Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners  (gelezen 80931 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #280 Gepost op: 16-02-2020, 15:09:54 »
Waar ik nog een beetje over mijmer is of er in de enveloppen met een positieve waarde (Daisy, Lukie4, Heinz, Rat en Vriendlief) nog een hint zit. In de profielen is het enige dat overal is ingevuld de datum van registratie. Uit de jaartallen kan je een datum halen (15-5-92), wat vergezocht is, maar ach... Het zijn er ook 5 (net zoveel als er kandidaten zijn), maar daar kan ik ook weinig uithalen. Iemand anders nog iets? Iets zegt me dat de link naar het forum verder gaat dan alleen de namen... ;-)
Niet doorvertellen, maar ik ben 15 jaar geleden geronseld om mij te registreren op dit forum, zodat ze dit seizoen en leuke hint zouden hebben.  ::rofl::

Weet niet of ze al ontdekt waren, maar ik kwam bij het terugkijken ook nog wat namen tegen:

Marmolleke en... iets van Tommity ofzo? ???
Tommy

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #281 Gepost op: 16-02-2020, 15:10:30 »
 ::rofl::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #282 Gepost op: 16-02-2020, 15:12:19 »
@LDH: Jij had in een grijs verleden toch ook nog een andere nickname, op het eigen Avroforum?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #283 Gepost op: 16-02-2020, 15:22:02 »
@LDH: Jij had in een grijs verleden toch ook nog een andere nickname, op het eigen Avroforum?
Ja, klopt, ik zou alleen heel diep moeten nadenken welke die was... Misschien Erikje? Ik weet dat ik die op meerdere forums heb gebruikt...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #284 Gepost op: 16-02-2020, 15:29:11 »
fiatpandasport
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #285 Gepost op: 16-02-2020, 15:59:12 »
ik probeer dit morgen te regelen. groet, rick
Oeh, dat zou super zijn! Ik ben heel nieuwsgierig of ik nog ergens hing (terwijl dat niet in beeld is geweest).
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #286 Gepost op: 16-02-2020, 16:03:01 »
aan een groen hek, zijn geen kandidaten in de buurt geweest, wat we nu hebben gezien.

We zien een aantal kandidaten langs zo'n groen hek lopen. Claes noemt ook de envelop Tunnelgraver die aan zo'n hek hangt. Het is dus goed mogelijk dat ze wel in die ruimte zijn geweest, maar dat die envelop gemist/verstopt is.

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #287 Gepost op: 16-02-2020, 16:08:06 »
Dit is raar

Tis niet de zelfde plek...ik denk de overkant ( die we bij verkeen niet te zien krijgen..)

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #288 Gepost op: 16-02-2020, 16:11:26 »
Oeh, dat zou super zijn! Ik ben heel nieuwsgierig of ik nog ergens hing (terwijl dat niet in beeld is geweest).

Ja, daarom. Ik ben ook stik nieuwsgierig (waarschijnlijk ben ik niet bekend genoeg, maar wat zou het gaaf zijn!).

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #289 Gepost op: 16-02-2020, 16:18:16 »
We zijn er uit nu toch? Of zie ik iets over het hoofd? Vlak voordat Nathan de enveloppen gaat ophalen zien we alle oorspronkelijke plaatsen van de juiste enveloppen in beeld. Vervolgens zien we Nathan 2 enveloppen pakken van de originele plaatsen. Dat kan naar mijn mening maar één ding betekenen en dat is dat Nathan de enveloppen heeft verwisseld.

Nathan doet dit terwijl geen van de andere kandidaten dit kan controleren. Wij, als kijkers, zien het in beeld komen maar de kandidaten kunnen op geen enkele manier controleren wie dit heeft gedaan. De enige logische verklaring is dus dat Nathan de mol is. Immers dit is geen mol actie van "kandidaat Nathan" want als hij kandidaat was geweest dan heeft hij zichzelf hier niet meer verdacht door gemaakt.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #290 Gepost op: 16-02-2020, 16:23:21 »
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Wat heb ik genoten van deze opdracht ::feest:: Mijn naam kwam zelfs meerdere keren terug. Wat een eer!

'Pac! P-A-C! Over.' ::love::

Leuk trouwens ook dat de kandidaten eerst 'Rrrick de Mol' de Mol zeggen, denkende dat het om de regisseur gaat ::tandpastasmiley::
...óf niet!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #291 Gepost op: 16-02-2020, 16:26:05 »
We zijn er uit nu toch? Of zie ik iets over het hoofd? Vlak voordat Nathan de enveloppen gaat ophalen zien we alle oorspronkelijke plaatsen van de juiste enveloppen in beeld. Vervolgens zien we Nathan 2 enveloppen pakken van de originele plaatsen. Dat kan naar mijn mening maar één ding betekenen en dat is dat Nathan de enveloppen heeft verwisseld.

Nathan doet dit terwijl geen van de andere kandidaten dit kan controleren. Wij, als kijkers, zien het in beeld komen maar de kandidaten kunnen op geen enkele manier controleren wie dit heeft gedaan. De enige logische verklaring is dus dat Nathan de mol is. Immers dit is geen mol actie van "kandidaat Nathan" want als hij kandidaat was geweest dan heeft hij zichzelf hier niet meer verdacht door gemaakt.

Of iemand voor Nathan heeft de enveloppen verhangen. Wsl Rob dan want die was als eerst dus valt het niet op.

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #292 Gepost op: 16-02-2020, 16:34:27 »
Ik ben de opdracht ook aan het terugkijken. Dit vind ik nou echt eentje die je van achteren naar voren moet bekijken.
Er zijn twee situaties met houten deuren en spijltjesramen met matglas. Buddy ziet in de verkenning de deur met twee houten zuilen ervoor. Links staat een fonteintje.
Op de beide houten zuilen zitten kaartjes, maar in het paneel naast de deur, waar later een enveloppe op zit, niet. Er zijn dus twee enveloppen te zien.

Later komt Nathan bij zo'n soort deur. Hij zegt 'ik sta bij het kraantje', maar dat is op tv net niet te zien. Hij vervolgt ' en ik heb hier drie brieven voor me'
Daar gaat het al mis, want Buddy zag daar maar twee brieven.

Buddy zegt: links op ooghoogte een enveloppe. Daarmee omschrijft hij die op de paal, want op de deur zit er immers geen.
Nathan verbetert hem bijna ; 'nou ja, meer op bicepshoogte'. Er wordt nog gegrapt, dat dit voor Buddy ooghoogte is.  Nathan pakt de enveloppe op de deur, die dus sowieso fout is.
Maar het gaat dus ook mis in de communicatie van Buddy en Nathan.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2020, 16:39:55 door Muldvarpen »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #293 Gepost op: 16-02-2020, 16:41:36 »

Offline Tim579

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #294 Gepost op: 16-02-2020, 16:42:47 »
Bij de 1e 5 staat er een naam op de enveloppen. Daarna hebben de makers de enveloppen vervangen door enveloppen zonder naam en zijn het dus andere enveloppen Dan kan Rob toch geen envelop hebben verplaatst aangezien er daarna geen namen meer op de enveloppen staan en bij Rob nog wel en er andere enveloppen hangen.

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #295 Gepost op: 16-02-2020, 16:44:53 »
Of iemand voor Nathan heeft de enveloppen verhangen. Wsl Rob dan want die was als eerst dus valt het niet op.

De beelden die je te zien krijgt als Rick zegt "Op de plekken waar eerst de kaartjes lagen van: Rat, Heinz, Friendlief, Daisy, Lucky4." Dat zijn dus de originele plaatsen en gefilmd voordat de opdracht is begonnen. Dan kan dus iedereen verplaatsen wat hij wil maar dat veranderd niets aan "de plek waar eerst de kaartjes lagen". Als Nathan dus vanaf exact die plekken de enveloppen pakt en je ziet dat duidelijk in beeld, dan kan alleen hij de enveloppen verwisseld hebben.  Voor de zekerheid heb ik nog even opgezocht wat het woord "eerst" betekend en dat is een synoniem voor "oorspronkelijk" of "aanvankelijk".

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #296 Gepost op: 16-02-2020, 16:49:18 »


Later komt Nathan bij zo'n soort deur. Hij zegt 'ik sta bij het kraantje', maar dat is op tv net niet te zien. Hij vervolgt ' en ik heb hier drie brieven voor me'
Daar gaat het al mis, want Buddy zag daar maar twee brieven.

Buddy zegt: links op ooghoogte een enveloppe. Daarmee omschrijft hij die op de paal, want op de deur zit er immers geen.
Nathan verbetert hem bijna ; 'nou ja, meer op bicepshoogte'. Er wordt nog gegrapt, dat dit voor Buddy ooghoogte is.  Nathan pakt de enveloppe op de deur, die dus sowieso fout is.
Maar het gaat dus ook mis in de communicatie van Buddy en Nathan.

Wat natuurlijk ideaal is als je de mol bent : de aanwijzingen leken duidelijk, maar waren het niet. En het is Buddy, die krijgt toch al overal de schuld van en wordt door iedereen verdacht. Prachtig excuus toch. Ik geloof niet zo  in omgewisselde enveloppen, de verkeerde pakken op (verkeerd begrepen) aanwijzingen van een ander is toch veel gemakkelijker.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #297 Gepost op: 16-02-2020, 16:49:25 »
De beelden die je te zien krijgt als Rick zegt "Op de plekken waar eerst de kaartjes lagen van: Rat, Heinz, Friendlief, Daisy, Lucky4." Dat zijn dus de originele plaatsen en gefilmd voordat de opdracht is begonnen. Dan kan dus iedereen verplaatsen wat hij wil maar dat veranderd niets aan "de plek waar eerst de kaartjes lagen". Als Nathan dus vanaf exact die plekken de enveloppen pakt en je ziet dat duidelijk in beeld, dan kan alleen hij de enveloppen verwisseld hebben.  Voor de zekerheid heb ik nog even opgezocht wat het woord "eerst" betekend en dat is een synoniem voor "oorspronkelijk" of "aanvankelijk".

Ik interpreteer “eerst” als de kaartjes zoals die er hingen vlak voor ze vervangen werden door blanco enveloppen.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #298 Gepost op: 16-02-2020, 16:57:55 »
Ik interpreteer “eerst” als de kaartjes zoals die er hingen vlak voor ze vervangen werden door blanco enveloppen.

Ook @Tim579: het hoeft ook niet per se zo te zijn dat er enveloppen verwisseld zijn. Rob kan - hypothese - simpelweg die van Rat verhangen (en er niets voor in de plaats gehangen hebben) hebben. Deze hing eerst op de deur bij de vierkante ramen (in het shot waar we Rob voor deze deur langs zien rennen is er zo gefilmd dat we niet kunnen of er iets (en wat dan) er op de deur achter de pilaar hangt), daarna (dit zien we pas als Nathan aan de beurt is) op de deur bij de rechthoekige ramen.

« Laatst bewerkt op: 16-02-2020, 17:03:02 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #299 Gepost op: 16-02-2020, 16:58:01 »
"Eerst" is natuurlijk niet eenduidig. Het kan slaan op hoe ze hingen toen de opdracht begon of toen de enveloppen voor blanco exemplaren werden verwisseld.
- In het eerste geval is het voor de kandidaten onmogelijk te controleren of er enveloppen zijn verwisseld als de mol als eerste naar binnen is gegaan...
- In het laatste geval is het onmogelijk te controleren of er enveloppen zijn verwisseld als de mol als laatste naar binnen is gegaan...

De mol heeft dus bijna gegarandeerd een geslaagde molactie te pakken als hij als eerste of laatste (afhankelijk van welk scenario klopt) naar binnen mag.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)