Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen  (gelezen 22652 keer)

Offline fetix1

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #80 Gepost op: 23-02-2020, 21:03:06 »
Die 51 die steeds terugkomt; kan dat niet iets te maken hebben met het aantal kaarten dat Nathan Rutjes in zijn carriere heeft gekregen?

https://www.transfermarkt.nl/nathan-rutjes/leistungsdatendetails/spieler/38125

Zie de tweede kolom van rechts.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #81 Gepost op: 23-02-2020, 22:41:47 »
Die 51 die steeds terugkomt; kan dat niet iets te maken hebben met het aantal kaarten dat Nathan Rutjes in zijn carriere heeft gekregen?

https://www.transfermarkt.nl/nathan-rutjes/leistungsdatendetails/spieler/38125

Zie de tweede kolom van rechts.

Goed gevonden, maar klopt niet helemaal.
ik zie op die site: 49 x geel, 1 x geel/rood en 1 x rood. (1 x geel/rood = 2 x gele kaart, dus totaal komt dan op 52 uit )

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #82 Gepost op: 23-02-2020, 22:48:42 »
Goed gevonden, maar klopt niet helemaal.
ik zie op die site: 49 x geel, 1 x geel/rood en 1 x rood. (1 x geel/rood = 2 x gele kaart, dus totaal komt dan op 52 uit )

De eerste gele kaart geldt als gele kaart (en zit dus bij die 49 in), de tweede geel/rood betekent : de gele kaart verandert in een rode omdat het de tweede is. Het is maar net hoe je het interpreteert. Heel strikt genomen, ja, de scheidsrechter laat eerst de gele zien en vervolgens de rode. Maar het geldt als één kaart. Neem ik aan  :-\\

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #83 Gepost op: 23-02-2020, 23:36:08 »
Mil heeft heel veel foto's gemaakt en de winnaar Nathan is niet gek.

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #84 Gepost op: 24-02-2020, 02:35:41 »
Ik heb het nog eens terug gekeken en wat mij vooral opvalt is hoe scherp het geheugen van nathan is. Hij noemt zeker 4-5 dingen tot op het woord goed op, terwijl ALLE andere de 3 of 4 door mekaar blijven halen.

Hij zegt ook tot 2 keer toe correct dat ze 4 Chinezen met een porceleinen bord met een bloem erop moeten hebben. Vervolgens maakt hij wel een foto met 3 chinezen. Ik vind het lastig om hem hier goed in te schatten. Ene kant erg onmols, maar hij heeft dan wel erg goed zitten luisteren om het zo foutloos te onthouden.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #85 Gepost op: 24-02-2020, 03:20:21 »
Ik heb het nog eens terug gekeken en wat mij vooral opvalt is hoe scherp het geheugen van nathan is. Hij noemt zeker 4-5 dingen tot op het woord goed op, terwijl ALLE andere de 3 of 4 door mekaar blijven halen.

Hij zegt ook tot 2 keer toe correct dat ze 4 Chinezen met een porceleinen bord met een bloem erop moeten hebben. Vervolgens maakt hij wel een foto met 3 chinezen. Ik vind het lastig om hem hier goed in te schatten. Ene kant erg onmols, maar hij heeft dan wel erg goed zitten luisteren om het zo foutloos te onthouden.

Maakte hem in mijn ogen erg mols. Hij heeft het absurd goed onthouden en doet de eerste de beste foto tegen de groep in - zonder enige twijfel - ruim verkeerd. Dat dwong hij echt af, wat eveneens voor hem opvallend gedrag is.

Even mols vond ik Rob. Die onthoud ook redelijk wat maar slaat halverwege de opdracht finaal om en geeft alles fout weer. De bamboestokken waren nog wel het meest frappant, immers elke foto staan Chinezen of zij zelf bij. De foto van de Boedha was een blamage foto. Dit zijn wel errug overtrokken fouten, wat me doet denken dat het net zo goed nep molacties kunnen zijn (toen hij dacht dat de opdracht toch drie keer niks werd).

Frappant is Mil. Die probeert Nathan te verbeteren en later Rob te verbeteren. Nathan interesseert het gek genoeg geen fluit dat Rob bamboestokken wil fotograferen.




Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #86 Gepost op: 24-02-2020, 12:03:23 »
Mil heeft heel veel foto's gemaakt en de winnaar Nathan is niet gek.
Sorry, maar wat moeten we hier uit halen?

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #87 Gepost op: 24-02-2020, 12:12:21 »
Sorry, maar wat moeten we hier uit halen?

Dat is toch vrij simpel.

Als Mol zijnde ga je niet 4 foto's maken van de opdrachten die je moet uitvoeren.
Ik zou als Mol ook proberen chaos te creëren en zoveel mogelijk foto's te maken die er eigenlijk helemaal niet toedoen of heel veel lijken op de opdracht die je moest uitvoeren.
3 of 4 chinezen, samen met z'n tweeën of met zn allen.

Ze kregen maar 2 minuten om de juiste foto's aan Rik te geven.
Hoe meer foto's op je telefoon, des te beter voor de Mol, chaos!

 

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #88 Gepost op: 24-02-2020, 14:16:35 »
Controlfreak Mil checkt gewoon telkens of de camera het nog doet...

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #89 Gepost op: 24-02-2020, 20:55:19 »
Opvallend in deze opdracht is de foto van 4 Chinezen met een knuffel uit een grijpmachine. Zouden ze deze erin hebben gestopt om in de finale beelden te kunnen laten zien dat Mol Miljuschka grijnzend met de molknuffel die ze in aflevering 1 heeft binnengehaald kan zwaaien, terwijl ze zegt: dit molletje had natuurlijk even een foto van dat molletje kunnen maken voor €100 maar dat heeft dit molletje natuurlijk niet gedaan.

Offline Denils

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #90 Gepost op: 24-02-2020, 21:59:22 »
Ik heb het nog eens terug gekeken en wat mij vooral opvalt is hoe scherp het geheugen van nathan is. Hij noemt zeker 4-5 dingen tot op het woord goed op, terwijl ALLE andere de 3 of 4 door mekaar blijven halen.

Hij zegt ook tot 2 keer toe correct dat ze 4 Chinezen met een porceleinen bord met een bloem erop moeten hebben. Vervolgens maakt hij wel een foto met 3 chinezen. Ik vind het lastig om hem hier goed in te schatten. Ene kant erg onmols, maar hij heeft dan wel erg goed zitten luisteren om het zo foutloos te onthouden.

Als ik me goed herinner staan er wel degelijk 4 chinezen met Nathan voor het bloembord (ik noem het maar even zo), althans in de uitzending zie je zelfs 'meer dan 4 Chinezen' aldus Mil... doordat Rob zich ook in het plaatje wringt staan er maar 3 chinezen op de foto met Nathan en Rob.

Mol-actie Rob om zich er tussen te wringen zodat Nathan te weinig Chinezen heeft. Waarbij Nathan zich volledig concentreert op het bloembord en niet oplet.

Mol-actie Nathan om gewoon de gezellige foto te nemen. Te roepen naar Mil of het bord er goed opstaat, waardoor Mil niet op de personen op de foto let.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #91 Gepost op: 25-02-2020, 05:57:37 »
Als ik me goed herinner staan er wel degelijk 4 chinezen met Nathan voor het bloembord (ik noem het maar even zo), althans in de uitzending zie je zelfs 'meer dan 4 Chinezen' aldus Mil... doordat Rob zich ook in het plaatje wringt staan er maar 3 chinezen op de foto met Nathan en Rob.

Mol-actie Rob om zich er tussen te wringen zodat Nathan te weinig Chinezen heeft. Waarbij Nathan zich volledig concentreert op het bloembord en niet oplet.

Mol-actie Nathan om gewoon de gezellige foto te nemen. Te roepen naar Mil of het bord er goed opstaat, waardoor Mil niet op de personen op de foto let.

Het is Nathan die op het idee komt, die teveel Chinezen erbij zet, Rob erbij trekt en dan een Chinees te weinig en twee kandidaten teveel op de foto zet. Hij checkt de foto daarna nog en zegt tegen Rob dat hij precies klopt zo.

De foto met drie Chinezen met camera's maakt hij het nog bonter. Hij beschouwd die als de eerste opdracht die hij moest onthouden (ze lijken toch enige verdeling te hebben), trekt iedereen die foto in en beweert zonder blikken of blozen dat alle kandidaten erbij moeten.

Rob doet dan andere absurde dingen. Die weet prima dat er Chinezen bij de bamboe op de foto moeten maar als hij de bamboe vindt, vergeet hij plotsklaps dat er Chinezen bij moeten. De Boedha krijgt hij blijkbaar helemaal niet in beeld, ondanks dat hij meerdere pogingen gedaan heeft.

Het lijkt wel alsof Nathan en Rob elkaar hier al raar aan het uitproberen zijn.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #92 Gepost op: 25-02-2020, 10:45:56 »
Dat is toch vrij simpel.

Als Mol zijnde ga je niet 4 foto's maken van de opdrachten die je moet uitvoeren.
Ik zou als Mol ook proberen chaos te creëren en zoveel mogelijk foto's te maken die er eigenlijk helemaal niet toedoen of heel veel lijken op de opdracht die je moest uitvoeren.
3 of 4 chinezen, samen met z'n tweeën of met zn allen.

Ze kregen maar 2 minuten om de juiste foto's aan Rik te geven.
Hoe meer foto's op je telefoon, des te beter voor de Mol, chaos!
Ja oké, ik dacht dat ik verder nog wat miste. Ik snap het idee, maar daarvoor zijn er wel echt te weinig 'te veel foto's' gemaakt. Dit zie je op de filmrol toch direct? Ben niet overtuigd, maar bedankt voor je uitleg ;)

Het is Nathan die op het idee komt, die teveel Chinezen erbij zet, Rob erbij trekt en dan een Chinees te weinig en twee kandidaten teveel op de foto zet. Hij checkt de foto daarna nog en zegt tegen Rob dat hij precies klopt zo.

De foto met drie Chinezen met camera's maakt hij het nog bonter. Hij beschouwd die als de eerste opdracht die hij moest onthouden (ze lijken toch enige verdeling te hebben), trekt iedereen die foto in en beweert zonder blikken of blozen dat alle kandidaten erbij moeten.

Rob doet dan andere absurde dingen. Die weet prima dat er Chinezen bij de bamboe op de foto moeten maar als hij de bamboe vindt, vergeet hij plotsklaps dat er Chinezen bij moeten. De Boedha krijgt hij blijkbaar helemaal niet in beeld, ondanks dat hij meerdere pogingen gedaan heeft.

Het lijkt wel alsof Nathan en Rob elkaar hier al raar aan het uitproberen zijn.

Ik vind de acties van Nathan molser. Het is veel minder opzichtig (en dus voor de mol aantrekkelijker) om er een verkeerde kandidaat of meer of minder Chinezen bij te betrekken, dan een foto te maken zonder Chinezen. Zonder Chinezen valt veel sneller op.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #93 Gepost op: 25-02-2020, 16:09:36 »
Bij die eerste foto had ik het idee dat iedereen wilde mollen, iedereen kwam er gezellig bij staan en trok er Chinezen bij, dit waren ze toch niet allemaal zo snel vergeten net na de uitleg?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #94 Gepost op: 25-02-2020, 17:35:40 »
Ja oké, ik dacht dat ik verder nog wat miste. Ik snap het idee, maar daarvoor zijn er wel echt te weinig 'te veel foto's' gemaakt. Dit zie je op de filmrol toch direct? Ben niet overtuigd, maar bedankt voor je uitleg ;)

Ik vind de acties van Nathan molser. Het is veel minder opzichtig (en dus voor de mol aantrekkelijker) om er een verkeerde kandidaat of meer of minder Chinezen bij te betrekken, dan een foto te maken zonder Chinezen. Zonder Chinezen valt veel sneller op.

Ja ben ik met je eens. De bamboe van Rob is vooral een onverklaarbare actie wat dat betreft.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #95 Gepost op: 25-02-2020, 17:41:53 »
Ja ben ik met je eens. De bamboe van Rob is vooral een onverklaarbare actie wat dat betreft.

Ja, ben ik het volledig mee eens. Doet me toch denken dat kandidaat Rob doorheeft dat sommige kandidaten hem verdenken en dat hij die verdenkingen wil versterken..

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #96 Gepost op: 25-02-2020, 17:42:34 »
Ja denk ik ook

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #97 Gepost op: 25-02-2020, 18:35:38 »

3 Chinezen door een luik op de tweede verdieping met Leonie en Buddy.

Deze foto is volgens mij fout want de foto werd gemaakt vanuit de eerste verdieping.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #98 Gepost op: 25-02-2020, 18:40:10 »
Het minste wat ze hadden kunnen doen is vertellen welke vier foto's goed waren. Hier schieten we weer erg weinig mee op helaas.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #99 Gepost op: 25-02-2020, 18:52:43 »
3 Chinezen door een luik op de tweede verdieping met Leonie en Buddy.

Deze foto is volgens mij fout want de foto werd gemaakt vanuit de eerste verdieping.

Ja, dat dacht ik ook. ::jaja:: Er werd ook een paar keer ingezoomd op een luik, maar ik weet niet of dat nou het luik was waar de foto gemaakt is, of een luik op een tweede verdieping.
Ik heb de aflevering nog steeds niet teruggekeken...