Auteur Topic: [Aflevering 9] - Sturen  (gelezen 30935 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #140 Gepost op: 8-03-2020, 09:50:10 »
Dat de Rob verdenkingen zo groot in beeld werden gebracht deed mij echt denken dat ze voor een tweede Leonie moment gaan dit seizoen en hij het dus niet is ::hypocriet::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #141 Gepost op: 8-03-2020, 10:00:44 »
Ik vond het 13x niks!Waarom zij eerst de test maken en pas daarna vertellen wie de mol is? (Wat wij nog niet hebben gezien.) Nou, als je de finalisten eerst vertelt wie de mol is, en je laat ze daarna de test maken dan beïnvloed je het resultaat van de test.

Wat volgens mij bedoeld wordt, is dat de kandidaten meestal de test maken op de locatie waar ook de mol bekend wordt gemaakt.
Nu maakten de kandidaten de test, mochten ze nog een nachtje in het hotel gaan slapen en vervolgens op pad naar een andere locatie voor de onthulling.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #142 Gepost op: 8-03-2020, 10:03:40 »
Wat volgens mij bedoeld wordt, is dat de kandidaten meestal de test maken op de locatie waar ook de mol bekend wordt gemaakt.
Wat zou de reden daarvoor kunnen zijn? Ze hadden toch ook de test op de locatie aan het einde van de aflevering kunnen maken.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #143 Gepost op: 8-03-2020, 10:06:33 »
Dat de Rob verdenkingen zo groot in beeld werden gebracht deed mij echt denken dat ze voor een tweede Leonie moment gaan dit seizoen en hij het dus niet is ::hypocriet::.

Check! De afleveringstitel is 'Sturen' (S turen; S mol). Volgens mij stond 'S' of '5' op de ring van Leonie (maar helaas weet ik niet meer op welk moment ik dat zag).

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #144 Gepost op: 8-03-2020, 10:07:47 »
Omdat we toch wel gaan twijfelen. Dat is het mooie van WIDM: ook als er geen extra laag is zorgen wij molloten er wel voor dat we er toch een paar lagen bijdenken. Terwijl in dit geval gewoon iets is wat het lijkt: iedereen zit uiteindelijk toch op de goede Mol. Waar niks mis mee is want Rob is heel knap lang onverdacht gebleven. ::ok::

Maar het zorgt er wel voor dat als Rob de mol is, de ontknoping minder “ooh en aah” is maar eerder “Oh.” In die zin vind ik het ook een wat vreemde manier om de verdenkingen in beeld te brengen.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #145 Gepost op: 8-03-2020, 10:10:15 »
Maar het zorgt er wel voor dat als Rob de mol is, de ontknoping minder “ooh en aah” is maar eerder “Oh.” In die zin vind ik het ook een wat vreemde manier om de verdenkingen in beeld te brengen.

Wat hadden ze anders moeten doen dan? Als Rob verdacht word kunnen ze moeilijk niemand laten zien waar ze op stemmen  ::rofl::. We worden niet altijd een verkeerde richting op gestuurd in widm lol.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #146 Gepost op: 8-03-2020, 10:12:13 »
Laten ze bij de finaletest niet altijd de definitieve verdenkingen van de kandidaten zien? Daarnaast zit de meerderheid van de appgebruikers nog op Nathan, dus zo duidelijk is het ook weer niet.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #147 Gepost op: 8-03-2020, 10:19:07 »
Laten ze bij de finaletest niet altijd de definitieve verdenkingen van de kandidaten zien? Daarnaast zit de meerderheid van de appgebruikers nog op Nathan, dus zo duidelijk is het ook weer niet.
Ja, daar is nog nooit in geknoeid door de productie. Dat kunnen ze gewoon niet maken  ::rofl::, anders zou het wel héél gemeen zijn. In de finale laten ze altijd alles zien zoals het is, dus Rob zal dan uiteindelijk wel ontmaskerd zijn.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #148 Gepost op: 8-03-2020, 10:19:29 »
Laten ze bij de finaletest niet altijd de definitieve verdenkingen van de kandidaten zien? Daarnaast zit de meerderheid van de appgebruikers nog op Nathan, dus zo duidelijk is het ook weer niet.

Wordt hij echt verdacht of is het omdat hij populair is en fan favoriet.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #149 Gepost op: 8-03-2020, 10:24:30 »
Ja, daar is nog nooit in geknoeid door de productie. Dat kunnen ze gewoon niet maken  ::rofl::, anders zou het wel héél gemeen zijn. In de finale laten ze altijd alles zien zoals het is, dus Rob zal dan uiteindelijk wel ontmaskerd zijn.
Dat is wel een keer gebeurd, in seizoen 4. Maar verder voor zover ik weet niet.

Wordt hij echt verdacht of is het omdat hij populair is en fan favoriet.
Dat kan zeker, maar mensen die op basis daarvan hun mol kiezen gaan alsnog van hun stoel vallen als het Rob is ::rofl::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline mollie85

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #150 Gepost op: 8-03-2020, 10:27:14 »
Leuk hoor, een finale spelen zonder de bijbehorende spanning en emoties omdat je niet weet dat je een finale speelt...NOT (los van dat de opdrachten an-sich wel oké waren)

Ik dacht dat er in deze aflevering iets speciaals/bijzonder zou gebeuren, dat hadden ze toch beloofd?

Tja, en alsnog afvallen VOOR de bekendmaking, zoals Rik dat aankondigde, is toch niet veel anders dan afvallen TIJDENS de bekendmaking? Zeker niet voor de kijkers...

De kans dat Rob nu nog de mol is schat ik laag in. De helft van zijn zogenaamde molacties zijn al benoemd door de kandidaten... Ze hebben Rob nu zo verdacht in beeld gebracht, dat het heel geforceerd voelt. En dan moeten we volgende week zogenaamd verrast zijn dat het alsnog Nathan is...
Als het Rob is dan hadden ze er ook voor kunnen kiezen om van geen van de kandidaten in beeld te brengen op wie zij zaten...

Teleurstellend seizoen, teleurstellende finale.


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #151 Gepost op: 8-03-2020, 10:30:54 »
De kans dat Rob nu nog de mol is schat ik laag in. De helft van zijn zogenaamde molacties zijn al benoemd door de kandidaten... Ze hebben Rob nu zo verdacht in beeld gebracht, dat het heel geforceerd voelt. En dan moeten we volgende week zogenaamd verrast zijn dat het alsnog Nathan is...

Dus als ik het goed begrijp zou je niet verrast zijn als het Nathan is, maar zou je óók niet verrast zijn als het Rob is? Of wel? Dan is het toch weer leuk als het Rob is? ;D

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #152 Gepost op: 8-03-2020, 10:35:13 »
Wat hadden ze anders moeten doen dan? Als Rob verdacht word kunnen ze moeilijk niemand laten zien waar ze op stemmen  ::rofl::. We worden niet altijd een verkeerde richting op gestuurd in widm lol.

Wie heeft het over een verkeerde richting? Ze hadden de testbiechts van ten minste 2 kandidaten vager kunnen houden.

Laten ze bij de finaletest niet altijd de definitieve verdenkingen van de kandidaten zien? Daarnaast zit de meerderheid van de appgebruikers nog op Nathan, dus zo duidelijk is het ook weer niet.

Nee. In het seizoen met Vief lieten ze niet zien wie zij verdacht.
En dat de appgebruikers op Nathan zitten is niet zo relevant. Alle kandidaten zitten op Rob.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #153 Gepost op: 8-03-2020, 10:37:51 »
Ik lees her en der vergoelijkend commentaar op sommige tegenvallende opdrachten dit seizoen in de trant van 'Er waren problemen met de Chinese autoriteiten'. Sorry, maar daar heb ik nul komma nul medelijden mee. De productie kiest er zelf voor om in zo'n politiek kwestieus land te gaan filmen. Als je per se in een repressieve dictatuur zonder persvrijheid en mét concentratiekampen wil draaien, dan is het risico geheel voor jou.

Ik heb sommigen de keuze voor China zien verdedigen met de stelling dat BN'ers overal herkend worden en dat opnames in toegankelijker landen dus onmogelijk zijn. Dat wordt gelogenstraft door de Vlaamse Mol, die dit jaar nota bene in het übertoeristische Griekenland begint. Weliswaar met onbekende deelnemers (al moet ik zeggen dat ik ook Claes, Leonie, Buddy, Rob, Jaike en Johan zelfs in mijn eigen straat straal voorbij zou zijn gelopen) maar mét een in Vlaanderen zeer bekend presentator én een cameraploeg die sowieso altijd de aandacht trekt.

De productie mag van mij tegenwerking door de lokale overheden pas weer als smoes voor een ondermaats seizoen gebruiken als ze weer in min of meer fatsoenlijke landen gaan draaien. Anders: niet zeuren.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2020, 11:19:52 door Michmol »
Woosie down?

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #154 Gepost op: 8-03-2020, 10:40:20 »
Nee. In het seizoen met Vief lieten ze niet zien wie zij verdacht.
En dat de appgebruikers op Nathan zitten is niet zo relevant. Alle kandidaten zitten op Rob.
Ja, omdat ze die al bekend maakten als winnaar. Dan zou je meteen de mol verraden ::) In dit geval kan in principe gewoon nog iedereen de mol zijn. Het is wel vaker zo dat ze laten zien dat beide finalisten op dezelfde mol zitten, het enige verschil is dat er nu nog een derde finalist is.

Mijn reactie over de appgebruikers ging over dat het nu geen verrassing zou zijn als het Rob is. Dat is het duidelijk voor veel kijkers nog wel.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #155 Gepost op: 8-03-2020, 10:46:32 »
Wat hadden ze anders moeten doen dan? Als Rob verdacht word kunnen ze moeilijk niemand laten zien waar ze op stemmen  ::rofl::. We worden niet altijd een verkeerde richting op gestuurd in widm lol.
Er is ook wel eens kritiek op geweest dat ze het vaag lieten. Ik vind het prima dat ze de verdenkingen laten zien. (Ik snap alleen de verdenking van mijn mol niet.) Echter, door die verdenkingen hebben we vooral flashbacks gezien naar molacties van Rob. Dat had wat gebalanceerder kunnen zijn, met een “Ik verdenk ... niet, maar hij heeft wel bij ... opdracht dit gedaan.”

Offline mollie85

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #156 Gepost op: 8-03-2020, 10:54:12 »
Dus als ik het goed begrijp zou je niet verrast zijn als het Nathan is, maar zou je óók niet verrast zijn als het Rob is? Of wel? Dan is het toch weer leuk als het Rob is? ;D

Nee, ik zou het saai vinden als het Rob is omdat dan al veel mol acties weggegeven zijn. Ik denk zelf dat het Nathan is, maar dat terzijde.

Maar wat ik bedoel is dat de makers wel heel duidelijk het grote publiek willen overtuigen dat het Rob is, zodat het volgende week zogenaamd een shock is (voor het grote publiek dus) als hij het niet blijkt te zijn. Het komt mij heel gemaakt en manipulatief over en dat is wat ik niet zo leuk vind.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #157 Gepost op: 8-03-2020, 11:09:08 »
Ja, omdat ze die al bekend maakten als winnaar. Dan zou je meteen de mol verraden ::) In dit geval kan in principe gewoon nog iedereen de mol zijn. Het is wel vaker zo dat ze laten zien dat beide finalisten op dezelfde mol zitten, het enige verschil is dat er nu nog een derde finalist is.

Ja dat snap ik ook wel dat ze dat deden om niet te verraden wie de mol is. Het gaat mij er om dat ze de verdenkingen best vaag kúnnen laten als dat gewenst is. In dit geval lijkt me het gewenst omdat 3 kandidaten op de mol zwaar weegt op het verrassingseffect. Hier worden veel molacties getoond en de kandidaten spreken zich duidelijk en alleen voor 1 mol uit. Andere seizoenen lieten de kandidaten zich vaak ook uit over de andere finalist, die ze dan niet verdachten maar waarvan wel verdachte dingen genoemd werden. De edit wijst heel erg naar Rob.

Mijn reactie over de appgebruikers ging over dat het nu geen verrassing zou zijn als het Rob is. Dat is het duidelijk voor veel kijkers nog wel.

Dat is helemaal niet zeker. Heb jij daar onderzoek naar gedaan of zo? ::rofl:: Die verdenkingen schoten omhoogd na de vesthint bij boulevard. Zoals hier geopperd gaat het waarschijnlijk ook om mensen die fan zijn van Nathan en wellicht om mensen die hopen dat hij het is. Dat wil niet gelijk zeggen dat het een verrassing zou zijn als het Rob is.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2020, 11:18:36 door Mollenmania »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #158 Gepost op: 8-03-2020, 11:17:16 »
(Ik snap alleen de verdenking van mijn mol niet.)

Dat Rob Buddy verdenkt heeft denk ik veel te maken met Buddy's actie om Rob voor het blok te zetten in opdracht 9.1. Rob maakte zich hier natuurlijk heel verdacht door te stamelen dat ze nog geen be-bedrag uitgesproken hadden. (Ik snap het wel hoor, is ook een lastige positie voor de Mol, ik neem het hem niet kwalijk. ;D ) Maar een goede manier om de verdenking proberen af te schudden is dan om juist Buddy verdacht te maken door te stellen dat het juist een molactie van Buddy was om die 1750 in rook op te laten gaan. Want zo ver gezocht is dat niet. Als Buddy echt wist dat het 1750 moest zijn was het een dure test om zijn Mol iets anders te laten zeggen.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #159 Gepost op: 8-03-2020, 12:03:28 »
Dat is helemaal niet zeker. Heb jij daar onderzoek naar gedaan of zo? ::rofl:: Die verdenkingen schoten omhoogd na de vesthint bij boulevard. Zoals hier geopperd gaat het waarschijnlijk ook om mensen die fan zijn van Nathan en wellicht om mensen die hopen dat hij het is. Dat wil niet gelijk zeggen dat het een verrassing zou zijn als het Rob is.
Nee, niets is zeker. Maar het lijkt me niet bepaald een gekke aanname dat het grootste gedeelte van het publiek in de finale wel degelijk overtuigd is van hun mol. Ook als ze alleen op Nathan zitten omdat ze fan van hem zijn. Als Nathan het is gaat het in ieder geval ook geen verrassing zijn, alleen voor de kandidaten. Als het echt een verrassing moet zijn, moet het Buddy zijn, maar zelfs dan is het voor minstens 13% geen verrassing. Volgens jouw redenatie is dan geen enkele mol een verrassing.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"