Auteur Topic: [kandidaat] Splinter Chabot  (gelezen 84441 keer)

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #20 Gepost op: 3-01-2021, 17:48:13 »
Ik verwacht niet dat splinter in zijn boek ook maar iets gehint heeft naar de mol of dat de makers iets in zijn boek gebruiken zullen als hint.
Gewoon om het feit dat heel veel Molfans het boek van splinter niet gelezen hebben en die kennis dus niet hebben.

Splinter gaat zijn analytisch gave loslaten op veel opdrachten denk ik. In de kamer gaat hij niet alle kasten etc openen, maar bekijkt de situatie en ziet een vloertapijt en vermoed (terecht) dat het geld daar wel eens onder kan liggen. Andere aanpak , ik benieuwd hoever hij het kan redden . Verder denk ik dat veel deelnemers splinter makkelijk In vertrouwen zullen nemen.




Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #21 Gepost op: 3-01-2021, 23:44:03 »
"Hij vindt dat kandidaten een beetje verliefd moet worden op de mol, zodat hij niet verdacht wordt. Een klein schattig roze geldkistje past prima in die strategie." via Snuffel @ widm.nl

Past idd perfect bij Splinters mol-strategie.


Viel me trouwens op dat Splinter vaak als 1e is

als 1e bekend gemaakt in Moltalk
1e in de leader
als 1e in beeld in afl. 1
kreeg als 1e een (groen) scherm te zien

Die laatste 3 passen heel mooi bij de afleveringstitel 'Gelijk'

Splinter leek het meest gestrest in het begin (vergelijk met Jeroen), waar hij als een soort van Joker gekleed was ..en waar de Mol gelijk aan de bak moest ...toevallig met jokers.

De rest was zomers gekleed.

Bij het lasergamen werd hij onverdacht neergezet. Was in de gelegenheid om omgezien kistjes te openen en geld te lozen (itt Marije bijv.) en Remco af te knallen. Bracht een lullig bedragje binnen.
« Laatst bewerkt op: 3-01-2021, 23:46:11 door Amethyst »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #22 Gepost op: 5-01-2021, 22:49:46 »
Dat hij overal als eerste in beeld komt, was me in de voorstelronde al opgevallen en werd nu doorgezet. Verder lastig hoor. Viel me op bij de deuren, dat hij direct voor het tapijt gaat. iets wat me heel onlogisch lijkt tenzij je al weet dat hij daar ligt. Dan ontstaat er even spanning als hij het het ene deel optilt en het geld er niet ligt en opluchting als hij het andere deel optilt en iets zegt in de trend van 'ah daar is het'. .

Verder zien we iedereen de envelop met joker onder de deur geschoven worden, behalve bij Splinter. Hem zien we terwijl de envelop met jokerkaart al op de vloer ligt.

In de laseropdracht lijkt hij best fanatiek. Tegelijkertijd zien we hem steeds weer bij hetzelfde kistje komen die telkens niet open kan. En zou ik denken dat hij met zijn opvallende en lichte kleding en rechtop staand wel afgeschoten zou worden maar dat gebeurd niet.

Het fietsen zien we weinig, daar is weinig over te zeggen.

Weet het niet, streep hem zeker niet al af.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #23 Gepost op: 5-01-2021, 22:54:58 »
Ik verwacht niet dat splinter in zijn boek ook maar iets gehint heeft naar de mol of dat de makers iets in zijn boek gebruiken zullen als hint.
Gewoon om het feit dat heel veel Molfans het boek van splinter niet gelezen hebben en die kennis dus niet hebben.
Nog een opvallendheidje wel: het luisterboek van Confettiregen is ingesproken door... Rik van de Westelaken ::vergroot::

Dat zegt helemaal niets, want Rik leest wel meer luisterboeken voor. En het luisterboek is in mei al uitgekomen. Maar toch dacht ik, ik benoem het maar  ;D
...óf niet!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #24 Gepost op: 5-01-2021, 23:02:22 »
Het fietsen zien we weinig, daar is weinig over te zeggen.
Toch wel iets. Hij wil onderweg repeteren wie er niet (1) en wel (op dat moment al 3) de Mol wilden zijn. Hij is daar onmolser in dan Lakshmi.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #25 Gepost op: 5-01-2021, 23:08:58 »
Toch wel iets. Hij wil onderweg repeteren wie er niet (1) en wel (op dat moment al 3) de Mol wilden zijn. Hij is daar onmolser in dan Lakshmi.

Oew ok, zal die opdracht nog maar eens over kijken dan. Erg onmols dat hij precies op die vraag oefent.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #26 Gepost op: 6-01-2021, 01:01:55 »
Viel me op bij de deuren, dat hij direct voor het tapijt gaat. iets wat me heel onlogisch lijkt tenzij je al weet dat hij daar ligt.
Misschien was dat wel ingegeven door de afwezigheid van schilderen / (losse) planken aan de muur en kastjes waar het geld in zou kunnen zitten.

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #27 Gepost op: 6-01-2021, 06:51:13 »
Wat ik erg opvallend vond is het moment dat hij het tapijt omslaat en zegt "het ligt er niet". Hij zegt het op een bijna paniekerige toon alsof het geld er wel hoort te liggen. Vind ik toch best verdacht.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #28 Gepost op: 6-01-2021, 13:12:21 »
[...]Verder zien we iedereen de envelop met joker onder de deur geschoven worden, behalve bij Splinter. Hem zien we terwijl de envelop met jokerkaart al op de vloer ligt.[...]

dat is bij Florentijn ook...

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #29 Gepost op: 7-01-2021, 23:05:19 »
"Hij vindt dat kandidaten een beetje verliefd moet worden op de mol, zodat hij niet verdacht wordt. Een klein schattig roze geldkistje past prima in die strategie." via Snuffel @ widm.nl


Ik verdenk hem nog niet echt, maar dit was inderdaad opvallend. Opvallend genoeg om hem niet weg te strepen in ieder geval.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #30 Gepost op: 7-01-2021, 23:16:05 »
dat is bij Florentijn ook...

Het is wel duidelijk, ik kan beter eerst nog eens kijken  ::rofl:: ::rofl::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #31 Gepost op: 9-01-2021, 05:04:12 »
Ben nog steeds heel dubbel over Splinter. De kleding zou ik niets uit afleiden, hij kleed zich vaker zo in dat soort pakken en die kleuren.

Opdracht 1: Het blijft altijd lastig met de montage. Het lijkt er op dat hij start met weghalen van het kleed. Toch vreemd. Je gaat toch eerst kijken onder de stoelen, de tafel en de kachel/ketel in de hoek in plaats van alles weghalen om het kleed op te kunnen tillen. Dan tilt hij een deel op en zegt 'het ligt er niet'. Kan uit nerveusheid een verspreking zijn. Hij verwacht het, het is er niet, paniek! Tegelijkertijd, het ligt er wel dik bovenop zo en duidelijk in beeld gebracht. Verdachtmaking gewoon?

Opdracht 2: Hij is actief en rommelt veel met kistjes plus schenkt verdenking aan anderen. Dat kan mols zijn. Maar hij brengt het hoogste bedrag binnen, 150 euro. Wat vreemd voor een mol in een opdracht waar je makkelijk niets binnenhaalt of afgeschoten kan worden. Hij roept bovendien 'in leven blijven' tegen het einde. Zodat er geen geld meer ingezameld wordt of juist slim om geld te behouden.

Opdracht 3: Wel een goede positie. En kreeg de indruk dat hij degene is die start met fragmenteren van de informatie. Niet helemaal duidelijk, kan ook bij Rocky gebeurd zijn.

Hou verder gewoon een molgevoel bij hem. Dat heb ik laatste seizoen bij Jeroen genegeerd, misschien moe ik het nu maar volgen.


Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #32 Gepost op: 10-01-2021, 23:04:23 »
Huh? Zondagavond laat en ik ben de eerste die iets zegt over Splinter na gisteren?  ???
Hij is niet mijn hoofdverdachte, maar toch wel erg opvallend, denk ik.

Bij de ballerina’s keihard in een walkietalkie roepen om de aandacht van zo’n schietende ballerina te trekken, het vage gesprek met Joshua en natuurlijk het verkeerde bord dat Erik op zijn aanwijzingen omver reed.  ::vergroot::

Wel vreemd, lijkt mij zo, maar moeten we er ook nog wat nog mee doen?  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline IByte

  • Forumlid
  • Talpoloog
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #33 Gepost op: 11-01-2021, 01:34:45 »
Over het vage gesprek met Joshua gesproken, Splinter verdenkt Joshua volledig en dan is degene die hij daarover in vertrouwen neemt uitgerekend Joshua zelf? Die logica snap ik niet helemaal... Dat zou voor mij eerder Splinter dan Joshua verdacht maken.

Waar ik daarentegen wel een beetje mee zit is dat deze "heimelijke bondjesgesprekken" nooit spontaan kunnen zijn, er staat niet toevallig een cameraploeg op de hoek van de straat waar jullie elkaar zogenaamd in het geheim willen ontmoeten. Het is daarmee erg het verhaal dat de productie ons wenst te vertellen (maar wat ik daaruit moet concluderen is vooralsnog onduidelijk).
È stata opera della TALPA!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #34 Gepost op: 11-01-2021, 05:44:13 »
Splinter viel toch aardig op

Bij de rondleiding doet hij alles wat onopvallend moet gebeuren zodat Renee het niet merkt, stik opvallend zodat juist Renee het wel moet merken. Het mislukt door de actie die Lakshmi heeft bedacht met de duimpjes, anders had ze de joker zeker in ontvangst kunnen nemen lijkt me.

Bij de ballerina's zien we niet dat hij geld pakt voor hij wordt af geschoten maar in zijn biecht suggereert hij dan hij wel geld gepakt had. Dat lijkt mogelijk bevestigd te worden door Rocky die alle kistjes af gaat maar zegt weinig te vinden. Splinter gaat bovendien nogal raar af. Hij gooit de lamp die je toch wel nodig hebt in het donker naar de ballerina ter afleiding maar maar zoveel lawaai in zijn hoek dat hij toch gehoord en af geschoten wordt.

In de derde opdracht is hij niet in de beste molpositie lijkt me, die zal toch in de rijdende vrachtwagens zijn of de positie die Florentijn heeft. Hij stuurt Erik wel fout bij een bord. En zorgt hij ervoor dat Erik een ander bord eigenlijk niet om rijdt? Enfin, als hij de mol is, zal hij wellicht niet de beste positie veroverd kunnen hebben.

Dat gesprekje met Joshua kan een tactiek zijn. Als Splinter de mol is, is Joshua kandidaat die oprecht denkt dat Splinter in zijn tunnel op hem eruit zal vliegen. Splinter gooit daarmee elke verdenking heel ver weg. Ook bij de kijker wellicht met het uitgebreide verhaal dat hij zichzelf niet kan vertrouwen. Vertelt hij gewoon indirect dat hij de mol is en niet vertrouwd kan worden?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #35 Gepost op: 11-01-2021, 08:23:21 »
Toen ik gisteravond nog eens alles voor mezelf op een rijtje zette kwam Splinter ineens als grote verdachte naar voren om de punten in aflevering 2 die hierboven al genoemd zijn: mols gedrag in alle drie de opdrachten. En dat kwam als verrassing omdat Splinter kennelijk goed voor elkaar heeft om zich meteen als fanatieke kandidaat te profileren. De verhaallijn met Joshua speelt hierin een rol maar ook diverse acties uit aflevering 1: geld ophalen bij de lasergame (maar slechts 150 euro), beslist niet voor "alles of niets" willen gaan en penningmeester willen zijn.

Hij verdween zo wat van mijn radar maar ineens is ie weer helemaal terug.

Edit: o ja, nog iets dat niet genoemd is en ik eigenlijk super mols vind: Splinter die "je kan ook voor het geld kiezen" zegt tegen Renée bij de opdracht met de rondleiding. Natuurlijk luisterde Renée daar niet naar maar Splinter liet zich mooi weer even als (zogenaamde) fanatieke kandidaat zien.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2021, 08:54:52 door Heinz »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #36 Gepost op: 11-01-2021, 10:16:52 »
Eens met jullie opmerkingen, ik had precies dezelfde bedenkingen bij de opdrachten. Ook de vage dingen die hij zegt in de biechten (kunnen vaak mol uitspreken zijn) en het ‘voorbeeld’ over het circus/olifanten (mbt vrachtwagen rijden) vond ik opvallend.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #37 Gepost op: 11-01-2021, 10:26:56 »
Ben nog steeds heel dubbel over Splinter. De kleding zou ik niets uit afleiden, hij kleed zich vaker zo in dat soort pakken en die kleuren.
Het viel me vooral op omdat het zo heet was. Dat jasje had iedere kandidaat meteen uitgedaan.

Splinter framede het daar (nadat ie volgens mij echt oververhit raakte) alsof ie z'n jasje weer snel aan moest doen vanwege Rik. Dat ie er daarom goed uit wilde zien. Mss zelfs zenuwachtig was om Rik te ontmoeten, zoals Thomas Cammaert dat fakete bij Art. Een variatie op dat thema.

Dat, plus een soort van Joker-look die idd niet vreemd is voor Splinter, maakt het voor mij verdacht. Dat samen. Het Joker-thema is natuurlijk bedacht met de mol in het achterhoofd.

Splinter zei dat ie zich als mol op het laatst zou openbaren als een soort van poppenspeler. The Joker uit Batman staat idd bekend als een puppet master




Goeie punten re: afl. 2. Ook wat Splinters positie bij de vrachtwagens betreft... daar had ik nog niet goed over nagedacht. Ik ging er blind van uit dat de mol bij Joshua, Rocky, Charlotte & Renée zat... maar we hebben de groepsindeling alweer niet gezien idd.

Splinter had van mij wel z'n handen thuis mogen houden bij Renée, maar goed.. verder vindt niemand dat een probleem, denk ik. Maar hoop dat het nu wel klaar is.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2021, 10:36:11 door Amethyst »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #38 Gepost op: 11-01-2021, 10:41:07 »
Ik denk niet dat dat "meppen" expres was hoor, ook niet als eventuele molactie. Misschien dat Renée net bewoog of dat hij niet helemaal goed mikte. :P

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #39 Gepost op: 11-01-2021, 11:13:02 »
Ik denk niet dat dat "meppen" expres was hoor, ook niet als eventuele molactie. Misschien dat Renée net bewoog of dat hij niet helemaal goed mikte. :P

Ik denk wel dat hij dat onopvallender had kunnen doen :).