Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners  (gelezen 80288 keer)

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #620 Gepost op: 26-02-2020, 11:46:46 »
Ik denk dat dit veel te makkelijk is.

Waarom zouden we het moeilijker maken dan het is?

Dan zou er sowieso door niemand van de 5 verkenners gemold kunnen worden en dan zou de mol per se in positie 6 moeten komen om uberhaupt te kunnen mollen.

Natuurlijk kan er wel gemold worden als de mol in de groep verkenners zou zitten. De mol kan kaartjes verhangen of verwijderen. Daarnaast kan de mol ook gewoon verkeerde aanwijzingen doorgeven aan de rest van de kandidaten.

Je kan idd prima filmen waar de kaartjes hangen op het moment dat ze door 1 van de 5 verkenners verwisseld zijn op het moment dat de naamkaartjes vervangen worden voor geldenveloppen en dat erin monteren alsof die beelden voor de 5 verkenners geschoten zijn.

Vergeet niet dat Rik tegen Nathan zegt dat hij de enveloppen kan ophalen op de plaatsen waar eerst de kaartjes hingen van specifieke molloten. Terwijl hij dat zegt komen de locaties in beeld. Eigenlijk zegt Rik dus tegen de kijker “hier moeten de kaartjes worden opgehaald door Nathan”. Als Rik dat niet bedoeld dan slaan de beelden nergens op die je te zien krijgt. Aangezien Nathan de enveloppen ophaalt op de juiste locaties kan ik maar op één conclusie komen.

Edit:

Mijn kaartje kwam net binnen met de post en hij is zelfs een beetje vies en heeft een scheurtje achterop! Duidelijk omgewisseld door Rob met die van Daisy ::jaja:: ;D

Ik moet nog 10 jaar op mijn kaartje wachten denk ik. Maar ik vind het wel super dat ze de molloten op deze manier in het zonnetje hebben gezet. Grote complimenten naar het programma!  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 26-02-2020, 11:55:04 door RazorBlade »

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #621 Gepost op: 26-02-2020, 11:56:28 »
Mijn kaartje kwam net binnen met de post en hij is zelfs een beetje vies en heeft een scheurtje achterop! Duidelijk omgewisseld door Rob met die van Daisy ::jaja:: ;D

Bij mij is De Hint van het Jaar (dat Rob DeKay de mol is ::hypocriet:: ) ook binnen ::ok::

Achterkant eveneens enigszins gescheurd, denk dat ze daarmee op de plekken zaten vastgeplakt? En wellicht dat de liggende enveloppen eveneens met tape waren vastgeplakt.



Eigenaardig dat er een Tunnelvisie-kaart is, maar dat deze niet genoemd is op de website.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #622 Gepost op: 26-02-2020, 12:06:31 »
Eigenaardig dat er een Tunnelvisie-kaart is, maar dat deze niet genoemd is op de website.
Sam de Man had ook een enveloppe, die is ook niet op de Website genoemd.

Offline Mimitje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #623 Gepost op: 26-02-2020, 12:28:01 »
Natuurlijk is alles mogelijk. Zoals gezegd kunnen ze tegen de mol hebben gezegd dat hij geen kaartjes mag verwijderen maar wel mag verhangen. Ze kunnen van sommige kaartjes de nieuwe locatie filmen als hij is verhangen en van sommige de oude locatie, ze kunnen nog 100 verschillende dingen bedenken.

Ik houd het echter simpel en ga uit van de meest voor de hand liggende oplossingen. Daarmee heb je niet altijd gelijk maar vaak wel.

Ik krijg vaak de indruk dat sommige mensen het alleen maar heel complex willen maken omdat ze een bepaalde keuze voor een mol willen verdedigen. De bekende tunnelvisie. De meest simpele oplossing is naar mijn mening als je ziet dat Nathan de juiste enveloppen van de juiste plaatsen haalt dat hij deze heeft verwisselt buiten het zicht van de camera om. Tenminste, dat is nu nog niet uitgezonden.

Ik denk dat het Rob of Nathan is dus vanuit mijn "tunnelvisie" kan beide kloppen ::tandpastasmiley::.

Maar je lijkt zelf minder open te staan voor alternatieve verklaringen... Een verkeerd beeld monteren is echt niet zoveel meer moeite dan een juist beeld monteren. Het kost precies evenveel tijd (ok 2 seconde meer voor het extra shot en 2 seconde om te noteren OPLETTEN pak laatste beeld bij montage).

En het laten zien van deze verkeerde beelden om ons te misleiden dat dat de locaties zijn die ze moeten hebben, terwijl ze bedoelen dit zijn de namen die je moet hebben, vind ik niet on-widm.

Nogmaals ik zeg niet dat je ongelijk hebt. Het is voor mij ook 1 van de 2 meest logische opties. Maar juist omdat ik niet een tunnel in wil duiken houdt ik beide opties open.

Ik hoop gewoon dat 1 vd 2 snel naar huis gaat ::hypocriet::
« Laatst bewerkt op: 26-02-2020, 12:29:52 door Mimitje »

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #624 Gepost op: 26-02-2020, 12:34:00 »
Hier ook binnen  ::love:: Geen sporen of vingerprints aan te ontdekken, die van mij is netjes blijven hangen  :P

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #625 Gepost op: 26-02-2020, 14:03:40 »
Ik denk dat het Rob of Nathan is dus vanuit mijn "tunnelvisie" kan beide kloppen ::tandpastasmiley::.

Maar je lijkt zelf minder open te staan voor alternatieve verklaringen... Een verkeerd beeld monteren is echt niet zoveel meer moeite dan een juist beeld monteren. Het kost precies evenveel tijd (ok 2 seconde meer voor het extra shot en 2 seconde om te noteren OPLETTEN pak laatste beeld bij montage).

En het laten zien van deze verkeerde beelden om ons te misleiden dat dat de locaties zijn die ze moeten hebben, terwijl ze bedoelen dit zijn de namen die je moet hebben, vind ik niet on-widm.

Nogmaals ik zeg niet dat je ongelijk hebt. Het is voor mij ook 1 van de 2 meest logische opties. Maar juist omdat ik niet een tunnel in wil duiken houdt ik beide opties open.

Ik hoop gewoon dat 1 vd 2 snel naar huis gaat ::hypocriet::

Misschien is het naïef maar ik ga er toch een beetje vanuit dat de redactie niet dingen laten zien die niet gebeurd zijn. Ja, ik weet dat ze niet alles laten zien en dat ze ook wel  dingen extra duidelijk in beeld brengen waardoor je op het verkeerde been komt te staan maar echt dingen laten zien die niet kloppen zou wat mij betreft vals spelen zijn.

Waar ik naar kijk is de meest logische verklaring. Op zich zit ik niet zo heel erg aan een mol vast. In eerst instantie dacht ik aan Buddy, toen aan Leonie en nu aan Nathan. Als komende zaterdag iemand anders zich nog verdachter maakt dan Nathan dan laat ik Nathan weer net zo makkelijk varen als mol.

Het klopt wel dat ik op zoek ga naar de meest logische verklaring en ik heb al van verschillende mensen de reactie gehad dat het zo makkelijk ook weer niet is. Dus eigenlijk klopt mijn gedachte gang dus wel maar is het zo voor de hand liggend dat het niet meer voor de hand ligt. Dat is een beetje het zelfde als in het begin van dit seizoen iedereen op Rob ging zitten omdat er geen aanwijzingen richting Rob wezen. Dus moest hij wel de mol zijn. Misschien ben ik daarvoor te kort molloot en is dat nog een stukje naïviteit maar in dat soort gedachtes ga ik niet mee.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #626 Gepost op: 26-02-2020, 14:04:50 »
Oeh, die van mij ook net bij de post!  ::love:: Ziet er mooi uit, alleen achterop heel licht te zien dat er plakband op zat (dus geen gekke fratsen mee uitgehaald).

Bij mij zit er wel een plakbandje tussen beide zijden. Hebben jullie dat ook? Of heeft de Mol in die van mij 'met vriendelijke groet, Rob' geschreven en moet ik die even voorzichtig gaan openpeuteren? ::vergroot:: ::hypocriet::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #627 Gepost op: 26-02-2020, 14:08:26 »
Fantastisch deze ode aan de molloten!

Waarom deze namen wel en andere niet?

Wel hebben ze er voor ons nog een klein speurtocht je in gezet denk ik.

Als je van de enveloppen waar niet de complete naam zichtbaar is de letters neemt die je wel ziet, dan krijg je

DaMTComLmoD'N

meldt commando

Groep met een missie?

Edit: D'N toegevoegd omdat de echte naam D*N is.
Het ' teken heb ik als e ingezet
« Laatst bewerkt op: 26-02-2020, 14:11:14 door missmolly »

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #628 Gepost op: 26-02-2020, 14:21:44 »
Bij mij zit er wel een plakbandje tussen beide zijden. Hebben jullie dat ook? Of heeft de Mol in die van mij 'met vriendelijke groet, Rob' geschreven en moet ik die even voorzichtig gaan openpeuteren? ::vergroot:: ::hypocriet::

Yup, vrij stevig tape volgens mij.

Misschien dat ze niet openwaaien tijdens de opnames?
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #629 Gepost op: 26-02-2020, 14:27:43 »
Misschien is het naïef maar ik ga er toch een beetje vanuit dat de redactie niet dingen laten zien die niet gebeurd zijn. Ja, ik weet dat ze niet alles laten zien en dat ze ook wel  dingen extra duidelijk in beeld brengen waardoor je op het verkeerde been komt te staan maar echt dingen laten zien die niet kloppen zou wat mij betreft vals spelen zijn.

Waar ik naar kijk is de meest logische verklaring. Op zich zit ik niet zo heel erg aan een mol vast. In eerst instantie dacht ik aan Buddy, toen aan Leonie en nu aan Nathan. Als komende zaterdag iemand anders zich nog verdachter maakt dan Nathan dan laat ik Nathan weer net zo makkelijk varen als mol.

Het klopt wel dat ik op zoek ga naar de meest logische verklaring en ik heb al van verschillende mensen de reactie gehad dat het zo makkelijk ook weer niet is. Dus eigenlijk klopt mijn gedachte gang dus wel maar is het zo voor de hand liggend dat het niet meer voor de hand ligt. Dat is een beetje het zelfde als in het begin van dit seizoen iedereen op Rob ging zitten omdat er geen aanwijzingen richting Rob wezen. Dus moest hij wel de mol zijn. Misschien ben ik daarvoor te kort molloot en is dat nog een stukje naïviteit maar in dat soort gedachtes ga ik niet mee.
Over wat het meest logisch is verschillen we duidelijk van mening. Ik vind het heel onlogisch als ze de opzet van het spel zo maken dat de mol alleen als 6e kan mollen. Helemaal als je door die redenering ook kan achterhalen wie de mol is. En ik vind het ook niet oneerlijk, ik zou het veel erger vinden als ze een hele truc met groene en rode kaart bedenken maar van tevoren al bepaald hebben dat de mol een groene kaart gaat geven aan degene die de test het slechtst heeft gemaakt. Dan heb je het niet meer over een molactie verbergen, wat logisch is, maar een heel schijnvertoning.

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #630 Gepost op: 26-02-2020, 15:05:07 »
Over wat het meest logisch is verschillen we duidelijk van mening. Ik vind het heel onlogisch als ze de opzet van het spel zo maken dat de mol alleen als 6e kan mollen. Helemaal als je door die redenering ook kan achterhalen wie de mol is. En ik vind het ook niet oneerlijk, ik zou het veel erger vinden als ze een hele truc met groene en rode kaart bedenken maar van tevoren al bepaald hebben dat de mol een groene kaart gaat geven aan degene die de test het slechtst heeft gemaakt. Dan heb je het niet meer over een molactie verbergen, wat logisch is, maar een heel schijnvertoning.

Hoe kom je er bij dat je alleen als 6de kan mollen en wie heeft bewezen dat ze groene en rode kaarten gebruiken om een kandidaat binnenboard te houden?

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #631 Gepost op: 26-02-2020, 15:06:13 »
Yup, vrij stevig tape volgens mij.

Misschien dat ze niet openwaaien tijdens de opnames?

Ja, klopt!
En daar dacht ik ook al aan inderdaad. Dat ze voor TV mooi in beeld bleven. Dan ga ik er ook niet verder mee prutsen en laat ik het mooi zitten, haha.
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #632 Gepost op: 26-02-2020, 15:42:01 »
Yup, vrij stevig tape volgens mij.

Hier ook. Van diezelfde zwarte als dat screenshot van Heinz laatst

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #633 Gepost op: 26-02-2020, 15:51:06 »
Hier is de postbode ook net geweest.
Zat een mooi gebruiks teken achter op  ::bravo::

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #634 Gepost op: 26-02-2020, 16:08:10 »
Hoe kom je er bij dat je alleen als 6de kan mollen en wie heeft bewezen dat ze groene en rode kaarten gebruiken om een kandidaat binnenboard te houden?
Dat was jouw stelling, alleen de nummer 6 kon mingeld binnenbrengen doordat het van tevoren gefilmd moet zijn. Natuurlijk kan je nog mollen met kleine andere acties, maar dat is peanuts. Ik ben het niet eens met dat het van tevoren gefilmd moet zijn, kaartjes verwisselen mocht blijkbaar niet en de locaties waar de kaartjes opgehaald moesten worden kunnen prima (deels) tussen kandidaat 5 en 6 gefilmd zijn, toen de naamkaartjes veranderd werden voor enveloppen. Ik zie niet waarom dit een grote misleiding zou zijn van de kijker.

Daarom haal ik de aanname van sommigen erbij dat de mol als eerste ging met de executie met groene en rode kaarten om de slechtste speler een groene kaart te geven. Dat zou dan allemaal doorgestoken kaart zijn om niemand af te laten vallen. Dat zou ik een veel ergere misleiding van de kijker vinden dan die vindlocaties van de naamkaartjes op een ander moment filmen dan vooraf.

Ik denk niet dat we elkaar gaan overtuigen, en dat is ook niet erg. Agree to disagree  :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #635 Gepost op: 26-02-2020, 16:16:08 »


::boogie:: ::bravo::

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #636 Gepost op: 26-02-2020, 16:36:53 »
Zowel Rob als Nathan (indien de mol) en Rob nog het meest waren volledig afhankelijk van de hoeveelheid zand die zou binnenkomen. Rob heeft daar niet noemenswaardig aan bijgedragen. Mil verdiende meer dan de helft van de tijd die ze hadden. In andere woorden... Zonder haar was er mogelijk of waarschijnlijk niet eens genoeg tijd om zowel plusgeld als mingeld te pakken.

Nergens durf ik uit te sluiten, dat zij een wisseling heeft gedaan. Ze zorgt wel voor de belangrijkste voorwaarde om de mollenstreek effectief te maken: tijd. De simpelste verklaring is soms de juiste. In mijn ogen zorgde ze voor de voorwaarde om haar eigen streek te laten slagen.

De overige vijf kandidaten pakten gemiddeld 0,8 koker. Mil in haar eentje 5. Hier is Mil Off Limits, zeg maar.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #637 Gepost op: 26-02-2020, 17:05:19 »
Ook ik heb 'm binnen ::jaja:: Geweldig!
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #638 Gepost op: 26-02-2020, 17:34:18 »


::boogie:: ::bravo::

De terugtikkende wekker uit seizoen 8?  ::oink::

Wat ontzettend attent van de programmamakers dat jullie ook echt de enveloppen krijgen toegestuurd. Gefeliciteerd, molloten! Het is jullie van harte gegund. Echt super tof dit.

Nergens durf ik uit te sluiten, dat zij een wisseling heeft gedaan. Ze zorgt wel voor de belangrijkste voorwaarde om de mollenstreek effectief te maken: tijd. De simpelste verklaring is soms de juiste. In mijn ogen zorgde ze voor de voorwaarde om haar eigen streek te laten slagen.

I like the way you're thinking.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2020, 17:36:34 door Vl4d »

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #639 Gepost op: 26-02-2020, 18:03:32 »
Ik heb m ook! Hier alleen geen plakband resten haha.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!