Auteur Topic: [de verliezend finalist] Charlotte Nijs  (gelezen 97803 keer)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #280 Gepost op: 16-02-2021, 04:11:06 »
Nou vergeet je dus weer dat Marije haar partner was... Dat is de hele crux. Marije verdenkt Charlotte, en Charlotte staat dus behoorlijk klem. Kan niet teveel aandringen op nog meer bordjes omdraaien, laat staan een verkeerde naam neerzetten. Splinter was onverdacht, hij had kunnen kiezen wie hij wilde aan zijn zijde. Ik denk dat de Mol als hij zelf mocht kiezen, hier altijd aan de borden zou gaan staan../quote]

Daarom zei ik erbij 'of het raden van de foto's niet de sleutelpositie was'. Je kan immers van te voren niet inschatten hoe goed de foto's gaan worden - maar met al die creatievelingen zouden de kandidaten dat heel goed kunnen doen - dus hoe goed je weg kan komen met een mol actie terwijl een persoon zo bovenop je vingers staat te kijken. Want hoewel Splinter vrij onverdacht was, valt het zo 1 op 1 in alle gevallen snel op. Foto's maken waar geen mens uit te herkennen valt, kom je veel makkelijker mee weg door er een verhaal om heen te verzinnen.

[quoteDat is helemaal uitgeplozen in het opdracht topic. Het minimum bedrag van 130 euro kun je afleiden uit de aantekeningen van Lakshmi (volledig te zien) en Rocky, en uitgaande van het maximum dat Rocky kon verdienen. Maar van Rocky is heel veel niet te zien. Als daar nog incomplete antwoorden bij zitten, gaat dat van haar verdienste af en komt erbij bij Splinter.

Maar we hebben geen idee of er bij Rocky veel onjuiste antwoorden zitten dus is het niet per definitie meer waarschijnlijk dat Splinter het max. bedrag heeft verdiend en minder waarschijnlijk dat hij het lage bedrag heeft verdiend. Als je Rocky niet verdenkt, is het zelfs heel onwaarschijnlijk dat de fouten meer bij Rocky dan bij Splinter zitten.

Joshua deed alles volgens het boekje bij de kokers op het meer (weten we achteraf). Toen Charlotte als enige een poging waagde dit in twijfel te trekken en de groep op andere gedachten probeerde te brengen, gingen bij mij al alle alarmbellen af. Zeker toen bleek dat hij gelijk had en zij dus probeerde het foutief te "verbeteren".

Opvallend dat de groep niet compleet over haar heen viel na die opdracht ???

Het werd direct gezien (doorzien?) als nepmol actie. En de groep was toen nog sowieso erg vergevingsgezind. Hoe vaak is Joshua wel niet vergeven? Die had ik nooit uitgekozen om de kaart te lezen en de kokers met plus geld aan te wijzen  ::rofl::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #281 Gepost op: 16-02-2021, 09:05:29 »
Maar we hebben geen idee of er bij Rocky veel onjuiste antwoorden zitten dus is het niet per definitie meer waarschijnlijk dat Splinter het max. bedrag heeft verdiend en minder waarschijnlijk dat hij het lage bedrag heeft verdiend. Als je Rocky niet verdenkt, is het zelfs heel onwaarschijnlijk dat de fouten meer bij Rocky dan bij Splinter zitten.
Maar Rocky was afhankelijk van degenen in de lift. Dus het is onwaarschijnlijk dat alles wat we niet van haar gezien hebben goed en compleet beantwoord was. Dat ging bij de andere notuleerders ook niet zo vlot. Trouwens de berekeningen voor Lakshmi gingen uit van de meest milde jurering. Als die iets strenger was gaat ook haar totaal omlaag, en dat van Splinter omhoog.
Op 130 euro verdiend kom je dus als je mol Splinter alle voordeel van de twijfel geeft. Dikke kans dat daar nog minstens zo'n 150 euro bovenop komt. Een pracht van een positie maar heel voorzichtig gemold hier, op zijn best.
Het werd direct gezien (doorzien?) als nepmol actie.
Gelukkig maar! ;D

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #282 Gepost op: 16-02-2021, 10:52:27 »

Het werd direct gezien (doorzien?) als nepmol actie. En de groep was toen nog sowieso erg vergevingsgezind. Hoe vaak is Joshua wel niet vergeven? Die had ik nooit uitgekozen om de kaart te lezen en de kokers met plus geld aan te wijzen  ::rofl::

Het meer was net een geniale poging tot molactie van Charlotte. Waarschijnlijk was er nog wel wat tijd over, meer dan ze lieten uitschijnen. Als ze ingingen op de visie van Charlotte dan:
- Was niet te traceren wie nu verantwoordelijk was voor de minkokers
- Geen tijd meer om Charlotte nog te gaan dubbelchecken

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #283 Gepost op: 16-02-2021, 12:14:56 »
Heb niet alles nagelezen.
Maar is het al gepost dat Charlotte opnieuw 3 vegen op haar gezicht had?
Waarom zou ze dat doen?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #284 Gepost op: 16-02-2021, 19:27:21 »
Maar Rocky was afhankelijk van degenen in de lift. Dus het is onwaarschijnlijk dat alles wat we niet van haar gezien hebben goed en compleet beantwoord was. Dat ging bij de andere notuleerders ook niet zo vlot. Trouwens de berekeningen voor Lakshmi gingen uit van de meest milde jurering. Als die iets strenger was gaat ook haar totaal omlaag, en dat van Splinter omhoog.
Op 130 euro verdiend kom je dus als je mol Splinter alle voordeel van de twijfel geeft. Dikke kans dat daar nog minstens zo'n 150 euro bovenop komt. Een pracht van een positie maar heel voorzichtig gemold hier, op zijn best.Gelukkig maar! ;D

Dat is het punt niet. Je gaf aan dat het erg waarschijnlijk is dat Splinter 400 binnengehaald zou hebben en onwaarschijnlijk dat hij slechts 130 binnen gehaald zou hebben. Dat weten we gewoon niet. Het enige wat we weten is dat jij op Charlotte zit en ik op Splinter dus dat in onze visie Rocky de mol niet is en ze dus haar best gedaan zal hebben.  ::tandpastasmiley::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #285 Gepost op: 16-02-2021, 19:50:14 »
Dat is het punt niet. Je gaf aan dat het erg waarschijnlijk is dat Splinter 400 binnengehaald zou hebben en onwaarschijnlijk dat hij slechts 130 binnen gehaald zou hebben.
'Erg waarschijnlijk' heb ik niet gezegd. Ik zei: 'Waarschijnlijker dan. Maar niet zeker'. Dat is wel een verschil hè, dus overdrijf het nou niet. De dikke kans waar ik het over had is minimaal 150 euro erbovenop, en dan zou zijn minimum dus rond 280 euro komen te liggen. Dat is gewoon mager mollen, als Lakshmi maximaal 480 euro binnenhaalt.
Als we Rocky hier niet vertrouwen, komt de eindafrekening voor Splinter inderdaad wel erg hoog te liggen, dus laten we dat maar doen ja, dat is beter voor de Splinter-tunnel. :)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #286 Gepost op: 17-02-2021, 03:37:34 »
'Erg waarschijnlijk' heb ik niet gezegd. Ik zei: 'Waarschijnlijker dan. Maar niet zeker'. Dat is wel een verschil hè, dus overdrijf het nou niet. De dikke kans waar ik het over had is minimaal 150 euro erbovenop, en dan zou zijn minimum dus rond 280 euro komen te liggen. Dat is gewoon mager mollen, als Lakshmi maximaal 480 euro binnenhaalt.
Als we Rocky hier niet vertrouwen, komt de eindafrekening voor Splinter inderdaad wel erg hoog te liggen, dus laten we dat maar doen ja, dat is beter voor de Splinter-tunnel. :)

Ok, ik zal niet overdrijven. Het is echter ook niet waarschijnlijker of minder waarschijnlijk op basis van wat we niet weten omdat we het niet kunnen zien/uitrekenen/schatten. Voor de Charlotte tunnel alleen maar goed of minstens neutraal lijkt me. Als zij de mol is, is ze creatief geweest met niet goed te rekenen antwoorden en geen rijtjes afmaken. ::tandpastasmiley::


Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #287 Gepost op: 18-02-2021, 01:04:48 »
Charlotte...

...wordt tijdens de kandidatenbekendmaking verdacht in beeld gebracht.
...wilde de mol in eerste instantie niet zijn.
...'s biecht uit afl 1 wordt gebruikt in afl 3 om aan te geven dat ze geluk had bij de escaperoom-opdracht.
...gebruikt het aanzetje van Renee om tot het antwoord 21 te komen bij de escaperoom, terwijl ze dit ook had kunnen wenden tot een andere conclusie.
...liegt geen enkele keer bij de escaperoom.
...maakt weinig fouten bij de foto's linken aan medekandidaten en wijst Marije twee keer op een fout.
...brengt de koker met lucifers helemaal droog naar de kant.
...raakt geen enkele sleutel kwijt terwijl er niemand is om haar in de gaten te houden bij de vlotopdracht.
...komt meermaals extreem verdacht in beeld bij het schilderen en seinen.
...vindt heel snel 2 juiste tickets bij de treinopdracht.
...vindt de code bij de klokken vrij vlot.
...vindt geen enkel punt om medekandidaten uit te schakelen wat de mol wel snel wil doen zodat er geen geld meer kan worden gepakt.
...foute code 1191 komt in de montage sterk naar voren en wordt in Moltalk ook nog een keer laten zien.

Het lijkt wel alsof de makers iedereen op Charlotte willen krijgen. De nadruk wordt erg gelegd op de fouten die ze maakt.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #288 Gepost op: 18-02-2021, 09:59:55 »
...wordt tijdens de kandidatenbekendmaking verdacht in beeld gebracht.
...komt meermaals extreem verdacht in beeld bij het schilderen en seinen.
...foute code 1191 komt in de montage sterk naar voren en wordt in Moltalk ook nog een keer laten zien.

Het lijkt wel alsof de makers iedereen op Charlotte willen krijgen. De nadruk wordt erg gelegd op de fouten die ze maakt.
Mee eens.

...wilde de mol in eerste instantie niet zijn.
...gebruikt het aanzetje van Renee om tot het antwoord 21 te komen bij de escaperoom, terwijl ze dit ook had kunnen wenden tot een andere conclusie.
...liegt geen enkele keer bij de escaperoom.
...maakt weinig fouten bij de foto's linken aan medekandidaten en wijst Marije twee keer op een fout.
...brengt de koker met lucifers helemaal droog naar de kant.
...raakt geen enkele sleutel kwijt terwijl er niemand is om haar in de gaten te houden bij de vlotopdracht.
...vindt heel snel 2 juiste tickets bij de treinopdracht.
...vindt de code bij de klokken vrij vlot.
...vindt geen enkel punt om medekandidaten uit te schakelen wat de mol wel snel wil doen zodat er geen geld meer kan worden gepakt.
Grotendeels mee eens, maar vind ik geen reden om haar af te strepen. Mogelijke verklaringen hiervoor zijn inmiddels allemaal al gegeven.

...'s biecht uit afl 1 wordt gebruikt in afl 3 om aan te geven dat ze geluk had bij de escaperoom-opdracht.
Deze is mij totaal ontgaan... Ik ben nieuwsgierig. Over welke biecht gaat het?

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #289 Gepost op: 18-02-2021, 10:24:16 »
Deze is mij totaal ontgaan... Ik ben nieuwsgierig. Over welke biecht gaat het?

Direct na de escaperoomopdracht zegt Charlotte in haar biecht "Dan denk ik dat ik heel veel geluk heb gehad".
Kijkend naar de outfit is dit een biecht uit aflevering 1, niet uit 2, 3 of 4 waar ze steeds andere kleding droeg.
Het lijkt dus alsof de makers echt hebben gezocht naar een stukje biecht. Ik denk dat Charlotte na die opdracht nog steeds niet helemaal doorhad dat ze met geluk de juiste code heeft gevonden. In mijn ogen onwetende kandidaat.
Als Charlotteverdenker kan je dit vast ook wel beargumenteren als mols  ::vergroot::.



Ik heb geprobeerd een mol te zien in Charlotte, maar toch neig ik steeds weer ernaar dat ze meer een Sarah Chronis of Sofie van den Enk is die verdacht moet lijken maar eigenlijk gewoon de pot mee naar huis neemt straks.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2021, 10:30:11 door Geel scherm »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #290 Gepost op: 18-02-2021, 10:36:39 »
Direct na de escaperoomopdracht zegt Charlotte in haar biecht "Dan denk ik dat ik heel veel geluk heb gehad".
Kijkend naar de outfit is dit een biecht uit aflevering 1, niet uit 2, 3 of 4 waar ze steeds andere kleding droeg.
Volgens mij zei ze: "21. Ik denk dat ik heel veel geluk heb gehad". In aflevering 1 was er nog niets met 21, dus die biecht moet uit afl. 3 komen.

Maar wel interessant wat je zegt, want dan is het misschien zo dat ze in afl. 1 al wist dat ze 21 ging scoren in afl. 3. ::rofl:: Of ze doet biechten die niet overeen komen met de aflevering zelf. Dat is wel een beetje mols ja. Ik zal er eens op gaan letten, als ik nog terugkijk.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #291 Gepost op: 18-02-2021, 13:04:07 »
Charlotte...

...wordt tijdens de kandidatenbekendmaking verdacht in beeld gebracht.
op welke manier?
...wilde de mol in eerste instantie niet zijn.
Kan dat zij zich later heeft bedacht.

...gebruikt het aanzetje van Renee om tot het antwoord 21 te komen bij de escaperoom, terwijl ze dit ook had kunnen wenden tot een andere conclusie.
Een Mol gaat graag mee met een idee/plan van een kandidaat.
...liegt geen enkele keer bij de escaperoom.
Soms is dat niet nodig of zelfs beter om het niet te doen.
...maakt weinig fouten bij de foto's linken aan medekandidaten en wijst Marije twee keer op een fout.
Ze probeerde wel om meer foto's te draaien.
...brengt de koker met lucifers helemaal droog naar de kant.
Maar probeert later Joshua verdacht te maken en aan te geven dat er andere kokers gepakt moesten worden.

...raakt geen enkele sleutel kwijt terwijl er niemand is om haar in de gaten te houden bij de vlotopdracht.
Misschien leek haar dat geen goed moment?
...komt meermaals extreem verdacht in beeld bij het schilderen en seinen.
Mee eens
...vindt heel snel 2 juiste tickets bij de treinopdracht.
Zo snel was dat niet toch?
...vindt de code bij de klokken vrij vlot.
Helemaal niet, zij bleef naar de klokken staan staren en Rocky vond de code.
...vindt geen enkel punt om medekandidaten uit te schakelen wat de mol wel snel wil doen zodat er geen geld meer kan worden gepakt.
Over welke opdracht gaat dit?
...foute code 1191 komt in de montage sterk naar voren en wordt in Moltalk ook nog een keer laten zien.
Dat gebeurde bij Rob Dekay ook, die stuurde een auto, vol op de camera, de verkeerde straat in.
Het lijkt wel alsof de makers iedereen op Charlotte willen krijgen. De nadruk wordt erg gelegd op de fouten die ze maakt.
Ik zie dat niet zo hoor. Voorlopig is ze bij de laatste 4 en Mol of niet dat is een prestatie.
Zie de tussenzinnen.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2021, 13:06:14 door Gadoesja »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #292 Gepost op: 18-02-2021, 14:33:29 »
Heb niet alles nagelezen.
Maar is het al gepost dat Charlotte opnieuw 3 vegen op haar gezicht had?
Waarom zou ze dat doen?

Mollenvegen.

Offline Shenzi26

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #293 Gepost op: 18-02-2021, 15:46:05 »
Heb niet alles nagelezen.
Maar is het al gepost dat Charlotte opnieuw 3 vegen op haar gezicht had?
Waarom zou ze dat doen?

Mollenstreken?

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #294 Gepost op: 18-02-2021, 18:51:47 »
Heb het nu even niet concreet, maar er zat ook een stuk biecht in 1 vd eerdere afleveringen die (qua kleding) uit de laatste aflevering komt.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #295 Gepost op: 19-02-2021, 00:10:11 »
Mollenvegen.
  ;)

Mollenstreken?
;)
Helemaal mee eens!

Charlotte was in de mijngang, met vegen op haar gezicht, weer 3 ::jaja:: ::jaja::
Las verkeerde code op, recht voor in camera. Herhaalde de codes niet na verzoek van Splinter. Voordat zij naar de kluisjes ging, gaf ze een stapeltje codes aan Rocky. Zij heeft de codes die zij al opgenoemd had niet opzij gelegd. Tijdrekken want Rocky moest uitzoeken welke wel en welke niet doorgegeven waren.
Bij de kluisjes is zij even alleen geweest. Wij weten niet wat zij daar gedaan heeft.
Daarna in de grote hal zagen wij haar met de katrollen bezig.
Dat zijn 3x Molposities voor Charlotte.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #296 Gepost op: 19-02-2021, 13:06:00 »
Zie de tussenzinnen.

Ja, elk van de punten is inderdaad te tegenspreken dat het als mol ook zou kunnen.
Een paar kanttekeningen op je opmerkingen:
- Bij de escaperoom had ze geen moeite hoeven doen om een verkeerde code in te vullen, de gedachtes gingen alle kanten op. Waarom kiest ze dan toch ervoor om te benadrukken dat 21 de juiste code is om in te vullen? Het is een beetje veel van het goede. Enige reden die ik kan bedenken is dat ze toch nog 5000 eruit ging spelen later.
- Bij de klokcode geeft Rocky een idee hoe je er ook naar kan kijken (Rocky ziet nog niet hoe precies) en meteen geeft Charlotte de code, maargoed het kan zijn dat Charlotte zichzelf hier minder verdacht probeert te maken.
- Dat ze geen punt vindt om kandidaten uit te schakelen is bij de opdracht 'Onder Druk Zetten' in afl 6.

Echter, ik geloof er niet zo in dat de mol zoveel kansen laat liggen om te mollen als de mol alleen is of als de rest van de groep wel saboteert. Individueel is elk punt inderdaad te schalen onder potentieel molgedrag, maar allemaal samen is het wel veel van het goede. Net zoals Rocky die 400 euro pakt bij de ballerina's ook molgedrag zou kunnen zijn, maar ze pakt vervolgens ook nog geld bij een heleboel andere opdrachten. In zekere zin zou ook Remco Veldhuis de mol nog kunnen zijn omdat hij misschien terug kan komen in de finale, je weet het niet maar het is zeer onwaarschijnlijk.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2021, 13:15:12 door Geel scherm »

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #297 Gepost op: 19-02-2021, 13:37:37 »
- Bij de klokcode geeft Rocky een idee hoe je er ook naar kan kijken (Rocky ziet nog niet hoe precies) en meteen geeft Charlotte de code, maargoed het kan zijn dat Charlotte zichzelf hier minder verdacht probeert te maken.
Ik vind Rocky hier juist verdacht. Als Charlotte er niet uitkomt, zegt Rocky “is het niet één en..uh dat het je er zo ...” Dan vanuit het raam (op uitkijk voor de postzak) zegt ze nog “digitaal”. Dan gaat Charlotte puzzelen en ziet ze de cijfers een voor een. Waarom zegt Rocky niet meteen “het is eenentwintig?”

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #298 Gepost op: 19-02-2021, 15:39:07 »
Ik vind Rocky hier juist verdacht. Als Charlotte er niet uitkomt, zegt Rocky “is het niet één en..uh dat het je er zo ...” Dan vanuit het raam (op uitkijk voor de postzak) zegt ze nog “digitaal”. Dan gaat Charlotte puzzelen en ziet ze de cijfers een voor een. Waarom zegt Rocky niet meteen “het is eenentwintig?”

Misschien maakte ze haar zin niet af omdat het niet 21 was maar 021. Hoe dan ook, het is toch duidelijk dat Rocky hier de voorzet geeft en de groep aan de oplossing helpt. Ze vertelt Charlotte dat het digitale cijfers zijn en zegt bijna het antwoord al.

Charlotte reageert heel onderkoeld: "Oh zo, uhmmm.... nul, de eerste is nul" Je hoort haar twijfelen, kan ik het nog langer rekken? Terwijl als je het weet, je het meteen ziet en 021 zou zeggen, zoals Rocky ook al bijna deed. Een hele rare reactie voor een kandidaat.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #299 Gepost op: 20-02-2021, 10:58:40 »
Heb het nu even niet concreet, maar er zat ook een stuk biecht in 1 vd eerdere afleveringen die (qua kleding) uit de laatste aflevering komt.
Really? Hoe weet je dat het uit de laatste aflevering was?
In de WIDM-pool heeft een ruime meerderheid Charlotte als winnaar, 56 stemmen.
Ze zou ook verliezer kunnen zijn, misschien schrijft ze meer op dan Splinter en wint ze op punten van hem, maar ik zie haar niet winnen van Rocky die al vanaf afl 1 op Renée zit.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2021, 11:02:08 door Run »