Auteur Topic: [de Mol] Renée Fokker  (gelezen 109266 keer)

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #340 Gepost op: 14-02-2021, 11:24:35 »
Heb het ook gezien , maar kreeg de indruk dat ze de 1199 oplas (niet in beeld) van een kastje waar ze langsliepen, zoekende naar 1191.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #341 Gepost op: 14-02-2021, 11:31:47 »
Bij 7.2 kun je bepaalde kisten met woorden mijden, zoals 'met'. Doordat er geen beelden zijn van kisten met 'met', kun je niet met zekerheid zeggen dat ze er waren. De Mol zal weten wat welke woorden handig zijn en waar ze liggen.

Dat Charlotte extra ging mollen, zag ik al aankomen. Renee heeft dat voor elkaar gekregen door de vrijstelling te geven aan Charlotte & Marije.

Dat Renee de titels niet kent, verbaast mij niet. Ik doe met enige regelmaat popquizen,  het heeft absoluut niet mijn voorkeur om bij 50+ vrouwen in een team te zitten. Ik wil daarmee niemand beledigen, vrouwen en titels van muziek is een slechte combi.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #342 Gepost op: 14-02-2021, 11:36:53 »
Dat Renee de titels niet kent, verbaast mij niet. Ik doe met enige regelmaat popquizen,  het heeft absoluut niet mijn voorkeur om bij 50+ vrouwen in een team te zitten. Ik wil daarmee niemand beledigen, vrouwen en titels van muziek is een slechte combi.

Dit klinkt een beetje onaardig. Maar het klopt dat er vaak grote verschillen tussen muziekkennis van mensen zit, dus dit is op zich niet vreemd. Daarnaast kennen mensen vaak vooral de muziek van toen zij jong waren (al vond ik wel meevallen hoe nieuw de muziek was).

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #343 Gepost op: 14-02-2021, 11:42:17 »
Het is niet onaardig bedoeld, 50+ mannen hebben bijvoorbeeld ook weinig op met mode. Als je bij 50+ vrouwen in een team zit, gaat het van die weet ik, hoe was het ook weer, ik ken het liedje wel, maar weet het niet. Vrouwen van 30-40 zijn perfect voor in je team.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #344 Gepost op: 14-02-2021, 13:02:25 »
80 kledingstukken te weinig? Ongelooflijk! Heeft Renée allerlei kledingstukken omlaag gehesen en andere omhoog om tot die tachtig te komen? Ze komt goed op dreef!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #345 Gepost op: 14-02-2021, 13:54:59 »
80 kledingstukken te weinig? Ongelooflijk! Heeft Renée allerlei kledingstukken omlaag gehesen en andere omhoog om tot die tachtig te komen? Ze komt goed op dreef!
Dat lijkt me wel kras, want het voorbeeld uit de locker lag er gewoon, en iedereen kon vergelijken. Dat deed Splinter ook.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #346 Gepost op: 14-02-2021, 14:09:30 »
Hij keek of ze wel de goede foute had gedaan die hij had aangereikt  ;D

Online Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #347 Gepost op: 14-02-2021, 14:50:10 »
Lo, wat iedereen je probeert duidelijk te maken is dat er helemaal geen keuze was bij halte 10.
Nee Molest zegt juist het tegenovergestelde, die is het met mij eens:

Renée: 'We gaan naar 10'.
Charlotte: 'Ja'.
Renée: 'Misschien is daar nog iets te...'.
Rocky: 'Deze is echt voor ons'.
Renée: 'Ja'.
Rocky: 'Ik weet niet wat het is, maar...'.
Charlotte: 'Maakt niet uit'.

Renée geeft de voorzet om uit te stappen. Zij had bovendien in het begin gezegd dat er 9 haltes zouden komen, en dat iedereen behalve een iemand dus 2x kon uitstappen. Dat werd door Renée-tunnelaars uitgelegd als mols. En dan zou die invloed nu opeens ophouden bij halte 9, en niet meer van toepassing zijn voor halte 10?
Exact. Vol van toepassing!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #348 Gepost op: 14-02-2021, 15:06:06 »
#
Ik zal de vraag of er nog wat te kiezen viel (lijkt mij duidelijk maar goed) voorleggen in het Vragenvuur. Dat topic is er nog niet eens zag ik dus zal ik meteen openen. Aangezien Charlotte waarom het hier steeds gaat toch niet de mol is zal dit moment namelijk niet terugkomen in Aflevering 10. Maar we willen het toch allemaal graag weten, de Renee-onverdenkers voorop zie ik.

Bij de lockers geeft char de verkeerde code door: ze zegt 1191 ipv 1199.
As Renee en splinter gaan zoeken zeggen ze een paar keer de code (1191) en dan zegt renee terwijl ze rent 1199....even stil en dan 1191, 1191..(rond 10.30
Mooi gevalletje voorkennis ja  ::ok:: ::vergroot::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #349 Gepost op: 14-02-2021, 15:13:27 »
Nee Molest zegt juist het tegenovergestelde, die is het met mij eens:
Als ik het met je eens was, had ik hier niet zoveel moeite ingestoken... Dus ook die conclusie snap ik weer niet. ::rofl::
En verder is halte 10 voor mij een gepasseerd station, dus ik kom er niet meer op terug.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #350 Gepost op: 14-02-2021, 15:19:36 »
Heb het ook gezien , maar kreeg de indruk dat ze de 1199 oplas (niet in beeld) van een kastje waar ze langsliepen, zoekende naar 1191.

Ah ja dat kan ook natuurlijk!

Offline Martialis1

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #351 Gepost op: 14-02-2021, 20:05:38 »
In redelijk veel informele 'tussen de opdrachten door' footage zie je ook dat Renee vaak een biertje oid vast heeft. Nu kan het prima dat ze gewoon in bierland Tsjechie houdt van een pilsje: maar ik kan me ook voorstellen dat een ervaren actrice als zij weet hoe belangerijk dit soort 'buiten de opdracht' momenten zijn, en wat voor betere manier om je als kandidaat neer te zetten als iemand die graag een paar biertjes drinkt en daardoor 'losser' wordt. Ik kan me voorstellen dat andere kandidaten denken: ah, de mol drinkt weinig/geen alcohol want wil niet perongeluk iets verkeerds zeggen. Juist iemand met 20+ jaar acteerervaring doet dat het tegenovergestelde.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #352 Gepost op: 14-02-2021, 20:19:29 »
In redelijk veel informele 'tussen de opdrachten door' footage zie je ook dat Renee vaak een biertje oid vast heeft. Nu kan het prima dat ze gewoon in bierland Tsjechie houdt van een pilsje: maar ik kan me ook voorstellen dat een ervaren actrice als zij weet hoe belangerijk dit soort 'buiten de opdracht' momenten zijn, en wat voor betere manier om je als kandidaat neer te zetten als iemand die graag een paar biertjes drinkt en daardoor 'losser' wordt. Ik kan me voorstellen dat andere kandidaten denken: ah, de mol drinkt weinig/geen alcohol want wil niet perongeluk iets verkeerds zeggen. Juist iemand met 20+ jaar acteerervaring doet dat het tegenovergestelde.

Dat is toch ook precies de tactiek van Dennis geweest tijdens de avondjes uit, waardoor uiteindelijk iedereen hem af had geschreven, want een mol ...
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline mol-mol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #353 Gepost op: 15-02-2021, 10:13:11 »
Bij te executie had Renee een bloemetje achter haar oor, zal denk ik gewoon zijn omdat de tuin vol bloemen stond. Maar misschien een hintje? (Netzoiets als bij merel die in een van de laatste afleveringen een veer had.)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #354 Gepost op: 15-02-2021, 11:17:19 »
Bij te executie had Renee een bloemetje achter haar oor, zal denk ik gewoon zijn omdat de tuin vol bloemen stond. Maar misschien een hintje? (Netzoiets als bij merel die in een van de laatste afleveringen een veer had.)

Viel mij ook op. En dat hebben ze als hint gebruikt met Margriet. Al plantte zij ze vooral op de slaapkamers. Kan Renée als naam niet echt linken met een bloem.

Wel vind ik de zin van Rik: met een mol in jullie midden wel toepasselijk op Renée. Wie zat er zo mooi te midden van de kandidaten in afwachting van haar scherm? Renée. Simpele en standaard hint, maar die blijken wel vaker van dit niveau.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #355 Gepost op: 15-02-2021, 11:17:57 »
In redelijk veel informele 'tussen de opdrachten door' footage zie je ook dat Renee vaak een biertje oid vast heeft. Nu kan het prima dat ze gewoon in bierland Tsjechie houdt van een pilsje: maar ik kan me ook voorstellen dat een ervaren actrice als zij weet hoe belangerijk dit soort 'buiten de opdracht' momenten zijn, en wat voor betere manier om je als kandidaat neer te zetten als iemand die graag een paar biertjes drinkt en daardoor 'losser' wordt. Ik kan me voorstellen dat andere kandidaten denken: ah, de mol drinkt weinig/geen alcohol want wil niet perongeluk iets verkeerds zeggen. Juist iemand met 20+ jaar acteerervaring doet dat het tegenovergestelde.
Ze is een heerlijke mol, helaas jammer dat ze zo weinig van het programma wist, dan had ze nog meer kunnen genieten van haar rol en het wat subtieler en beter kunnen aanpakken hier en daar en meer zeggenschap kunnen hebben over hoe ze als mol wilde mollen. Nu lijkt het alsof ze een afgesproken script, door anderen verzonnen, 'speelt'.
(Want ik ben intussen 100% zeker  :))

De belangrijkste tactiek, om haar uit de vuurlinie te houden als niet-mol kenner, lijkt te zijn de inbreng van jokers. Daar gaan kandidaten om 'vechten' en dat betekent vanzelf minder geld in de pot. Vandaar ook de joker die vaak verschijnt en de jokerlach.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2021, 11:22:19 door Run »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #356 Gepost op: 15-02-2021, 13:16:27 »
Op 10-02, blz. 13, vroeg ik mij af welke motivatie Renée zou kunnen hebben om Charlotte en Marije het voordeel te geven hun scherm niet te hoeven zien.
Daar wordt heel verschillend over gedacht.

Annebeestje denkt dat kandidaat Renée Charlotte en Marije spaart omdat zij denkt dat één van de twee de Mol is.
Leendert denkt dat om die reden Renée haar focus legt op het wegspelen van andere kandidaten.
Lo denkt dat Renée poseert kandidaat te zijn en dan kies je er voor de Mol een vrijstelling te geven, je wilt immers dat niemand naar huis gaat.
Jezet is van mening dat kandidaat Renée kan kiezen je grootste concurrent geen informatie over hun Mol te laten zien, nadeel is dat Renée nu die informatie ook mist.
Erdouble D denkt dat het misschien een mastermove van kandidaat Renée is zelf de test bewust slecht te maken om twee kandidaten een valse bevestiging te geven dat zij goed zitten.
MartinJ zegt hiervan dat dat niet werkt als kandidaat Renée op Charlotte en Marije zit en die beiden op elkaar zitten.
Als Renée goed zit dan is één van beiden de Mol.


Annebeestje denkt dat Renée, als Mol, Charlotte en Marije spaart om Splinter of Rocky af te laten vallen.
Moldo denkt dat Renée Molverdachten buiten schot houdt. De Mol krijgt immers altijd een groen scherm.
Leendert vindt redenatie van Annebeestje niet slim voor een Mol omdat Splinter en Rocky nu een bevestiging krijgen dat ze goed zitten terwijl de Mol twijfel zaait bij diegenen die nog niet op het goede spoor zitten.
Molecule ziet Mol Renée als productie-assistent om er voor te zorgen dat er niemand naar huis gaat.
Evelienh1986 zegt dat Renée slash productie geen afvaller willen hebben dus mag Marije haar scherm niet zien en Charlotte is gekozen onder mom van verdachte.
Tureluurs ziet het zo dat Renée als Mol liever meer mensen om zich heen heeft zodat zij makkelijker kan onderduiken.
Run Gaat mee met Tureluurs.
Jezet zegt dat Renée het signaal aan Charlotte en Marije afgeeft dat zij op haar Mollijstje staan.

De discussie is nog verder gegaan maar meer over het al dan niet krijgen van een rood scherm.

Wat kunnen wij nu opmaken uit deze reacties?

Mol Renée stuurt liever niemand naar huis.
Mol Renée gaat er van uit dat door Charlotte of Marije te kiezen er verwarring wordt gezaaid.


Kandidaat Renée wil concurrent kandidaten, Splinter en Rocky, geen extra info geven maar doet dat wel door ze hun scherm te laten zien. Zij hoopte er op dat één van de twee een rood scherm zou krijgen.
De mogelijkheid dat kandidaat Renée zelf een rood scherm gehad zou hebben is nog steeds aanwezig.









Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #357 Gepost op: 15-02-2021, 13:33:44 »
Bij te executie had Renee een bloemetje achter haar oor, zal denk ik gewoon zijn omdat de tuin vol bloemen stond. Maar misschien een hintje? (Netzoiets als bij merel die in een van de laatste afleveringen een veer had.)
Voor de aroma, hout gaat gauw vervelen.. ;D
'Ook een fijne dag verder...’

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #358 Gepost op: 15-02-2021, 17:19:39 »

Annebeestje denkt dat Renée, als Mol, Charlotte en Marije spaart om Splinter of Rocky af te laten vallen.

Inmiddels denk ik er ook anders over hoor, met julie hulp. Ik ga er vanuit dat Renee als mol de groep gewoon zo lang mogelijk, zo groot mogelijk wilde houden.

Leuk dat je het zo bijelkaar veegt!
« Laatst bewerkt op: 15-02-2021, 17:50:34 door annebeestje »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #359 Gepost op: 15-02-2021, 17:23:52 »
Leendert denkt dat om die reden Renée haar focus legt op het wegspelen van andere kandidaten.
Lo denkt dat Renée poseert kandidaat te zijn en dan kies je er voor de Mol een vrijstelling te geven, je wilt immers dat niemand naar huis gaat.

Inmiddels ben ik het met Lo eens. De aanname is dan dat mol Renee niet wist wie precies het rode scherm had en daarom besloot allebei de kandidaten uit te kiezen die haar niet verdachten.

Maar mijn eerdere interpretatie zou op zich nog steeds kunnen voor wie niet in de Reneetunnel zit.