Auteur Topic: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)  (gelezen 44731 keer)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #80 Gepost op: 22-02-2020, 22:54:07 »
Dat ligt eraan of ze allemaal door moesten van de productie. Het is allemaal zo over geregisseerd dat ik dat zeer waarschijnlijk acht.

En dan moet je dat de eerste laten doen. Lijkt me logisch ook. Zal verder de kijkers verder niet opvallen denk ik hoor want Rob staat wederom bovenaan de verdenkingen  ;)
Dat is toch meestal zo met dit soort opdrachten.. pff, was ik net weer grotendeels in de Rob-tunnel, ga ik toch weer twijfelen.

Overigens zijn die verdenkingen van voor de aflevering, dus dat zegt niets.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #81 Gepost op: 22-02-2020, 22:57:54 »

Overigens zijn die verdenkingen van voor de aflevering, dus dat zegt niets.

Hij staat nu nipt op 1  ::rofl::

Offline Kaloni

  • Forumlid
  • Onderzoek doe je met de klok mee.
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #82 Gepost op: 22-02-2020, 22:58:53 »
Pfffff wat een einde...

Mensen die net als ik op Nathan zitten.... Zijn jullie ook 5 jaar ouder geworden in de laatste minuut? ::oink:: :o

5 jaar?? Dat is optimistisch!!!

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #83 Gepost op: 22-02-2020, 23:00:08 »
Bij Nathan was ik er volledig van overtuigd dat hij een groen scherm zou krijgen, aangezien we al een biecht van hem hadden gehoord.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #84 Gepost op: 22-02-2020, 23:03:42 »
Zolang de mol een groene kaart krijgt maakt dat niet uit.

Dat maakt wel uit want als de mol als enige groen trekt en niet de afvaller beschermt (degene die de test het slechtst heeft gemaakt en dan wel foutief groen te zien krijgt) krijgt er 1 iemand niet zijn scherm te zien. De kandidaten zullen dan concluderen dat dit de afvaller geweest is, en die kandidaat zelf ook, terwijl dat niet zo is. Dat kan natuurlijk zeer kwalijke gevolgen hebben, als die kandidaat bijvoorbeeld heel goed zit en door de executie denkt van niet.

Ik denk dat het interessanter is om de vraag te stellen waarom we van Nathan geen reden krijgen waarom hij Mil kiest, enkel waarom hij Rob niét kiest. Dit kan natuurlijk zijn omdat Nathan Mil verdenkt en we dat niet mogen weten omdat Nathan nog af gaat vallen en Mil verdacht moet blijven. Maar het kan ook zijn omdat Mil de afvaller was en hij haar moest redden. Ik denk zelf het tweede.

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #85 Gepost op: 22-02-2020, 23:04:19 »
Wat ik toch wel opmerkelijk vond was de letterlijke en figuurlijke 'rode' draad in deze aflevering. De drie vragen in de fabriek die allemaal in het teken stonden van de kleur 'rood'. Miljuschka in haar knalrode jurkje. De mol die een rood laserpak aan heeft. De rode lampionnetjes in het toeristische stadje. Het kunnen trekken van een rode kaart (wat Miljuschka ook deed). En dan ook nog eens Miljuschka met haar rode haardband in de leader. Ik verdenk Miljuschka niet, maar vond dit toch wel opvallend.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #86 Gepost op: 22-02-2020, 23:04:27 »
In aflevering 1 na de eerste opdracht zagen we deze man in beeld, Chinese tekens aan het schrijven.

Ik heb de beelden nog niet van vandaag maar dezelfde man kwam in beeld met idem handelingen.

Hier moet een hint naar de Mol inzitten

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #87 Gepost op: 22-02-2020, 23:07:29 »
Als ik een kandidaat was zou ik een rode kaart aan mijn mol geven. Dat is de enige persoon waarbij je echt informatie hebt op het moment dat deze afvalt.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #88 Gepost op: 22-02-2020, 23:08:59 »
Als ik een kandidaat was zou ik een rode kaart aan mijn mol geven. Dat is de enige persoon waarbij je echt informatie hebt op het moment dat deze afvalt.
Inderdaad, zou ik ook doen. Dan weet je dat je fout zit en kan je op zoek naar de echte mol ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #89 Gepost op: 22-02-2020, 23:09:05 »
In aflevering 1 na de eerste opdracht zagen we deze man in beeld, Chinese tekens aan het schrijven.

Ik heb de beelden nog niet van vandaag maar dezelfde man kwam in beeld met idem handelingen.

Hier moet een hint naar de Mol inzitten

 ::vergroot:: ::vergroot::

Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #90 Gepost op: 22-02-2020, 23:21:24 »
Bij Nathan was ik er volledig van overtuigd dat hij een groen scherm zou krijgen, aangezien we al een biecht van hem hadden gehoord.

Dir had ik dus ff gemist. En bij de rest al wel opgemerkt.

Was al begonnen aan mn teennagels.

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #91 Gepost op: 22-02-2020, 23:31:05 »
In aflevering 1 na de eerste opdracht zagen we deze man in beeld, Chinese tekens aan het schrijven.

Ik heb de beelden nog niet van vandaag maar dezelfde man kwam in beeld met idem handelingen.

Hier moet een hint naar de Mol inzitten
Ik denk dat hij dit schrijft:

批发

Oftewel "groothandel".

In aflevering 1 is het een verzameling van beelden uit het seizoen. Hoeven we niets achter te zoeken denk ik.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2020, 23:39:13 door MoLingo »
罗本是卧底! (Rob dus!)

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #92 Gepost op: 22-02-2020, 23:32:58 »
2 groene kaarten voor Nathan??

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #93 Gepost op: 22-02-2020, 23:35:28 »
Zie bladzijde 3, Thiago.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #94 Gepost op: 22-02-2020, 23:38:27 »
Kunnen we niet van die stickies krijgen zodat je continu ziet "NATHAN HAD NIET 2 GROENE KAARTEN!!" ? :P

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #95 Gepost op: 22-02-2020, 23:39:55 »
In aflevering 1 na de eerste opdracht zagen we deze man in beeld, Chinese tekens aan het schrijven.

Ik heb de beelden nog niet van vandaag maar dezelfde man kwam in beeld met idem handelingen.

Hier moet een hint naar de Mol inzitten
Jaaa!! Dat móet wel een hint zijn! Toch?

Heb snel even wat foto’s van m’n TV gemaakt. De man lijkt nu een ander teken te schrijven dan in afl. 1. Schrijft hij hier in delen de naam van de Mol?
Nu nog vergelijken met de namen bij de waaiers.  ::vergroot::
Buddy lijkt al af te vallen, want die had maar 2 tekens toch? En die had de man in aflevering 1 al geschreven.


Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #96 Gepost op: 22-02-2020, 23:52:30 »
Pfffff wat een einde...

Mensen die net als ik op Nathan zitten.... Zijn jullie ook 5 jaar ouder geworden in de laatste minuut? ::oink:: :o

Nee hoor, maar 1 (jarig vandaag  ::rofl::)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #97 Gepost op: 22-02-2020, 23:54:03 »
Ik snap Rick wel.
Alle verdenkingen richting Nathan, Rob en Leonie waren opgebrand/verbruikt.
Hij heeft per se Buddy nodig voor de verdenkingen.
Nathan had de test het beste ingevuld.
Daarna Leonie
Dan Buddy
En dus moest Rob een groene kaart krijgen en dus gaf Rik deze aan Leonie.
Als troost krijgen we van Leonie door dat Buddy de volgende afvaller is, zoals ik al had aangegeven.
Ah ik lees dan Nathan kon kiezen uit 2 kleuren groen. Ja Groen geeft hij natuurlijk aan de mol.

Op naar de mol België, als we die tenminste kunnen zien.

Afvallers volgende week zijn Rob & Buddy, tenzij 1 van de twee een finale vrijstelling wint.
Dus Nathan en Rob vallen af. Wat een doorgestoken kaart zou betekenen.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2020, 00:31:19 door foxhunter »

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #98 Gepost op: 23-02-2020, 00:00:01 »
Nee hoor, maar 1 (jarig vandaag  ::rofl::)
Proficiat!

Offline Nicv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #99 Gepost op: 23-02-2020, 00:02:07 »
https://www.wieisdemol.com/forum/2020/?action=dlattach;topic=68778.0;attach=138971;image

Ik vraag me meer af wat die QR-code betekent... Wellicht heeft het iets te maken met de Schiphol aankondiging?