Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners  (gelezen 80961 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #420 Gepost op: 17-02-2020, 16:01:41 »
Screenshots?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #421 Gepost op: 17-02-2020, 16:05:41 »
Stel de mol met voorkennis weet om welke enveloppen het gaat.
Stell de mol wil als eerste gaan om te saboteren maar omdat de mol nooit weet welke namen de andere 4  kandidaten zullen vinden dan zal de mol vijf kaarten moeten saboteren die ook nog eens ver uit elkaar liggen. Dat is niet gebeurd want er kwam gewoon 300 euro uit een enveloppe.

Als de mol niet bij alle enveloppen gesaboteerd heeft dan heeft de mol er belang bij welke enveloppen door Nathan gepakt moeten worden.
Juist hier zwijgt Rob in alle toonaarden........

Buddy (zoals al eerder gezegd) stuurt hier de hele opdracht. Komt met zijn voorkeur stel en dwingt de keuze voor Heinz en Rat af om vervolgens Nathan hier naar toe te loodsen. Hij stelt ook voor om dan maar terug te komen omdat de andere namen niet gevonden zijn. Hierna bespreken ze nog even enveloppe Daisy.

Bij het terugkijken zie ik nergens dat Rob als laatste wil dat is ook maar een interpretatie van zijn tekst:" Wie is er goed in omschrijven? Wie is er goed in zoeken?"



Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #422 Gepost op: 17-02-2020, 16:08:04 »
Stel dat de mol het kaartje van Rat had opgegeten. Hoe had de redactie dat dan opgelost? De redactie kan er niet vanuit gaan dat de mol alleen maar kaartjes verhangt. Ze moeten ook rekening houden met de mogelijkheid dat de mol kaartjes weg haalt. Dan zouden ze niet meer de locatie kunnen laten zien als ze die niet van te voren hadden gefilmd. De locatie moet dus wel zijn gefilmd voordat de opdracht begon.
Maar er zijn geen kaartjes weggehaald, de kaartjes van Heinz en Rat hangen er gewoon en toch is er gemold. De kaartjes kunnen dus prima verplaatst zijn door Rob of Buddy, net zoals het geld gewisseld kan zijn door Nathan.

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #423 Gepost op: 17-02-2020, 16:11:13 »
Maar er zijn geen kaartjes weggehaald, de kaartjes van Heinz en Rat hangen er gewoon en toch is er gemold. De kaartjes kunnen dus prima verplaatst zijn door Rob of Buddy, net zoals het geld gewisseld kan zijn door Nathan.

Mijn punt is nu juist dat de redactie wel met de mogelijkheid rekening moet houden. Als de redactie een shot wil tonen van de oorspronkelijke locatie van het kaartje en de mol haalt het kaartje weg, wat heel goed mogelijk is, dan kan de redactie niet meer de locatie tonen. De shots moeten dus gemaakt zijn voordat de opdracht begint. Daaruit kan je dus weer concluderen dat de enige die nog gemold kan hebben is Nathan.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #424 Gepost op: 17-02-2020, 16:15:34 »
Screenshots?

Dit is dus het shot waar ook die zwarte deur op staat dat we zien wanneer Rob de binnenplaats oploopt tijdens het verkennen.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #425 Gepost op: 17-02-2020, 16:17:02 »
Mijn punt is nu juist dat de redactie wel met de mogelijkheid rekening moet houden. Als de redactie een shot wil tonen van de oorspronkelijke locatie van het kaartje en de mol haalt het kaartje weg, wat heel goed mogelijk is, dan kan de redactie niet meer de locatie tonen. De shots moeten dus gemaakt zijn voordat de opdracht begint. Daaruit kan je dus weer concluderen dat de enige die nog gemold kan hebben is Nathan.
Behalve dat de shots dus sowieso niet overeenkomen met hoe het tijdens de opdracht lag (zie het bericht van Rat). Je kunt er dus niet zoveel uit afleiden. Daarnaast kan je als redactie natuurlijk gewoon zeggen tegen de mol dat hij geen kaarten weg mag gooien, want die gaan ze nog naar de molloten opsturen :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #426 Gepost op: 17-02-2020, 16:19:04 »
Viel mij inderdaad ook al op dat de envelop op die deur in het eerste shot leeg was, maar leek mij in eerste instantie een compressie fout. Later in de aflevering is er wel een naam op te zien. Dus mogelijke molactie?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #427 Gepost op: 17-02-2020, 16:21:47 »
Stel de mol met voorkennis weet om welke enveloppen het gaat.
Stell de mol wil als eerste gaan om te saboteren maar omdat de mol nooit weet welke namen de andere 4  kandidaten zullen vinden dan zal de mol vijf kaarten moeten saboteren die ook nog eens ver uit elkaar liggen. Dat is niet gebeurd want er kwam gewoon 300 euro uit een enveloppe.
Mijn reactie wordt tunneldenkend vanuit Rob...
Rob doet verslag vanuit de hoek waar de enveloppe hangt van Heinz. Hij kan niet weten dat Buddy hier ook nog een controle rondje gaat doen. Als Nathan alleen de Heinz enveloppe zou pakken en daar geen geld in zit staat Rob vol in de spotlight (en Nathan).
Het is dus best te verklaren dat de mol een enveloppe in het gebied waar hij verslag van doet laat hangen en in het geniep met andere enveloppen gaat klooien. Waarvan hij kan beweren dat hij er nooit geweest is. Als hij de mol is en als hij naamkaartjes heeft verwisseld verwacht ik dat het niet alleen bij 'Rat' blijft. Daisy en Starlight zijn bijvoorbeeld ook eenvoudig te verwisselen.

Het is natuurlijk allemaal flinke speculatie. Iedereen haalt uit deze opdracht wat 'ie er uit wil halen.

Dit is dus het shot waar ook die zwarte deur op staat dat we zien wanneer Rob de binnenplaats oploopt tijdens het verkennen.
Er zijn nog één of twee momenten waar dit op die manier gemonteerd is. Ik ben nu niet in de gelegenheid dat erbij te zoeken. De shots alsof je uit de ogen van een kandidaat kijk lijken alleen opgenomen terwijl de enveloppen hangen. Maar het lijkt wel mooi in de montage.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2020, 16:24:57 door Rat »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #428 Gepost op: 17-02-2020, 16:23:22 »
Verder zijn de beelden waarin we lijken te kijken door de ogen van de kandidaten allemaal opgenomen toen de enveloppen hingen en de naamkaartjes weg waren, terwijl het gemixt met beelden dat ze naar kaartjes speuren.
Ik denk dat dat shot met die lege envelop gewoon komt door wat Rat in dit citaat zegt.

Verder is het volgens mij wel dezelfde deur als ik net bedoelde, waarvan de montage lijkt te suggereren dat dat het kaartje van Heinz was waar Nathan voorbij loopt. Dus dat is dan wel weer opvallend.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #429 Gepost op: 17-02-2020, 16:23:38 »
Bij het terugkijken zie ik nergens dat Rob als laatste wil dat is ook maar een interpretatie van zijn tekst:" Wie is er goed in omschrijven? Wie is er goed in zoeken?"

Klopt, ik kwam net ook tot die conclusie. Rob zegt helemaal niet als laatste te willen. Goed om te weten dat we dat dus niet voor feit aan moeten nemen. ::ok::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #430 Gepost op: 17-02-2020, 16:26:41 »
Ik denk dat dat shot met die lege envelop gewoon komt door wat Rat in dit citaat zegt.

Verder is het volgens mij wel dezelfde deur als ik net bedoelde, waarvan de montage lijkt te suggereren dat dat het kaartje van Heinz was waar Nathan voorbij loopt. Dus dat is dan wel weer opvallend.
Heinz hangt dat poortje door en dan rechts op een andere deur.

Volgens het overzicht hangt sejdisejdi hangt daar mogelijk een Nafty. Ik had daar eerst ook een korte naam met een N. Op basis van de lijst namen van de pool is het dan waarschijnlijk Naty?
« Laatst bewerkt op: 17-02-2020, 16:31:09 door Rat »

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #431 Gepost op: 17-02-2020, 16:28:50 »
Behalve dat de shots dus sowieso niet overeenkomen met hoe het tijdens de opdracht lag (zie het bericht van Rat). Je kunt er dus niet zoveel uit afleiden. Daarnaast kan je als redactie natuurlijk gewoon zeggen tegen de mol dat hij geen kaarten weg mag gooien, want die gaan ze nog naar de molloten opsturen :P

Dat er tijdens de opdracht kaartjes zijn verschoven kan natuurlijk heel goed. Ik zie niet waarom dat zou uitsluiten dat de shots voor aanvang van de opdracht zijn gemaakt.

Verder is de mol doorgaans vrij om te mollen hoe hij dat wil en zijn er voor de mol geen spelregels. Als de mol dus een kaartje zou willen weghalen dan kan de mol dat doen.

Offline Reymon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #432 Gepost op: 17-02-2020, 16:31:22 »
Buddy (zoals al eerder gezegd) stuurt hier de hele opdracht. Komt met zijn voorkeur stel en dwingt de keuze voor Heinz en Rat af om vervolgens Nathan hier naar toe te loodsen. Hij stelt ook voor om dan maar terug te komen omdat de andere namen niet gevonden zijn. Hierna bespreken ze nog even enveloppe Daisy.

Precies mijn stelling!
We weten gewoon niet wat er is gebeurd in de verschillende ruimtes. Dat blijft gissen.
Wat we wél weten is dat alleen Buddy er voor zorgt dat Nathan op pad gaat om Heinz en Rat te pakken, nadat hij de groep duidelijk heeft gemaakt waar deze enveloppes te vinden zijn, door verduidelijking van de door Claes gemaakte tekening. Hoe sturend kun je zijn (als mol)!


Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #433 Gepost op: 17-02-2020, 16:35:33 »
Lukie4 is door niemand gezien. Rara. De envelop van Lukie4 hangt op een geruiten houten laag hek, dat laat men zien tijdens de uitleg door Rik. Langs dat hek komt alleen Claes, voorzover wij kunnen zien. Claes ziet daar niet Lukie4 hangen, maar Tunnelgraver. Oftewel daar is iets gebeurd.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2020, 16:37:16 door Run »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #434 Gepost op: 17-02-2020, 16:36:49 »
Heinz hangt dat poortje door en dan rechts op een andere deur.
Nadat Rob hem had verplaatst dan zeker ::hypocriet:: Nee, ik durf in deze opdracht niet met zekerheid te zeggen of Rob of Nathan heeft gemold. Maar het viel me op dat de montage zo op die deur inzoomde nadat Nathan er voorbij liep, dat leek toch sterk te suggereren dat dat de juiste deur had moeten zijn. Vreemd.

Dat er tijdens de opdracht kaartjes zijn verschoven kan natuurlijk heel goed. Ik zie niet waarom dat zou uitsluiten dat de shots voor aanvang van de opdracht zijn gemaakt.

Verder is de mol doorgaans vrij om te mollen hoe hij dat wil en zijn er voor de mol geen spelregels. Als de mol dus een kaartje zou willen weghalen dan kan de mol dat doen.
Ik zeg ook niet dat ze niet voor aanvang zijn gemaakt, alleen dat je er niets uit af kan leiden. Zoals eerder gezegd: als je de envelop van Daisy ziet, ligt mijn envelop er ineens ook niet meer naast, maar tijdens de opdracht wel. Het zijn dus sfeershots die niet per se de situatie tijdens de opdracht weergeven.

Daarnaast zijn er zeker soms wel acties die de mol moet doen van de productie, en dit lijkt me nou typisch iets waar de mol geen kaartjes moet kwijtmaken ;)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #435 Gepost op: 17-02-2020, 16:42:45 »
Hoeveel geld viel er eigenlijk te verdienen met deze opdracht? Is daar iets over genoemd.
Aanname is 5 x 300 euro, maar wordt het ook ergens genoemd?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #436 Gepost op: 17-02-2020, 16:43:15 »
Heeft iemand ook al het idee geopperd dat er misschien niets met de enveloppen is gebeurd, maar dat er is gesjoemeld met de inhoud, ofwel dat er een foutief bedrag in een juiste envelop is gedaan?

Weten we niet zeker, maar uitgaande van het mingeld lijkt het me eerder dat het net als het hele seizoen al ongelijk is verdeeld...
« Laatst bewerkt op: 17-02-2020, 16:44:52 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #437 Gepost op: 17-02-2020, 16:46:04 »
Ja, dat is geopperd. Dat kan dan alleen Nathan gedaan hebben omdat er eerder nog geen geld in het spel was.

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #438 Gepost op: 17-02-2020, 16:47:32 »
Dit is dus het shot waar ook die zwarte deur op staat dat we zien wanneer Rob de binnenplaats oploopt tijdens het verkennen.

Wat ons opviel hiero is dat op de Mark/bodejos envelop ook niets staat. Dus ze hebben volgens gewoon een shot van later op de dag hierin geplakt om rob verdacht te maken

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #439 Gepost op: 17-02-2020, 17:10:02 »
Links is het shot als Nathan zijn ronde doet

Rechts is het shot dat te zien is als rob "Door het tuintje loopt"

Ze hebben letterlijk hetzelfde shot gepakt en dan vervolgens gecropt om het niet op te laten vallen


https://imgur.com/a/zso7D3K