Auteur Topic: [de verliezend finalist] Charlotte Nijs  (gelezen 97826 keer)

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #200 Gepost op: 8-02-2021, 12:51:55 »
Charlotte en Marije zouden dan tussentijds gescheiden geweest moeten zijn in afwachting van deel 2 van de opdracht. Voor ons blijft altijd verborgen wat er op dat soort momenten nou eigenlijk gebeurt. Heel snelle hints zou kunnen 'op de wc'?

Waarschijnlijker lijkt me dan dat de productie van te voren zegt dat ze moeilijke foto's op een bepaalde plek doen. Vraag is of ze het risico nemen met een bepaald patroon dat te ontdekken is. De Mol (tenzij het Splinter is) kon niet weten waar die in de opdracht terecht zou komen, dus doen ze überhaupt die voorbereiding dan?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #201 Gepost op: 8-02-2021, 12:53:24 »
Lijkt me ook niet onmols van Charlotte.

Ik vond haar juist het meest mols omdat ze de enige was die nog wat probeerde (een paar vage foto's maken als mol heeft bijna geen invloed ... omdat er dan 2 kandidaten bij het bord staan die random een paar foto's omdraaien van een nog best grote groep mensen.)

Als Charlotte de mol is kon Rik weten dat Splinter haar zou kiezen. Anders had de penningmeester die rol misschien niet eens gehad.

Ze stond daar met Marije op de molpositie. Die molde niet. Misschien is het wel zo simpel.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #202 Gepost op: 8-02-2021, 13:06:16 »
De voorkennis lijkt me dan eerder de volgorde van de 7 kandidaten. Is al genoeg om te onthouden, als je niet zeker weet of je wel op die positie komt.
Charlotte twijfelt bij het geldlaatje, terwijl dat duidelijk Splinter moet zijn. De montage laat geloven dat ze Renée suggereert bij het beertje, wat goed is, maar ze kan daar best meer namen hebben genoemd.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #203 Gepost op: 8-02-2021, 14:26:27 »
Nog een mogelijke hint voor Charlotte, die volgens mij nog niet genoemd is: De opdracht "In vuur en vlam" speelt zich af "Velka Amerika", maar in het Tsjechisch kent iedereen de plek als Lom (steengroeve) Velka Amerika. In de uitzending is het woord Lom al dan niet met opzet weggelaten. Maar juist in die Lom hangt de kaart op zijn kop: Lom=Mol

En uitgerekend daar leest Charlotte de boel verkeerd . Ze zegt het tot drie maal toe: "Ja. Heb ik 't toch verkeerd gezien" "Ik heb hem ook verkeerd gelezen" en zelfs letterlijk  "Verkeerd om gelezen"  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 8-02-2021, 14:33:51 door molecula »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #204 Gepost op: 8-02-2021, 17:07:49 »
Charlotte draaide de eyeliner foto om bij t lakshmi bord waardoor ze t meteen wisten.

Indien ze de mol is.. waarom draait ze n duidelijke foto om en niet die gemiste van Joshua??

Omdat ze de mol niet is 🤷🏼‍♀️
Helemaal mee eens. Een unieke kans om €50 uit de pot te spelen. Daar wil je wel een paar foto's voor onthouden!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #205 Gepost op: 8-02-2021, 23:53:17 »
De mol heeft veel voorkennis, maar de posities van 25 foto's die pas getrokken zijn even ongemerkt vanbuiten leren? Er is een grens he.

Huh? Ze hoeft er maar 1 door te krijgen van de regie. De gemiste van joshua..

Bord lakshmi in t midden bovenste rij

Lijkt me niet ingewikkeld  ::rofl::

En dat kan haar ff stiekem ingefluisterd zijn

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #206 Gepost op: 9-02-2021, 11:12:42 »
Helemaal mee eens. Een unieke kans om €50 uit de pot te spelen. Daar wil je wel een paar foto's voor onthouden!

Inderdaad, en Renée die een unieke kans om 700 en 500 euro uit de pot te spelen mist. Rocky 2000 erin speelt, Marije die vijf fotoborden zo goed als meteen raadt en ook nalaat 1250 euro uit de pot te spelen. En Charlotte laat gewoon de kans liggen om 50 euro weg te spelen. Ik denk dat we van Charlotte moeten afstappen Martin.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #207 Gepost op: 9-02-2021, 12:43:35 »
Inderdaad, en Renée die een unieke kans om 700 en 500 euro uit de pot te spelen mist. Rocky 2000 erin speelt, Marije die vijf fotoborden zo goed als meteen raadt en ook nalaat 1250 euro uit de pot te spelen. En Charlotte laat gewoon de kans liggen om 50 euro weg te spelen. Ik denk dat we van Charlotte moeten afstappen Martin.

Ik was ook bijna zo ver om toch maar de Splintertunnel in kruipen, maar die hele discussie omtrent de uitschakeling van Charlotte in 6.3 laat me toch nog even twijfelen. De beelden kloppen gewoon niet, al is het niet duidelijk of Charlotte daar een hand in heeft. Ik wacht nog even af tot het stof daarvan is neergedaald (om een Anglicisme te gebruiken) en beslis daarna.

Offline bmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #208 Gepost op: 9-02-2021, 15:02:41 »
Anglicisme?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #209 Gepost op: 9-02-2021, 15:16:09 »
Anglicisme?
Vermoedelijk bedoelt Leendert dat hij een letterlijke geeft vertaling van de Engelse uitdrukking 'when the dust has settled'. Er bestaat trouwens een prima Nederlands alternatief: 'als de rook is opgetrokken'.
Woosie down?

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #210 Gepost op: 9-02-2021, 17:05:28 »
Vermoedelijk bedoelt Leendert dat hij een letterlijke geeft vertaling van de Engelse uitdrukking 'when the dust has settled'. Er bestaat trouwens een prima Nederlands alternatief: 'als de rook is opgetrokken'.

Eens op beide punten.

Helaas lijkt in het opdrachttopic de hoeveelheid rook alleen maar toegenomen. Weet nog steeds niet wat ik er mee aanmoet en begin te vermoeden dat het ook niet echt duidelijker gaat worden. Ik blijf nog even tunnelloos.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #211 Gepost op: 9-02-2021, 18:25:03 »
Eens op beide punten.

Helaas lijkt in het opdrachttopic de hoeveelheid rook alleen maar toegenomen. Weet nog steeds niet wat ik er mee aanmoet en begin te vermoeden dat het ook niet echt duidelijker gaat worden. Ik blijf nog even tunnelloos.

Dat sentiment deel ik. Dit seizoen is opmerkelijk in de zin dat er - anders dan anders - niet zoveel molacties aan de kandidaten zijn te koppelen, maar des te meer onmolse acties. Ik zie met saâmgeknepen billen uit naar de finale.
Woosie down?

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #212 Gepost op: 9-02-2021, 18:28:04 »
In dit lastige seizoen ga ik gewoon echt op het gevoel af dat ik al sinds aflevering 1 heb, en dat is Charlotte. Ik kom elke keer weer bij haar terug. Zou wel weer een keer fijn zijn als mijn gevoel klopt.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #213 Gepost op: 9-02-2021, 18:34:10 »
Dat heb ik nu ook. Toch tegen mijn gevoel ingegaan en 3x Florentijn ingevuld. Nou, we weten wat daar van terecht is gekomen, dus u weer naar Charlotte.


Offline Uil

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #214 Gepost op: 9-02-2021, 20:01:14 »
Juist ja. Het is wat anders dan de laatste seizoenen voor mij. In het jubileumseizoen zat ik vrij vroeg al op Jeroen, maar had nog veel ruis van Peggy. Daarvoor zat ik al vroeg op Rob en leek het me helemaal duidelijk, enkel nog op het laatste beetje aan het twijfelen omdat er hier op het forum wat mooie theorieën rond Buddy waren :P Met Merel heb ik nooit goed gezeten en met Jan heb ik het liever niet over...  ::rofl::

Nu is het een beetje zoeken naar de minst onwaarschijnlijke Mol tussen alle kandidaten. Het is nu na afleveringen achtereen toch maar steeds Charlotte, maar niet met de overtuiging van de bovengenoemde seizoenen. Ik sta er nu meer voor open dat ik het volkomen mis heb. :P

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #215 Gepost op: 9-02-2021, 21:48:24 »
Vermoedelijk bedoelt Leendert dat hij een letterlijke geeft vertaling van de Engelse uitdrukking 'when the dust has settled'. Er bestaat trouwens een prima Nederlands alternatief: 'als de rook is opgetrokken'.

Wat dacht je van het Nederlands alternatief "als het stof is neergedaald"? Misschien nog wel beter dan prima.

Sorry, ik kon het niet laten ;D
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #216 Gepost op: 10-02-2021, 05:42:03 »
Had Charlotte als winnaar want Splinter als mol. Ingewikkeld nu ze Splinter nog maar een beetje zegt mee te nemen. Denk steeds dat ze wel een mol zou kunnen zijn maar zie het hier niet. Vooral vanwege de 500 euro in de hotelopdracht. Theoretisch zou het kunnen dat Renée hier een hand in heeft gehad maar waarom dan richting getallen/cijfers blijven gaan? De eerste laseropdracht was ze als mol wel erg slecht voorbereid in haar jurk (en de laatste opdracht met de hendels met haar hakken). Bij de ballerinaopdracht wordt ze razendsnel afgeschoten omdat haar porto aan staat, ik denk dat zij als Mol er wel aan gedacht had haar porto dan uit te laten. Bij de opdracht met het vlot zou het raar zijn om niets te doen om zelf kokers te kiezen, niet voor het gemak moeite te hebben met het vlotje en de fakkel uit te laten gaan en daarna wel aandacht op jezelf  te vestigen door de boel te gaan controleren om zo alsnog iets in gang te zetten.

Dit is vooralsnog niet de tunnel voor mij

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #217 Gepost op: 10-02-2021, 08:45:25 »
De eerste laseropdracht was ze als mol wel erg slecht voorbereid in haar jurk (en de laatste opdracht met de hendels met haar hakken).
Had Rob destijds ook geen onhandige tuinbroek aan waardoor er vazen werden omgestoten?

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #218 Gepost op: 10-02-2021, 11:42:58 »
Had Rob destijds ook geen onhandige tuinbroek aan waardoor er vazen werden omgestoten?

Onhandige kleding aantrekken is juist iets dat andere kandidaten ook opvalt en het kan zijn dat ze hoopt dat anderen haar daarom gaan wegstrepen. Of het kan natuurlijk echt onhandig zijn. Ik ga hier niet te zwaar aan tillen, want het kan beide kanten op.

Het jurkje leek een vreemde combinatie met lasergamen, maar ik betwijfel of dat haar echt in de weg heeft gezeten. De schoenen met hakken bij 'onder druk zetten' (6.3) is een ander voorbeeld waarbij ze niet handig gekleed is. Ik denk dat ze er daar meer last van had dat ze verkeerde kleding had uitgekozen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #219 Gepost op: 10-02-2021, 12:47:16 »
Er is geen antwoord op de vraag wat voor Molse actie het is van Charlotte om snel uitgeschakeld te zijn in Onder druk zetten... Het lijkt me juist dat in die opdracht de Mol de regie moet zien te (proberen te) pakken om de vrijstellingen-schermen voor elkaar te krijgen. Charlotte zit vaak op posities waar de (kans op) controle miniem is, al dan niet met een kandidaat in een duo waar de kans nog kleiner van wordt... En als ze dat al doet, is het heel erg opzichtig de laatste tijd.
Of ze gaat er over twee weken uit, of ze wint is mijn wilde gok.