Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners  (gelezen 80825 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #600 Gepost op: 25-02-2020, 12:04:53 »
Natuurlijk is alles mogelijk. Zoals gezegd kunnen ze tegen de mol hebben gezegd dat hij geen kaartjes mag verwijderen maar wel mag verhangen. Ze kunnen van sommige kaartjes de nieuwe locatie filmen als hij is verhangen en van sommige de oude locatie, ze kunnen nog 100 verschillende dingen bedenken.

Ik houd het echter simpel en ga uit van de meest voor de hand liggende oplossingen. Daarmee heb je niet altijd gelijk maar vaak wel.

Ik krijg vaak de indruk dat sommige mensen het alleen maar heel complex willen maken omdat ze een bepaalde keuze voor een mol willen verdedigen. De bekende tunnelvisie. De meest simpele oplossing is naar mijn mening als je ziet dat Nathan de juiste enveloppen van de juiste plaatsen haalt dat hij deze heeft verwisselt buiten het zicht van de camera om. Tenminste, dat is nu nog niet uitgezonden.
Ik kan niet ontkennen dat ik bepaalde aannames doe omdat ik denk dat Rob de mol is, maar jij maakt net zo goed bepaalde keuzes om jou mol te verdedigen.

Mijn aanname is dat we de shots met naamkaartjes te zien krijgen ter illustratie van de specifieke naamkaartjes, niet ter illustratie van de oorspronkelijke positie. Tijdens de initiële rondgang van de kandidaten lijken de kaartjes bewust buiten beeld te blijven, wat op zijn minst alle speculatie in dit topic aanwakkert en rechtvaardigt. Is het niet een deel van de charme dat iedereen zijn eigen waarheid kan onderbouwen?

Ik zou het wel heel tof vinden als Nathan de mol is. Het zou helemaal mooi zijn als blijkt dat hij min geld heeft verzameld uit meerdere enveloppen en bij elkaar heeft gestopt.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #601 Gepost op: 25-02-2020, 12:05:00 »
Post is onderweg

https://www.instagram.com/p/B8-_TjAFDQX/

Ik las op twitter dat Tunnelvisie er ook tussen zit.
Die hadden we volgens mij nog niet gezien of gehoord in de opdracht.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #602 Gepost op: 25-02-2020, 12:09:04 »
Ik las op twitter dat Tunnelvisie er ook tussen zit.
Die hadden we volgens mij nog niet gezien of gehoord in de opdracht.
Weet je zeker dat die tweet over de "Alles kenners" opdracht ging en niet over de teksten op de waaiers?

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #603 Gepost op: 25-02-2020, 13:05:09 »
Zo te zien niet over de teksten op de waaiers:

https://www.instagram.com/p/B8_EtLHgF1m/

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #604 Gepost op: 25-02-2020, 13:11:26 »
Zo te zien niet over de teksten op de waaiers:

https://www.instagram.com/p/B8_EtLHgF1m/
Ok, tof dat er nog meer namen zijn!

(Ik zag gister een tweet voorbij komen van iemand die nog niet gezien had dat Tunnelvisie op een waaier stond. Vandaar dat ik even dacht dat het daar over ging.)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #605 Gepost op: 25-02-2020, 14:23:38 »
Post is onderweg

https://www.instagram.com/p/B8-_TjAFDQX/

Ik heb ook pb's gestuurd maar nogmaals een herinnering aan de volgende personen:

Felix
MollenvangR-Art
Wouter
Lautjuh
Joeri
Compuart
Lizzy87
Lama1997
Ischa
Tommy
Daisy

Je mag het verzoek om je envelop met je adresgegevens doorsturen dayna.gosselaar@avrotros.nl

Dan krijg je 'm toegestuurd. ::ok::

(Alle andere namen gaan vandaag op de post of zijn dat al gegaan.)

Offline Qlivian

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #606 Gepost op: 25-02-2020, 14:28:21 »
Zijn toevallig alle namen al in kaart gebracht. Er is een grote kans dat de normale naam van de mol er ook tussen zit.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #607 Gepost op: 25-02-2020, 15:33:28 »
Ik kan nu niet citeren wat Rick exact zegt maar hij geeft Nathan in ieder geval de instructie om de enveloppen op te halen op de plaatsen waar eerste de kaartjes hingen van de molloten. Terwijl hij de juiste namen van de molloten noemt zie je de locatie in beeld. Besef dus goed dat Rick opdracht geeft om van die plaatsen die je in beeld ziet de eveloppen te halen. Als die beelden die je te zien krijgt niet de juist locaties zijn dan klopt het gewoon niet wat Rick zegt en wat je daarbij in beeld ziet. Rick gebruikt ook het woord "eerst". Een synoniem voor het woord "eerst" is "oorspronkelijk". Oorspronkelijk is dus niet nadat de helft van de opdracht is gespeeld.

Ik kan echt maar tot één conclusie komen. Nathan heeft de enveloppen van exact de juiste locatie opgehaald en toch zat er min geld in. Dat leidt er toe dat er maar door één persoon gemold kan zijn en dat is Nathan.
Waar de enveloppen eerst hangen kan net zo goed betekenen waar ze hingen aan het begin van de opdracht voordat de mol ze heeft verplaatst. Dat is namelijk ook gewoon 'eerst'. Dat kan dus net zo goed Rob zijn. Of Buddy. Of Mil. Of Leonie.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #608 Gepost op: 25-02-2020, 16:19:22 »
Ik kan nu niet citeren wat Rick exact zegt maar hij geeft Nathan in ieder geval de instructie om de enveloppen op te halen op de plaatsen waar eerste de kaartjes hingen van de molloten. Terwijl hij de juiste namen van de molloten noemt zie je de locatie in beeld. Besef dus goed dat Rick opdracht geeft om van die plaatsen die je in beeld ziet de eveloppen te halen. Als die beelden die je te zien krijgt niet de juist locaties zijn dan klopt het gewoon niet wat Rick zegt en wat je daarbij in beeld ziet. Rick gebruikt ook het woord "eerst". Een synoniem voor het woord "eerst" is "oorspronkelijk". Oorspronkelijk is dus niet nadat de helft van de opdracht is gespeeld.

Het lijkt bijna alsof mensen willen dat het moeilijker in elkaar zit dan het zit. Ja, er was genoeg gelegenheid om te mollen en de kandidaten kunnen niet zien wat de kijker ziet als de namen van de molloten worden opgenoemd. Voor de kandidaten is het dus bijna onmogelijk om aan de hand van het mingeld te achterhalen waar het fout is gegaan. Voor de TV kijker is het veel makkelijker, zeker als je ook nog eens online gaat zoeken naar plattegronden van de locaties, de beelden frame voor frame analyseerd, etc.

Ik kan echt maar tot één conclusie komen. Nathan heeft de enveloppen van exact de juiste locatie opgehaald en toch zat er min geld in. Dat leidt er toe dat er maar door één persoon gemold kan zijn en dat is Nathan.
Ik denk dat dit veel te makkelijk is. Dan zou er sowieso door niemand van de 5 verkenners gemold kunnen worden en dan zou de mol per se in positie 6 moeten komen om uberhaupt te kunnen mollen. Je kan idd prima filmen waar de kaartjes hangen op het moment dat ze door 1 van de 5 verkenners verwisseld zijn op het moment dat de naamkaartjes vervangen worden voor geldenveloppen en dat erin monteren alsof die beelden voor de 5 verkenners geschoten zijn.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #609 Gepost op: 25-02-2020, 18:01:46 »
Zijn toevallig alle namen al in kaart gebracht. Er is een grote kans dat de normale naam van de mol er ook tussen zit.
Staat onder andere op de officiële website ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #610 Gepost op: 25-02-2020, 18:08:47 »
Staat onder andere op de officiële website ;).

Alleen staat ‘Tunnelvisie’ daar niet bij...
Er staan 49 namen op de site, Tunnelvisie is de 50e, zou er ook een 51e zijn?
Al heb ik dan nog geen idee wat we daarmee kunnen, maar 51 komt wel vaak voorbij...  ::vergroot::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #611 Gepost op: 25-02-2020, 21:47:26 »
O ja dat moest ik nog doen ::schaam::

Direct een mailtje verstuurd!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #612 Gepost op: 25-02-2020, 21:57:52 »
Zou sneu zijn als jij net zou vergeten je envelop op te vragen.


Nu ik de namen op deze foto zie (ik had die vanmorgen al iets kleiner gezien), lijkt het wel of het geen enveloppen maar kaarten zijn.


Dat laatste doet er verder niet toe, het zijn wel de exemplaren die echt in de aflevering te zien waren.

Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #613 Gepost op: 25-02-2020, 22:00:42 »
Als Heinz en Rat ff vingerafdrukjes gaan checken dan. ;)


Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #614 Gepost op: 25-02-2020, 22:03:49 »
Zou sneu zijn als jij net zou vergeten je envelop op te vragen.


Nu ik de namen op deze foto zie (ik had die vanmorgen al iets kleiner gezien), lijkt het wel of het geen enveloppen maar kaarten zijn.


Dat laatste doet er verder niet toe, het zijn wel de exemplaren die echt in de aflevering te zien waren.

Het zijn inderdaad dubbelgevouwen kaarten

Ik zou, als kandidaat, het niet kunnen weerstaan om toch elke kaart even open te vouwen. Raar dat we dat niemand hebben zien doen.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #615 Gepost op: 25-02-2020, 22:19:19 »
En de kaart van MolE13, daar zien we Mil vlak naar binnenkomst toch duidelijk iets in haar linkerbroekzak hebben. Na haar ronde in het drakendorp is de broekzak leeg, nadat er theatraal 5 kokers zand uitgehaald zijn. Maar wat neemt ze mee naar binnen in haar linker broekzak? Mingeld? Kan alleen van beeldig zijn en maximaal 250 euro en dan zou ze het van Rik gehad moeten hebben. Een routekaart waar de molloten te vinden zijn lijkt dan waarschijnlijker.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #616 Gepost op: 25-02-2020, 22:23:59 »
En de kaart van MolE13, daar zien we Mil vlak naar binnenkomst toch duidelijk iets in haar linkerbroekzak hebben. Na haar ronde in het drakendorp is de broekzak leeg, nadat er theatraal 5 kokers zand uitgehaald zijn. Maar wat neemt ze mee naar binnen in haar linker broekzak? Mingeld? Kan alleen van beeldig zijn en maximaal 250 euro en dan zou ze het van Rik gehad moeten hebben. Een routekaart waar de molloten te vinden zijn lijkt dan waarschijnlijker.
Wat moet ze met mingeld als ze het dorp ingaat? De geldbedragen komen pas na de 5 verkenners in de plaats van den naamkaartjes.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #617 Gepost op: 25-02-2020, 22:34:36 »
Ze stopte de zandkokertjes in haar linker broekzak
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #618 Gepost op: 26-02-2020, 10:29:52 »
Wat moet ze met mingeld als ze het dorp ingaat? De geldbedragen komen pas na de 5 verkenners in de plaats van den naamkaartjes.

Stel de kaart van Rat was verkeerd omschreven. En Mil wist dat. Dan kan ze min-geld stoppen in de enveloppe die verkeerd omschreven was. Stel Rat wordt omschreven als hangt rechts, maar hangt in werkelijkheid links. Dan wordt aan het eind in de linker enveloppe vervangen door de productie, maar de rechter niet.  Dus er is wel een mogelijkheid om geld te wisselen. Is het waarschijnlijk? Nee, maar waarom neem je iets mee naar binnen en neem je het niet mee naar buiten?
En dat probeer ik te vinden. Het kan ook niks zijn. Misschien ideeën?

Ik vind het waarschijnlijker dat het een kaartje is, waarmee ze snel Heinz, Rat, Daisy, Vriendlief en Lukie4 kan vinden. Het is ook spannend om dat bij je te hebben en vragen van anderen daarover te riskeren. Ik meen ook iets van opluchting te zien na haar ronde.

@ Bigboots: bij MolE13 had ze nog geen kokers gepakt. En na afloop is de broekzak leeg, ook die bult is weg, die niet door zandkokers was veroorzaakt.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #619 Gepost op: 26-02-2020, 11:24:14 »
Mijn kaartje kwam net binnen met de post en hij is zelfs een beetje vies en heeft een scheurtje achterop! Duidelijk omgewisseld door Rob met die van Daisy ::jaja:: ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"