Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners  (gelezen 80255 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #360 Gepost op: 16-02-2020, 22:37:54 »
Citaat
Daar is niks raars aan lijkt me, gebeurt zo vaak in widm. Bijvoorbeeld de laseropdracht met Merel

Bedacht ik me ook. Het verschil is, dat iedereen daar een idee had van het totaal en kon beredeneren dat er iets ontbrak.

Citaat
Geld was hoogstwaarschijnlijk gekoppeld aan de beginpositie van de namen. Dat zegt Rik ook ("eerst"). Anders zouden de acties van de eerste 5 kandidaten ook nutteloos zijn.

En als Rob de mol is, zijn de acties van de laatste vijf kandidaten dat ook.

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #361 Gepost op: 16-02-2020, 23:18:30 »
Trots op jullie mede-molloten!!!! Kijk het nu pas terug, maar ben helemaal hyper van alle bekende namen! Supergrappig! En een mooie uitspraak van Bodejos  ::rofl::
En Heinz de enige die geld binnenbrengt. Ik vond het zo gaaf! Had het gevoel dat ik er ook zo tussen had kunnen staan, maar ben ook niet zo actief meer als in de eerste jaren. Weer even heel trots op de .com molloten! Superleuk! ::bravo::
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #362 Gepost op: 16-02-2020, 23:35:45 »
Buddy: Dan kom je in een ruimte met een kraantje....

Hier zijn geen enveloppen pas in het volgende shot loopt Buddy ineens in een ruimte met de enveloppen met namen.

Er zijn gewoon veel ruimtes met kraantjes ::)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #363 Gepost op: 16-02-2020, 23:41:02 »
Haha Moedermol.. jij zit ook altijd lekker gefundeerd in je tunnel

💪🏻


Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #364 Gepost op: 16-02-2020, 23:49:13 »
 ::rofl::

Offline Kaloni

  • Forumlid
  • Onderzoek doe je met de klok mee.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #365 Gepost op: 16-02-2020, 23:50:38 »
zo te zien vonden jullie dit leuk. daar ben ik heel blij mee. groet, rick

Meer dan leuk! Prachtige actie en extra leuk om deze opdracht te bekijken!  ::bravo::

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #366 Gepost op: 16-02-2020, 23:57:34 »
Mocht Rob de mol zijn vind ik het niet per se alleen maar flauw/makkelijk mollen. Want zie maar eens subtiel op die startpositie te komen als mol, je moet wel zorgen dat de groep dat toe laat.

En er zit achteraf ook wel een risico in, want stel je weet als mol dat de kandidaten Nathan blind vertrouwen, en ze verifiëren jouw info, dan speel je jezelf wel in de kijker want dan kunnen ze uiteindelijk wel redeneren dat er in het begin verwisseld is. (Al kunnen ze natuurlijk ook de 1 na laatste verdenken, dat die vlak voor Nathan nog even heeft lopen wisselen).

Wat er ook precies gebeurde, dit worden leuke beelden voor aflevering 10 denk ik :D

(Ik heb de vraag over of de geldbedragen gekoppeld waren aan de startlocatie of de eindlocatie even in het vragenvuur topic gezet)
« Laatst bewerkt op: 17-02-2020, 00:01:47 door annebeth »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #367 Gepost op: 17-02-2020, 00:45:15 »
Zoals gewoonlijk zien we een heleboel dingen niet waaruit we zouden kunnen concluderen wie molde en wie niet. Wat we wel zien is dat na de afrekening met Rik Rob en Buddy als laatste weglopen van de tafel. Terwijl de andere al weg aan het lopen zijn staat Buddy nog steeds met zijn gezicht naar de tafel toe. Hij spreid zijn armen een klein beetje in vertwijfeling terwijl hij zegt (als ik het goed versta): "wat is dit toch". De andere kandidaten zien dit niet, dus daar hoeft hij het niet voor te doen. Rob zie je wel nog even zijn hoofd naar Buddy toedraaien. Nu is Buddy een acteur, maar ik geloof niet dat hij hier een toneelspelletje aan het opvoeren is. Die baalde hier volgens mij echt van.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #368 Gepost op: 17-02-2020, 01:06:51 »
Juist omdat daar een heel camerateam staat zou dit wel typisch iets zijn voor de acteur om hier even te over acten en zo vond ik t ook overkomen.

En dat maakt m nog steeds niet de mol maar hij over act wel vaker. Beetje Thomas achtig

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #369 Gepost op: 17-02-2020, 01:10:43 »
Ik heb een kaart in elkaar geknutseld met locaties van naamkaartjes o.b.v. de uitzending (en een plattegrond). Over alle namen in het zwart ben ik 90% zeker. Ik heb er voor versimpeling geen (dichte) deuren in getekend.

Spoiler: Kaartje (klik om te tonen/verbergen)

Het is niet helemaal duidelijk welke ruimten wel en niet onderdeel waren van de opdracht. Het is wel duidelijk dat ze op een aantal plekken helemaal niet zijn geweest. Bijvoorbeeld bij Lo.

Ik zal in de loop van de week nog kijken of ik wat kan aanvullen o.b.v. promo en moltalk. Verder zal ik nog kokertjes toevoegen.

In het verdachte shot rent Rob uit de ruimte rechts van de ruimte met Nat007, Rat, Lama1997, etc. Maar verder noemt hij alleen namen uit de ruimten die in de linker 'kolom' zitten.

Mocht Rob de mol zijn vind ik het niet per se alleen maar flauw/makkelijk mollen. Want zie maar eens subtiel op die startpositie te komen als mol, je moet wel zorgen dat de groep dat toe laat.
 *snip*
Als Rob de mol is flikt hij mogelijk meer dan alleen zich in de startpositie wurmen. Hij heeft mogelijk door de straatjes gerend om dingen te saboteren, maar er kan niet ineens radio stilte zijn. Hij kan ook niet te hijgend en doorzweet weer bij de groep aankomen. Hij kan best met meerdere (geld) naamkaartjes hebben geklooid.

(Volgens mij ben ik in een tunnel gekukeld.)
« Laatst bewerkt op: 17-02-2020, 01:23:21 door Rat »

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #370 Gepost op: 17-02-2020, 03:20:22 »
Als Rob de mol is flikt hij mogelijk meer dan alleen zich in de startpositie wurmen. Hij heeft mogelijk door de straatjes gerend om dingen te saboteren, maar er kan niet ineens radio stilte zijn. Hij kan ook niet te hijgend en doorzweet weer bij de groep aankomen. Hij kan best met meerdere (geld) naamkaartjes hebben geklooid.

(Volgens mij ben ik in een tunnel gekukeld.)

Dat sowieso, denk ik :D alleen dat werd eerder in dit topic allemaal weggezet als te  makkelijk voor de mol omdat het niet te achterhalen valt door de kandidaten.

Maar wat jij zegt, zo makkelijk is het nog niet:
-hij moet in  die positie komen
-hij moet saboteren maar ook ondertussen de tijd geloofwaardig volpraten
-hij moet zn verhaal klaarhebben als ze achteraf denken: goh Rob, dat duurde wel lang joh. Wat heb je al die tijd gedaan en waarom heb je geen zand o.i.d. mee


Het valt me bij terugkijken ook op hoe opzichtig de andere kandidaten bekritiseerd op de tekening. Dat kan hij mooi doen want bij de eerste verkenner is de kaart het moeilijkst op te zetten, ze hebben nog geen idee/vergelijkingsmateriaal. Dus logisch dat ze niet al zijn info gebruiken en noteren. Maar dat wrijft hij er natuurlijk wel even lekker in zonder verder echt nog iets behulpzaams toe te voegen. Normaal vind ik hem meer op de vlakte, dit voelt aan als een scenario wat hij vooraf had bedacht.

Ik ben ook duidelijk ingegraven in deze tunnel, lol
« Laatst bewerkt op: 17-02-2020, 03:23:09 door annebeth »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #371 Gepost op: 17-02-2020, 03:51:57 »
zo te zien vonden jullie dit leuk. daar ben ik heel blij mee. groet, rick
Geweldig. Thank you very much!

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #372 Gepost op: 17-02-2020, 04:52:01 »
Ik heb de hele opdracht vrijwel opgelost. Zie mijn reddit posts hier:
ALLE ENVELOP LOCATIES
https://www.reddit.com/r/widm/comments/f522o5/aflevering_6_opdracht_3_alle_enveloppen_op_de/

Alle routes van de kandidaten
CLAES https://www.reddit.com/r/widm/comments/f52456/aflevering_6_opdracht_3_route_van_claes/
MIL https://www.reddit.com/r/widm/comments/f523r1/aflevering_6_opdracht_3_route_van_mil/
LEONIE https://www.reddit.com/r/widm/comments/f523iq/aflevering_6_opdracht_3_route_van_leonie/
BUDDY https://www.reddit.com/r/widm/comments/f522z7/aflevering_6_opdracht_3_route_van_buddy/
ROB https://www.reddit.com/r/widm/comments/f522jq/aflevering_6_opdracht_3_route_van_rob/


Ik heb de laatste 2 dagen mij zitten verdiepen in het Chinese internet en naar kaarten gezocht, vakantie fotos bekeken en rondleiding videos doorgespit en ken inmiddels de layout van die tent beter dan mijn achtertuin. Ik kan met vrij veel zelfvertrouwen zeggen dat de ik vrijwel alles wat enigszins in beeld kwam of werd benoemt heb kunnen achterhalen. Ook een paar van de enveloppen die in de intro van de opdracht voorkwamen. Ook weet ik voor de meeste ongeveer wat de route was met uitzondering van de sprongen die er zijn in ge edit. Zie specifiek Rob die ineens naar een andere kamer vliegt.

TL:DR

Rob: loopt in eerste instantie erg goed en vind de Heinz envelop. Zijn volledige beschrijving klopt en hij benoemt bijna elke envelop op zijn pad. Wat dan ineens raar is, is dat hij van de kamer waar heinz te vinden is, ineens teleporteert naar de ruimte waar Buddy en Nathan de Rat envelop vinden. HMMMM

Buddy: Niets op aan te merken, hij checkt als allereerste de route van Rob en die klopt inderdaad. Hij legt nog even uit waar Tristan ligt. Vervolgens gaat hij terug en naar links richting de beruchte Rat kamer. Wat mensen zich niet realiseren en je alleen kunt weten als je daadwerkelijk de layout hebt uitgezocht, is dat de deur met 2 pilaren waar buddy mee te zien is (Nat007 & RICKDEMOL) TEGENOVER de Rat muur staat waar Nathan de envelop pakt (LAMA1997 & DIGIMOL). Buddy's beschrijving klopt volledig en hij had zicht op rat, lama1997 en digimol toen hij dat zei. Wat daarnaast ook erg merkwaardig is, is dat hij de groep vertelt dat de doorgang naar het noorden vanaf de rat kamer niet te nemen. Deze leid naar een kamer waar minstens 1 envelop te vinden is (te zien op een stilframe kort na de beurt van leonie). Deze ruimte is via de route van Claes trouwens ook te vinden.

Leonie: Zij was erg warrig maar heeft wel degelijk netjes alles benoemt. Ze weet een paar belangrijke enveloppen te vinden, maar brengt het niet erg duidelijk aan de rest van de groep of de tv. Wat merkwaardig is, is dat de deur naar de meest zuid oostelijke ruimte die eerst gesloten leek te zijn ineens geopend lijkt te zijn. In die ruimte is volgens mij video analyse weinig interessants te vinden (geen van de 5 geld enveloppen). Daarnaast is haar tekening als ze terug is echt bagger en zet ze allemaal dingen op de verkeerde plek en tekent ze ook muren verkeerd.

Mil: Begint prima met het vinden van 2 enveloppen, maar zodra ze bij het gebied van leonie aan komt begint ze (opzettelijk) fouten te maken/ onduidelijk te zijn. Ook loopt ze in een erg veel cirkeltjes en voegt ze weinig nieuwe informatie toe. Mij theorie is dat ze probeert Leonie te testen, door haar onder druk te zetten met de vragen over Daisy en Starlight etc. Haal veel zand op, maar dat is niet erg duidelijk in beeld gebracht en lijkt vooral in 2 ruimtes rond te lopen.

Claes: Hij sprint vrijwel direct naar Pac en neemt daarmee de route naar de 3-4 meest noordelijke kamers. Hij komt hier als enige en dit is het enige gebied in het dorp waar de groene hekken met planten te vinden zijn. Hij checkt alleen 2 van de 3-4 kamers (niet zeker of de deur naar de meest oostelijke ruimte op slot zat) en vind Molcrazy en Tunnelgraver. Hij komt erg dichtbij Vriendlief maar dat gebied is vanaf het Pac bord ook te bereiken, maar dat gebiedje lijkt niemand aan te denken.

Nathan: Kort verhaal, want hij pakt in beide gevallen de juiste envelop op camera. Zowel de Heinz als de Rat envelop! Er zijn dus 2 mol opties.

- Optie 1; Nathan pakt stiekem buiten de camera's om een 3e envelop met min geld
- Optie 2; Rob heeft in zijn eerste beurt de envelop van Rat verplaatst (wat alleen hij gedaan kon hebben aangezien Buddy de juiste locatie doorgeeft), maar dit kan alleen onder de randvoorwaarde dat de regie met hem meespeelt en de shots van de geld enveloppen gefilmd heeft NADAT de kandidaten klaar waren met hun rondes, maar voordat Nathan begon

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #373 Gepost op: 17-02-2020, 06:41:58 »
Was zelf ook zeer verrast dat ik erin zat, nadat ik al een aantal jaar eruit ben.  :-*
Jij hebt je regelmatig bij hen naar binnen gepraat, dus jou zullen ze bij AVRO(TROS) niet snel vergeten ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline lizzy87

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #374 Gepost op: 17-02-2020, 06:51:48 »
Wat een supergave opdracht zo met onze namen erin! Heb vooral gelachen om hoe sommige namen worden uitgesproken en hoe ze tot de conclusie kwamen dat het 'onze' namen waren. Ik had mijn eigen naam niet gezien tot de screenshot van Rat, dus dan ga je toch nogmaals extra kijken en ja hoor, op het eind dat de enveloppen worden weggehaald van tafel staat daar mijn naam geschreven met krijt. Echt gaaf! Ook omdat ik niet zo heel veel meer post op het forum en ik veel meer mee lees hier dan schrijf. Wat een ode! ::ok:: ;D

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #375 Gepost op: 17-02-2020, 07:25:28 »
Ik heb een kaart in elkaar geknutseld met locaties van naamkaartjes o.b.v. de uitzending (en een plattegrond). Over alle namen in het zwart ben ik 90% zeker. Ik heb er voor versimpeling geen (dichte) deuren in getekend.

Spoiler: Kaartje (klik om te tonen/verbergen)

 ::bravo::

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #376 Gepost op: 17-02-2020, 09:41:13 »
Ik heb de hele opdracht vrijwel opgelost. Zie mijn reddit posts hier:
ALLE ENVELOP LOCATIES
https://www.reddit.com/r/widm/comments/f522o5/aflevering_6_opdracht_3_alle_enveloppen_op_de/

Alle routes van de kandidaten
CLAES https://www.reddit.com/r/widm/comments/f52456/aflevering_6_opdracht_3_route_van_claes/
MIL https://www.reddit.com/r/widm/comments/f523r1/aflevering_6_opdracht_3_route_van_mil/
LEONIE https://www.reddit.com/r/widm/comments/f523iq/aflevering_6_opdracht_3_route_van_leonie/
BUDDY https://www.reddit.com/r/widm/comments/f522z7/aflevering_6_opdracht_3_route_van_buddy/
ROB https://www.reddit.com/r/widm/comments/f522jq/aflevering_6_opdracht_3_route_van_rob/


Ik heb de laatste 2 dagen mij zitten verdiepen in het Chinese internet en naar kaarten gezocht, vakantie fotos bekeken en rondleiding videos doorgespit en ken inmiddels de layout van die tent beter dan mijn achtertuin. Ik kan met vrij veel zelfvertrouwen zeggen dat de ik vrijwel alles wat enigszins in beeld kwam of werd benoemt heb kunnen achterhalen. Ook een paar van de enveloppen die in de intro van de opdracht voorkwamen. Ook weet ik voor de meeste ongeveer wat de route was met uitzondering van de sprongen die er zijn in ge edit. Zie specifiek Rob die ineens naar een andere kamer vliegt.

Wauw, wat een werk moet dat zijn geweest. Mooie analyse, zeer verhelderend over de rol van enkele deelnemers.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #377 Gepost op: 17-02-2020, 10:02:19 »
Prachtig al die kaarten, wat een werk. ::ok::
Zelfs de locatie van mijn enveloppe staat erop.
Deze moet door Buddy genoemd zijn want mijn nickname staat op het krijtbord als hij terug is.en bij Rob nog niet.

Ik zie in de montage echter ook vreemde zaken:

1 Rob en Buddie zijn op dezelfde locaties geweest maar in de montage klopt de volgorde bij Rob niet.
2 Buddy loopt eerst door een ruimte met kraantje zonder enveloppen terwijl hij deze ruimte wel benoemd. Meteen in een volgend shot is hij wel in de ruimte met enveloppen
3 We zien de locatie met enveloppe Rat niet in beeld. We zien ook niet de route die Nathan naar deze locatie gelopen is. Hij staat plots op de plek en zegt dan Oké Buddy grote vriend, ik ben nu bij het kraantje.

Ik blijf met de gedachte zitten dat Nathan naar een verkeerde plek is gestuurd. Er zijn veel ruimtes met kraantjes......

Offline Molisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #378 Gepost op: 17-02-2020, 10:23:21 »
De titel van deze opdracht 'Alles kenners' klopt taalkundig niet, maar lijkt meer typisch Rotterdams, zoals Nathan het zou kunnen (kennen  ::tandpastasmiley::) zeggen. Zou even terug moeten kijken of hij het toevallig ergens zegt. Is dat iemand opgevallen?

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #379 Gepost op: 17-02-2020, 10:32:35 »
Volgens mij pakt Nathan de envelop toch echt op de locatie waar we het kaartje met Rat zien hangen: de vogelpoep op het paneel vlak boven de het kaartje/envelop lijkt mij namelijk dezelfde te zijn, en ik betwijfel of er daar twee panelen zijn die vrijwel dezelfde vogelpoepvlek hebben.