Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners  (gelezen 80543 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #520 Gepost op: 20-02-2020, 00:18:50 »
In een poging mijn naam te zuiveren en Heinz onder de bus te gooien... en als Rob jada jada jada

Ik had gelezen dat mensen dachten een geluid te horen dat klinkt als het lostrekken van iets van dubbelzijdig tape als Rob aan het vertellen is over het kaartje van Heinz. Ik begrijp wat ze denken te horen. Wat mij net opviel is dat bij de close-up van het kaartje aan de bovenzijde een stuk (dubbelgevouwen) tape te zien is (ik kan er in elk geval niks anders van maken). Dat betekend op zichzelf niets, maar ik heb een snelle check gedaan op andere kaartjes en daar lijkt het steeds mooi achter het kaartje te zitten. Een broodkruimeltje dat het kaartje verwisseld is?

Misschien was dan toch de Heinz-enveloppe fout en niet Rat. Ik zou het sterker vinden als het omgekeerde het geval is, omdat Rob dan niks gesaboteerd heeft op de plek waarvan de andere kandidaten weten dat hij er is geweest. Verder is er dan een verklaring nodig waarom we hem buiten dat gebied zien rennen. Het verhaal dat hij de andere probeert te overtuigen ook de Daisy enveloppe te pakken kan de verklaring zijn. Dat hij die verwisseld heeft. We zien hem daar vandaan komen rennen.

Het blijft meerdere lagen diepe speculatie. Het is afwachten of Rob de mol blijft en hoe hij dan in deze opdracht gemold heeft.

Spoiler: plakband (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 20-02-2020, 00:22:18 door Rat »

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #521 Gepost op: 20-02-2020, 04:19:35 »
Soort van breaking. Ik zie net dat de groep Gupp en Lizzi87 wel opgeschreven heeft. Genoeg reden om te geloven dat die dus wel benoemt zijn door de kandidaten

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #522 Gepost op: 20-02-2020, 06:14:45 »
Het even de aflevering terug gekeken en een poging gedaan om aan de hand van de tekening te reconstrueren in welke volgorde namen gevonden worden. Het gaat hier ALLEEN over wat er opgeschreven wordt

ROB:
Mark
Bodejos
Emmers (geen naam, maar dacht benoem t even)

BUDDY:
Tristan
Heinz
Hulpdakdekker
Mollem
Nat007
Moedermol
RICKDEMOL
1979 (poging tot lama)
lama1790
RAT
MollenvangR-Art (pas correct zodra buddy terug komt) (Hier wordt later ook een zandloper op gelegd)



belangrijke sidenote hier: het shot waarin buddy zegt "Waar is de molmuis" staat niet op de juiste plek. Alle noties van leonie uit het vorige shot zijn hier ineens verdwenen (het bord is dus ineens leger geworden dan de vorige keer dat we m zagen).

Dus specifiek, rond 07:30 is te zien dat molmuis en elgar al opgeschreven zijn + een groot deel van de namen die we te horen krijgen. Rond 07:37 krijgen we het "waar is molmuis" shot te zien waar het bord ineens leger is. Leonie heeft die informatie dus netjes gegeven

LEONIE:
Daisy
eric leppem
LDHmolletje
vickypollard
suuuus
belgianmol
Compuart
pac
molmuis
elger
(als ze terug is)
nelleke
lautje
lscha
MM? (slecht te zien)
ervin? (slecht te zien)

MIL:
Starlight
Niels
Gupp
Lizzi87
molE13
Sven
eischa (Ischa?)
lautje en pac (opnieuw)
7X (geschreven door ROB nadat MIL terug kwam)

CLAES
Molcrazy (wordt weer weggeveegd als CLAES terug is)

NET VOOR DE PROEF (door rob):
Daisy
Rat
Heinz (foutgespeld)
2x vriendlief

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #523 Gepost op: 20-02-2020, 08:08:19 »
Het is al genoemd, maar Buddy toch wel met een opvallende actie als ie terug is. Zegt gewoon tegen de groep dat ze in een heel gebied niet moeten komen

een deel omdat dat "allemaal doodloopt" en en een deel omdat Buddy dat "eigenlijk allemaal al geïnspecteerd" heeft

https://www.youtube.com/watch?v=BbYBFx4ucN0
vanaf 40:50

Is er een andere kandidaat zo sturend bezig wat de te lopen route betreft?

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #524 Gepost op: 20-02-2020, 09:05:47 »
Het even de aflevering terug gekeken en een poging gedaan om aan de hand van de tekening te reconstrueren in welke volgorde namen gevonden worden. Het gaat hier ALLEEN over wat er opgeschreven wordt

ROB:
Mark
Bodejos
Emmers (geen naam, maar dacht benoem t even)

BUDDY:
Tristan
Heinz
Hulpdakdekker
Mollem
Nat007
Moedermol
RICKDEMOL
1979 (poging tot lama)
lama1790
RAT
MollenvangR-Art (pas correct zodra buddy terug komt) (Hier wordt later ook een zandloper op gelegd)



belangrijke sidenote hier: het shot waarin buddy zegt "Waar is de molmuis" staat niet op de juiste plek. Alle noties van leonie uit het vorige shot zijn hier ineens verdwenen (het bord is dus ineens leger geworden dan de vorige keer dat we m zagen).

Dus specifiek, rond 07:30 is te zien dat molmuis en elgar al opgeschreven zijn + een groot deel van de namen die we te horen krijgen. Rond 07:37 krijgen we het "waar is molmuis" shot te zien waar het bord ineens leger is. Leonie heeft die informatie dus netjes gegeven

LEONIE:
Daisy
eric leppem
LDHmolletje
vickypollard
suuuus
belgianmol
Compuart
pac
molmuis
elger
(als ze terug is)
nelleke
lautje
lscha
MM? (slecht te zien)
ervin? (slecht te zien)

MIL:
Starlight
Niels
Gupp
Lizzi87
molE13
Sven
eischa (Ischa?)
lautje en pac (opnieuw)
7X (geschreven door ROB nadat MIL terug kwam)

CLAES
Molcrazy (wordt weer weggeveegd als CLAES terug is)

NET VOOR DE PROEF (door rob):
Daisy
Rat
Heinz (foutgespeld)
2x vriendlief

Mooi overzicht maar ik heb Mil toch echt wel Daisy horen noemen.

En die schuift ze door naar Leonie als daar naar wordt gevraagd wanneer Nathan terug komt.

Offline Mimitje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #525 Gepost op: 20-02-2020, 10:12:10 »
Het is als je niet wil opvallen als mol ook een prima plan om niet de sleutelpositie te willen hebben (want die is een red flag natuurlijk). Dan zorg je dat je zoveel mogelijk niet relevante informatie zo goed mogelijk vertelt en je neemt lekker veel zand mee - lijk je goed kandidaats, maar zonder de informatie over de belangrijke enveloppen verdien je toch geen geld. Hier wordt nu gezegd dat het ruilen van een envelop de molactie is, maar de betere molactie is het zorgen dat van 2 enveloppen überhaupt niemand weet waar deze liggen.

Dat verwisselen lijkt de molactie omdat er dan ook mingeld binnengebracht wordt ipv geen geld
 ::tandpastasmiley::. Dus dat is wel effectiever.

Leuke opdracht! Of het nu begin of eindpositie is, de mol kan wat enveloppes verhangen en dat zijn leuke beelden voor de finale. Sommige mensen zeggen dat dat flauw is maar het is ook knap om de goede positie te krijgen. En 5 minuten is niet zoveel tijd. Ik ben benieuwd!

Offline Mika P.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #526 Gepost op: 20-02-2020, 10:33:18 »
Mee eens. Rob kan ook op de verkeerde plek lopen om de anderen te controleren. Hij is immers naar de Mol op zoek.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #527 Gepost op: 20-02-2020, 11:38:41 »
Dat verwisselen lijkt de molactie omdat er dan ook mingeld binnengebracht wordt ipv geen geld
 ::tandpastasmiley::. Dus dat is wel effectiever.

Leuke opdracht! Of het nu begin of eindpositie is, de mol kan wat enveloppes verhangen en dat zijn leuke beelden voor de finale. Sommige mensen zeggen dat dat flauw is maar het is ook knap om de goede positie te krijgen. En 5 minuten is niet zoveel tijd. Ik ben benieuwd!

Dat is natuurlijk de vraag. Als je zorgt dat de laatste kandidaat niet weet welke envelop gepakt moet worden is een vergissing snel gemaakt en heb je snel mingeld.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #528 Gepost op: 20-02-2020, 12:28:07 »
In een poging mijn naam te zuiveren en Heinz onder de bus te gooien... en als Rob jada jada jada

Ik had gelezen dat mensen dachten een geluid te horen dat klinkt als het lostrekken van iets van dubbelzijdig tape als Rob aan het vertellen is over het kaartje van Heinz. Ik begrijp wat ze denken te horen. Wat mij net opviel is dat bij de close-up van het kaartje aan de bovenzijde een stuk (dubbelgevouwen) tape te zien is (ik kan er in elk geval niks anders van maken). Dat betekend op zichzelf niets, maar ik heb een snelle check gedaan op andere kaartjes en daar lijkt het steeds mooi achter het kaartje te zitten. Een broodkruimeltje dat het kaartje verwisseld is?

Misschien was dan toch de Heinz-enveloppe fout en niet Rat. Ik zou het sterker vinden als het omgekeerde het geval is, omdat Rob dan niks gesaboteerd heeft op de plek waarvan de andere kandidaten weten dat hij er is geweest. Verder is er dan een verklaring nodig waarom we hem buiten dat gebied zien rennen. Het verhaal dat hij de andere probeert te overtuigen ook de Daisy enveloppe te pakken kan de verklaring zijn. Dat hij die verwisseld heeft. We zien hem daar vandaan komen rennen.

Het blijft meerdere lagen diepe speculatie. Het is afwachten of Rob de mol blijft en hoe hij dan in deze opdracht gemold heeft.

Spoiler: plakband (klik om te tonen/verbergen)

Goed gevonden! Je hebt gelijk, die tape ziet er bij de andere enveloppen toch heel anders uit, veel netter... altijd al gedacht dat het fout is gegaan bij Heinz en dit maakt die hypothese nóg sterker.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2020, 13:18:39 door Saskiaax95 »

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #529 Gepost op: 20-02-2020, 12:42:31 »
Mooi overzicht maar ik heb Mil toch echt wel Daisy horen noemen.

En die schuift ze door naar Leonie als daar naar wordt gevraagd wanneer Nathan terug komt.

Het gaat hoer ook echt alleen over wat opgeschreven staat (en dus later bruikbaar is).

Ik wilde weten of Naty dus stiekem weg geedit is in de regie zoals lizi en gup dat zijn.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #530 Gepost op: 20-02-2020, 13:04:10 »
Het even de aflevering terug gekeken en een poging gedaan om aan de hand van de tekening te reconstrueren in welke volgorde namen gevonden worden. Het gaat hier ALLEEN over wat er opgeschreven wordt

Ik denk dat het lastig reconstrueren is omdat er nogal geknipt is en  de beelden door elkaar gemonteerd zijn. Er staan ook namen op het bord die niet genoemd zijn. Zo is mijn nickname niet genoemd tijdens een ronde, staat ook niet op het bord na de ronde van Rob maar pas na de ronde van Buddy. Mijn naam zou in dezelfde ruimte hangen als Rat maar is dus niet in beeld genoemd door Buddy ( wel door Mil). Uit de ondertiteling is het volgende te halen:

Rob
Ik kom nu op een binnenplaatsje. En daar zie ik de eerste envelop. Een enveloppe met de naam 'Mark' en 'Bodejos'. Ik ga nu rechtdoor over dat plein.Dan kom je in het volgende binnenplaatsje.Daar staan vier rode emmers. In die ruimte, in een soort raampje,hangt 'Mollen'. En aan de deur hangt 'Heinz'. Willen jullie dat ik doorga of willen jullie dat ik terugkom? Ik zie hier ook nog 'hulpadekker'.Dus in deze ruimte zijn drie, correctie, vier namen. En 'Tristan'.

Buddy
We hadden afgesproken dat ik eerst helemaal naar achter ging,om Rob een beetje te checken.
Ik heb enveloppe Bodejos gevonden,op een soort open pleintje.Ik loop nu door naar het plekje met de vier emmers.Op de emmers staat '119'. Wat hij zei, klopte. Er waren vier emmers en er waren enveloppen.Meteen rechts, als je met je rug naar de deur staat, is de enveloppe 'Tristan'. Daarna liep ik terug en ging een nieuwe ruimte verkennen. Oke, nu vanaf de start ga ik nu rechtdoor. Dan kom je in een ruimte met een kraantje.Bij het kraantje is een envelop waarop staat 'Nat007'.'Lama1997is een envelop. 'Rickdemol', 'DigiMol' en 'rat'. Dat is allemaal in deze ruimte. En 'rat'. Die liggen allemaal hier. Ja. Nog een toevoeging: een deur die naar een binnenplaats leidt,daar staat 'MolvangR-art'. Ik kom nu terug.

Leonie
En toen was ik. Dan ben je toch gestrest, want je wilt niet de verkeerde dingen doen. Volgende kamer. 'Ischa'. 'Sikkiepolaard'. Oke.Volgende kamer met kraantje.'Compuart', 'BelgieMol'. 'Erik Leppen'.Een 'ldh-molletje',en ik heb een zandloper. Over. Suuuus, met vier U's. Daisy, Suuuus... Pac. P-A-C. Over.

Miljuschka 
Ik ga nu naar binnen.Ik zie rechts van mij,als je binnenkomt...aan een soort raam hulpmol' hangen. Daarnaast zit een gangetje.Eh... dan komt er nog een soort gangetje. En daar hangt 'mol E13'. (Mijn tijd gaat in.Ik ga rustig een gangetje door.Ik zie inderdaad die kranen. En ik begin alle namen op te lezen. En ik pak zo veel mogelijk zandkokers als ik kan vinden.)Ik ben 1, 2, 3 boogjes door gelopen.En aan mijn rechterhand zie ik weer een kraan. Als je dan doorloopt inhet verlengde van 'Lautjuh' ligt inderdaad 'starlight' op een stoel. En Daisy op een stoel. Ik ren terug. Hoe lang heb ik nog?

Claes
Ik mocht eindelijk naar binnen. Ik ben bij het eerste kraantje. Ik loop door. Molmuis. Ik heb 'Pac' gevonden, ik ben daar doorgelopen. Molcrazy. Ik loop door naar een andere ruimte. Hier staat: tunnelgraver. A Ik kom nu terug.







« Laatst bewerkt op: 20-02-2020, 15:10:56 door Moedermol »

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #531 Gepost op: 20-02-2020, 13:16:56 »
Ik denk dat het lastig reconstrueren is omdat er nogal geknipt is en  de beelden door elkaar gemonteerd zijn. Er staan ook namen op het bord die niet genoemd zijn. Zo is mijn nickname niet genoemd tijdens een ronde, staat ook niet op het bord na de ronde van Rob maar pas na de ronde van Buddy. Mijn naam zou in dezelfde ruimte hangen als Rat maar is dus niet in beeld genoemd door Buddy ( wel door Mil). Uit de ondertiteling is het volgende te halen:

Maar waar ik dus op doel is proberen te achterhalen wat de regie weglaat.

De namen die dus wel zijn opgeschreven, maar niet aflevering zijn geëindigd.

Het lijstje:
Niels
Gupp
Lizzi87
Sven

Maar de conclusie is vooral dat deze allemaal tijdens de ronde van MIL zijn gevonden maar niet in beeld kwamen. Is zij in de kamer geweest die Buddy afraadde?

ik had vooral gehoopt naty terug te vinden. Maar nee, door niemand opgemerkt

Offline Moffat

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #532 Gepost op: 20-02-2020, 13:48:38 »
Ik weet niet of dit al door iemand genoemd is, excuses al dit wel het geval is.

De titel van de opdracht verwijst natuurlijk naar de Molloten. Maar wie is er naast de Molloten ook een alleskenner? De mol. Zou het kunnen dat één van de gebruikersnamen geen echt bestaande gebruikersnaam is, maar een naam die verwijst naar de mol?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #533 Gepost op: 20-02-2020, 13:50:18 »
In een poging mijn naam te zuiveren en Heinz onder de bus te gooien... en als Rob jada jada jada

 ::rofl::

Mooie vondst van het plakband! ::jaja::

Dus samengevat zijn dit de aanwijzingen dat het bij mij fout is gegaan:

  • Het geluidje tussen Robs mededeling "en aan de deur hangt" en "Heinz" kan duiden op het eraf halen van een envelop.
  • Het plakband achter de Heinz-envelop (met naam Heinz erop) zit slordig in vergelijking met de andere enveloppen als we 'm voor het eerst aan de deur zien hangen.
  • Als Nathan onderweg is naar de deur met de envelop behorende bij Heinz (zonder naam erop) draait de camera naar een andere deur met een envelop erop en zoomt in op de envelop, gevolgd door een shot waarbij we zien dat Nathan deze deur voorbij rent. Dit kan suggereren dat dit de oorspronkelijk juiste deur was waar de Heinz-envelop eerst hing.
  • De envelop behorende bij Heinz werd als eerste binnengebracht. Mil pakt 'm op en legt 'm (aanname 1) waarschijnlijk op de tafel, al zien we dit niet. Als Nathan de envelop behorende bij Rat gepakt heeft zien we de twee enveloppen op elkaar liggen. Aanname 2: je legt een tweede envelop eerder bovenop eentje die er al ligt dan dat je 'm eronder schuift.  Rik pakt de twee enveloppen van tafel, opent de bovenste eerst en daar zit 300 euro in. In de onderste zit -500.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2020, 14:46:59 door Heinz »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #534 Gepost op: 20-02-2020, 14:38:42 »
Mijn verbeelding ziet een R

Of met de 4 krijtjes kan je de letters M of W maken

Lijkt ook n beetje op het eerste teken van Mil

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #535 Gepost op: 20-02-2020, 14:58:45 »
::rofl::

Mooie vondst van het plakband! ::jaja::

Dus samengevat zijn dit de aanwijzingen dat het bij mij fout is gegaan:

  • Het geluidje tussen Robs mededeling "en aan de deur hangt" en "Heinz" kan duiden op het eraf halen van een envelop.
  • Het plakband achter de Heinz-envelop (met naam Heinz erop) zit slordig in vergelijking met de andere enveloppen als we 'm voor het eerst aan de deur zien hangen.
  • Als Nathan onderweg is naar de deur met de envelop behorende bij Heinz (zonder naam erop) draait de camera naar een andere deur met een envelop erop en zoomt in op de envelop, gevolgd door een shot waarbij we zien dat Nathan deze deur voorbij rent. Dit kan suggereren dat dit de oorspronkelijk juiste deur was waar de Heinz-envelop eerst hing.
  • De envelop behorende bij Heinz werd als eerste binnengebracht. Mil pakt 'm op en legt 'm (aanname 1) waarschijnlijk op de tafel, al zien we dit niet. Als Nathan de envelop behorende bij Rat gepakt heeft zien we de twee enveloppen op elkaar liggen. Aanname 2: je legt een tweede envelop eerder bovenop eentje die er al ligt dan dat je 'm eronder schuift.  Rik pakt de twee enveloppen van tafel, opent de bovenste eerst en daar zit 300 euro in. In de onderste zit -500.

Mooie opsomming!  ;D
Je zou toch bijna zeggen: als Rob nu niet de mol is... maar ja, het is en blijft WIDM helaas.. waar niets is wat het lijkt.  ::)


Edit: wow.. heftig dat dit topic bijna meer posts heeft dan het Rob topic.  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 20-02-2020, 15:37:28 door Saskiaax95 »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #536 Gepost op: 20-02-2020, 15:09:02 »
Opvallend idd

Offline Mimitje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #537 Gepost op: 20-02-2020, 17:11:03 »
Dat is natuurlijk de vraag. Als je zorgt dat de laatste kandidaat niet weet welke envelop gepakt moet worden is een vergissing snel gemaakt en heb je snel mingeld.

AH maar je zei zelf dat "de betere molactie is het zorgen dat van 2 enveloppen überhaupt niemand weet waar deze liggen". Maar ik zou denken dat de kans groot is dat ze dan gewoon geen enveloppe pakken, dus geen mingeld ook. Dus verwisselen heeft wel een ander effect.

Dat van die buisjes zand was wel opvallend. Lagen die vooral aan het einde van het parcours misschien?

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #538 Gepost op: 20-02-2020, 20:47:12 »
Mijn verbeelding ziet een R
Of met de 4 krijtjes kan je de letters M of W maken

Ik zie een X en een V. Tien keer vijf is vijftig.

Offline Steen

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #539 Gepost op: 20-02-2020, 20:52:06 »
Wat ik ook opvallend vond is de reactie van Rob als Buddy net terugkomt van zijn run. Buddy, bij het bord, zegt dat er niks van klopt (de tekening op basis van Rob, met name de ingang) en vraagt of hij het zal verbeteren. Rob zegt: "ja, dat is goed [pauze] graag". Hij helpt dan mee met het uitvegen van wat lijnen en kijkt even (interpretatie natuurlijk) als een betrapte schooljongen op. Vooral het geciteerde zinnetje vond ik er nogal gespannen uitkomen, alsof hij bang was door de mand te vallen.