Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners  (gelezen 80990 keer)

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #380 Gepost op: 17-02-2020, 10:38:05 »
Jaa! Super leuk om jullie allemaal voorbij te zien komen! ::bravo:: Trots op jullie molloten!

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #381 Gepost op: 17-02-2020, 10:42:27 »
...

Er zijn dus 2 mol opties.

- Optie 1; Nathan pakt stiekem buiten de camera's om een 3e envelop met min geld
- Optie 2; Rob heeft in zijn eerste beurt de envelop van Rat verplaatst (wat alleen hij gedaan kon hebben aangezien Buddy de juiste locatie doorgeeft), maar dit kan alleen onder de randvoorwaarde dat de regie met hem meespeelt en de shots van de geld enveloppen gefilmd heeft NADAT de kandidaten klaar waren met hun rondes, maar voordat Nathan begon

Top dit!  ::bravo::

Ik heb alleen nog wel een optie om er aan toe te voegen.  ;)
- Optie 3: Buddy heeft de envelop van Rat verplaatst vóórdat hij zo goed de locaties doorgeeft (en later tekent). Dit kan ondersteund worden met het feit dat hij aan het eind tegen Nathan zegt: “Dan heb je hier, aan een paal, of achter de paal dat weet ik niet meer zeker, Rat.” Dan zou hij misschien de enveloppen van Rat en Digimol omgedraaid hebben en weet hij niet meer hoe het nu precies was? De envelop van Heinz was al door Rob gelokaliseerd, dus daar kon hij niks meer mee, dus dan maar de eerstvolgende envelop? (Probleem is alleen wel dat Rob al (zichtbaar voor ons) in deze ruimte is geweest, dus risicovol voor Buddy want Rob kan deze enveloppen gezien hebben.)


Ik geloof eerder dat Rob het gedaan heeft, maar het is een optie die zóu kunnen en die ik toch even wilde noemen.

Waarom verdenk ik Rob?
- Hij geeft aan dat hij graag als één van de eersten wil. Goede molpositie. En heeft hij zich eerder zó duidelijk bemoeid met indeling/volgorde?
- Hij is in ruimtes geweest waar hij niets van beschreven heeft, heel raar.

De titel van deze opdracht 'Alles kenners' klopt taalkundig niet, maar lijkt meer typisch Rotterdams, zoals Nathan het zou kunnen (kennen  ::tandpastasmiley::) zeggen. Zou even terug moeten kijken of hij het toevallig ergens zegt. Is dat iemand opgevallen?

Nee, niet opgevallen. Het is me wel opgevallen dat hij al minstens 3x ‘leggen/legt’ heeft gezegd, in plaats van ‘liggen/ligt’.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2020, 10:45:21 door Heinz, Reden: berichten samengevoegd »

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #382 Gepost op: 17-02-2020, 11:14:43 »
Er wordt hier vaak vanuit gegaan dat het voor de mol een goede positie is om als eerste naar binnen te gaan.
En dat Rob dus verdacht is omdat hij als eerste naar binnen wilde.

De keerzijde van deze medaille is dat een serieuze kandidaat ook graag als eerste wil,  zodat hij/zij de situatie kan bekijken voordat de mol het plaats delict heeft gecontamineerd.

Rob is naar mijn gevoel juist niet verdacht omdat hij als eerste wilde gaan.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #383 Gepost op: 17-02-2020, 11:15:21 »
Ik heb de hele opdracht vrijwel opgelost. Zie mijn reddit posts hier:
ALLE ENVELOP LOCATIES
https://www.reddit.com/r/widm/comments/f522o5/aflevering_6_opdracht_3_alle_enveloppen_op_de/

Alle routes van de kandidaten
CLAES https://www.reddit.com/r/widm/comments/f52456/aflevering_6_opdracht_3_route_van_claes/
MIL https://www.reddit.com/r/widm/comments/f523r1/aflevering_6_opdracht_3_route_van_mil/
LEONIE https://www.reddit.com/r/widm/comments/f523iq/aflevering_6_opdracht_3_route_van_leonie/
BUDDY https://www.reddit.com/r/widm/comments/f522z7/aflevering_6_opdracht_3_route_van_buddy/
ROB https://www.reddit.com/r/widm/comments/f522jq/aflevering_6_opdracht_3_route_van_rob/
::ok:: Welkom! Super mooi in kaart gebracht. Fijn te zien dat wij grotendeels op één lijn zitten.
Hulde aan jou speurwerk. Zonder jou initiële post van de foto van de plattegrond op Reddit had ik mijn speurwerk niet kunnen doen. Normaal zoek ik ook foto's op als referentie, maar ik kan geen wijs worden uit het Chinese internet.
Ook handige omschrijvingen/overzichten van de routes van de kandidaten!

Van 'Kaatje' kon ik geen kaas maken. Dus uiteindelijk dacht ik dat Leonie misschien 'kaartje' zij. Waarschijnlijk heb je gelijk dat daar toch een kaartje met iets van 'Kaatje' hangt.


Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #384 Gepost op: 17-02-2020, 12:14:37 »
Van 'Kaatje' kon ik geen kaas maken. Dus uiteindelijk dacht ik dat Leonie misschien 'kaartje' zij. Waarschijnlijk heb je gelijk dat daar toch een kaartje met iets van 'Kaatje' hangt.
Misschien Kaaasje?
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #385 Gepost op: 17-02-2020, 12:19:41 »
Misschien Kaaasje?
Dacht ik eerst ook, maar is in elk geval niet wat ze zegt. ???
Als we de lijst van de productie hebben en 'Kaaasje' staat daarop, zet ik haar op mijn kaart erbij in de ruimte met CompuArt, Belgian Mol, etc.

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #386 Gepost op: 17-02-2020, 12:59:13 »

...
Het valt me bij terugkijken ook op hoe opzichtig de andere kandidaten bekritiseerd op de tekening. Dat kan hij mooi doen want bij de eerste verkenner is de kaart het moeilijkst op te zetten, ze hebben nog geen idee/vergelijkingsmateriaal. Dus logisch dat ze niet al zijn info gebruiken en noteren. Maar dat wrijft hij er natuurlijk wel even lekker in zonder verder echt nog iets behulpzaams toe te voegen. Normaal vind ik hem meer op de vlakte, dit voelt aan als een scenario wat hij vooraf had bedacht.

Ik ben ook duidelijk ingegraven in deze tunnel, lol

Wat mij opviel was dat, toen Buddy terugkwam, Buddy de route bekritiseerde wat Rob had doorgegeven (en volgens mij zelfs zei dat sommige zaken echt niet kon), terwijl Rob er gewoon bij stond en niets daarover zei, ook niet als kandidaat probeerde zijn inbreng goed te praten of te verbeteren.

En tja, waarom geen zand meegenomen?

M'n Rob-tunnel wordt niet afgebroken.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #387 Gepost op: 17-02-2020, 13:04:17 »
Wat mij opviel was dat, toen Buddy terugkwam, Buddy de route bekritiseerde wat Rob had doorgegeven (en volgens mij zelfs zei dat sommige zaken echt niet kon), terwijl Rob er gewoon bij stond en niets daarover zei, ook niet als kandidaat probeerde zijn inbreng goed te praten of te verbeteren.

En tja, waarom geen zand meegenomen?

M'n Rob-tunnel wordt niet afgebroken.
Dat snap ik. Hier ben ik begonnen met t bouwen van mijn fundering ;)

Offline KruitMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #388 Gepost op: 17-02-2020, 13:11:39 »
Misschien is het al besproken in deze 20 pagina's maar ik kon het niet zo snel vinden.

Er vanuit gaande dat de mol een aantal enveloppen heeft verwisseld van positie of weggegooid heeft: Wat betreft de positie waar de blanco enveloppen zijn opgehangen (dus voordat Nathan begint), zou dit:
1. Op basis van de beginsituatie van de opdracht zijn geweest?
2. Op basis van de eindsituatie van het eerste deel van de opdracht zijn geweest, dus voordat Nathan gaat beginnen?

Als het op basis van optie 1 is gedaan, is als eerste gaan een goede molpositie want dan kunnen er meerdere enveloppen verplaatst worden die later door andere kandidaten dus automatisch verkeerd worden doorgegeven.
Als het op basis van optie 2 is gedaan, is als eerste gaan minder goed als mol want dan had je beter als laatst de betreffende enveloppen van positie kunnen laten wisselen.

Ik kon bovenstaande vraag niet uit de opdracht uitleg halen...

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #389 Gepost op: 17-02-2020, 13:12:55 »
M'n Rob-tunnel wordt niet afgebroken.

Mocht je naar de Nathan tunnel willen komen is hier een mooie guide.
Nathan als mol is vooral erg goed in het zaaien van verwarring en vervolgens op de achtergrond blijven.


Bekijk de theepot aflevering en let ERG goed op nathan.
Even onder de aanname dat hij de mol is:

- Hij pakt het allermoeilijkste kaartje voor het kannetje dat net anders gekleurd is
- Chinese mevrouw wijst m DIRECT AAN zoals in alle andere winkeltjes maar nathan kapt haar af en zegt dat dat m niet kan zijn. Vervolgens zaait hij een hoop paniek en overtuigd hij buddy om tijd te rekken door gvd helemaal op en neer te rennen voor een ander bekertje.
-Mil en Johan komen binnen en hij overtuigd ze om hier te zoeken terwijl hij en buddy rustig ergens anders naartoe kunnen. De schade is al gedaan, dus hij hoeft er verder niet bij te zijn.
- Hij had pech dat leonie toevallig binnen liep en het toch aan het vrouwtje vroeg. ze kwamen ook op het nippertje terug.
- Vervolgens is de groep vrijwel unaniem richting Deal aan het stemmen, maar op het allerlaatste moment drukt Nathan zich naar voren en gaat hij voor de 1500

ik kan nog wel een paar andere voorbeelden noemen als je wilt

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #390 Gepost op: 17-02-2020, 13:15:38 »
Ik kon bovenstaande vraag niet uit de opdracht uitleg halen...

Ik heb voor geen van beide punten video bewijs kunnen vinden.

Alhoewel, als je goed inzoomt lijkt het alsof er 2 enveloppen op mekaar liggen, dus mijn theorie is dat ze gewoon de bovenste eraf trekken, maar dat is vooral speculatie

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #391 Gepost op: 17-02-2020, 13:21:53 »
Jaa! Super leuk om jullie allemaal voorbij te zien komen! ::bravo:: Trots op jullie molloten!
  inderdaad, ik herkende meeste namen meteen
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #392 Gepost op: 17-02-2020, 13:29:12 »
Ik zou trouwens als kandidaat ook als eerste willen en doen wat Rob doet : alleen het eerste stuk omschrijven, zo snel mogelijk alle kamers doorlopen en in mij op proberen te nemen, geen tijd voor zand natuurlijk want ik ben druk bezig proberen namen te onthouden en waar die zijn.
Zo en nu kan ik kijken of er kandidaten erg afwijken van wat ik heb gezien....die is dan misschien wel de mol  :D ;)

Maar ja feit blijft dat hij eerst als laatste wilde. Zou ook kunnen omdat zijn molverdachte ook als laatste wilde en hij hoopte de eventuele goede molpositie te verstoren. Kreeg wel de indruk dat Nathan al min of meer aangewezen was als laatste, er kan nog een discussie vóór hebben gezeten die wij niet gezien hebben.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #393 Gepost op: 17-02-2020, 13:32:43 »
Ik zou trouwens als kandidaat ook als eerste willen en doen wat Rob doet : alleen het eerste stuk omschrijven, zo snel mogelijk alle kamers doorlopen en in mij op proberen te nemen, geen tijd voor zand natuurlijk want ik ben druk bezig proberen namen te onthouden en waar die zijn.
Zo en nu kan ik kijken of er kandidaten erg afwijken van wat ik heb gezien....die is dan misschien wel de mol  :D ;)
Dat zou inderdaad een zeer slimme kandidaat tactiek zijn. Had ik nog niet zo naar gekeken.  :-\\

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #394 Gepost op: 17-02-2020, 13:34:42 »


- Optie 1; Nathan pakt stiekem buiten de camera's om een 3e envelop met min geld
- Optie 2; Rob heeft in zijn eerste beurt de envelop van Rat verplaatst (wat alleen hij gedaan kon hebben aangezien Buddy de juiste locatie doorgeeft), maar dit kan alleen onder de randvoorwaarde dat de regie met hem meespeelt en de shots van de geld enveloppen gefilmd heeft NADAT de kandidaten klaar waren met hun rondes, maar voordat Nathan begon

Super, je plattegrond en ook die van Rat. Hulde, mensen!!

In mijn ogen is er ook nog een Optie 3: Buddy heeft eerst de envelop verhangen en is toen gefilmd terwijl hij de plek door gaf.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #395 Gepost op: 17-02-2020, 13:47:29 »
Super, je plattegrond en ook die van Rat. Hulde, mensen!!

In mijn ogen is er ook nog een Optie 3: Buddy heeft eerst de envelop verhangen en is toen gefilmd terwijl hij de plek door gaf.
Als je naar de beelden kijkt dan is het logisch dat de bovenste enveloppe het laatst is teruggebracht (Rat). Dat is de enveloppe die het eerst door Rik geopend wordt. De enveloppe van Buddy is dus goed. Heinz was verkeerd, mogelijk verhangen door Rob of verwisseld door Nathan.

Maar wat heeft Rob in godsnaam allemaal gedaan na die ruimte? Hij heeft kennelijk niets gemeld en beschreven. Het moet toch opgevallen zijn dat hij minutenlang niets heeft laten horen.

En hulde aan degene die de ruimtes in beeld heeft gebracht, mooi werk.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #396 Gepost op: 17-02-2020, 14:00:25 »
Als je naar de beelden kijkt dan is het logisch dat de bovenste enveloppe het laatst is teruggebracht (Rat). Dat is de enveloppe die het eerst door Rik geopend wordt. De enveloppe van Buddy is dus goed. Heinz was verkeerd, mogelijk verhangen door Rob of verwisseld door Nathan.

Maar wat heeft Rob in godsnaam allemaal gedaan na die ruimte? Hij heeft kennelijk niets gemeld en beschreven. Het moet toch opgevallen zijn dat hij minutenlang niets heeft laten horen.

En hulde aan degene die de ruimtes in beeld heeft gebracht, mooi werk.
Dat is niet te zeggen, de enveloppen worden een voor 1 door Nathan neergelegd, vervolgens door iemand anders op de tafel gelegd en dan weer aan Rik gegeven. Ze kunnen meerdere keren omgedraaid zijn.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #397 Gepost op: 17-02-2020, 14:04:31 »
Aangenaam verrast mijn naam te horen. Na vier jaar widm.nl was vorig jaar pas mijn eerste jaar hier. Het vele posten en samen met Convans bijna in ons eentje de Sarah-tunnel levende houden, heeft blijkbaar geloond ::jaja::. Bedankt Rick!

Offline Yobi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #398 Gepost op: 17-02-2020, 14:10:28 »
Ik zou trouwens als kandidaat ook als eerste willen en doen wat Rob doet : alleen het eerste stuk omschrijven, zo snel mogelijk alle kamers doorlopen en in mij op proberen te nemen, geen tijd voor zand natuurlijk want ik ben druk bezig proberen namen te onthouden en waar die zijn.
Zo en nu kan ik kijken of er kandidaten erg afwijken van wat ik heb gezien....die is dan misschien wel de mol  :D ;)

Maar ja feit blijft dat hij eerst als laatste wilde. Zou ook kunnen omdat zijn molverdachte ook als laatste wilde en hij hoopte de eventuele goede molpositie te verstoren. Kreeg wel de indruk dat Nathan al min of meer aangewezen was als laatste, er kan nog een discussie vóór hebben gezeten die wij niet gezien hebben.
Wat ook kan is dat de mol in zijn instructies kreeg dat hij het liefst als laatste moest gaan, maar als dat niet zou lukken dan als eerste. 

Ja - ik zit denk ik in de Rob tunnel met nog één been in de Nathan tunnel en een nageltje in die van Buddy. 

Offline Q4

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #399 Gepost op: 17-02-2020, 14:12:12 »
De titel van deze opdracht 'Alles kenners' klopt taalkundig niet, maar lijkt meer typisch Rotterdams, zoals Nathan het zou kunnen (kennen  ::tandpastasmiley::) zeggen.

Alles kenners = molloten?!