Auteur Topic: [de verliezend finalist] Charlotte Nijs  (gelezen 95467 keer)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #100 Gepost op: 21-01-2021, 14:41:13 »
Ja .. als je tegenwoordig niet als een 🐑 achter de rest aanloopt en kritisch bent krijg je veel shit naar je hoofd.

Ik werd er blij van iig  ;D
Vragen stellen als een verveelde puber heeft niks te maken met geen schaap zijn. Je kunt ook kritisch zijn zonder onprofessioneel te zijn.
Mensen die anderen schapen noemen, zijn trouwens grotendeels mensen die nooit nadenken en alles wat een completdenker verzint klakkeloos overnemen zonder enig bewijs te hebben gezien.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #101 Gepost op: 21-01-2021, 15:58:09 »
O, ik wist niet dat het Charlotte was. Ik kan het niet met haar eens zijn, vooral niet om de manier waarop ze haar vragen aan Rutte stelt (wat Regis Filia hierboven ook zegt)  maar dat is een andere discussie. Heeft ook niets te maken met wel/geen schaap zijn, ook dat is een andere discussie.  ;)

Oké, laat ik het er dan maar op houden dat ik Charlotte in WIDM prettiger vind overkomen. ;D Ze kan voor mij nog steeds de mol zijn trouwens, maar het verdienen van €500 (weliswaar samen met Renée, maar toch) vind ik echt té voor een mol. Zeker, omdat er ook geen geld na het abseilen eruit is gehaald; als dat wel was gebeurd, dan had ik die 1e €500 meer als 'wisselgeld' kunnen zien. Maar goed, als dat de enige actie is, zou het nog kunnen. Maar ik denk het eigenlijk niet.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mit

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #102 Gepost op: 21-01-2021, 21:05:46 »
Vond haar bijdehante houding tegen Rutte tijdens de persvragen na de persco vandaag super verfrissend  ::rofl:: ::bravo::

 ::ok::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #103 Gepost op: 22-01-2021, 10:25:24 »
Typisch dat in een opdracht waarin je een duo moet vormen met iemand die je vertrouwt, Charlotte voor Splinter kiest. Die is namelijk (na afloop van de opdracht) haar Mol. Maar krijgt wel als beloning haar joker. Allemaal rare zaken rondom Charlotte. Kan zijn dat ze hem wilde testen, maar dit was niet het goede moment daarvoor. En veel te testen viel er niet, want de duo's werden gescheiden.
Waarom dan toch Splinter gekozen? Hij blijkt van tevoren te hebben aangegeven opdrachten met bootjes niet te zien zitten. En laat dat in deze opdracht nu de beste molpositie zijn.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #104 Gepost op: 22-01-2021, 10:36:00 »
Volledig vanuit de Charlotte tunnel geredeneerd, is het best logisch dat áls ze de mol blijkt te zijn, ze hier diegene die haar vertrouwt de joker gunt: een kandidaat die je vertrouwt wil je immers graag nog even in het spel houden als mol.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #105 Gepost op: 22-01-2021, 12:44:01 »
Typisch dat in een opdracht waarin je een duo moet vormen met iemand die je vertrouwt, Charlotte voor Splinter kiest. Die is namelijk (na afloop van de opdracht) haar Mol. Maar krijgt wel als beloning haar joker. Allemaal rare zaken rondom Charlotte. Kan zijn dat ze hem wilde testen, maar dit was niet het goede moment daarvoor. En veel te testen viel er niet, want de duo's werden gescheiden.
Waarom dan toch Splinter gekozen? Hij blijkt van tevoren te hebben aangegeven opdrachten met bootjes niet te zien zitten. En laat dat in deze opdracht nu de beste molpositie zijn.

En dan die ene joker. Onuitlegbaar kandidatengedrag is vaak ook aanwijzing van het molschap. Merel had ook zo een paar momentjes, maar even goed Nikkie die zoveel afleveringen op rij geen joker inzet ook.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #106 Gepost op: 22-01-2021, 13:01:53 »
En dan die ene joker. Onuitlegbaar kandidatengedrag is vaak ook aanwijzing van het molschap. Merel had ook zo een paar momentjes, maar even goed Nikkie die zoveel afleveringen op rij geen joker inzet ook.
Inderdaad, onuitlegbaar kandidatengedrag waar dan wel toevallig molse kantjes aan zitten. Bij Nikkie zou je nog kunnen gaan denken dat ze al vrij zeker was van haar Mol, veel zekerder dan ze achteraf toegaf. Die joker kun je ook maar beter inzetten om kandidaat te lijken. Maar Charlotte vind ik onnavolgbaar in sommige acties.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #107 Gepost op: 22-01-2021, 20:21:15 »
Charlotte zegt na de laatste opdracht en het een-tweetje met Splinter dat Splinter haar Mol is. Drie à vier minuten later hoor je haar tijdens de test zeggen dat ze 'niemand' verdenkt. Zal wel niets achter zitten en waarschijnlijk slechts een blijk zijn van een soort van radeloosheid, maar ietwat vreemd is het wel.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #108 Gepost op: 23-01-2021, 14:43:27 »
Dit soort scenes  ::hyper::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #109 Gepost op: 24-01-2021, 11:33:33 »
Ik zie haar als winnaar. Anderen zullen dezelfde mol hebben maar zij wint op punten doordat ze alles punctueel opschrijft.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #110 Gepost op: 24-01-2021, 12:58:46 »
^ Kan heel goed, ja. Charlottes verdachte actie bij "in vuur en vlam" was ook meer iets dat je van een nepmol zou verwachten. Past bij iemand die verdenkingen op zich wil laden.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #111 Gepost op: 24-01-2021, 13:34:32 »
Citaat
Charlottes verdachte actie bij "in vuur en vlam" was ook meer iets dat je van een nepmol zou verwachten
Zou een hele brutale mol zich als nepmol willen profileren?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #112 Gepost op: 24-01-2021, 14:16:34 »
Zou een hele brutale mol zich als nepmol willen profileren?
Nou ja, als ze dat vanaf het begin had gedaan misschien wel.

« Laatst bewerkt op: 24-01-2021, 14:20:20 door Amethyst »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #113 Gepost op: 25-01-2021, 09:27:05 »
4.1: Wil als een van de enige bij de notulisten staan, maar krijgt die rol niet, ondanks het charmeoffensief van de joker naar Splinter toe. Misschien daarom eat ze ook in 3.1 extra jokers wilde halen. Notuleren en vragen stellen is uiteraard de sleutelpositie. Je kiest welke vraag je stelt en schrijft op wat je wilt. In de lift zelf deed ze het ook niet geweldig.

4.2: Net als in 1.3 kansloos door Marije. Ze probeert nog weerstand te bieden, maar Splinter heeft zijn mol en de meest fanatieke kandidaat samen gezet. Brute pech.

4.3: Wanhoopspoging op het einde, mogelijke vertraging door touwen vreemd te trekken. Al bij al lastige opdracht om te mollen.


Wat nog voor haar pleit is dat ze relatief verdacht is in de groep, maar de eerste afleveringen dit fel uit de montage werd gehouden. Er is ook nog geen enkele wie-verdent-wie-indicatie tegen haar.

Ik geloof niet in Renée als mol en Splinter begint ook meer en meer tegen te wringen. Toch maar voorlopig deze tunnel in, maar zeker nog niet met 100% overtuiging.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #114 Gepost op: 25-01-2021, 10:16:36 »
4.3: Wanhoopspoging op het einde, mogelijke vertraging door touwen vreemd te trekken. Al bij al lastige opdracht om te mollen.

Wat nog voor haar pleit is dat ze relatief verdacht is in de groep, maar de eerste afleveringen dit fel uit de montage werd gehouden. Er is ook nog geen enkele wie-verdent-wie-indicatie tegen haar.
Bij 4.3 vertraagt ze ook doordat ze tussendoor wil dat er eerst weer op de kaart gekeken wordt. Wat Marije niet nodig vindt (Marije verdenkt haar) maar Joshua dan toch maar doet.
Marije had haar nota bene verteld dat ze de kaart had bekeken, en daarmee Joshua gecheckt.

Het feit dat er veel geld verdiend wordt, kan wijzen op een Mol die door meerdere mensen wordt verdacht en in de tang gehouden. Alleen als je vrij onverdacht blijft, kun je als Mol je slag slaan of in elk geval meer risico nemen, maar dat zien we een Splinter bv. niet doen.

edit: typo.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2021, 10:22:21 door Molest »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #115 Gepost op: 25-01-2021, 10:25:44 »
Bij 4.3 vertraagt ze ook doordat ze tussendoor wil dat er eerst weer op de kaart gekeken wordt. Wat Marije niet nodig vindt (Marije verdenkt haar) maar Joshua dan toch maar doet.
Marije had haar nota bene verteld dat ze de kaart had bekeken, en daarmee Joshua gecheckt.

Het feit dat er veel geld verdiend wordt, kan wijzen op een Mol die door meerdere mensen wordt verdacht en in de tang gehouden. Alleen als je vrij onverdacht blijft, kun je als Mol je slag slaan of in elk geval meer risico nemen, maar dat zien we een Splinter bv. niet doen.

edit: typo.

Daar ligt het probleem. Niemand buiten Rocky gaat dan nog zelfs maar mee op haar suggestie van twijfel. Een mol springt hier toch altijd mee op? En laten we eerlijk zijn, het was niet de allermoeilijkste opdracht, dus mollen was gewoon lastig.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #116 Gepost op: 26-01-2021, 17:35:32 »
Na vorige aflevering zie ik in Charlotte ook ineens een mol die nogal wordt tegengewerkt door het fanatisme van de groep. Er zijn nog wel een paar dingen die me niet lekker zitten (bijv. ontsnappen uit de escape room, "Ben ik de mol? Ja" tijdens de voorstelaflevering), dus helemaal overtuigd ben ik niet. Maar ze is ineens flink gestegen in mijn verdachtenlijstje ::jaja::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #117 Gepost op: 26-01-2021, 18:37:36 »
In opdracht 3 vind ik het opvallend hoe ze in de biecht benadrukt dat zij het zo goed doet. Zo snel is, etc. Bv. ook: 'Ik had wel aangegeven, ik ga voor de koker met lucifers, dan wordt dat tenminste niet vergeten'. Maar even daarvoor was het Renée die zei: 'Charlotte, jij gaat voor de lucifers, hè.' Charlotte: 'Lucifers? Dan ga ik dat gewoon doen nu hè'. Niks initiatief van Charlotte! Gewoon een opdracht gekregen.
Ook met het vuur wordt ze door Splinter terug naar het kleine vlotje gedirigeerd. Ze loopt met de sleutels in haar hand, misschien was ze zich liever met de touwen gaan bemoeien. Maar Charlotte krijgt erg weinig bewegingsruimte van de groep. Mengde zich vooraf ook niet in de discussie wie wat ging doen. Dus dan die biecht maar weer als verklaring: 'Nijs, je moet wel opletten wie waar gaat staan, want er zijn best wat belangrijke posities'. Waarom niet protesteren tegen Joshua's positie? Had ze toch bij Splinter ook gedaan bij de lift? Mijn indruk: Nijs zit aan alle kanten klem.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #118 Gepost op: 27-01-2021, 01:13:26 »
Na vorige aflevering zie ik in Charlotte ook ineens een mol die nogal wordt tegengewerkt door het fanatisme van de groep. Er zijn nog wel een paar dingen die me niet lekker zitten (bijv. ontsnappen uit de escape room, "Ben ik de mol? Ja" tijdens de voorstelaflevering), dus helemaal overtuigd ben ik niet. Maar ze is ineens flink gestegen in mijn verdachtenlijstje ::jaja::

Ja, daar ben ik het ook mee eens. Doordat het overkomt dat ze ook veel geld heeft verdiend, neig ik ernaar om haar niet als mol te zien. Maar haar gedrag (gezichtsuitdrukkingen bij executies, die rare joker-actie bij Splinter met een vreemde uitleg erbij, proberen om op andere posities te komen) is op zijn minst vreemd te noemen.  ??? Wie weet kom ik die Splinter-tunnel toch nog uit na de volgende aflevering.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #119 Gepost op: 27-01-2021, 01:16:58 »
Ik vind dat de edit haar te verdacht maakt, met name de stukjes van 'vorige week' 'volgende week' en de promo's. Daarin doet ze vaak wel iets verdacht, of wekt de montage in ieder geval dat beeld dat ze iets mols gaat doen of gedaan heeft. Dit probeert de kijker in een bepaalde richting te sturen, in mijn ogen is dat altijd de foute