Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners  (gelezen 80973 keer)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #400 Gepost op: 17-02-2020, 14:16:01 »
Als je er even bij nadenkt is het ook wel slim dat ze de namen op een briefje hebben gezet

Als ze niet goed communiceren weet je niet waar iedere naam lag en was het een gok geweest.

ofwel mol loten.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Molisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #401 Gepost op: 17-02-2020, 14:19:20 »
In ieder geval is hier goed te zien dat Buddy niets heeft verplaatst. De envelop op de deur hing er al niet meer toen Rob door deze ruimte rende.
Of staat die paal in de weg...?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #402 Gepost op: 17-02-2020, 14:23:29 »
Ik hoorde laatst dat het waarschijnlijk wel de juiste ruimte is, maar dat die symmetrisch is, en dus aan de andere kant gehangen heeft. Dit betekend dat Nathan wel degelijk de goede enveloppen heeft meegenomen. Alleen ik vond de manier waarop Heinz hing niet direct overeenkomen met waar dat de blanco enveloppe hing.

Just my two cents.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Molisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #403 Gepost op: 17-02-2020, 14:41:34 »
Klopt, de envelop van Rat hing aan de overkant.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #404 Gepost op: 17-02-2020, 14:46:27 »
Ik hoorde laatst dat het waarschijnlijk wel de juiste ruimte is, maar dat die symmetrisch is, en dus aan de andere kant gehangen heeft. Dit betekend dat Nathan wel degelijk de goede enveloppen heeft meegenomen. Alleen ik vond de manier waarop Heinz hing niet direct overeenkomen met waar dat de blanco enveloppe hing.

Just my two cents.

Klopt:

'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #405 Gepost op: 17-02-2020, 15:10:56 »
Nog een opmerking over Rob's poging

Kaart als hulp bijgelinkt:
https://www.reddit.com/r/widm/comments/f522jq/aflevering_6_opdracht_3_route_van_rob/

Hij is ruwweg 1 minuut 30 (op camera) bezig om tot het punt te komen waar hij Tristan ziet. Dat is niet erg ver weg van het startpunt. Hij heeft hier dus nog 3 minuut 30 de tijd. Wat vertelt hij de groep of is dit totaal opgeknipt in de edit?

Vervolgens als hij roept "Ik loop nu weer terug" staat hij bij de deur waar Isha te vinden is naar de ruimte waar recht (t.o.v. de camera)  Nat007 en RICKDEMOL en links Digimol, Lama1997 en Rat te vinden zijn richting de ruimte waar Mil later Hulpmol aanwijst. Hij neemt hier ook nog eens een verkeerd pad waardoor hij op de deur bonst zoals te horen is rond 4:06. Hij heeft vanaf dat punt ongeveer 20-30 secondes gebruikt.

De echte vraag is dus. Wat heeft hij in die 3 minuten gedaan in die achterste ruimtes en waarom zegt niemand daar iets van?

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #406 Gepost op: 17-02-2020, 15:17:34 »
Voor mij voelt deze hele opdracht als de laseropdracht bij Merel...

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #407 Gepost op: 17-02-2020, 15:19:59 »
Klopt:



Hmmm.. ik bedacht me net iets.
Het kan natuurlijk zo zijn dat dit niks betekent en dat de productie de geldenvelop net iets anders heeft opgehangen dan de naamenvelop die aan die deur hing.
Het kan echter ook zo zijn dat de naamenvelop die daar oorspronkelijk hing (dit hoeft niet per se Heinz te zijn geweest) aan de deur hing op de manier waarop die geldenvelop daar hangt.
Als dat zo is, kan dat een indicatie zijn dat de envelop Heinz niet aan die deur hoorde te hangen en dat iemand dus naamenveloppen heeft verwisseld.
(Maar het kan heel goed zo zijn dat we hier te ver over doordenken  ::rofl::)

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #408 Gepost op: 17-02-2020, 15:21:13 »
Ik heb nog even zitten nadenken wanneer de locatie in beeld wordt gebracht waar eerst de kaartjes hebben gehangen. We zijn natuurlijk benieuwd of de locatie wordt gefilmd helemaal aan het begin van de opdracht of pas op het moment dat de kaartjes mogelijk zijn verhangen.

Stel de mol verhangt het kaartje niet maar verwijderd het kaartje met de naam er op. Dan zou er geen mogelijkheid meer zijn om achteraf het kaartje in beeld te brengen op de juiste locatie. Ik denk dat de redactie er niet vanuit mag gaan dat alle kaartjes nog in het spel zijn nadat de mol langs is geweest. Ze zullen de kaartjes dus voor de opdracht begint moeten filmen.

Als Nathan dus de daadwerkelijke mol is dan had niemand kunnen vermoeden dat hij door de groep direct als laatste man wordt gekozen. Zelfs nog voordat hij eventueel zou kunnen kiezen om als eerste naar binnen te gaan. Als we er dus vanuit mogen gaan dat de kaartjes zijn gefilmd voordat de opdracht van start ging dan heeft Nathan de enveloppen gepakt op de juiste locaties en de enige manier waarop hij min geld heeft gekregen is omdat hij zelf de envelop heeft verwisseld nadat hem heeft gepakt. Nathan is dus de mol.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #409 Gepost op: 17-02-2020, 15:27:02 »
Ik heb nog even zitten nadenken wanneer de locatie in beeld wordt gebracht waar eerst de kaartjes hebben gehangen. We zijn natuurlijk benieuwd of de locatie wordt gefilmd helemaal aan het begin van de opdracht of pas op het moment dat de kaartjes mogelijk zijn verhangen.

<knip>

Nathan is dus de mol.

Huh? Dat is een aanname, als je vanuit Nathan als mol zou kijken

Hier is iets gebeurd, alleen je ziet niet waar. Dus kunnen we discussiëren tot we een ons wegen, maar we zullen er alleen uit kunnen halen wat je eruit wilt halen, en je eigen overtuiging bevestigd.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #410 Gepost op: 17-02-2020, 15:41:39 »
Huh? Dat is een aanname, als je vanuit Nathan als mol zou kijken

Hier is iets gebeurd, alleen je ziet niet waar. Dus kunnen we discussiëren tot we een ons wegen, maar we zullen er alleen uit kunnen halen wat je eruit wilt halen, en je eigen overtuiging bevestigd.

Probeer mijn redenatie te volgen. Er wordt op een gegeven moment terwijl Rick aan het woord is een shot getoond van de eerste locatie van de kaartjes. Als dat de locatie is waar het kaartje hing voordat de opdracht is begonnen dan kan iedereen lopen mollen wat hij wil, kaartes verhangen, kaartjes opeten, etc. Zolang wij echter zien dat de oorspronkelijk locatie goed is, en we zien dat Nathan daar de geld enveloppe vandaan haalt dan kan er maar één persoon mollen en dat is Nathan.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #411 Gepost op: 17-02-2020, 15:42:49 »
Wat hier volgens mij nog niet is genoemd, maar wat me opviel bij het terugkijken, is dat er even wordt ingezoomd op een deur die Nathan voorbij liep toen hij de envelop van Heinz moest pakken. Dit wekt de suggestie dat dit de juiste envelop had moeten zijn.

Dat levert weinig info op over of Nathan dit expres deed of dat Rob deze eerder verplaatst heeft (of zelfs dat Buddy het verkeerd doorgaf), maar het zou dus goed kunnen dat dit de envelop was waarbij het fout is gegaan en niet die van Rat.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #412 Gepost op: 17-02-2020, 15:45:40 »
Voor mij voelt deze hele opdracht als de laseropdracht bij Merel...
Precies dit

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #413 Gepost op: 17-02-2020, 15:47:19 »
Wat hier volgens mij nog niet is genoemd, maar wat me opviel bij het terugkijken, is dat er even wordt ingezoomd op een deur die Nathan voorbij liep toen hij de envelop van Heinz moest pakken. Dit wekt de suggestie dat dit de juiste envelop had moeten zijn.

Dat levert weinig info op over of Nathan dit expres deed of dat Rob deze eerder verplaatst heeft (of zelfs dat Buddy het verkeerd doorgaf), maar het zou dus goed kunnen dat dit de envelop was waarbij het fout is gegaan en niet die van Rat.

Ook hierbij zien we een shot in beeld waar het kaartje zou moeten hangen. Die locatie klopt met de locatie waar Nathan de enveloppe pakt. Alleen Nathan kan ze daarna nog verwisseld hebben.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #414 Gepost op: 17-02-2020, 15:48:45 »
Wat hier volgens mij nog niet is genoemd, maar wat me opviel bij het terugkijken, is dat er even wordt ingezoomd op een deur die Nathan voorbij liep toen hij de envelop van Heinz moest pakken. Dit wekt de suggestie dat dit de juiste envelop had moeten zijn.

Dat levert weinig info op over of Nathan dit expres deed of dat Rob deze eerder verplaatst heeft (of zelfs dat Buddy het verkeerd doorgaf), maar het zou dus goed kunnen dat dit de envelop was waarbij het fout is gegaan en niet die van Rat.

Dat het fout is gegaan bij Heinz lijkt mij ook aannemelijk ja. Ik had al in het molduel gepost dat ik dacht dat het fout was gegaan bij Heinz, omdat Rik uit de envelop die onder de andere envelop op de tafel lag (de envelop die als eerste was opgehaald dus en dat was Heinz) het mingeld gepakt leek te hebben.


Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #415 Gepost op: 17-02-2020, 15:52:43 »
Ik heb nog even zitten nadenken wanneer de locatie in beeld wordt gebracht waar eerst de kaartjes hebben gehangen. We zijn natuurlijk benieuwd of de locatie wordt gefilmd helemaal aan het begin van de opdracht of pas op het moment dat de kaartjes mogelijk zijn verhangen.

Stel de mol verhangt het kaartje niet maar verwijderd het kaartje met de naam er op. Dan zou er geen mogelijkheid meer zijn om achteraf het kaartje in beeld te brengen op de juiste locatie. Ik denk dat de redactie er niet vanuit mag gaan dat alle kaartjes nog in het spel zijn nadat de mol langs is geweest. Ze zullen de kaartjes dus voor de opdracht begint moeten filmen.

Als Nathan dus de daadwerkelijke mol is dan had niemand kunnen vermoeden dat hij door de groep direct als laatste man wordt gekozen. Zelfs nog voordat hij eventueel zou kunnen kiezen om als eerste naar binnen te gaan. Als we er dus vanuit mogen gaan dat de kaartjes zijn gefilmd voordat de opdracht van start ging dan heeft Nathan de enveloppen gepakt op de juiste locaties en de enige manier waarop hij min geld heeft gekregen is omdat hij zelf de envelop heeft verwisseld nadat hem heeft gepakt. Nathan is dus de mol.
Waarom zou Buddy of Rob niet de naamkaartjes verplaatst kunnen hebben?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #416 Gepost op: 17-02-2020, 15:52:59 »
Ik heb nog even zitten nadenken wanneer de locatie in beeld wordt gebracht waar eerst de kaartjes hebben gehangen. We zijn natuurlijk benieuwd of de locatie wordt gefilmd helemaal aan het begin van de opdracht of pas op het moment dat de kaartjes mogelijk zijn verhangen.
Volgens mij is het vrij lastig te bepalen wanneer de opname is gemaakt, maar 1-op-1 zoals bij de opdracht hangt het niet. Daisy ligt, voor zo ver ik weet, tijdens de opdracht op een krukje naast krukje met Starlight en een tafeltje met Nelleke, maar in het shot dat we zien als Rik zegt dat Daisy geld waard is, is het tweede krukje leeg en het tafeltje weggeschoven.

Verder zijn de beelden waarin we lijken te kijken door de ogen van de kandidaten allemaal opgenomen toen de enveloppen hingen en de naamkaartjes weg waren, terwijl het gemixt met beelden dat ze naar kaartjes speuren.

Ik heb geen moeite met die montage keuze, maar hou me daardoor wel vooral vast aan beelden waarin we de kandidaten rond zien lopen. Niet de sfeershots.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #417 Gepost op: 17-02-2020, 15:53:55 »
Ook hierbij zien we een shot in beeld waar het kaartje zou moeten hangen. Die locatie klopt met de locatie waar Nathan de enveloppe pakt. Alleen Nathan kan ze daarna nog verwisseld hebben.
Maar hoe haal jij uit een ingezoomd shot dat het exact dezelfde locatie is? Er waren daar meerdere van dat soort houten deuren die op elkaar leken, en er is al eerder genoemd dat de envelop die Nathan pakt net iets meer naar links hing dan de envelop van Heinz die we eerst zien. Ik durf echt niet met zekerheid te zeggen dat dat dezelfde locatie is.

Volgens mij is het vrij lastig te bepalen wanneer de opname is gemaakt, maar 1-op-1 zoals bij de opdracht hangt het niet. Daisy ligt, voor zo ver ik weet, tijdens de opdracht op een krukje naast krukje met Starlight en een tafeltje met Nelleke, maar in het shot dat we zien als Rik zegt dat Daisy geld waard is, is het tweede krukje leeg en het tafeltje weggeschoven.
Dat is inderdaad ook een goed punt. Sfeershots worden vaak achteraf nog geschoten en komen wel vaker niet overeen met de werkelijke opdracht. Ik denk niet dat je daar met zekerheid de mol uit af kan leiden.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2020, 15:59:17 door Starlight »
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #418 Gepost op: 17-02-2020, 15:57:32 »
Volgens mij is het vrij lastig te bepalen wanneer de opname is gemaakt, maar 1-op-1 zoals bij de opdracht hangt het niet. Daisy ligt, voor zo ver ik weet, tijdens de opdracht op een krukje naast krukje met Starlight en een tafeltje met Nelleke, maar in het shot dat we zien als Rik zegt dat Daisy geld waard is, is het tweede krukje leeg en het tafeltje weggeschoven.

Verder zijn de beelden waarin we lijken te kijken door de ogen van de kandidaten allemaal opgenomen toen de enveloppen hingen en de naamkaartjes weg waren, terwijl het gemixt met beelden dat ze naar kaartjes speuren.

Ik heb geen moeite met die montage keuze, maar hou me daardoor wel vooral vast aan beelden waarin we de kandidaten rond zien lopen. Niet de sfeershots.

Stel dat de mol het kaartje van Rat had opgegeten. Hoe had de redactie dat dan opgelost? De redactie kan er niet vanuit gaan dat de mol alleen maar kaartjes verhangt. Ze moeten ook rekening houden met de mogelijkheid dat de mol kaartjes weg haalt. Dan zouden ze niet meer de locatie kunnen laten zien als ze die niet van te voren hadden gefilmd. De locatie moet dus wel zijn gefilmd voordat de opdracht begon.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #419 Gepost op: 17-02-2020, 16:00:10 »
Wat hier volgens mij nog niet is genoemd, maar wat me opviel bij het terugkijken, is dat er even wordt ingezoomd op een deur die Nathan voorbij liep toen hij de envelop van Heinz moest pakken. Dit wekt de suggestie dat dit de juiste envelop had moeten zijn.

Dat levert weinig info op over of Nathan dit expres deed of dat Rob deze eerder verplaatst heeft (of zelfs dat Buddy het verkeerd doorgaf), maar het zou dus goed kunnen dat dit de envelop was waarbij het fout is gegaan en niet die van Rat.

Okee ik heb net iets raars ontdekt!
Wanneer wij Rob tijdens het verkennen langs die zwarte deur zien lopen op die binnenplaats... hangt daar helemaal geen envelop met een naam erop, maar hangt daar een envelop met 'de mol' erop... oftewel... het lijkt alsof er een shot van toen er al geldenveloppen opgehangen waren is gemonteerd bij het stuk waarop Rob langs die envelop waar een naam op had moeten staan loopt.  ::oink:: Dit is in mijn ogen wel een heel sterk bewijs voor de hypothese dat Heinz wel eens oorspronkelijk aan die zwarte deur gehangen kan hebben.. en dat Rob Heinz dus aan die bruine deur gehangen heeft! Waarom zou er tenslotte anders dit shot in gemonteerd zijn?!