Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser  (gelezen 51337 keer)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #280 Gepost op: 24-02-2020, 20:02:35 »
Interessante muziekkeuze tijdens het lasergamen. In de tabel hieronder staat welk nummer we horen tijdens de verschillende schietsessies en uit welke film deze komt.



Wat opvalt is dat we bij Nathan het nummer Demonstration horen. Is dat wat we bij hem zien? Een demonstratie, omdat hij de mol is en dus geen tegenstander heeft? Hij is tevens de enige wiens muziek uit een film komt waarin de hoofdrolspeler een geheim agent speelt: iemand die niet ontmaskerd wil worden. De personages uit de films van de andere kandidaten hebben een schuttersberoep waarbij dat niet het geval is.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Marmolleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #281 Gepost op: 24-02-2020, 20:05:42 »
Interessante muziekkeuze tijdens het lasergamen. In de tabel hieronder staat welk nummer we horen tijdens de verschillende schietsessies en uit welke film deze komt.

Wat opvalt is dat we bij Nathan het nummer Demonstration horen. Is dat wat we bij hem zien? Een demonstratie, omdat hij de mol is en dus geen tegenstander heeft? Hij is tevens de enige wiens muziek uit een film komt waarin de hoofdrolspeler een geheim agent speelt: iemand die niet ontmaskerd wil worden. De personages uit de films van de andere kandidaten hebben een schuttersberoep waarbij dat niet het geval is.
Fantastisch  ::bravo::
Ik vind dit al net zo overtuigend als je finalistentheorie.
 ::jaja::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #282 Gepost op: 24-02-2020, 20:08:03 »
Ja maar dat rode lampje is zijn schouder, lijkt me sterk dat je daar een ring gaat vinden.

 ::rofl:: Dan zie ik t helemaal anders denk.
Ik zie iemand die in de houding zit zoals de vrouw hieronder (kon ff niet zo snel ander voorbeeld vinden)
Dan zit je hand ter hoogte van je schouder

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #283 Gepost op: 24-02-2020, 20:10:09 »
::rofl:: Dan zie ik t helemaal anders denk.
Ik zie iemand die in de houding zit zoals de vrouw hieronder (kon ff niet zo snel ander voorbeeld vinden)
Dan zit je hand ter hoogte van je schouder

Je zult het bewegende beeld erbij moeten pakken, want hij staat de andere kant op

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #284 Gepost op: 24-02-2020, 20:11:49 »
Je zult het bewegende beeld erbij moeten pakken, want hij staat de andere kant op
Ja weet ik.. de vrouw staat andersom. Ik wijs met t pijltje dus naar zijn rechterhand die ter hoogte van zn schouder is.

Edit: oh ik zie wat je bedoelt nu
« Laatst bewerkt op: 24-02-2020, 20:21:46 door FS »

Offline Mollestant

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #285 Gepost op: 24-02-2020, 20:48:53 »
Interessante muziekkeuze tijdens het lasergamen. In de tabel hieronder staat welk nummer we horen tijdens de verschillende schietsessies en uit welke film deze komt.



Wat opvalt is dat we bij Nathan het nummer Demonstration horen. Is dat wat we bij hem zien? Een demonstratie, omdat hij de mol is en dus geen tegenstander heeft? Hij is tevens de enige wiens muziek uit een film komt waarin de hoofdrolspeler een geheim agent speelt: iemand die niet ontmaskerd wil worden. De personages uit de films van de andere kandidaten hebben een schuttersberoep waarbij dat niet het geval is.

Ik heb dit bericht gemeld bij de moderator. Zo'n mooie theorie moet gewoon een plekje krijgen in de eregalerij! ;D

Offline mirni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #286 Gepost op: 24-02-2020, 20:59:15 »
Lang geleden dat ik hier iets gepost heb. Mij is iets opgevallen dat hier volgens mij nog niet vermeld is. Tijdens het lasergamen hebben Mil en Leo allebei hun haar in een knotje. Na afloop heeft Mil haar haar weer los. Omdat ze een masker over haar hoofd gehad heeft?

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #287 Gepost op: 24-02-2020, 21:02:43 »
Interessante muziekkeuze tijdens het lasergamen. In de tabel hieronder staat welk nummer we horen tijdens de verschillende schietsessies en uit welke film deze komt.



Wat opvalt is dat we bij Nathan het nummer Demonstration horen. Is dat wat we bij hem zien? Een demonstratie, omdat hij de mol is en dus geen tegenstander heeft? Hij is tevens de enige wiens muziek uit een film komt waarin de hoofdrolspeler een geheim agent speelt: iemand die niet ontmaskerd wil worden. De personages uit de films van de andere kandidaten hebben een schuttersberoep waarbij dat niet het geval is.

Nice.  ::tandpastasmiley::

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #288 Gepost op: 24-02-2020, 21:17:52 »
Interessante muziekkeuze tijdens het lasergamen. In de tabel hieronder staat welk nummer we horen tijdens de verschillende schietsessies en uit welke film deze komt.




Als je alleen kijkt naar de beroepen:
Geheim agent - Zoekt aanwijzingen over de 'vijand'
Premiejager - Is op zoek naar de 'vijand'
Soldaat - Verdedigt het land tegen de 'vijand'
Commando - Jaagt op de 'vijand'

en dan:
Huurmoordenaar - Dat is die 'vijand'

Toch Leonie?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #289 Gepost op: 24-02-2020, 21:31:36 »
Van wat ik van de opdracht begreep zat er een hek tussen de twee zones. Zou het kunnen dat de mol redelijk dicht bij het hek mag beginnen, maar dat Nathan van alle kandidaten het meest voortvarend vooruit is gelopen in het speelveld waardoor de mol zijn positie bij het hek moest prijsgeven en meer moeite had om doelen (en Nathan) te raken?
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #290 Gepost op: 24-02-2020, 21:32:55 »
Van wat ik van de opdracht begreep zat er een hek tussen de twee zones. Zou het kunnen dat de mol redelijk dicht bij het hek mag beginnen, maar dat Nathan van alle kandidaten het meest voortvarend vooruit is gelopen in het speelveld waardoor de mol zijn positie bij het hek moest prijsgeven en meer moeite had om doelen (en Nathan) te raken?

Mil stond ongeveer even dicht bij het hek toen ze afgeschoten werd

Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #291 Gepost op: 24-02-2020, 22:09:07 »
Van wat ik van de opdracht begreep zat er een hek tussen de twee zones. Zou het kunnen dat de mol redelijk dicht bij het hek mag beginnen, maar dat Nathan van alle kandidaten het meest voortvarend vooruit is gelopen in het speelveld waardoor de mol zijn positie bij het hek moest prijsgeven en meer moeite had om doelen (en Nathan) te raken?

Nathan heeft zo ontzettend lang in het open gestaan. Leonir kon amper een hoekje om of werd al afgeschoten. Buddy kwam bij een ton ff omhoog en pats. Af.

Nee. Nathan it is. Elke zijtunnel is weg. Epische 10de aflevering gaaf dit worden.

Offline Jooffab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #292 Gepost op: 24-02-2020, 22:11:48 »
Interessante muziekkeuze tijdens het lasergamen. In de tabel hieronder staat welk nummer we horen tijdens de verschillende schietsessies en uit welke film deze komt.



Wat opvalt is dat we bij Nathan het nummer Demonstration horen. Is dat wat we bij hem zien? Een demonstratie, omdat hij de mol is en dus geen tegenstander heeft? Hij is tevens de enige wiens muziek uit een film komt waarin de hoofdrolspeler een geheim agent speelt: iemand die niet ontmaskerd wil worden. De personages uit de films van de andere kandidaten hebben een schuttersberoep waarbij dat niet het geval is.

Wat een fantastische hint! Complimenten!
Fabienne

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #293 Gepost op: 24-02-2020, 22:12:56 »
Mil stond ongeveer even dicht bij het hek toen ze afgeschoten werd

Jep en zodra ze daar ging staan werd ze afgeschoten. Zodra Buddy ging staan werd hij afgeschoten. Zodra de verscholen Leonie zich ook maar even liet zien werd ze afgeschoten. Rob werd een keer bijna afgeschoten terwijl hij zich verschool.. Waarom wordt Nathan dan gespaard terwijl hij toch echt meerdere seconden voor het hek staat?  ???

Zo overrompelend was Nathan verder niet, pas toen de mol begon met schieten ging hij achter de mol aan. Daarvoor raakte hij twee targets en probeerde hij een ander target in de verte te raken. Hij was toen nog gefocust op de targets dus.

Wanneer de mol schiet (dit zie je een keer gebeuren) schiet de mol ook echt ver naast Nathan (die schoten hadden nooit raak kunnen zijn), het is haast alsof de mol met die schoten wilde aangeven waar diegene was (of dat de stand-in even schieten moest om het te doen lijken alsof er een mol was in Nathans beurt  ::rofl::). Dat is compleet out of character van de mol, want in eerdere beurten zie je de mol geen move maken die hemzelf duidelijk benadeelt.


Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #294 Gepost op: 24-02-2020, 22:44:55 »
Over de schijnbaar inactieve mol in het rondje van Nathan:

Ik denk dat de passieve rol van de mol bij het spel van Nathan niet komt omdat dit de invalmol is, maar omdat Nathan als enige niet voorzichtig aan het spel begint. Hij wil aanvallend te werk te gaan, naar voren rushen en de mol pakken. Dit geeft hij aan in de biecht. Dit zorgt ervoor dat er minder schietstrijd heen en weer ontstaat, maar de mol er alles aan gelegen is om niet ontdekt te worden. Een paar lampen op -100 schieten is dan bijzaak voor de mol. Ik denk dat dit rondje daardoor ook veel sneller afgelopen was dan bij de rest. Daarna hoor je Nathan ook zeggen dat ie vergeten was dat een langer spel meer kansen op leverde.



Over de vestnummers:

van de lasergamekenners heb ik begrepen dat de vesten niet bij de teams worden ingedeeld door het rugnummertje, maar door het vest te koppelen aan het pistool. Elk vest kan dus voor elk team ingezet worden en je hoeft de mol geen ander nummer te geven.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #295 Gepost op: 24-02-2020, 22:56:25 »
Dit zorgt ervoor dat er minder schietstrijd heen en weer ontstaat, maar de mol er alles aan gelegen is om niet ontdekt te worden.
Dit zie ik ook als enige plausibele verklaring voor waarom het spel bij Nathan zo anders loopt als bij de rest (als Nathan niet de mol is).
Citaat
Elk vest kan dus voor elk team ingezet worden en je hoeft de mol geen ander nummer te geven.
Dat is nou net het punt dat me niet lekker zit. Nathan heeft als kandidaat als enige een ander nummer dan de andere kandidaten. Een verklaring hiervoor zou zijn dat het hetzelfde vest is dat hij als mol aan had omdat dat bijvoorbeeld al goed afgesteld staat voor hem. Het vest moet sowieso uit omdat hij zijn vermomming uit moet trekken (dit pleit er wel sterk voor om de mol als eerste of laatste te laten gaan).
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #296 Gepost op: 24-02-2020, 23:07:32 »
Dat is nou net het punt dat me niet lekker zit. Nathan heeft als kandidaat als enige een ander nummer dan de andere kandidaten. Een verklaring hiervoor zou zijn dat het hetzelfde vest is dat hij als mol aan had omdat dat bijvoorbeeld al goed afgesteld staat voor hem. Het vest moet sowieso uit omdat hij zijn vermomming uit moet trekken (dit pleit er wel sterk voor om de mol als eerste of laatste te laten gaan).
Gezien je elk vest in elk team in kan delen zegt het nummertje op de rug niks. De mol kan dus net zo goed nummer 4 aan hebben en aanhouden.

Waarom er dan 4x4 is en 1x3? geen idee. Misschien max 4 vesten per nummer, misschien zijn ze willekeurig gepakt. Als het nummertje op de rug niks zegt over de teamindeling is het ineens puur willekeurig en als het puur willekeurig is, is er waarschijnlijk niet bewust aandacht aan besteed dat er 1 afwijkend nummer was.

Of het moet een hint zijn, dan moet er een betekenis in de getallen zelf zitten. Maar puur het afwijken van het patroon hoeft niks te zeggen.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #297 Gepost op: 24-02-2020, 23:32:32 »
Interessante muziekkeuze tijdens het lasergamen. In de tabel hieronder staat welk nummer we horen tijdens de verschillende schietsessies en uit welke film deze komt.



Wat opvalt is dat we bij Nathan het nummer Demonstration horen. Is dat wat we bij hem zien? Een demonstratie, omdat hij de mol is en dus geen tegenstander heeft? Hij is tevens de enige wiens muziek uit een film komt waarin de hoofdrolspeler een geheim agent speelt: iemand die niet ontmaskerd wil worden. De personages uit de films van de andere kandidaten hebben een schuttersberoep waarbij dat niet het geval is.

::bravo:: Dat is nog eens een hint ::respect::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #298 Gepost op: 24-02-2020, 23:33:25 »
Gezien je elk vest in elk team in kan delen zegt het nummertje op de rug niks. De mol kan dus net zo goed nummer 4 aan hebben en aanhouden.
Ik ga uit van een uniek nummer per vest. Het lijkt me logisch dat ze een uniek nummer hebben zodat je als lasergameorganisator (leuk voor scrabble) kunt zeggen "nummer 4 moet opgeladen worden". Maar misschien is dat niet zo.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #299 Gepost op: 25-02-2020, 00:29:02 »
Waarom er dan 4x4 is en 1x3? geen idee. Misschien max 4 vesten per nummer, misschien zijn ze willekeurig gepakt. Als het nummertje op de rug niks zegt over de teamindeling is het ineens puur willekeurig en als het puur willekeurig is, is er waarschijnlijk niet bewust aandacht aan besteed dat er 1 afwijkend nummer was.
Dat dacht ik eerst ook, maar het idee hierachter is dat er maar 2 vesten waren en de kandidaten steeds hetzelfde vest droegen. Het klinkt inderdaad ook wel logisch dat elk vest een eigen nummer heeft. Hoewel ik het ook weer niet logisch vind dat je dan het vest krijgt waar de vorige kandidaat lekker in heeft lopen zweten ::rofl::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"