Auteur Topic: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Onder de pannen?  (gelezen 14267 keer)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Onder de pannen?
« Reactie #60 Gepost op: 10-03-2020, 19:35:11 »
Niemand gezien dat: Mil haar beslag staat te roeren met de kom naast een uitverkocht sticker die je ook nog in beeld ziet door haar kom, Buddy staat te verkopen met naast zich het bord uitverkoop, Nathan breedlachend in beeld is met op de counter achter hem uitverkocht en dat in de laatste paar minuten Rob een sticker uitverkocht afgeschermd?  Wie is dan nog in het spel ..... Rob de anderen zijn uitverkocht helaas.
Deze moet je even uitleggen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline funnymeami

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Onder de pannen?
« Reactie #61 Gepost op: 10-03-2020, 19:41:04 »
Het is simpel, als je terug kijkt zie je steeds een sticker uitverkocht de eerste kraam waar het daadwerkelijk op de kraam was geplakt was bij Buddy en Mil. Bij Rob en Nathan lag het terwijl ze met 2 binnen waren niet opvallend in het zicht. Toen Nathan alleen binnen was wel   dat is redelijk op het einde en in een nog schone keuken aan het eind staat rob (zie foto) voor de kraam met een afgeschermde foto. Dat zegt heel veel, namelijk klaar is Kees  ;D

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Onder de pannen?
« Reactie #62 Gepost op: 10-03-2020, 20:32:49 »
Het is vast heel simpel, maar je uitleg is nogal onduidelijk?
Wil je het nog even duidelijk uitleggen?

Offline funnymeami

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Onder de pannen?
« Reactie #63 Gepost op: 10-03-2020, 21:59:09 »
Simpel toch.... Als je bent uitverkocht dan ben je er niet meer of in dit geval je telt niet meer mee. de persoon die niet is uitverkocht heeft profijt Rob dus. Dan is er nog een finale hint in de laatste opdracht welke een bevestiging geeft :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Onder de pannen?
« Reactie #64 Gepost op: 10-03-2020, 22:02:40 »
Beiden hebben geen broodje hamburger. Dan is het toch logisch dat je die op uitverkocht zet? Het broodje worst staat meer naar links en die is beschikbaar en staat niet op uitverkocht.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Onder de pannen?
« Reactie #65 Gepost op: 11-03-2020, 15:21:44 »
Rik heeft dit niet gezegd. Hij zegt: 'hoe meer transacties er worden gedaan, hoe meer geld jullie verdienen voor de pot' en 'negen uur gaan we dicht, dan tellen we de kassa'.

Dat implicieert dus dat hoe meer geld er in de kassa ligt hoe meer ze verdienen. Dat je meer verdient bij meer transacties is logisch; dat werkt in alle winkels zo.

Achteraf blijkt dat niet de kassa wordt geteld, maar het aantal transacties. De uitleg aan het begin klopt dus niet.
Het impliceert helemaal niets, hij zegt het letterlijk: "hoe meer transacties ..., hoe meer geld …"
10 transacties van 10 yen leveren echt minder op dan 5 transacties van 25 yen dus dat je bij meer transacties meer verdient is zeker niet per definitie waar.
De uitleg aan het begin is mij volkomen duidelijk, daar zit geen woord Chinees bij.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Onder de pannen?
« Reactie #66 Gepost op: 11-03-2020, 15:28:56 »
De vraag is dan of de kandidaten het goed hebben begrepen in de snelheid en in het lawaai op de markt. Het is me nooit duidelijk of er nou off-screen nog aanvullende uitleg wordt gegeven, het lijkt altijd streng en dat dit het is waar ze het mee moeten doen.

Misschien moeilijk nu nog terug te gaan naar dat moment, maar denk dat veel mensen in eerste instantie is de snelheid van het moment er impliciet vanuit waren gegaan dat het totaalbedrag van belang was.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Onder de pannen?
« Reactie #67 Gepost op: 11-03-2020, 17:40:50 »
Ik vond het ook wel heel bijzonder dat Miljuschka vol trots vertelde dat ze ook nog kaaspannenkoeken en dergelijke had gemaakt. Door meer producten die ze moeten verkopen samen te voegen, blijft er dus minder ruimte over om flink te cashen. De kaas gaat immers op aan de pannenkoeken en kan dus niet meer los verkocht worden.

Edit: Nog even teruggekeken, maar kaas stond niet op de prijslijst. Oeps!
« Laatst bewerkt op: 11-03-2020, 17:44:35 door Enigma TV »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Onder de pannen?
« Reactie #68 Gepost op: 11-03-2020, 19:55:50 »
Ik heb een hele stapel pannenkoeken gezien en amper verkoop ervan. Waar dat aan ligt, moet ieder maar voor zich bepalen. Persoonlijk denk ik dat je lekker kunt bakken zonder iets door te geven naar voren. Ik heb ook geen moment de indruk gehad dat er vraag naar was. Als ik het goed heb onthouden, gooide ze er ook stroopwafel doorheen, een van de weinige dingen die wel aardig leek te lopen.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Onder de pannen?
« Reactie #69 Gepost op: 11-03-2020, 20:05:29 »
Waarom mag de kijker niet weten hoeveel transacties elk team apart heeft gedaan?
Zat daar zo’n groot verschil in, dat het zou verraden in welk team de mol zat?

Als dat zo is, een groot verschil, dan weten de kandidaten zelf wel welk team heeft gefaald.
Ik neem aan dat het team Rob-Nathan de minste transacties had, gelet op de unanieme verdenking van Rob in de test.
Deze opdracht heeft de kandidaten versterkt in hun verdenking van Rob, denk ik.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Onder de pannen?
« Reactie #70 Gepost op: 12-03-2020, 09:53:07 »
Waarom mag de kijker niet weten hoeveel transacties elk team apart heeft gedaan?
Zat daar zo’n groot verschil in, dat het zou verraden in welk team de mol zat?

Als dat zo is, een groot verschil, dan weten de kandidaten zelf wel welk team heeft gefaald.
Ik neem aan dat het team Rob-Nathan de minste transacties had, gelet op de unanieme verdenking van Rob in de test.
Deze opdracht heeft de kandidaten versterkt in hun verdenking van Rob, denk ik.

maar het was juist Nathan die in dat team de transacties deed (of niet deed) ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Onder de pannen?
« Reactie #71 Gepost op: 12-03-2020, 13:25:25 »
Als Nathan alle transacties deed en Rob de mol is, waarom zouden we dan niet de uitslag als kijker hebben mogen zien?
Dat zou toch de verdenking van de kijkers op Rob doen afnemen?

Vragen, vragen, vragen...

Hopelijk krijgen we nog te zien wat de streken van de mol waren in deze opdracht.

Offline Analyst

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Onder de pannen?
« Reactie #72 Gepost op: 12-03-2020, 20:41:14 »
Nathan zei ook dat hij de dropjes gratis weggaf om zo mensen aan de worstenbroodjes te krijgen.

Dubbel verdacht: ten eerste lijken de Chinesen eerder afgeschrokken te worden door drop.

Ten tweede zijn worstenbroodjes veel bewerkelijker en duurder waardoor ze minder transacties opleveren.

Ik Nathan uberhaupt geen transactie zien maken. Iemand anders hier wel?


Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Onder de pannen?
« Reactie #73 Gepost op: 12-03-2020, 23:26:50 »
Aziaten lusten over het algemeen geen drop. Dat is toch vrij algemeen bekend? Het veelvuldig uitdelen van drop is daardoor zeker een mogelijke molactie.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Onder de pannen?
« Reactie #74 Gepost op: 13-03-2020, 12:35:20 »
Aziaten lusten over het algemeen geen drop. Dat is toch vrij algemeen bekend? Het veelvuldig uitdelen van drop is daardoor zeker een mogelijke molactie.

Niet alleen Aziaten lusten geen drop, alle niet-Nederlanders moeten er niets van hebben. En zo te zien was het nog boerderijdrop ook, lekker zout dus. Overigens ken ik zowel Aziaten als andere buitenlanders die drop wel degelijk lekker vinden, maar dat zijn uitzonderingen.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Onder de pannen?
« Reactie #75 Gepost op: 13-03-2020, 12:59:15 »
Niet alleen Aziaten lusten geen drop, alle niet-Nederlanders moeten er niets van hebben.
Dat is dan ook niet helemaal waar, in Scandinavië en Noord-Duitsland lusten ze het ook. Maar verder dacht ik ook wel dat het algemeen bekend was dat je het in principe niet lust als je er niet mee bent opgegroeid, maar blijkbaar niet. Zowel Nathan als Buddy bleven het aanbieden en ze zijn toch niet beide de mol, dus minimaal een van beide wist dat blijkbaar niet ::rofl:: (of probeerde op het laatst nog een beetje te nepmollen, natuurlijk)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Onder de pannen?
« Reactie #76 Gepost op: 13-03-2020, 19:01:47 »
Ik wist dat ook niet (maar misschien komt dat omdat ik zelf geen drop eter ben ;))

Offline CharlieLabrador

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Onder de pannen?
« Reactie #77 Gepost op: 13-03-2020, 20:39:45 »
Dat is dan ook niet helemaal waar, in Scandinavië en Noord-Duitsland lusten ze het ook. Maar verder dacht ik ook wel dat het algemeen bekend was dat je het in principe niet lust als je er niet mee bent opgegroeid, maar blijkbaar niet. Zowel Nathan als Buddy bleven het aanbieden en ze zijn toch niet beide de mol, dus minimaal een van beide wist dat blijkbaar niet ::rofl:: (of probeerde op het laatst nog een beetje te nepmollen, natuurlijk)

Voor Nathan is dat gewoon standaard: hij maakt toch ook reclame voor Venco-drop  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Onder de pannen?
« Reactie #78 Gepost op: 13-03-2020, 21:35:44 »
Zit er nog een verborgen aanwijzing in deze opdracht?

Is er hint in de foto's op de food trucks?

Foto 1 Oliebollen
Foto 2 Salade

OS

Is de OS onder de pannen?


Offline CharlieLabrador

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Onder de pannen?
« Reactie #79 Gepost op: 13-03-2020, 21:41:23 »
Zit er nog een verborgen aanwijzing in deze opdracht?

Is er hint in de foto's op de food trucks?

Foto 1 Oliebollen
Foto 2 Salade

OS

Is de OS onder de pannen?

Mannen worden os als ze 30 worden en nog vrijgezel zijn. Voor wie geldt dat?

Ik vraag me ook af wat er boven de kraam staat (de Chinese tekens), en op de borden rechts die deels over elkaar zijn geplaatst.