Auteur Topic: [kandidaat] Splinter Chabot  (gelezen 85926 keer)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #400 Gepost op: 13-02-2021, 22:15:03 »
Dat Splinter geen enkele joker inzet vind ik ook verdacht evenals hij zich laat overrulen door Charlotte en daardoor (als schrijver!) slechts 1 goede zin vormde. Maar zou een mol echt zo voorzichtig zijn en zo goed kunnen acteren? Ik blijf twijfelen.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2021, 22:16:54 door Luc »

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #401 Gepost op: 13-02-2021, 22:24:39 »
Had ook even hartkloppingen toen Splinter z'n scherm kreeg. Zelfde gevoel als door anderen al is beschreven; bijna te mooi om waar te zijn. Blijf op Splinter hopen en stemmen maar acht de kans ook aanwezig dat het 'gewoon' een van de dames is. Wel weer een hoop gemold deze aflevering, ook door Splinter. Maar ook door de anderen.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #402 Gepost op: 13-02-2021, 22:35:55 »
Het feit dat ik nu al 2 weken 0 zenuwen meer heb op het moment dat Splinter zijn scherm te zien gaat krijgen, zegt wel hoe diep ik in deze tunnel zit. En in alle voorgaande jaren was dat een goed teken. Al zou ik het ook wel eens leuk vinden als mijn '100% zekerheidje' er uitvliegt. Maar gaat niet gebeuren.

Splinter stond deze afleveringen ook nog eens op de beste molposities in de eerste 2 opdrachten. Lekker onbespied kleding kunnen verwisselen en klooien met zinnen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #403 Gepost op: 13-02-2021, 22:43:13 »
Splinter stond deze afleveringen ook nog eens op de beste molposities in de eerste 2 opdrachten. Lekker onbespied kleding kunnen verwisselen en klooien met zinnen.

Dat ook!  ::ok::
En het schiet mij ook te binnen dat hij tijdens die opdracht ontzettend 'paniekerig' deed. Geen codes meer kunnen onthouden, dikke stress, niet meer in staat om de porto te beantwoorden... Ik denk dan: als je als kandidaat zo verschrikkelijk in de stress zit, hoe kun je dan zo rustig besluiten om geen jokers in te zetten bij de executie? Zo'n executie lijkt mij persoonlijk een mega-paniek-moment. Dus als kandidaat lijkt me het gedrag van Splinter echt niet logisch, nu ik daar wat langer over nadenk.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #404 Gepost op: 13-02-2021, 22:48:18 »
Wat ik mij nog afvroeg:

Had Marije via de porto 099 gezegd of gewoon 99?
Want aan tafel leek Splinter even zijn woorden in te slikken toen hij 090 zei, waar Rocky het eerst nog over 99 --> 66 had. En pas daarna 660.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #405 Gepost op: 13-02-2021, 22:51:48 »
Mogelijke molacties Splinter

1.1 Gaat op in de grote groep door in te gaan op de deal van de Mol, profileert zich als fanatieke kandidaat.
1.2 Stelt zich op als kandidaat die voor het geld gaat en brengt ook geld binnen. Maar slechts 150 euro, terwijl hij meerdere kistjes opent. Biedt Renée geen goede rugdekking
1.X Haalt tijdens de discussie over het penningmeesterschap een schattig roze geldkistje naar boven en stelt zich kandidaat, maar dringt zich niet teveel op
1.3 Zegt dat het een te groot risico is om bij het fietsen voor alles of niets te gaan

Aflevering 1 zou al met al een aflevering zijn waarin Mol Splinter zich als kandidaat profileert. Zijn roze kistje waar hij al meteen zelfverdiend geld in kan doen zou onderdeel van een charme-offensief kunnen zijn.

Tijd nu om te oogsten wat hij gezaaid heeft en echt te gaan mollen:

2.1 Voert geheime opdrachten (zoals het wegslaan van een denkbeeldige mug) zo uit dat een oplettende Renée ze mee had kunnen krijgen, waardoor er geen geld verdiend zou worden. Zegt heel (gespeeld) kandidaats dat Renée "ook voor het geld kan kiezen", waar ze natuurlijk niet naar luistert
2.2 Praat over de portofoon waardoor Charlotte geluid maakt en wordt uitgeschakeld. Geeft instructies waar de verkenners niets mee kunnen. Geeft mede-verzamelaars geen goede rugdekking. Wordt afgeschoten terwijl hij wel geld verzameld heeft, zo wordt in een biecht gesuggereerd. (Opvallend dat dit een beetje verborgen wordt gehouden.)
2.X Speelt een spel met een zogenaamd bondje met Joshua. Altijd leuk voor de laatste aflevering
2.3 Laat Erik een fout bordje omrijden

3.1 Geeft verschillende testantwoorden niet naar waarheid in (onder het mom van foutje en ik wil niet teveel weggeven en lijkt daar bij Rocky mee weg te komen), komt via vreemde redeneringen op foute codepogingen uit (waaronder de brutale poging "mol") en weet niet te ontsnappen en dus geen geld te verdienen voor de pot
3.X Wordt verkozen tot de nieuwe penningmeester. (Er is dus nog een groot vertrouwen in Splinter en reden genoeg om lekker te blijven mollen.)
3.2 Heeft hoogtevrees maar gaat toch abseilen. Maakt de naïeve opmerking dat Florentijn en Joshua allebei maar de hoogte in moeten, zodat ze ook geen vrijstelling kunnen verdienen. Pakt en houdt de koker met 500 euro met kans op helemaal geen geld in de pot

4.1 Zet zichzelf in de positie als vragensteller, stelt soms pas laat vragen, geeft anderen de schuld van niet goed bezig te zijn en schrijft mogelijk expres minder antwoorden op dan hij krijgt
4.2 Maakt vage foto's van bomen (zwart-witfoto maar zou groen en dus Lakshmi moeten zijn), een beertje (dat zijn pootje bij zijn oor zou houden als in slechthorend en dus Renée) en een abstract kunstwerk (dat Joshua moet voorstellen)
4.3 Staat wat buitenspel deze opdracht, maar die verloopt dan ook perfect. Zegt wel nog wijzend naar een koker "neem die alvast jongens" waarop Lakshmi en Charlotte reageren dat dat mingeld is. Mogelijk was dit ook zo

5.1 Weet eerst niet hoe ie liegen uit moet beelden, komt daarna op het idee van de groeiende neus maar tekent het zo dat Joshua er bier in ziet. Houdt het bord half achter een struik. Tekent een voetbal raar waardoor het net zo goed een filmrol zou kunnen zijn. (En tekent "molt" maar we zien niet hoe.)
5.2 Biedt een laag bedrag terwijl er al 5000 euro geboden was en kan zijn handen in onschuld wassen

6.1 Trekt in de bus in twijfel of er niets anders nog stond wanneer Rocky informatie achterhoudt. De toon is gezet. Kiest voor een joker in plaats van 250 euro voor de pot. Liegt dat hij voor het geld heeft gekozen, zet een pokerface op en lacht dan en geeft toe dat hij voor de joker heeft gekozen. Splinter: "Ik kan niet goed liegen jongens..."
6.2 Brengt de opdracht in de gevangenis goed op gang en voert meerdere subopdrachten goed uit. Praat hard tegen Charlotte terwijl ze ingespannen bezig is een touw door te branden. Pakt 750 euro op en roept "250 euro!". Ontvangt de 750 euro die Rocky opraapt en stelt voor om in de cellen te kijken of er meer geld ligt. Probeerde hij geld achter te houden als de opdracht zou slagen? Dit gebeurt niet omdat Marije niet wordt bevrijd en daarnaast had de Mol altijd nog de optie om op het laatst de knop niet in te drukken
6.3 Wil Charlotte (die hem als enige lijkt te verdenken) te vriend houden door niet haar code in het tablet in te voeren, maar schakelt haar vervolgens wel anoniem uit. Pakt geen geld

7.1 Is de hele tijd bij de lockers geweest en heeft mogelijk de inhoud ervan verwisseld
7.2 Is de hele tijd met het vormen van de zinnen bezig geweest maar slaagt er als schrijver niet in om meerdere correcte zinnen te vormen en laat zich hierbij overrulen door Charlotte
7.3 Playbackt tegen de regels in, geeft soms pas goede antwoorden als Renée tegen de regels in playbackt, wat dus niets oplevert
7.X Zet geen jokers in
« Laatst bewerkt op: 19-02-2021, 16:57:13 door Heinz »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #406 Gepost op: 13-02-2021, 22:54:03 »
Het staat nog niet niet op zijn hoofd geborduurd, maar met deze opsomming kan het toch niet meer mis?  :D
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #407 Gepost op: 13-02-2021, 22:55:49 »
Ik hoop het. Ook leuk voor mijn pool. ;D

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #408 Gepost op: 13-02-2021, 23:26:24 »
De zij-ingang van mijn Marije tunnel werd steeds groter en nu ga ik dus naar deze tunnel toe. Maar ja, het te-mooi-om-waar-te-zijn-gehalte is hoog.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #409 Gepost op: 13-02-2021, 23:29:25 »
Misschien kon Splinter wel heel goed codes onthouden, namelijk de codes van hokjes die níet gebruikt gingen worden. Daar kun je dan mooi wat kleding van goede hokjes lozen, niemand die dat merkt.

Wat me opviel in de zinnen-opdracht is dat alle namen van de kandidaten gevonden waren, behalve die van Splinter. Ze hadden opdracht gekregen in ieder geval alle namen mee te nemen, omdat die sowieso in een zin gebruikt konden worden. Betekent dit misschien dat Splinter's naam er niet was? Is dat de aanwijzing? Leuke met dit soort hints is dat het ook de kandidaten had kunnen opvallen.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2021, 23:33:30 door tureluurs »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #410 Gepost op: 13-02-2021, 23:31:13 »
Ook nog bij 7.2: volgens mij was er afgesproken dat Splinter  in het veld bleef staan en dat Charlotte zinnen zou maken?

1. Het grootste deel van de tijd lijkt hij zelf bij de zinnen te staan. Ehm, waarom eigenlijk?  ;D
2. Legt (in het begin) de nadruk op het vinden van (zoveel mogelijk?) de-woorden. Bij een overschot aan de-woorden is het lastig om tot een logische zin te komen, lijkt mij.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #411 Gepost op: 13-02-2021, 23:36:30 »
Ook in topic aflevering geplaatst:

Ik bedacht me dat splinter een prachtige ‘aanwijzing’ gaf hoe hij het geld in het kistje bewaard en vervolgens het sleuteltje in zijn dagboek met code verstopt.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2021, 09:48:18 door Rozz75 »

Online Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #412 Gepost op: 13-02-2021, 23:44:01 »
Marije trapt alsnog in de valkuil van de mol op haar Instagram  ::vergroot::. Hij doet het zo goed hoor deze mol. Misschien de eerste keer dat niemand op de correct mol zit?

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #413 Gepost op: 14-02-2021, 00:00:25 »
Splinter zit op de kist met daarop het woord 'Mol' aan het einde van 'Zinvol'.

Dat was voor mij de reden om in het jubileum seizoen te switchen naar Ron omdat hij na de puzzelopdracht op het strand op de kist met de spiegel "Ik ben de mol" zat.

resultaat: alle punten in de app kwijt   ::rofl::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #414 Gepost op: 14-02-2021, 00:48:59 »
Ja, dat viel Charlotte ook op, geloof ik.  ::rofl::
En wat een rare knip bij zijn biecht over dat geldkistje dat te vol zat met briefjes. Zou hij dat geld er dan toch wat uithalen om dat kistje weer dicht te krijgen?  ::vergroot::


Waarom wisselt Splinter de briefjes met lage waarden niet voor hogere waarden bij Rik?
Of kan het rommeltje een excuus zijn om geld kwijt te raken?
 PS
Waar zijn eigenlijk de munten gebleven?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #415 Gepost op: 14-02-2021, 01:08:23 »
Misschien de eerste keer dat niemand op de correct mol zit?
Nou ik denk dat als hij het is, dat Charlotte op tijd het licht zal zien (want ze zegt hem nu al in de gaten te willen houden).

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #416 Gepost op: 14-02-2021, 02:22:33 »
Nou ik denk dat als hij het is, dat Charlotte op tijd het licht zal zien (want ze zegt hem nu al in de gaten te willen houden).

Charlotte liet inderdaad de nodige verdenkingen op Splinter doorschemeren vanavond. Maar het zou ook best nog kunnen dat ze volgende week op Renée gaat. Rocky zou me vreemd lijken, al zou ze die vanavond eventueel meegenomen kunnen hebben (wat ik niet denk). Hoe dan ook hebben Rocky en Renée Splinter nog nooit genoemd. Zelfs niet 'een beetje' of 'misschien.'
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #417 Gepost op: 14-02-2021, 06:48:25 »
Alles is al gezegd denk ik over deze aflevering.

De mogelijke aanwijzing bij de biecht over het kistje is extra opvallend door de manier waarop hij zegt 'het kistje veilig ... voor de mol'. En inderdaad, ik hoor geen munten. Die heeft hij alvast ergens op een nachtkastje laten liggen? ;) Het geld zit er ook absurd ingepropt. Alleen zo klein mogelijk gevouwen briefjes die uitzetten met wat slechts dubbelgevouwen briefjes boven op. Het is geen wonder dat het niet in het kistje past. Zo springt er wel makkelijk een briefje uit om ergens onder een bed te schieten  ::tandpastasmiley::

Een andere aanwijzing lijkt mij dat hij vraagt alle namen mee te nemen in de kisten opdracht, alle namen ook dichtbij elkaar in het zicht voor het grijpen liggen behalve de naam Splinter. Vooral omdat dit eerder is voorgekomen. In de escape hotelroom opdracht staat de naam Splinter als enige rechts tegenover alle andere namen links van het scherm. Als hij de kandidaten in groepen verdeeld of taken toewijst, wijst hij zichzelf niets toe maar neemt de taak die overblijft. Joshua zien we vele keren zeggen dat hij de mol niet is. Gek genoeg zegt Splinter tegen Joshua nooit dat hij de mol niet is. En toen de kandidaten werden voorgesteld, kwam Splinter als eerste in beeld maar ook het meeste en prominent in beeld. Hoe de camera ook van een kandidaat wegdraaide na het voorstellen, bij de meesten werd het zo gefilmd dat Splinters grote scherm ook prominent in beeld was, soms meer prominent dan de kandidaat die zich voorstelde.

Ben in elk geval in de app all-in gegaan deze keer en zal dat blijven doen. Twijfel soms nog over Charlotte maar die heeft dan mijns inziens teveel geld binnengehaald/molacties laten liggen/weinig invloed gehad. Vermoed dat Rocky er volgende week uit gaat. Dan sturen ze aan op Charlotte terug op Splinter, Splinter op Renée en Renée op Charlotte. Charlotte wint, Renée verliest, Splinter mol.

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #418 Gepost op: 14-02-2021, 09:53:30 »
Dat van die namen was me niet opgevallen Cinner! Wel iets te toevallig. Het lijkt me dan logisch dat Splinter’s naam er niet bij zat, omdat hij al een kistje had met ‘Mol’ er op.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #419 Gepost op: 14-02-2021, 12:51:21 »
Bij het terugkijken zijn twee opmerkingen die Splinter me hier heel comfortabel laat voelen. Afl.1 Vindt hij 250 euro: "Okee, die is misschien voor de pot.." En de preview moltalk: ¨Maar nee, ik ben niet de mol..¨
'Ook een fijne dag verder...’