mol. Hij hoeft geen moeite te doen. Hij hoeft niets te sturen. Hij hoeft niets te verbergen. Je moet alleen zorgen dat het de eindmontage niet haalt.
Maar dat geldt dan ook voor Nathan natuurlijk. Daar was ook niemand die kon controleren of hij wel de juiste envelop pakte.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2020, 19:07:42 door Starlight »
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #331 Gepost op: 16-02-2020, 19:10:40 »
Citaat
Maar dat geldt dan ook voor Nathan natuurlijk

Dan zijn er vijf controlemomenten voor hem geweest van mensen die kandidaat zijn en in principe geneigd zijn te onthouden hoe het zo'n beetje zit. 2 controleert 1, 3 controleert 2 etcetera. In principe zou iedereen dan dezelfde kennis kunnen hebben. Als de Mol als eerste gaat en gewoon maar wat dingen anders hangt, is er niemand die dat ooit op watvoor manier dan ook kan controleren.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #332 Gepost op: 16-02-2020, 19:13:51 »
De verspreking van Rob over hulp-a-dekker is al wel genoemd...masr lees nog niet de conclusie over welke letters hij weglaat...
DK

DK? DeKay? 'K weet niet.. Dat zou wel een vooraf ingestudeerde uitspraak van Rob zijn geweest dan.. Gaat een beetje ver, maar wie weet is het een hint. (Denk zelf van niet)

Okee, mensen, niet om het een of ander.. maar als Rob de mol is, en dat is een opzettelijke hint, dan ben ik gewoon onbedoeld de tofste persoon op het hele forum.  8) ::tandpastasmiley::

Oeh, misschien moet ik alvast op m'n handtekening gaan oefenen.
Een handtekening als hulpdakdekker, welteverstaan.
Dit wordt nog meer werk dan gedacht. :o
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #333 Gepost op: 16-02-2020, 19:14:50 »
Dan zijn er vijf controlemomenten voor hem geweest van mensen die kandidaat zijn en in principe geneigd zijn te onthouden hoe het zo'n beetje zit. 2 controleert 1, 3 controleert 2 etcetera. In principe zou iedereen dan dezelfde kennis kunnen hebben. Als de Mol als eerste gaat en gewoon maar wat dingen anders hangt, is er niemand die dat ooit op watvoor manier dan ook kan controleren.
Maar Nathan kan toch gewoon buiten beeld de verkeerde envelop meenemen zonder dat iemand dat kan controleren? Ik zie het verschil niet echt eigenlijk. Daarnaast moeten ze zich beide in de juiste positie manouvreren om de molactie te kunnen uitvoeren, dat moet nog maar net lukken. Ik zou beide acties dus eigenlijk prima vinden, levert beide soortgelijke beelden op in aflevering 10 :)

Okee, mensen, niet om het een of ander.. maar als Rob de mol is, en dat is een opzettelijke hint, dan ben ik gewoon onbedoeld de tofste persoon op het hele forum.  8) ::tandpastasmiley::
Maar je bent toch al de tofste persoon op het hele forum? ::hypocriet::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #334 Gepost op: 16-02-2020, 19:17:11 »
Citaat
Maar Nathan kan toch gewoon buiten beeld de verkeerde envelop meenemen zonder dat iemand dat kan controleren? Ik zie het verschil niet echt eigenlijk.

Als iedereen weet waar envelop A hangt omdat ze hem allemaal hebben gezien en ze zijn er zeker van, dat de omschrijving van de locatie goed is, dan moet je wel een goede uitleg hebben waarom je met envelop B terugkomt.

Als je voordat er iemand iets gezien heeft de locaties van A en B verwisselt, zal iedereen denken dat A B is en B A terwijl dat onjuist en oncontroleerbaar is.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #335 Gepost op: 16-02-2020, 19:20:47 »
Even een gedachte: Je gaat naar binnen, verwisselt de juiste enveloppen en je haalt heel veel zand op, zodat Nathan heel veel tijd heeft om veel mingeld binnen te halen...
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #336 Gepost op: 16-02-2020, 19:21:08 »
Leuk voor de molloten op dit forum. De eerste naam die Miljuschka tegenkomt is dus Hulpmol, zoals eerder genoemd en verklaard. De tweede naam is "molE13". Een mol met een E-nummer. Waar komen die E-nummers alweer in voor. Voedingsmiddelen. Misschien gebruiken ze die wel in 24Kitchen.
Molloten als hints voor molloten. Hoe leuk wil je het hebben.
Edit:
De derde naam die ze tegenkomt is "Lautjuh". Misschien dat we daar ook iets mee moeten. Mij komt deze naam niet bekend voor. Maar als die op dit forum zit dan horen we dit vanzelf.
Edit2
En laat het uitgerekend Miljuschka zijn die in de biecht tegen de molloten roept: jullie zitten zelf in de Mol 2020!
Volgens mij ken ik de naam Lautjuh van dit forum.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #337 Gepost op: 16-02-2020, 19:21:55 »
De verspreking van Rob over hulp-a-dekker is al wel genoemd...masr lees nog niet de conclusie over welke letters hij weglaat...
DK
Goed gevonden! Ik vond de verspreking duidelijk en opvallend, leek echt ingestudeerd.

Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #338 Gepost op: 16-02-2020, 19:23:38 »
Men vertrouwt Nathan blind. Niemand die een kritische vraag stelt naar hem toe. Of een verdenking uberhaupt.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #339 Gepost op: 16-02-2020, 19:24:10 »
Als iedereen weet waar envelop A hangt omdat ze hem allemaal hebben gezien en ze zijn er zeker van, dat de omschrijving van de locatie goed is, dan moet je wel een goede uitleg hebben waarom je met envelop B terugkomt.

Als je voordat er iemand iets gezien heeft de locaties van A en B verwisselt, zal iedereen denken dat A B is en B A terwijl dat onjuist en oncontroleerbaar is.
Daarom is voor mij Rob de enige persoon die de verwisseltruc heeft uitgevoerd. En dat zie ik in deze opdracht als de actie van de mol.