Auteur Topic: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)  (gelezen 44790 keer)

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #200 Gepost op: 24-02-2020, 15:17:30 »
Zou Nathan mogen starten met het kiezen van de kaarten vanwege zijn penningmeesterschap?

Ja goeie

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #201 Gepost op: 24-02-2020, 15:29:39 »
Michelle Obama Leonie

Echt n molhint dit  ::ok::

Ze staat bij mij op plek 2

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #202 Gepost op: 24-02-2020, 15:30:25 »
getver  :o

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #203 Gepost op: 24-02-2020, 15:33:00 »
Is totaal geen excuus in mijn ogen.

- Dit is de jubileumeditie dus een behoorlijk plan B zouden we mogen verwachten..
- Ik hoorde Rik in de podcast iets zeggen over dit en over dat veel dingen in China niet mogelijk zijn.
Kwam echt maar 1 ding in me op tijdens dat hele verhaal.

Ga. Dan. Niet. Naar. China

Daarover gesproken vind ik sowieso dat we behoorlijk weinig van China zien qua grootse natuur.
Het eerste waarin ik denk bij China is grootse groene natuur, bergen en tempels. En ze zijn echt bijna alleen in de stad/dorpjes net buiten de stad.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar Japan s10 is het land en de sfeer door muziek/landschappen/sfeer heel mooi weergegeven. (Maar dit laatste is een beetje off topic)

Tja daar ben ik het eigenlijk wel mee eens...

Ben nog wel benieuwd waarom je dacht dat die executies met kaarten op het laatste moment ingelast was? Speciale reden voor?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #204 Gepost op: 24-02-2020, 16:05:46 »
De presentatie van de groene en rode kandidaat door Rik aan alle kandidaten vergeleken:



Opvallend dat ie bij Nathan de kaarten met 2 handen vast houdt. Maar stuurt hij daarmee ook de keuze van Nathan om de achterste kaart te pakken of niet?

Dat zou kunnen volgens de theorie dat de mol als eerste moest en een groene kaart aan de slechtste testmaker moest geven omdat de crew met 5 door zou willen naar de volgende ronde.

Toch zou ik dat gek vinden, deze kaartenexercitie zat er in als verwijzing naar seizoen Zuid-Afrika zei Rik, waar dit ook gedaan werd. Lijkt me raar als het dan 100% een gimmick is en het resultaat van tevoren al helemaal vast stond. Dan zou het hele gebeuren voor de show zijn geweest, dat gaat wel ver. Dat de mol als crew-assistent moet meehelpen door bijv voor een groepsvrijstelling te kiezen geloof ik wel, maar dan ligt de uitkomst alsnog bij de groep.

Offline Froky

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #205 Gepost op: 24-02-2020, 16:24:13 »
Is het trouwens al veel voorgekomen dat zo’n executie live voor een groep locals gebeurd? Dat vind ik een beetje vreemd. Bovendien staan een paar chinezen recht achter de kaarten. Met een beetje afspraak met een chinees en een briefing van de mol kun je zo ook ongemerkt informatie doorgeven naar de mol.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #206 Gepost op: 24-02-2020, 16:27:02 »
Met een beetje afspraak met een chinees en een briefing van de mol kun je zo ook ongemerkt informatie doorgeven naar de mol.

Nergens voor nodig. De mol hebben ze zo verschrikkelijk vaak apart.. tijdens biechten.. vaak tijdens opdrachten etc.

De info welke kaart de mol moet pakken is gewoon besproken met de mol. Daar hebben ze geen chinezen voor nodig

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #207 Gepost op: 24-02-2020, 16:28:11 »
De presentatie van de groene en rode kandidaat door Rik aan alle kandidaten vergeleken:



Opvallend dat ie bij Nathan de kaarten met 2 handen vast houdt. Maar stuurt hij daarmee ook de keuze van Nathan om de achterste kaart te pakken of niet?

Dat zou kunnen volgens de theorie dat de mol als eerste moest en een groene kaart aan de slechtste testmaker moest geven omdat de crew met 5 door zou willen naar de volgende ronde.

Toch zou ik dat gek vinden, deze kaartenexercitie zat er in als verwijzing naar seizoen Zuid-Afrika zei Rik, waar dit ook gedaan werd. Lijkt me raar als het dan 100% een gimmick is en het resultaat van tevoren al helemaal vast stond. Dan zou het hele gebeuren voor de show zijn geweest, dat gaat wel ver. Dat de mol als crew-assistent moet meehelpen door bijv voor een groepsvrijstelling te kiezen geloof ik wel, maar dan ligt de uitkomst alsnog bij de groep.

Leonie wil links pakken maar Rik geeft haar rechts, heel vreemd, kijk maar goed.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #208 Gepost op: 24-02-2020, 16:30:06 »
Zie pag 8 van dit topic Blinker

Offline Froky

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #209 Gepost op: 24-02-2020, 16:34:18 »
Nergens voor nodig. De mol hebben ze zo verschrikkelijk vaak apart.. tijdens biechten.. vaak tijdens opdrachten etc.

De info welke kaart de mol moet pakken is gewoon besproken met de mol. Daar hebben ze geen chinezen voor nodig
Dan moeten we kijken bij wie Rik bewust zijn kaarten goed ordend...

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #210 Gepost op: 24-02-2020, 16:35:01 »
Ik ben dus lang niet de enige die deze aflevering zeer matig vond.

Er zijn elk jaar opdrachten bij die praktisch onhaalbaar zijn (en waarbij de mol weinig hoeft te doen), en waar je als kijker niets aan hebt, maar dit jaar zijn dat er wel veel hoor.

En dan die anti-climax aan het einde.

Als ik nog nooit WIDM had gezien en dit de eerste aflevering was die ik bekeek, was ik afgehaakt.

Gelukkig hebben we nog wat afleveringen te gaan. Hopelijk zien we daar weer een stijgende lijn in de kwaliteit/opdrachten.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #211 Gepost op: 24-02-2020, 16:38:57 »
Tja daar ben ik het eigenlijk wel mee eens...

Ben nog wel benieuwd waarom je dacht dat die executies met kaarten op het laatste moment ingelast was? Speciale reden voor?

Het was een exacte replica van de executie opdracht in s13. Ik ben helemaal voor recyclen van goede opdrachten (en executie twists zoals de vul je eigen toekomst in van 2011) maar ze passen die tactiek ook niet toe in de opdrachten (die naar mijn mening slecht zijn) dus waarom dan wel bij een executie?
Het was duidelijk last minute toegevoegd omdat er waarschijnlijk een afvaller was die voor het spelverloop niet handig was en nu kunnen ze dat nog een weekje uitstellen en dmv van een vrijstellings opdracht volgende week zelfs potentieel voorkomen..


Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #212 Gepost op: 24-02-2020, 16:39:15 »
Dan moeten we kijken bij wie Rik bewust zijn kaarten goed ordend...

tsja, dat vond ik bij Nathan...

Offline Mollestant

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #213 Gepost op: 24-02-2020, 16:39:43 »
De presentatie van de groene en rode kandidaat door Rik aan alle kandidaten vergeleken:



Opvallend dat ie bij Nathan de kaarten met 2 handen vast houdt. Maar stuurt hij daarmee ook de keuze van Nathan om de achterste kaart te pakken of niet?

Dat zou kunnen volgens de theorie dat de mol als eerste moest en een groene kaart aan de slechtste testmaker moest geven omdat de crew met 5 door zou willen naar de volgende ronde.

Toch zou ik dat gek vinden, deze kaartenexercitie zat er in als verwijzing naar seizoen Zuid-Afrika zei Rik, waar dit ook gedaan werd. Lijkt me raar als het dan 100% een gimmick is en het resultaat van tevoren al helemaal vast stond. Dan zou het hele gebeuren voor de show zijn geweest, dat gaat wel ver. Dat de mol als crew-assistent moet meehelpen door bijv voor een groepsvrijstelling te kiezen geloof ik wel, maar dan ligt de uitkomst alsnog bij de groep.

Ligt het nu aan mij of schuift Rik de linker kaart zelfs naar boven toe bij Nathan?

Lijkt echt of Rik z'n best doet dat Nathan die pakt :o

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #214 Gepost op: 24-02-2020, 16:44:08 »
Ligt het nu aan mij of schuift Rik de linker kaart zelfs naar boven toe bij Nathan?

Lijkt echt of Rik z'n best doet dat Nathan die pakt :o

Dat was me ook al opgevallen inderdaad.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #215 Gepost op: 24-02-2020, 16:46:51 »
Nergens voor nodig al die extra onzin. Als r een afspraak was is r gewoon links of rechts afgesproken.

Niet nodig om t ingewikkelder te maken

Offline Mimitje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #216 Gepost op: 24-02-2020, 16:48:28 »
De presentatie van de groene en rode kandidaat door Rik aan alle kandidaten vergeleken:



Opvallend dat ie bij Nathan de kaarten met 2 handen vast houdt. Maar stuurt hij daarmee ook de keuze van Nathan om de achterste kaart te pakken of niet?

Dat zou kunnen volgens de theorie dat de mol als eerste moest en een groene kaart aan de slechtste testmaker moest geven omdat de crew met 5 door zou willen naar de volgende ronde.

Toch zou ik dat gek vinden, deze kaartenexercitie zat er in als verwijzing naar seizoen Zuid-Afrika zei Rik, waar dit ook gedaan werd. Lijkt me raar als het dan 100% een gimmick is en het resultaat van tevoren al helemaal vast stond. Dan zou het hele gebeuren voor de show zijn geweest, dat gaat wel ver. Dat de mol als crew-assistent moet meehelpen door bijv voor een groepsvrijstelling te kiezen geloof ik wel, maar dan ligt de uitkomst alsnog bij de groep.

Ik vind het opvallen dat bij rob de kaarten andersom zitten. De linker voor ipv de rechter

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #217 Gepost op: 24-02-2020, 17:08:04 »
Heb momenteel niet heel veel tijd om de beelden door te spitten maar als ik naar de chinezen in de achtergrond kijk krijg ik wel het idee dat de beelden in de goeie volgorde staan. Er zit wel een soort continuïteit in.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #218 Gepost op: 24-02-2020, 17:11:33 »
Het was een exacte replica van de executie opdracht in s13. Ik ben helemaal voor recyclen van goede opdrachten (en executie twists zoals de vul je eigen toekomst in van 2011) maar ze passen die tactiek ook niet toe in de opdrachten (die naar mijn mening slecht zijn) dus waarom dan wel bij een executie?
Het was duidelijk last minute toegevoegd omdat er waarschijnlijk een afvaller was die voor het spelverloop niet handig was en nu kunnen ze dat nog een weekje uitstellen en dmv van een vrijstellings opdracht volgende week zelfs potentieel voorkomen..

Een afvaller die voor het spel verloop niet handig was?  Als je daarin gelooft , waarom kijk je dan nog?  Of sterker aks je je als productie hiertoe zou verlagen, wat blijft er dan over van je format. Maak dan gewoon de finale Met jouw droomkandidaten dn klaar Ben je.

Misschien Ben ik te naief maar Ik hoop dat Alleen de mol af en toe ondersteuning krijgt, maar de rest van de deelnemers zou gelijke kansen moeten hebben Waar het extras betreft .


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #219 Gepost op: 24-02-2020, 17:14:15 »
Dat zou idd ernstig zijn maar ik durf t niet uit te sluiten helaas.

Hopelijk is dit niet waar