Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners  (gelezen 82042 keer)

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #460 Gepost op: 17-02-2020, 20:16:35 »
Ik mis toch echt Avogrado.  ::jaja::

Daarom SO naar Avogrado bij deze!  ::bravo::

Offline Klimduin

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #461 Gepost op: 17-02-2020, 20:25:01 »
Klopt inderdaad, maar dit was de hele opdracht een probleem. Waarom krijgen we pas te horen waar hulpmol en molE13 liggen als Mil aan de beurt is. Ook zijn er best veel kaartjes die leonie lijkt te missen in de Erik Leppen kamer. Ook lijkt Claes er in het bovengebied wel een paar te missen. Hij loopt precies waar Niels en Lo te vinden zijn, maar worden ook niet benoemt.

Daar heb je een goed punt.
Alleen bij mij blijft toch het gevoel van, er is iets. Want Rob komt in de 1ste ruimte en hij weet dat hij op zoek moet naar enveloppen. Hij gaat de bocht om en kijkt. En je kan bijna niet om die 2 enveloppen heen op de zwarte deuren. Maar toch ziet hij de enveloppen van Bodejos (stenen stapel) en Mark(boompje) (althans deze geeft hij door als eerste) welke verder de kamer in liggen, dan loop je dus voorbij de deuren en 2 enveloppen.
Dus of Rob is de mol en heeft een en ander gewisseld of Rob is een nerveuze kandidaat en ziet als eerste Bodejos / Mark en vergeet de rest.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #462 Gepost op: 17-02-2020, 20:28:02 »
Ik mis toch echt Avogrado.  ::jaja::

Daarom SO naar Avogrado bij deze!  ::bravo::

Ja, ik mis er meer. FS is ook altijd erg actief.  ::hug::
50 kaartjes is ook wel heel veel, hadden moeilijk nog meer kunnen worden.

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #463 Gepost op: 17-02-2020, 20:28:24 »
::bravo::
Wel jammer dat ze niet elke naam in beeld hebben kunnen brengen in de aflevering, maar toch leuk dat er nog wat extra namen zijn :)

Raar aantal trouwens, 49. Doe er dan gewoon 50 :P

Nummer 50 is de naam van de mol?  ;D

Offline MeneerTed

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #464 Gepost op: 17-02-2020, 20:32:03 »
Het kan zijn dat ik eroverheen heb gelezen, maar het volgende viel mij op: Buddy zegt in een biecht (op 40.09 ongeveer) iets in de trant van Ik heb nog 1,5 minuut, ik kom nu terug. En hij komt met nog 5 a 6 seconden op de teller terug bij de groep. Zou hij echt ruim een minuut nodig hebben gehad om de weg terug te vinden? Of heeft hij de cue van de 1,5 minuut veel eerder gekregen.
Natuurlijk zien en horen we niet de volledige tijd die de kandidaten met het spel bezig zijn, maar dit vond ik opvallend. (voor wat het waard is  :-X)

Offline Marmolleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #465 Gepost op: 17-02-2020, 20:47:06 »
Ik ben ook wel benieuwd naar de selectieprocedure hoor.
Ik denk dat ze er geen studie op hebben losgelaten wie het meest reageert of het langst aanwezig is, maar dat ze simpelweg in een aantal relevante draadjes hebben gekeken naar mensen die aangeven al lang naar WIDM te kijken. Ik zou anders niet kunnen verklaren waarom ik erbij zit: vorig jaar met nieuwe naam gestart en niet veel gepost.
EDIT: of. Of nog simpeler: copy/paste de lijst namen van mensen die op dat moment waren ingelogd.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2020, 20:48:40 door Marmolleke »

Offline Bart1981

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #466 Gepost op: 17-02-2020, 20:59:37 »
Ik zou het wel heel erg flauw vinden als het geld in de enveloppen gekoppeld is aan de oorspronkelijke locatie. Hiermee is de opdracht bij voorbaat al gedoemd te mislukken voor de deelnemers.

Als je het geld gekoppeld is aan de enveloppen zelf dan zijn er al genoeg elementen die het spel uitdagend genoeg maken. Het vinden van de enveloppen, het goed communiceren waar ze hangen, onthouden waar welke gevonden enveloppen hangen om zo ook nog andere spelers te kunnen checken en dan ook nog kokers met zand vinden. Dit alles zorgt al voor voldoende ruis om de mol, in welke positie dan ook, de mogelijkheid te geven te mollen.

Koppel je het aan de oorspronkelijke locatie en de mol komt op 1 is het spel dus eigenlijk al gespeeld en mislukt voor de deelnemers. Lijkt me zonde van het spel.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #467 Gepost op: 17-02-2020, 21:07:47 »
Als Rick echt de enveloppen naar de molloten opstuurt...

Rat!!!! Doe snel een vingerafdruk-onderzoek bij jouw envelop!
Iemand heeft ermee zitten mollen  ::oink::

Offline MarkM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #468 Gepost op: 17-02-2020, 21:18:43 »
Heeft iemand ook al het idee geopperd dat er misschien niets met de enveloppen is gebeurd, maar dat er is gesjoemeld met de inhoud, ofwel dat er een foutief bedrag in een juiste envelop is gedaan?

Weten we niet zeker, maar uitgaande van het mingeld lijkt het me eerder dat het net als het hele seizoen al ongelijk is verdeeld...

Haha dat zou geweldig zijn...
Nathan heeft inhoud van een aantal enveloppen in z'n broekzak zitten terwijl Rick zegt: "Nathan, ik krijg € 200 van je" waarop Nathan reageert: "Dat klopt Rick, ik heb het alleen niet bij me..."

Offline KruitMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #469 Gepost op: 17-02-2020, 21:20:05 »
Ik zou het wel heel erg flauw vinden als het geld in de enveloppen gekoppeld is aan de oorspronkelijke locatie. Hiermee is de opdracht bij voorbaat al gedoemd te mislukken voor de deelnemers.

Als je het geld gekoppeld is aan de enveloppen zelf dan zijn er al genoeg elementen die het spel uitdagend genoeg maken. Het vinden van de enveloppen, het goed communiceren waar ze hangen, onthouden waar welke gevonden enveloppen hangen om zo ook nog andere spelers te kunnen checken en dan ook nog kokers met zand vinden. Dit alles zorgt al voor voldoende ruis om de mol, in welke positie dan ook, de mogelijkheid te geven te mollen.

Koppel je het aan de oorspronkelijke locatie en de mol komt op 1 is het spel dus eigenlijk al gespeeld en mislukt voor de deelnemers. Lijkt me zonde van het spel.

Dat is dus precies de vraag die ik stelde een pagina of vier terug, dit kunnen we helaas niet uit de aflevering halen. Of de blanco enveloppen nou op de oorspronkelijke locaties geplaatst zijn of op de locaties waar ze zich bevinden vóórdat Nathan aan de beurt is....jammer.

Offline Bart1981

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #470 Gepost op: 17-02-2020, 21:24:29 »
Dat is dus precies de vraag die ik stelde een pagina of vier terug, dit kunnen we helaas niet uit de aflevering halen. Of de blanco enveloppen nou op de oorspronkelijke locaties geplaatst zijn of op de locaties waar ze zich bevinden vóórdat Nathan aan de beurt is....jammer.
Klopt, dat kunnen we er niet uithalen dus afwachten tot de laatste aflevering. Mocht het wel aan de locatie gekoppeld zijn maar dat de lol in widm wel wat minder voor me.

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #471 Gepost op: 17-02-2020, 21:35:01 »
Klopt, dat kunnen we er niet uithalen dus afwachten tot de laatste aflevering. Mocht het wel aan de locatie gekoppeld zijn maar dat de lol in widm wel wat minder voor me.
Voor mij dus juist het tegenovergestelde. Dit zijn van die momenten waarop de mol heel subtiel een bepaalde positie probeert te bemachtigen. Kijk maar naar Merel vorig jaar met de lasers. Als de mol dit voor elkaar krijgt in de groep, dan kan ik alleen maar uitkijken naar aflevering 10, waar deze opdracht ongetwijfeld terug zal komen.
Ik vind het psychologische aspect in widm eigenlijk wel net zo leuk als de opdrachten die gespeeld worden.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #472 Gepost op: 17-02-2020, 21:54:41 »
Als Rick echt de enveloppen naar de molloten opstuurt...

Rat!!!! Doe snel een vingerafdruk-onderzoek bij jouw envelop!
Iemand heeft ermee zitten mollen  ::oink::
::rofl:: Had ik afgelopen zaterdag ook vingerafdrukken van ze moeten verzamelen. :P

Misschien krijgt iemand wel een verkreukeld papiertje thuis gestuurd die aan de kant is gegooid om ‘Rat’ of ‘Heinz’ op te hangen. Of dit is nog niet de volledige lijst met namen, maar aan de ontbrekende briefje is te zien dat er gesaboteerd is.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #473 Gepost op: 17-02-2020, 22:02:46 »
Het volgende staat nu op de officiële website onder het filmpje van deze opdracht:

Overzicht van alle namen op de enveloppen:
-ELISE-, -Sven, B&W, Belgian Mol, Bodejos, Compuart, D*N, Daisy, DigiMol, Elger, Erik Leppen, Felix, FrankLapidus, Gupp, Heinz, Hulpdakdekker, Hulpmol, Ischa, Joeri, Lama1997, Lautjuh, LdHmolletje, lizzy87, Lo, Lukie4, Mark, Marmolleke, Moedermol, Molcrazy, molE13, Mollem, MollenvangR-Art, molmuis, Nat007, Naty, Nelleke, Nieky, Niels, Pac, Rat, RICKDEMOL, Starlight, Suuuus, Tommy, Tristan, Tunnelgraver, Vickypollard, Vriendlief, Wouter

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/opdracht-3-alles-kenners/

Mooi! Super voor de mensen die er tussen staan.  ::bravo::
Valt er misschien nog iets te puzzelen met alle namen, met bijvoorbeeld de hoofdletters ofzo?  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #474 Gepost op: 17-02-2020, 22:24:52 »
Is het eigenlijk niet veel te voor de hand liggend in dit soort opdrachten, dat degene die eerst gaat dingen kan veranderen? Dat weten we na 20 jaar WIDM toch wel? Daarom hoop ik eigenlijk dat het niet zo is dit keer.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #475 Gepost op: 17-02-2020, 22:30:21 »
Het volgende staat nu op de officiële website onder het filmpje van deze opdracht:

Overzicht van alle namen op de enveloppen:
-ELISE-, -Sven, B&W, Belgian Mol, Bodejos, Compuart, D*N, Daisy, DigiMol, Elger, Erik Leppen, Felix, FrankLapidus, Gupp, Heinz, Hulpdakdekker, Hulpmol, Ischa, Joeri, Lama1997, Lautjuh, LdHmolletje, lizzy87, Lo, Lukie4, Mark, Marmolleke, Moedermol, Molcrazy, molE13, Mollem, MollenvangR-Art, molmuis, Nat007, Naty, Nelleke, Nieky, Niels, Pac, Rat, RICKDEMOL, Starlight, Suuuus, Tommy, Tristan, Tunnelgraver, Vickypollard, Vriendlief, Wouter

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/opdracht-3-alles-kenners/

Helaas geen wouterv, zal dus slaan op Wouter van de vlogs.
klaar voor de strijd

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #476 Gepost op: 17-02-2020, 22:33:14 »
Citaat
Is het eigenlijk niet veel te voor de hand liggend in dit soort opdrachten, dat degene die eerst gaat dingen kan veranderen? Dat weten we na 20 jaar WIDM toch wel? Daarom hoop ik eigenlijk dat het niet zo is dit keer.

Als de startlocatie ook de locatie van het geld is, dan zeker teleurstellend. Je moet als Mol iets wisselen of wegmoffelen buiten beeld en that's it. Bij Merel kon je nog beredeneren, dat er iets ontbrak omdat er mensen met wel heel weinig naar buiten kwamen. Hier zou niemand het kunnen weten.

Achteraf misschien, maar onze kennis reikt ook niet verder dan de montage. De kandidaten wisten zo mogelijk nog minder.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #477 Gepost op: 17-02-2020, 22:41:27 »
::rofl:: Had ik afgelopen zaterdag ook vingerafdrukken van ze moeten verzamelen. :P

Misschien krijgt iemand wel een verkreukeld papiertje thuis gestuurd die aan de kant is gegooid om ‘Rat’ of ‘Heinz’ op te hangen. Of dit is nog niet de volledige lijst met namen, maar aan de ontbrekende briefje is te zien dat er gesaboteerd is.

Daarom 49 ipv 50 namen natuurlijk. De 50e ligt nog ergens in China in de bosjes

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #478 Gepost op: 17-02-2020, 22:42:58 »
Als de startlocatie ook de locatie van het geld is, dan zeker teleurstellend. Je moet als Mol iets wisselen of wegmoffelen buiten beeld en that's it. Bij Merel kon je nog beredeneren, dat er iets ontbrak omdat er mensen met wel heel weinig naar buiten kwamen. Hier zou niemand het kunnen weten.

Achteraf misschien, maar onze kennis reikt ook niet verder dan de montage. De kandidaten wisten zo mogelijk nog minder.

Precies dit. Maar het geldt ook voor als Nathan mingeld meeneemt, al kan je nog redeneren dat het zijn eigen verdienste is dat hij op die sleutelpositie kan en mag staan en het dus verdient om mingeld te pakken zonder dat iemand het doorheeft. Het blijft toch een beetje een free-ride voor de mol.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #479 Gepost op: 17-02-2020, 22:43:24 »
Jullie doen net alsof zulke dingen nooit eerder zijn voorgekomen in Wie is de Mol ??? Het is wel vaker makkelijk mollen voor de mol als hij een een bepaalde positie terecht komt, de kunst zit hem dan natuurlijk in je als mol op die positie te manouvreren. Dat vraagt meestal een bepaalde mate van vertrouwen van je medekandidaten, en dat is zeker niet makkelijk als mol.

Daarnaast vind ik het persoonlijk vrij jammer als je wél sluitend uit de montage kan halen wie het geweest is, zoals bij Merel of Thomas. Ik wil niet met zekerheid kunnen weten wie de mol is, en ik ben blij dat in dit geval nog meerdere kandidaten de schuldige kunnen zijn.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"