Auteur Topic: [de verliezend finalist] Charlotte Nijs  (gelezen 97789 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #640 Gepost op: 1-03-2021, 10:16:11 »
Wat is die testvraag in de app? Ik doe er niet aan mee, maar nu word ik nieuwsgierig.

Liet de mol haar mountainbike achter voor geld?
- Ja
- Nee

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #641 Gepost op: 1-03-2021, 10:18:21 »
Liet de mol haar mountainbike achter voor geld?
- Ja
- Nee
::vergroot::
Welkom terug, Belgian Mol! En wat fijn dat het weer een beetje bruist in de Charlottetunnel! ::tandpastasmiley::
Ik weet het, het is onwaarschijnlijk. En het zou een heel gedurfde keuze zijn van de makers, waar bepaalde mensen over zullen gaan vallen. Maar ik vind dit scenario toch waarschijnlijker dan dat alles wat op voorkennis van Charlotte wijst, puur toeval zou zijn. Bovendien kan ik met de beste wil ter wereld noch in Rocky noch in Renee een Mol zien.
Ik ben erg geneigd me hierbij aan te sluiten.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2021, 10:20:08 door Molest »

Offline vanderMol

  • Forumlid
  • Lijdt aan een ernstige vorm van Charlotisme
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #642 Gepost op: 1-03-2021, 10:20:53 »
Testvraag app is invulbaar voor mensen die 0 punten hebben en slaat of op Charlotte of op Rocky en Renée. Interessant. Sorry voor dubbele post, maar dit is even breaking.
WOW!!!

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #643 Gepost op: 1-03-2021, 10:26:12 »
En laat de Joker toevallig nu net de kaart zijn waarmee je in het kaartspel een nieuwe kleur kan bepalen...

Ik denk dat Charlotte meesterlijk heeft gemanipuleerd, eerste Marije op een verkeerd spoor zetten en in de finale ook nog eens Renee het bos insturen. Wat als er voor het eerst in de geschiedenis niemand op de Mol zou zitten, in een seizoen waarin de Mol ook nog eens overduidelijk de Joker speelt en het meest mollend in beeld is gebracht. Dan is toch de ultieme grap om juist diegene af te laten vallen en beide finalisten even te laten denken dat zij allebei de winnaar zijn.

Ik weet het, het is onwaarschijnlijk. En het zou een heel gedurfde keuze zijn van de makers, waar bepaalde mensen over zullen gaan vallen. Maar ik vind dit scenario toch waarschijnlijker dan dat alles wat op voorkennis van Charlotte wijst, puur toeval zou zijn. Bovendien kan ik met de beste wil ter wereld noch in Rocky noch in Renee een Mol zien.

Ik vind het apart om te zien hoe diep de Charlottetunnel is bij sommigen.
Ik kan één - in mijn ogen zeer valide - punt noemen waarom Charlotte echt niet meer de mol kan zijn.
En dat is de app. Degene die al hun punten op Charlotte hebben ingezet, zijn deze punten nu kwijt en kunnen die dus niet meer inzetten.
Als Charlotte toch de mol zou zijn, zou je dus nooit de winnaar in de app kunnen worden met de juiste mol en ik denk niet dat de makers alle charlottetunnelaars zich in het harnas willen laten jagen.
Als we nu nog steeds alleen het programma hadden gehad zonder de app, dan zou ik je nog een heel klein kansje geven, maar voor nu... Nee, dit scenario is absoluut niet waarschijnlijker dan dat Renée of Rocky de mol is.
Gelukkig heb je nog 5 dagen de tijd om uit je ingestorte tunnel te kruipen.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #644 Gepost op: 1-03-2021, 10:28:33 »
Voor de mensen die het niet wisten dit is trouwens de tweede fase van rouw: ontkennen.  ;)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #645 Gepost op: 1-03-2021, 10:30:45 »
Ik heb totaal geen verstand van de app. Maar kan dat niet opgelost worden door de laatste ronde gewoon niet mee te laten tellen? Dan is de stand in de voorlaatste app bepalend voor de eindstand. Wie dan nog op Charlotte zat, kan dus nog steeds winnen.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #646 Gepost op: 1-03-2021, 10:37:33 »
Precies, gewoon deze week niet mee laten tellen. Of strafpunten voor iedereen die op Renee of Rocky in blijft zetten  ;D

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #647 Gepost op: 1-03-2021, 10:40:04 »
van beide kanten is het onlogisch en ronduit arrogant van de makers om te doen.
Stel Charlotte blijkt uiteindelijk de mol, dan heeft een groot deel van de mensen zijn punten niet meer. Die kunnen dan niet meer winnen desondanks het feit dat ze het goed hadden.
Anderzijds als de punten terugrollen naar voor de finale zijn de mensen die niet op Charlotte zaten een deel van hun punten kwijt. Wat dus weer een heel raar en onlogisch verloop van de app geeft.

Nee ik denk dat als ze het was geweest ze geen afvaller bekend hadden gemaakt.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #648 Gepost op: 1-03-2021, 10:51:10 »
En laat de Joker toevallig nu net de kaart zijn waarmee je in het kaartspel een nieuwe kleur kan bepalen...

Dat zou een twist kunnen zijn  ::rofl::

Kun je nu nog je punten inzetten in de app? Als dat nog zo is lijkt het me uitgesloten dat Charlotte de mol is. Charlotteverdenkers  kunnen niets meer inzetten immers. Als dat niet zo is dan zou bovenstaande twist nog kunnen. Punten worden verdubbeld die je op de juiste mol hebt ingezet t/m de finaleaflevering. Kwestie van vinkje "afvaller" uitzetten in de app ;D

Wel heel apart dat de testvraag nog op Charlotte in te vullen is. Was dat al eerder mogelijk bij een afvaller? En de ander optie slaat op Renée èn Rocky  ???


Vooralsnog zie ik wel licht aan het eind van deze tunnel maar heb ik Rocky in het vizier. Ik heb  wat teruggekeken maar wacht nog met een definitief besluit. Zowel Renée als Rocky hebben veel geld in de pot gebracht, we hebben iig een mol die veel geld verdiend heeft als het Charlotte niet is. In deze tunnel heb ik het licht echter al uitgedaan. :)

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #649 Gepost op: 1-03-2021, 10:54:33 »
Wel heel apart dat de testvraag nog op Charlotte in te vullen is. Was dat al eerder mogelijk bij een afvaller?

Ja, bij Lakshmi. Bij die testvraag had je 3 opties, maar een ervan sloeg alleen op Lakshmi en die viel af, dus die optie was sowieso fout ;)

Offline vanderMol

  • Forumlid
  • Lijdt aan een ernstige vorm van Charlotisme
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #650 Gepost op: 1-03-2021, 10:56:48 »
Precies, gewoon deze week niet mee laten tellen. Of strafpunten voor iedereen die op Renee of Rocky in blijft zetten  ;D
Ik zat daar ook mee idd. Maar inderdaad, als Charlotte de Mol TOCH is (ja ik zit echt kilometers diep ingegraven in de C-tunnel merk ik), dan krijg je voor Renee of Rocky toch geen punten. Dus dat maakt compleet niet uit voor de eerlijkheid. Het enige is dat je een keer voor Piet Snot inzet als je nog op de verkeerde mol zit.

ALS (dikke als) de productie dit grapje wil doen (Mol krijgt nep rood scherm), dan moeten ze wel de app op 0 punten zetten en dagboek van afvaller maken, zeggen dat ze niet de mol is en (zelfs zeggen dat ze verliezen finalist is?) enz want anders heb je het meteen door. Alleen die laatste testvraag in de app hadden ze dan volgens mij niet moeten doen, want ik had deze theorie al bijna afgeschreven door het rare switchen van Renée, maar nu blijf ik toch nog in deze tunnel...
« Laatst bewerkt op: 1-03-2021, 11:00:23 door vanderMol »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #651 Gepost op: 1-03-2021, 11:01:53 »
(Mol krijgt nep rood scherm)
Ze hoeven dit niet eens te verkopen als een nep rood scherm. Alleen zeggen dat ook het test resultaat van de Mol telt. Charlotte kan 0 vragen goed hebben ingevuld, en er voor de zekerheid een eeuwigheid over hebben gedaan.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #652 Gepost op: 1-03-2021, 11:06:54 »
Ik zat daar ook mee idd. Maar inderdaad, als Charlotte de Mol TOCH is (ja ik zit echt kilometers diep ingegraven in de C-tunnel merk ik), dan krijg je voor Renee of Rocky toch geen punten. Dus dat maakt compleet niet uit voor de eerlijkheid. Het enige is dat je een keer voor Piet Snot inzet als je nog op de verkeerde mol zit.

ALS (dikke als) de productie dit grapje wil doen (Mol krijgt nep rood scherm), dan moeten ze wel de app op 0 punten zetten en dagboek van afvaller maken, zeggen dat ze niet de mol is en (zelfs zeggen dat ze verliezen finalist is?) enz want anders heb je het meteen door. Alleen die laatste testvraag hadden ze dan volgens mij niet moeten doen, want ik had deze theorie al bijna afgeschreven door het rare switchen van Renée

Jouw rekensom klopt niet.
Iedereen die alles op Charlotte heeft ingezet - en dat kan maximaal 25.600 zijn - heeft nu 0 punten en kan niets meer inzetten
Iedereen die alles op Renée of Rocky hebben ingezet hebben nu 51.200 punten.
Dus al zou je de laatste ronde niet mee laten tellen hebben de Renée en Charlotte verdenkers toch meer punten.
Daarnaast, wat heeft het voor zin om punten in te zetten, als je ze gegarandeerd tijdens de ontknoping toch verliest? Dat zou de ondergang van de app betekenen.
Dus nee, deze tunnel kunnen we echt definitief dichtmaken. (ik weet dat dat voor sommigen lastig is; we hebben hardnekkige tunnelaars dit seizoen).
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #653 Gepost op: 1-03-2021, 11:24:23 »
Gezien die joker zou dit inderdaad een meesterlijke zet zijn. Dat de Mol expres alle vragen fout heeft ingevuld en daarom een rood scherm krijgt geloof ik niet in, want de test van de Mol telt niet mee. De Mol maakt alleen de test voor de beelden en om te kunnen zien welke vragen de kandidaten hebben gekregen volgens mij.

Maar, wat mij een heeeel klein beetje hoop geeft is het feit dat deze vraag in de app is gekozen. Je zou toch zeggen dat de Rocky/Renée verdenkers via de test vraag extra punten zou kunnen verdienen als ze op de juiste Mol zitten. Nu krijgen ze allebei de bonuspunten. Want het is natuurlijk onzinnig dat ze deze vraag op Charlotte zouden invullen. We zullen zien, ook al ben ik al een heel end op weg met de rouwverwerking.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #654 Gepost op: 1-03-2021, 11:43:11 »
En laat de Joker toevallig nu net de kaart zijn waarmee je in het kaartspel een nieuwe kleur kan bepalen...
::ok:: Ik draaf misschien te ver door hoor, maar als je daar ook de woorden van Rik mee mag omdraaien, dan krijg je:

Charlotte, jij bent niet de Mol.  ---> Jij bent de Mol.
Je bent ook niet de winnaar. ---> Jij bent ook de winnaar.
Jij bent de verliezend finalist. ---> Jij bent niet de verliezend finalist.

Dat betekent.
Renée, Rocky. Dat een van jullie de Mol is. ---> Dat geen van jullie de Mol is.
En een van jullie de winnaar. ---> En geen van jullie de winnaar.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #655 Gepost op: 1-03-2021, 11:58:12 »
Heb ik zulke dingen niet eerder gehoord tijdens het jubileumseizoen? Toen kon je nog gewoon je punten in zetten op Tygo.
En dat is - tegen beter weten in - ook nog gebeurd. Maar zelfs dat hebben ze nu weggelaten.
Charlotte is geen mol en ook niet de winnaar. Helaas, maar het is niet anders. Al is het wel begrijpelijk met Rocky die al vanaf het begin op Renée zat.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #656 Gepost op: 1-03-2021, 12:01:30 »
Ander scenario: iedereen krijgt een rood scherm, de mol zet de jokerkaart in. Charlotte is de enige die de kaart heeft.


Volgens Charlotte in de podcast heeft Rick last minute bedacht hoe de afloop van deze finaleaflevering zou zijn. Rik heeft in dezelfde podcast gezegd dat de komende aflevering anders dan anders wordt.  Is dit bedacht omdat niemand de juiste mol had?

Steek weer een klein lichtje kaarsje aan maar kijk ondertussen wel naar een ander tunneltje.
Blijf in de app maar eigenwjis op Charlotte invullen. Het maakt nu toch niet meer uit.  ::rofl::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #657 Gepost op: 1-03-2021, 12:02:58 »
van beide kanten is het onlogisch en ronduit arrogant van de makers om te doen.
Stel Charlotte blijkt uiteindelijk de mol, dan heeft een groot deel van de mensen zijn punten niet meer. Die kunnen dan niet meer winnen desondanks het feit dat ze het goed hadden.
Anderzijds als de punten terugrollen naar voor de finale zijn de mensen die niet op Charlotte zaten een deel van hun punten kwijt. Wat dus weer een heel raar en onlogisch verloop van de app geeft.

Nee ik denk dat als ze het was geweest ze geen afvaller bekend hadden gemaakt.

Ja, eens. Ik zat heel diep in deze tunnel afgelopen week, maar het zou echt tegen de regels van het programma zijn als de mol een rood scherm krijgt en daadwerkelijk is uitgeschakeld. Het dagboek van de afvaller is er, de punten verdwenen; het zal gaan tussen Rocky en Renée.
Al vind ik dit een mooie tunnel hoor.  ::bravo::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #658 Gepost op: 1-03-2021, 12:13:11 »
Ander scenario: iedereen krijgt een rood scherm, de mol zet de jokerkaart in. Charlotte is de enige die de kaart heeft.


Volgens Charlotte in de podcast heeft Rick last minute bedacht hoe de afloop van deze finaleaflevering zou zijn. Rik heeft in dezelfde podcast gezegd dat de komende aflevering anders dan anders wordt.  Is dit bedacht omdat niemand de juiste mol had?
Interessant! Weten jullie wanneer de ontknoping is of wordt opgenomen?

Als Charlotte de mol is moeten Rocky & Renée dan maanden later hun test "live" overnieuw maken en op Charlotte invullen om de winnaar te bepalen? Ook geen elegante oplossing. Ik hoop dat het dan iets anders is.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #659 Gepost op: 1-03-2021, 12:16:22 »
Dit schrsh heb ik gisteren al gemaakt, wilde hem niet plaatsen maar doe het toch. Ik zie hier een gezicht in.
Het is het moment dat Charlotte bij het aanbod van de mol is en niet op het aanbod ingaat.