Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen  (gelezen 22660 keer)

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #100 Gepost op: 25-02-2020, 18:56:09 »
Ja, ben ik het volledig mee eens. Doet me toch denken dat kandidaat Rob doorheeft dat sommige kandidaten hem verdenken en dat hij die verdenkingen wil versterken..
Buiten Mil (die hem meeneemt) heb ik niemand horen zeggen dat ze Rob verdenken.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #101 Gepost op: 25-02-2020, 19:28:33 »
Ja, dat dacht ik ook. ::jaja:: Er werd ook een paar keer ingezoomd op een luik, maar ik weet niet of dat nou het luik was waar de foto gemaakt is, of een luik op een tweede verdieping.
Ik heb de aflevering nog steeds niet teruggekeken...

Het huis met luik komt verschillende keren in beeld. als de foto genomen wordt zie je echter alleen het raam met luik. De vogels die achter op de muur hangen komen echter overeen.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #102 Gepost op: 25-02-2020, 21:47:46 »
Ja, dat dacht ik ook. ::jaja:: Er werd ook een paar keer ingezoomd op een luik, maar ik weet niet of dat nou het luik was waar de foto gemaakt is, of een luik op een tweede verdieping.
Ik heb de aflevering nog steeds niet teruggekeken...
Dat klopt ja, werd meerdere keren op een luik ingezoomd, beetje met de suggestie dat dat het goede luik was, maar die was wel op de 1e verdieping.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #103 Gepost op: 25-02-2020, 23:05:52 »
Het hangt ervan af hoe je rekent. Is de begane grond de 1e verdieping of niet? Wat in het Nederlands de 1e verdieping heet, heet in het Engels de 2nd floor.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #104 Gepost op: 26-02-2020, 07:47:22 »
Het hangt ervan af hoe je rekent. Is de begane grond de 1e verdieping of niet? Wat in het Nederlands de 1e verdieping heet, heet in het Engels de 2nd floor.


Ja, klopt inderdaad. In.China telt de bgg ook niet mee. Dus wat betreft verdieping was de foto wel goed.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #105 Gepost op: 26-02-2020, 11:57:29 »
Opvallend in deze opdracht is de foto van 4 Chinezen met een knuffel uit een grijpmachine. Zouden ze deze erin hebben gestopt om in de finale beelden te kunnen laten zien dat Mol Miljuschka grijnzend met de molknuffel die ze in aflevering 1 heeft binnengehaald kan zwaaien, terwijl ze zegt: dit molletje had natuurlijk even een foto van dat molletje kunnen maken voor €100 maar dat heeft dit molletje natuurlijk niet gedaan.

Dat zou dan met die vier dames op een terras in een traditionele jurk uit de Han-dynastie en Buddy  en Mil kunnen zijn geweest. Kostte best veel tijd ook om die foto te organiseren.
Het Molletje ligt op schoot bij de dame links voor in wit, die apart gehaald was door Mil. Eerst is hij zichtbaar en als Buddy aftelt om een foto te maken gaat de waaier er gauw voor. Alleen is het weer inzoomen en onduidelijk. En die kan ze best uit een grijpmachine hebben gehaald.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2020, 13:49:52 door foxhunter »

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #106 Gepost op: 26-02-2020, 12:03:54 »
Dat zou dan met die 4 dames uit de Wang-Dynastie?
Nee, het gaat om "4 Chinezen met een knuffel die ze uit een machine hebben gehaald". Dus geen jurken, geen kandidaten en vooral ook: ze moeten zelf die knuffel hebben gepakt. Aangezien deze opdracht binnen een kwartier is bedacht, zou ik het heel knap vinden als een (voorbedachte of ter plekke bedachte) hint hier ook weer in is terecht gekomen...

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #107 Gepost op: 26-02-2020, 14:22:17 »
En weer een 51.
Het aantal kandidaten dat bij de opdrachten genoemd wordt is:
7 x 3 personen = 21 personen
7 x 4 personen = 28 personen
1 x 2 personen =   2 personen
Optellen 21+28+2 = 51 personen.

edit: was al gevonden.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2020, 14:37:01 door foxhunter »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #108 Gepost op: 26-02-2020, 14:28:40 »
Altijd weer 51, dat moet toch een hint zijn. Maar naar wie verwijst het? Ik heb nog geen hele geloofwaardige, logische link gevonden met 1 van de kandidaten.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #109 Gepost op: 26-02-2020, 15:23:35 »
Altijd weer 51, dat moet toch een hint zijn. Maar naar wie verwijst het? Ik heb nog geen hele geloofwaardige, logische link gevonden met 1 van de kandidaten.

Ik denk dat daarmee vijf deelnemers en één presentator bedoeld wordt. Leonie wees in aflevering 1 Rik op het geldbiljet al aan.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #110 Gepost op: 26-02-2020, 15:46:01 »
51

Misschien draaf ik door, maar

Aflevering 5 opdracht 1:
Hierin zijn beelden te zien van Seizoen 5 aflevering 1
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #111 Gepost op: 26-02-2020, 16:01:03 »
51

Misschien draaf ik door, maar

Aflevering 5 opdracht 1:
Hierin zijn beelden te zien van Seizoen 5 aflevering 1
Die is wel heel mooi! ::ok:: Ik keek toen nog geen widm (ook niet met een soepstengel ;)) Kunnen we die aflevering aan 1 van de huidige kandidaten linken?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #112 Gepost op: 26-02-2020, 16:09:17 »
Die is wel heel mooi! ::ok:: Ik keek toen nog geen widm (ook niet met een soepstengel ;)) Kunnen we die aflevering aan 1 van de huidige kandidaten linken?

Ik denk dan aan Spaghetti Blue Sky. En wie van de huidige kandidaten houdt ook van koken?

Btw, we raken erg off topic zo. Daarnaast komt 51 zo vaak voor, dat er wel iets mee moet zijn. Misschien een idee voor een apart topic?

PS: Area 51? Misschien kunnen we daar iets mee?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #113 Gepost op: 26-02-2020, 16:15:49 »
Nee, het gaat om "4 Chinezen met een knuffel die ze uit een machine hebben gehaald". Dus geen jurken, geen kandidaten en vooral ook: ze moeten zelf die knuffel hebben gepakt. Aangezien deze opdracht binnen een kwartier is bedacht, zou ik het heel knap vinden als een (voorbedachte of ter plekke bedachte) hint hier ook weer in is terecht gekomen...
De opdracht is sowieso vaag want moeten ze elk één knuffel hebben? En hoe kan je zien of ze die knuffel uit een grijpmachine hebben gehaald? Als je ze dat vraagt zeggen ze toch uit beleefdheid Ja. En anders is er ook nog een dikke kans dat ze ergens 4 Chinezen laten figureren die inderdaad die knuffel hebben en ook nog uit de grijpmachine gehaald. Het gaat om het idee en vooral: om leuke TV!

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #114 Gepost op: 26-02-2020, 16:20:12 »
De opdracht is sowieso vaag want moeten ze elk één knuffel hebben? En hoe kan je zien of ze die knuffel uit een grijpmachine hebben gehaald? Als je ze dat vraagt zeggen ze toch uit beleefdheid Ja. En anders is er ook nog een dikke kans dat ze ergens 4 Chinezen laten figureren die inderdaad die knuffel hebben en ook nog uit de grijpmachine gehaald. Het gaat om het idee en vooral: om leuke TV!

Het was opdracht 13 van de 15.

13 = M

De grijpmachines is een hint/verwijzing naar aflevering 1 , de escape uit de truck, Mil en Nathan.




Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #115 Gepost op: 26-02-2020, 16:40:13 »
Ik denk dat daarmee vijf deelnemers en één presentator bedoeld wordt. Leonie wees in aflevering 1 Rik op het geldbiljet al aan.

Je zou ook kunnen zeggen vijftig verwijst naar Leonie. En dan plus één.

Update:
Of het is simpelweg vertellen.

Update 2:
Met 'Turn! Turn! Turn!' is 51 'is'. 73 is dan 'Le'. Dus daar zeker verbanden in.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2020, 04:51:13 door AvOgadrO »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #116 Gepost op: 27-02-2020, 17:14:20 »
Hier valt weinig uit op te maken. Iedereen is mols. Nathan wel een beetje onmols door correct te roepen dat hij met 4 Chinezen op de foto moet en vervolgens met 3 Chinezen op de foto te gaan. Als mol zijnde is het slimmer om het meteen fout te roepen. Maar echte harde niet-molpunten geef ik hem hier niet voor. Verder heeft Buddy relatief weinig invloed/voortouw t.o.v. de rest, wat opnieuw zijn kandidaatschap aantoont.

Offline Qlivian

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #117 Gepost op: 27-02-2020, 17:42:22 »
De echte mol kan natuurlijk gewoon wat goede foto's verwijderen tussendoor. Ik zie op 42.38 Nathan wel met de telefoon  aan het klooien en let niet echt meer op. Ook wel grappig is dat op de foto met Buddy en Mil met die 4 meiden iemand in slaap is gevallen op de achtergrond.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #118 Gepost op: 27-02-2020, 22:35:34 »
Die onderste was toch geen foto, maar een beeld van het scherm? Dus zeg maar wat je op het beeldscherm ziet in de selfiestand.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #119 Gepost op: 4-03-2020, 13:48:58 »
Ik miste hier nog een mooi overzicht. En bij verschillende topics wordt hier steeds weer aan gerefereerd.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2020, 14:33:55 door Enermol »