Auteur Topic: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)  (gelezen 44448 keer)

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #100 Gepost op: 23-02-2020, 00:05:09 »
https://www.wieisdemol.com/forum/2020/?action=dlattach;topic=68778.0;attach=138971;image

Ik vraag me meer af wat die QR-code betekent... Wellicht heeft het iets te maken met de Schiphol aankondiging?
Dat is een WeChat QR-code. Lijkt me niks.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #101 Gepost op: 23-02-2020, 00:09:09 »
Thanks @Marisa.

Zou dit de reden zijn dat Nathan al vroeg in de serie vaak als 1e aan de beurt was bij de executie? Zodat het bij deze minder zou opvallen?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #102 Gepost op: 23-02-2020, 00:22:30 »
.

Zou dit de reden zijn dat Nathan al vroeg in de serie vaak als 1e aan de beurt was bij de executie? Zodat het bij deze minder zou opvallen?

Oe goeie  ::ok::

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #103 Gepost op: 23-02-2020, 00:42:54 »
Schermen bij executie die we zagen. Buddy met als verdachte Leonie. Nathan spreidend (?! nu nog zoveel) Buddy, Mil en Leonie. Is daar iets van te maken? Ik weet het, testbiechten zegt niet alles, maar wijst dit niet op de genoemde namen plus Nathan en absoluut niet op Rob?
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #104 Gepost op: 23-02-2020, 00:48:42 »
Geen afvaller, 2 onmogelijke opdrachten, en een derde waarin niet echt gemold kon worden. We schieten weinig op met deze aflevering. Er mogen wat meer langere opdrachten komen met wat meer diepgang en gelaagdheid, waarvan we ook wat meer te zien krijgen door minder cuts toe te voegen.

Offline RicoMolloot

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #105 Gepost op: 23-02-2020, 00:52:58 »
Geen afvaller, 2 onmogelijke opdrachten, en een derde waarin niet echt gemold kon worden. We schieten weinig op met deze aflevering. Er mogen wat meer langere opdrachten komen met wat meer diepgang en gelaagdheid, waarvan we ook wat meer te zien krijgen door minder cuts toe te voegen.

Yep. Daarom ben ik ook fan van de Belgische mol. Met langere afleveringen. 
Nu WIDM zo’n succes is, kan de afleveringsduur toch ook wel langer? Kom op Netmanager NPO1, doe hier wat aan! Denk dat @rickmccullough hier geen bezwaren tegen heeft.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #106 Gepost op: 23-02-2020, 01:21:28 »
Er was ook een voetbalstadion in beeld.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #107 Gepost op: 23-02-2020, 01:32:13 »
Als Nathan de mol is én hij wist wie er zou afvallen. Dan hoefden er toch geen 2 groene kaarten te zijn. Ze hadden dan ook kunnen afspreken dat de achterste kaart groen zou zijn.
Met 2 groenen zou Rik nog een wisseltruc moeten uitvoeren ook voor de volgende ronde.

Waarom zouden ze moeilijk doen met 2 groene kaarten als je gewoon een groen scherm kan tonen als je wilt dat iedereen doorgaat?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #108 Gepost op: 23-02-2020, 01:39:21 »
Waarom zouden ze moeilijk doen met 2 groene kaarten als je gewoon een groen scherm kan tonen als je wilt dat iedereen doorgaat?

Iemand heeft de test het slechtst gemaakt en het zou opvallen als iedereen een groen scherm te zien krijgt. Stel dat iedereen rood zou pakken.

Dus als de productie wil dat iedereen doorgaat ..ALS.. dan is Nathan gewoon de mol want dan moet je de mol als eerste groen laten pakken.

En omdat hij in meerdere afleveringen als eerste moest is dit scenario nog waarschijnlijker.

( ik denk niet dat er 2 groene kaarten waren. Is nergens voor nodig als je gewoon afspreekt met Nathan dat hij de linker moet pakken)

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #109 Gepost op: 23-02-2020, 01:47:04 »
Bij dezelfde twist in Zuid-Afrika ging de mol niet als eerste, dus het is niet gezegd dat de mol hier als eerste gaat.

Klopt, maar toen was het ook wel opgezet spel hoor:
Tania had rood moeten krijgen toen, Zarayda kwam als eerste en zou
- groen altijd aan Tania geven
- rood nooit aan Tania geven.

Maar het hoeft idd niet altijd de mol de zijn die zulke executies redt
(Rik S15, Ima S17)
klaar voor de strijd

Offline Julio Balthazar

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #110 Gepost op: 23-02-2020, 01:58:56 »
In de leader lijkt het net of Rob bij de groepsfoto een M maakt met zijn rechter hand Is dit niet een hele rare manier van je hand in je zij houden?? #RobTunnel (bijlage meesturen mislukt steeds)

Let op de hand van Rob!!
« Laatst bewerkt op: 23-02-2020, 09:52:16 door Heinz, Reden: Berichten samengevoegd »

Offline joost2014

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #111 Gepost op: 23-02-2020, 02:02:39 »
Even over de vooruitblik naar volgende week: het lijkt erop dat er weer een veiling aan zit te komen incl. vrijstellingen voor de finale!
Ben jij de mol?

Online Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #112 Gepost op: 23-02-2020, 02:19:24 »
Pff vermoeiend hoor weer geen afvaller

Vind ik echt matig om meerdere geen afvaller afleveringen hebben in 1 seizoen. Totaal onnodig
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #113 Gepost op: 23-02-2020, 02:33:14 »
inhoudelijk feedback over deze aflevering.

Slecht, saai, inhoudsloos, niet spannend.
Opdrachten die max 20 minuutjes duren zonder enige gelaagdheid.
Letterlijk elke keer is het weer chaos, lokale bevolking, grapjes.
En dan een executie die er (waarschijnlijk) last minute is ingegooid en een exacte replica is van een eerder seizoen, maar dan met 10 keer minder spanning.

Ik zeg het elke week en ik zeg het deze week weer: locaties zijn prachtig, kandidaten zijn echt prima qua dynamiek maar de opdrachten bieden letterlijk nul gelegenheid tot een interessant spel.
Ik keek deze aflevering met een stel vrienden die ik lekker had gemaakt als origineel fan van het programma maar wat had ik daar spijt van.
 ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok::


Oh, en wat betreft de verdenkingen. Echt apart hoe de makers ons proberen van Nathan af te houden. Echt elke aflevering zit er wel een quote in "Nathan kan de Mol niet zijn' en dan 5 keer deze aflevering. Echt a-la 'Dennis/George kan de mol niet zijn'. Zo flauw en opvallend.

Terwijl op zowel de website als hier word hij volgens mij het meest verdacht... ::)
« Laatst bewerkt op: 23-02-2020, 02:42:49 door Rämon »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #114 Gepost op: 23-02-2020, 02:38:31 »
Niet de meest eleverende aflevering maar in tegenstelling tot vele reacties dat we niks verder zijn geldt dat niet voor mij.
Door deze afl zijn al mn twijfels wat betreft de mol weg.
En de spannendste executie tot nu toe qua aantal hartslagen die ik bij mezelf voelde.

De vlg afl ziet er een stuk beter uit trouwens met n soort mindfuck spel voor n vrijstelling.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #115 Gepost op: 23-02-2020, 02:41:51 »
Ik vond deze aflevering ook een beetje tegenvallen ja.
Heb deze week nog de eerste 3 afleveringen van seizoen 17 gekeken (ik heb dat seizoen nooit gezien) en ik verbaasde me erover hoe anders dat was, dat terwijl dit pas 3 jaar geleden was. Is de redactie van WIDM inmiddels grotendeels veranderd of iets dergelijks? Veel opdrachten in die afleveringen waren spannend, er zaten twists in en bovenal waren die opdrachten goed te volgen voor jou als kijker en haalbaar voor de kandidaten. In deze aflevering daarentegen had ik bij opdracht 1 totaal geen idee waar er precies op gelet moest worden totdat de opdracht voorbij was en was de opdracht haast onhaalbaar voor de kandidaten en chaotisch. Bij opdracht 3 was ik evenals de kandidaten zo alweer vergeten wat Rik had gezegd en daardoor had ik geen idee wie nou verdacht deed en wie niet. Opdracht 2 vond ik dan wel weer leuk! Maar ik begon de aflevering een beetje saai te vinden op een gegeven moment eigenlijk en dat heb ik niet snel bij het kijken van WIDM.

Gelukkig ziet de volgende aflevering er in de promo wel veelbelovend uit.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #116 Gepost op: 23-02-2020, 02:45:30 »
Ik vond deze aflevering ook een beetje tegenvallen ja.
Heb deze week nog de eerste 3 afleveringen van seizoen 17 gekeken (ik heb dat seizoen nooit gezien) en ik verbaasde me erover hoe anders dat was, dat terwijl dit pas 3 jaar geleden was. Is de redactie van WIDM inmiddels grotendeels veranderd of iets dergelijks? Veel opdrachten in die afleveringen waren spannend, er zaten twists in en bovenal waren die opdrachten goed te volgen voor jou als kijker en haalbaar voor de kandidaten. In deze aflevering daarentegen had ik bij opdracht 1 totaal geen idee waar er precies op gelet moest worden totdat de opdracht voorbij was en was de opdracht haast onhaalbaar voor de kandidaten en chaotisch. Bij opdracht 3 was ik evenals de kandidaten zo alweer vergeten wat Rik had gezegd en daardoor had ik geen idee wie nou verdacht deed en wie niet. Opdracht 2 vond ik dan wel weer leuk! Maar ik begon de aflevering een beetje saai te vinden op een gegeven moment eigenlijk en dat heb ik niet snel bij het kijken van WIDM.

Gelukkig ziet de volgende aflevering er in de promo wel veelbelovend uit.

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat er wel geswitcht is binnen het team, dat er een nieuwer iemand bezig zou zijn met de opdrachten vorig jaar en dat niet alles lekker verliep. Toen ik daarna van een andere betrouwbare bron hoorde dat Anton Jongstra zich weer zou gaan bemoeien (in de goede zin van het woord haha), was ik erg blij verrast en had ik hoop voor goede opdrachten dit seizoen. Maar misschien klopte dit dus niet. Opdracht 1 en 3 waren inderdaad amper te volgen voor zowel kijker als kandidaten. Echt heel jammer.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #117 Gepost op: 23-02-2020, 02:59:02 »
En dan een executie die er (waarschijnlijk) last minute is ingegooid en een exacte replica is van een eerder seizoen, maar dan met 10 keer minder spanning.

Waarom denk je dit? Ik heb het zelf ook gedacht maar weet niet zo goed waarom, was meer een idee dat in me opkwam.. misschien heb jij een duidelijke reden ;D

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #118 Gepost op: 23-02-2020, 03:35:31 »
ik zei toch een keertje op instagram aan ons welke opdracht terug moest keren? misschien hebben mensen dit gezegd? en vond hij dat een leuk idee
chipsverslaafde <3

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #119 Gepost op: 23-02-2020, 03:53:55 »
Vond het zelf eigenlijk een hele leuke aflevering om naar te kijken en zo'n leuke groep ook dit jaar. Opdrachten inderdaad niet erg gelaagd en voor ons vooral wat betreft de auto's weinig te speuren denk ik. Toch was die opdracht volgens mij erg goed te doen geweest.

Ik denk dat de opdrachten ook veelvuldig wat simpeler zijn omdat in China veel niet mag. Rik vertelt in een van de Podcasts daar ook over maar er is genoeg bekend van China om te weten dat je lang niet alles kan doen wat je zou willen.