Auteur Topic: [Aflevering 9] - Sturen  (gelezen 30604 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #100 Gepost op: 7-03-2020, 23:23:42 »
En hoezo wordt de finaletest gemaakt en wordt er pas de dag erna bekend gemaakt wie de mol is? Is dit altijd zo? Ik vind dat ook maar vreemd...

Misschien gewoon Chinees probleemje met vergunning en dergelijken op de eindlocatie? Was een dag later beschikbaar dan gepland misschien?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #101 Gepost op: 7-03-2020, 23:25:23 »
Ik snap de mensen die zeggen "ik had gehoopt op een twist" niet helemaal.. de finale met 4 is uiteraard de twist. Ik ben het ermee eens dat die niet helemaal uit de verf komt, aangezien het zo abrupt is en we het uit de promo al wisten, maar het is wel een twist :P

Vond het verder wel een prima aflevering. Die eerste opdracht was inderdaad vreemd, maar vond de tweede en derde wel leuk. Nee, het is niet de beste finale-aflevering ooit, maar ook zeker niet de slechtste.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #102 Gepost op: 7-03-2020, 23:25:56 »
De minst leuke voor mij zou Miljuschka zijn. Niet omdat ik haar niet mag, maar dat zie ik veel te ver van tevoren aankomen. Als zij het blijkt te zijn vind ik het niet verrassend. De echt grote verrassing zou Buddy zijn vanwege de FTM theorie (die vorig jaar al niet klopte).

Nathan is een topgozer, maar lijkt niet echt een Mol en Rob is zowel opvallend als onopvallend een waarschijnlijke Mol.

Ik vind de groep leuker dan vorig jaar, maar hoop niet op zoiets als bij Merel. Dat was zo'n tegenvaller.

Ik vond de Belgische de afgelopen 2 seizoenen best goed en ga daar ook naar kijken. Ik leef er alleen niet zo naar toe. Ik voel me geen deelnemer in de zoektocht en dat vind ik juist zo leuk aan widm.

Nogmaals, als je de 500 euro weg haalt die Buddy waarschijnlijk niet heeft gepakt, dan staat hij 2de of 3de bij FTM.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #103 Gepost op: 7-03-2020, 23:28:49 »
Ik snap de mensen die zeggen "ik had gehoopt op een twist" niet helemaal.. de finale met 4 is uiteraard de twist. Ik ben het ermee eens dat die niet helemaal uit de verf komt, aangezien het zo abrupt is en we het uit de promo al wisten, maar het is wel een twist :P


Maar dat is toch geen twist, want zo speciaal was het helemaal niet? Dan maak je gewoon de anticlimax nog groter voor de kijker? Een finale met 4 vind ik prima, maar maak dan toch al iets bekend deze aflevering?

We hebben nu 3 afleveringen gehad waar we niets mee konden doen. Toch wel erg veel.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #104 Gepost op: 7-03-2020, 23:30:25 »
Volgens mij heeft echt iedereen veel te hoge verwachtingen.

En volgens mij zitten we ons er al jaren aan te ergeren dat aflevering 9 maar uit 1 opdracht bestaat en het voor de rest één grote terugblik is op het seizoen, wat we in aflevering 10 ook weer gaan zien.

Doen ze dat eens niet, is het weer niet goed.

 ::jaja::

Offline Nick_Theunis

  • Winnaar De Mol pool 2020 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The eagle has landed. Upsilon Gamma.
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #105 Gepost op: 7-03-2020, 23:33:43 »
Ik denk ook dat ze heel veel bedacht hadden van tevoren maar weinig daadwerkelijk konden uitvoeren dit seizoen. Het blijft China helaas.

Ook denk ik wel dat ze het budget al snel hadden aangetikt ;D

Tel daarbij op dat de productie sowieso beperkt is in de vormgeving/invulling van opdrachten omdat het BN'ers betreft. Na het ongeval met Janine Abbring is de productie waarschijnlijk dusdanig geschrokken en bang voor fysieke ongemakken onder de deelnemers.
'Stroop of stroom..' 'Stroom of stroop?' 'Stroom.' 'Met een m?' 'Doe dan maar stroop.' 'Met een p?' 'Ja!' 'Ik denk dat je drop bedoelt' 'Ooh ja....'

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #106 Gepost op: 7-03-2020, 23:34:36 »
Geloof niet in n twistloos seizoen. Wil ik niet  ::rofl::

Dus de twist zal zijn dat niemand de mol verdenkt (hopelijk)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #107 Gepost op: 7-03-2020, 23:36:42 »
En hoezo wordt de finaletest gemaakt en wordt er pas de dag erna bekend gemaakt wie de mol is? Is dit altijd zo? Ik vind dat ook maar vreemd...
Goede vraag voor het gesprek met Rik misschien :)  ::ok::

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #108 Gepost op: 7-03-2020, 23:36:58 »
Maar dat is toch geen twist, want zo speciaal was het helemaal niet? Dan maak je gewoon de anticlimax nog groter voor de kijker? Een finale met 4 vind ik prima, maar maak dan toch al iets bekend deze aflevering?
Het is een twist in de zin dat het anders is dan hoe het normaal gaat. Een twist is niet altijd iets waarvan je met open mond zit te kijken. Een executie waarin er niemand is afvalt is ook een twist, al weten we ook wel dat die er elk seizoen minstens één keer in zit. Een twist als "wij zijn niet in Kiev vriend" is sowieso moeilijk te evenaren.

Daarnaast wordt er in de finale-aflevering al jaren niets meer bekend gemaakt, dus dat zou ook met 4 finalisten geen anti-climax moeten zijn, maar gewoon de verwachting :-X
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Bram0546

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #109 Gepost op: 7-03-2020, 23:40:20 »
Had eigenlijk wel gehoopt op een mindfuck eind deze aflevering/begin volgende. Nu krijgen we waarschijnlijk ellenlange verdenkingen van kinderen in de laatste aflevering om tijd op te vullen.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #110 Gepost op: 7-03-2020, 23:53:14 »
We hebben nu 3 afleveringen gehad waar we niets mee konden doen. Toch wel erg veel.

Was vorig jaar toch ook het geval? Aflevering 1, 6 en 9. Heel raar is het niet en ook maar 1 aflevering meer dan gemiddeld.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #111 Gepost op: 7-03-2020, 23:54:14 »
Was vorig jaar toch ook het geval? Aflevering 1, 6 en 9. Heel raar is het niet en ook maar 1 aflevering meer dan gemiddeld.

Het voelt anders doordat we van 4 kandidaten niets weten vind ik.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #112 Gepost op: 7-03-2020, 23:56:11 »
Dat klopt, ik hoopte ook dat er in ieder geval een verliezer bekend werd gemaakt. (Al is deze afloop beter voor mijn poul   :D)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #113 Gepost op: 8-03-2020, 00:01:53 »
Hangt er ook vanaf wie dat dan is, toch? Stel Buddy heeft de test het slechtst gemaakt...

Overigens is het commercieel wel interessant om 4 kandidaten in de live finale te hebben. Nog meer fans aanwezig.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #114 Gepost op: 8-03-2020, 00:24:37 »
Is het niet vreemd dat de meeste opdrachten in 2020 in de stedelijke omgeving van Luoyang plaats hadden, terwijl het viertal voor de finale Preek van Rik meegenomen werd naar een landelijk gebied aan een rivier met grotten en prachtige sculpturen? Ik heb een donkerbruin vermoeden dat dit een betekenis heeft. Maar welke?
Zoals een bezoekje aan de g  van genis van de venter?

De twist is toch al duidelijk. En gerelateerd aan de sleutel 2007. Alleen wisten wij het al. Denken ze ons te verrassen met een twist, nemen we het aan alsof het gek is om ons te verrassen met een finale met vier net zoals in 2007.

Een beetje afgeraffeld: ja. Maar er moest veel in 1 aflevering. En de omstandigheden blijken iedere keer lastig. We horen het wel van Rick.

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #115 Gepost op: 8-03-2020, 00:27:45 »
Beetje een anti climax, terwijl aflevering 9 spectaculair zou moeten zijn! Dan de ontmaskering van de Mol live, snap ik wel, hopelijk is het geluid beter!!
Voor jonge kijkers is het natuurlijk wel leuk, maar denk dat de meeste Molloten hier toch wel wat ouder zijn, en weten hoe spannend het bvb 15 jaar geleden was zonder al dat publiek erbij.

P.s als Nathan de mol blijkt te zijn is hij de beste   >:D ooit!

(maar het is Rob)

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #116 Gepost op: 8-03-2020, 00:34:09 »
Onder voorbehoud, eerste gedachte... stuurde de mol naar 6?

Stap opzij van N. bij bekendmaking finale en applaus?

Sowieso reacties vreemd bij ‘finale’ bekendmaking.

Al met al heb ik me prima vermaakt bij deze aflevering, en kijk uit naar het speurwerk.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #117 Gepost op: 8-03-2020, 00:49:37 »
"Is het weer niet goed" impliceert dat mensen die nu (onderbouwde) kritiek hebben eigenlijk altijd maar wat zeuren. Dat vind ik een flauwe manier van een hele groep mensen over een kam scheren en wegzetten. Er mag hier ook gewoon ruimte zijn voor kritiek.

En na aflevering 10 wordt een algemeen feedbacktopic geopend voor tips en tops.

Er is al jaren kritiek op de finale aflevering. Ik lees hier ook dat men het getut en klaar maken voor de finale en de terugblikken niet wil zien. Daar ben ik het mee eens. We hebben nu 3 opdrachten gezien (waar  vaak om gevraagd is)en in  de promo 4 kandidaten in hun beste kleding voor Rik. Dat zei al genoeg.Wat verwacht men dan? De verwachtingen voor een jubileumeditie waren wellicht in het geheel te hoog. En ja de finale aflevering in seizoen 13 was natuurlijk geweldig maar net zoals de opening in seizoen 18 moeilijk te overtreffen.


Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #118 Gepost op: 8-03-2020, 01:08:22 »
Ik weet niet zeker of dit de juiste plaats is om de aflevering zelf te bespreken, maar ik zie andere mensen klagen dus alaaf. Ik vond het persoonlijk als relatief nieuwe kijker een anti climax. Als je de eerste aflevering terug kijkt en ze beginnen met het introduceren van de spreuken, sleutels en wijsheid/geluks dingen krijg je het idee dat ze grotere ambities hadden met dit seizoen. Dat ze er echt een slimme twist uit wilde halen, maar nu ik de finale aflevering zo terug zie is het als een appeltaart zonder vulling. I

k ben in de laatste 3 - 4 weken eigenlijk geen centimeter opgeschoten, ik heb maar 3 mensen enigszins verdacht gevonden dit seizoen(Mil, Rob, Nathan) en die zitten er allemaal nog in. Ik had echt gehoopt dat er deze aflevering een flinke kandidaat gedropt zou worden, iets om me op het verkeerde been te zetten en me aan mezelf te laten twijfelen. Het moment waarop langzaam duidelijk begon te worden dat ze toch echt met 4 door gingen was daardoor echt een anti-climax. Zelfs gezien de kandidaten het niet leken te beseffen maakte het allemaal net een stukje knulliger om aan te zien.

Wat de aflevering zelf betreft, ik vond de eerste opdracht interessant. Hele mooie locatie en ook geweldig dat ze die groep kinderen gevonden hebben, ik heb alleen niet het idee dat hier het meeste uitgehaald is. Het kwam neer op een puzzeltje die net een stap lastiger was dan een captcha. Dat de penningmeester de knoop door mocht hakken vond ik niet persee een probleem, maar zeker niet heel sterk omdat dit dit seizoen amper terug gekomen is en de penningmeester over het algemeen niet heel veel te doen had dit seizoen. Het was een beetje een "owja, dat mag de penningmeester natuurlijk ook doen" momentje. Het psychologische spelletje dat hieruit voortkwam was dan ook wel lichtelijk interessant, maar niet diep genoeg om echt voldoening uit te halen.

Het tweede spel vond ik erg leuk om te zien. Mooi uitgewerkte opdracht, ook al was het mij niet duidelijk dat het om het aantal transacties ging en niet het totaal bedrag (met 1 yang = 1 euro). Dit kan natuurlijk omdat mijn broertje hier ineens doorheen sprak en reken ik ze verder niet aan, maar dat verklaard niet waarom niemand dropjes voor 1 yang per stuk ging verkopen. Als ik het alsnog verkeerd begrepen heb hoor ik het graag. Verder een hele leuke opdracht omdat ook ieders persoonlijkheid mooi naar voren kwam, maar denk dat het iets te laat in het seizoen kwam. Dit is een opdracht van het niveau "brug wit verven" uit 2018, wat denk ik leuker was geweest met 5-6 mensen. Verder weinig op aan te reken.

De laatste opdracht was een beetje jammer. De een spel met een expected value van rond de nul, wat vooral op gokwerk uit komt. Het gesprek met de mol is niemand echt wijzer van geworden en was niet echt een toevoeging naar mijn mening. Dit was niet bepaald een knaller om het seizoen mee af te sluiten. Het bouwde de spanning naar de test niet echt op, de kandidaten zelf konden er ook niet veel mee.

Stiekem hoop ik dat er volgende week alsnog iets slims komt waarmee alle puzzelstukjes ineens op zijn plaats vallen, maar ik denk dat ze gewoon met zijn 4en op het podium gaan staan en het verder volgens het draaiboek van voorgaande jaren zal verlopen.

Hopelijk kom ik niet TE zeikerig over want ik vond het verder wel een leuke aflevering om naar te kijken, maar ik mis de laatste paar aflevering wel echt een opbouw naar de finale.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #119 Gepost op: 8-03-2020, 01:14:11 »
Er is al jaren kritiek op de finale aflevering. Ik lees hier ook dat men het getut en klaar maken voor de finale en de terugblikken niet wil zien. Daar ben ik het mee eens. We hebben nu 3 opdrachten gezien (waar  vaak om gevraagd is)en in  de promo 4 kandidaten in hun beste kleding voor Rik. Dat zei al genoeg.Wat verwacht men dan? De verwachtingen voor een jubileumeditie waren wellicht in het geheel te hoog. En ja de finale aflevering in seizoen 13 was natuurlijk geweldig maar net zoals de opening in seizoen 18 moeilijk te overtreffen.
Ik heb vast ook kritiek gehad op het getut en eindeloos terugblikken, maar misschien kom ik daar wel van terug. Meer tijd nemen voor de finale test maakt het toch bijzonderder. Het bouwt (voor mij) spanning op, ondanks dat je weet dat je nog een week moet wachten op het antwoord.

Wat betreft verwachtingen, snap ik niet helemaal waarom de laatste vrijstelling niet een vrijstelling voor de finale mocht hete. Wat dat betreft hebben ze de hoge verwachting zelf een beetje gecreëerd. Blijkbaar was het een verrassing voor de kandidaten dat ze al aan de finale test toe waren, maar de kijkers zijn niet mee genomen in die verassing.
Ik had overigens geen enorme twist verwacht, maar door o.a, de promo was een finale met 4 ook niet onverwacht. Ik kreeg persoonlijk niet het gevoel: Dit is bijzonder. De finale liet me overigens meer achter in verwarring, dan met ongenoegen.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2020, 01:15:46 door Rat »