Auteur Topic: [de Mol] Renée Fokker  (gelezen 109304 keer)

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #300 Gepost op: 12-02-2021, 13:51:46 »


Als je mij de beste molacties vraagt dan vind ik die ballerina's wel echt top. Wie doet dat nou, al die muziekdoosjes openzetten

Dat was eigenlijk mijn idee om het meeste geld binnen te halen. Iemand wordt opgeofferd door zoveel mogelijk muziekdoosjes open te zetten. Door de muziek hoort de ballerina minder dat er rondgelopen wordt en de anderen kunnen dan geld uithalen.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #301 Gepost op: 12-02-2021, 13:55:01 »
Wat mij nog opviel bij de executie toen Joshua er uit ging: Joshua kijkt Renee aan en Renee knikt bijna onzichtbaar. Kijk maar even terug. Volgens mij bevestigt ze hier richting Joshua dat hij gewoon goed zat

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #302 Gepost op: 12-02-2021, 14:03:42 »
zoveel mogelijk muziekdoosjes open te zetten. Door de muziek hoort de ballerina minder dat er rondgelopen wordt en de anderen kunnen dan geld uithalen.
In deze opdracht werden al doosjes opengezet. Daarna later waren die doosjes weer gewoon gesloten en moesten de kandidaten van voor af aan beginnen. Volgens mij gaat het dus per ronde per kandidaat en ertussenin sluiten de ballerina's die doosjes weer of doet de regie dat. Van de informatie die Renee geeft klopt verder ook niks dus ze zal behoorlijk met het geld geschoven hebben.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #303 Gepost op: 12-02-2021, 16:48:44 »
In deze opdracht werden al doosjes opengezet. Daarna later waren die doosjes weer gewoon gesloten en moesten de kandidaten van voor af aan beginnen. Volgens mij gaat het dus per ronde per kandidaat en ertussenin sluiten de ballerina's die doosjes weer of doet de regie dat. Van de informatie die Renee geeft klopt verder ook niks dus ze zal behoorlijk met het geld geschoven hebben.
Dat denk ik niet, misschien wel tussen de verkennersronde en de verzamelaars, maar het laatste doosje waar Rocky langs loopt staat gewoon open, dat was de ballerina aan de trap.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #304 Gepost op: 12-02-2021, 17:13:24 »
De productie heeft inderdaad waarschijnlijk tussen de verkenners & verzamelaars de doosjes met geld neergezet, bij de verkenners waren het alleen geluidsdoosjes (check ook het topic over deze opdracht)

Renée wordt sowieso afgeschoten met geld, maar heeft misschien buiten beeld nog meer meegenomen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #305 Gepost op: 12-02-2021, 19:43:31 »
Dat het niet meezit met de molacties, dat kan gebeuren. Daar ga ik niet over oordelen. Maar kan iemand uitleggen waarom Renée er aan helpt herinneren dat Charlotte wel de lucifers moet meenemen van het vlot? Dat is toch een je reinste anti-mol actie?

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #306 Gepost op: 12-02-2021, 20:28:35 »
De productie heeft inderdaad waarschijnlijk tussen de verkenners & verzamelaars de doosjes met geld neergezet, bij de verkenners waren het alleen geluidsdoosjes (check ook het topic over deze opdracht)
Net het topic nog weer doorgelezen: ik zie daar alleen maar een aanname, maar geen (moeilijk weerlegbare) onderbouwing van die aanname...

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #307 Gepost op: 12-02-2021, 20:56:47 »
Kijk, als je het niet wilt zien, dan niet maar er is voldoende beargumenteerd waarom ze de mol wel is.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #308 Gepost op: 13-02-2021, 08:50:20 »
Kijk, als je het niet wilt zien, dan niet maar er is voldoende beargumenteerd waarom ze de mol wel is.
Klopt, er wordt alleen beargumenteerd waarom ze het niet is. Neem nou eens die rondleiding of dat abseilen. Renee wordt helemaal afgemaakt. Maar het is pure pech. Dan kijken we naar Charlotte en Splinter in die opdrachten. Nee, die hebben lekker zitten mollen daar. Not.

Dus Renee krijgt de schuld voor de +2750. Maar waarom heeft een ander niet gewoon voor molacties gezorgd dan?

Daartegenover staat dat de daden van anderen WEL vergoeilijkt worden. Zoals Splinter zorgt voor 350 in de pot door het blijven staan bij de halte. "Ja maar dat is maar 100 want later is er weer -250". Maar op het eind was dit een keuze van de dames. Doordat ze, en dan Charlotte voorop, KOZEN om tot en met het einde in de bus te blijven kwam er 3x250 geld in de pot.

Als Charlotte hier 'gewoon' gemold had, dan had ze de dames uit laten stappen, was er -750 geweest, en was die automatische -250 van Splinter ook een niemendalletje geweest. Nu steekt hij er leuk bij af maar het is puur een vergoeilijking om hem als mol te willen zien, en Charlotte wordt al helemaaaaal uit de wind gehouden hier.

Dus ja, met deduceren kom je gewoon op Renee uit. Het kan niet anders. Maar het is zoals je zegt Run, mensen WILLEN het niet zien want dan moeten ze van hun wensmol afstappen. En echt, ik weet hoe moeilijk dat is. Ook de vorige editie met Jeroen. Dat ging tegen heug en meug, en nu weer met Renee. Maar ja, uiteindelijk moet je toch je ogen openen voor de werkelijkheid.

En dat kan nog tot vlak voor aflevering 10! Dit blijf ik elk jaar zeggen. Als je het in de finale maar goed hebt, dan heb je de mol goed gezegd. Heb je het goed gedaan! Sommige molloten hebben gewoon meer tijd nodig om te slikken  ::rofl:: ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #309 Gepost op: 13-02-2021, 09:51:09 »
In de WIDM-pool momenteel: Wie is de mol? 46 stemmen voor Renée, 26 voor Marije, 23 voor Splinter. Hier op het forum zitten een aantal te mollen en willen het doen voorkomen dat Splinter veel meer verdacht wordt. Is dus niet zo, zelfs Marije gaat hem nog voor.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #310 Gepost op: 13-02-2021, 09:53:43 »
In de WIDM-pool momenteel: Wie is de mol? 46 stemmen voor Renée, 26 voor Marije, 23 voor Splinter. Hier op het forum zitten een aantal te mollen en willen het doen voorkomen dat Splinter veel meer verdacht wordt. Is dus niet zo, zelfs Marije gaat hem nog voor.

Ik weet dat Renee in de poll voor aflevering 1 bovenaan stond. Ik denk dat in de pool veel mensen bij hun eerste mol blijven zolang het nog kan om zo de kans op een megascore niet te ontlopen.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #311 Gepost op: 13-02-2021, 10:00:06 »
Ik weet dat Renee in de poll voor aflevering 1 bovenaan stond. Ik denk dat in de pool veel mensen bij hun eerste mol blijven zolang het nog kan om zo de kans op een megascore niet te ontlopen.
Hoe verklaar je het lage aantal voor Splinter?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #312 Gepost op: 13-02-2021, 10:30:59 »
Als Charlotte hier 'gewoon' gemold had, dan had ze de dames uit laten stappen, was er -750 geweest
Kun je dit toelichten, Lo? Ik snap niet wat je bedoelt.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #313 Gepost op: 13-02-2021, 10:32:49 »
Als Charlotte hier 'gewoon' gemold had, dan had ze de dames uit laten stappen, was er -750 geweest, en was die automatische -250 van Splinter ook een niemendalletje geweest.
Er mocht maar één kandidaat per halte uitstappen en er is elke halte een kandidaat uitgestapt. De Mol had er wel voor kunnen zorgen dat er meer geld was verdiend door bij halte 7 en 9 niemand te laten uitstappen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #314 Gepost op: 13-02-2021, 11:05:50 »
Het gaat hier over halte 10. De uitleg geeft 'wie dan nog in het spel zitten'. Halte 10 is daar, dus daar ligt de 10e keuze. Charlotte kan zelf uit het spel blijven, of alle dames uit het spel praten. Risicoloos is gewoon jezelf uit het spel laten, dan rijdt de bus door en lieg jij 'ja als ik was ingestapt was er 1000 de pot uit' of 'ja ik kreeg een joker, zodoende -250'. Maar ze deed niks, ze bracht gewoon 750 de pot in. En Splinter maar zo deze -250 gunnen in de Follow The Money klopt dus ook niet.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #315 Gepost op: 13-02-2021, 11:11:42 »
Het gaat hier over halte 10. De uitleg geeft 'wie dan nog in het spel zitten'. Halte 10 is daar, dus daar ligt de 10e keuze. Charlotte kan zelf uit het spel blijven, of alle dames uit het spel praten. Risicoloos is gewoon jezelf uit het spel laten, dan rijdt de bus door en lieg jij 'ja als ik was ingestapt was er 1000 de pot uit' of 'ja ik kreeg een joker, zodoende -250'. Maar ze deed niks, ze bracht gewoon 750 de pot in. En Splinter maar zo deze -250 gunnen in de Follow The Money klopt dus ook niet.
Eens met dat laatste, ik frons ook mijn wenkbrauwen bij berekeningen die ik zie van Splinter. Maar dit was de eindhalte, dus de bus zou niet meer doorrijden. Dit geld was hoe dan ook al verdiend. Of er nou uitgestapt werd of niet.
Zoals Splinter zorgt voor 350 in de pot door het blijven staan bij de halte. "Ja maar dat is maar 100 want later is er weer -250". Maar op het eind was dit een keuze van de dames. Doordat ze, en dan Charlotte voorop, KOZEN om tot en met het einde in de bus te blijven kwam er 3x250 geld in de pot.

Als Charlotte hier 'gewoon' gemold had, dan had ze de dames uit laten stappen, was er -750 geweest, en was die automatische -250 van Splinter ook een niemendalletje geweest. Nu steekt hij er leuk bij af maar het is puur een vergoeilijking om hem als mol te willen zien, en Charlotte wordt al helemaaaaal uit de wind gehouden hier.

Dus ja, met deduceren kom je gewoon op Renee uit. Het kan niet anders.
Ik kom met deduceren juist tot Renée als de meest onmolse hier. :D Mijn argumenten staan in het opdracht topic.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #316 Gepost op: 13-02-2021, 11:20:17 »
Ik noem bus doorrijden als voorbeeldig. Het was halte 10. Er lag een keuze voor. Die moest Charlotte maken. Daarna was het spel uit, kwam Rik, schroefde de crew de halteborden weg, enzovoorts. Het was niet al 'uit', het was niet zo dat de dames beiden de bus uit mochten om ook eens eventjes dat halte 10 bord te bekijken. Nee. Charlotte zorgt hier voor veel geld in de pot maar wordt vergoeilijkt net als Splinter.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #317 Gepost op: 13-02-2021, 11:34:24 »
dan rijdt de bus door
Rik: 'Goeiemorgen kandidaten, welkom bij halte 10. Ik hoop dat de busrit een beetje leuk was'.
De bus reed niet meer door. Zie bordje op de achtergrond als Rik dit zegt, de bus is blijven staan. Geld zat in de pot, of ze nou in de bus waren blijven zitten of niet. Geen sprake van dat een van de drie hier nog een molactie had kunnen uithalen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #318 Gepost op: 13-02-2021, 12:40:17 »
Nogmaals, bij deze foto HEEFT Charlotte al voor +750 gezorgd. Zij GING terug de bus in, bleef NIET staan en deed dus NIET de -250 move. Natuurlijk zie je dan dit plaatje, want Charlotte HAD al eerlijk verteld wat er op dat halte bord stond. Een mol had dit nooit gedaan.
 
Hoe verklaar je het lage aantal voor Splinter?
Inderdaad opvallend, 25 stemmen slechts (Renee 50) en bij Man zelfs maar 22...... ik snap kansberekening enzo maar hier spreekt wel een heel groot sluimerende ontevredenheid bij Splinter als mol.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #319 Gepost op: 13-02-2021, 13:10:14 »
OK, ik zie dat totaal niet zo, maar ik ga even mee met je redenering. Stel iedereen was blijven zitten, de bus was nog een stukje verder gereden, Rik erachter aan in de volgauto want hij stond tenslotte al op halte 10 te wachten.
Hoe had de Mol hier dan de andere twee ervan moeten overtuigen niet uit te stappen? Waar had argwaan over halte 10 op moeten worden gebaseerd, als op bordje 1 sprake is van troeven en er verder onderweg nul info was over halte 10. En hoe had de Mol met zo'n move onverdacht moeten blijven, als bij alle eerdere haltes was uitgestapt? Last but not least, om het maar even on topic te houden hier, waarom sputterde mol Renée dan niet tegen?

Renée: 'We gaan naar 10'.
Charlotte: 'Ja'.
Renée: 'Misschien is daar nog iets te...'.
Rocky: 'Deze is echt voor ons'.
Renée: 'Ja'.
Rocky: 'Ik weet niet wat het is, maar...'.
Charlotte: 'Maakt niet uit'.

Renée geeft de voorzet om uit te stappen. Zij had bovendien in het begin gezegd dat er 9 haltes zouden komen, en dat iedereen behalve een iemand dus 2x kon uitstappen. Dat werd door Renée-tunnelaars uitgelegd als mols. En dan zou die invloed nu opeens ophouden bij halte 9, en niet meer van toepassing zijn voor halte 10?
Om Charlotte hier 750 euro in de schoenen te schuiven, snijdt van geen enkele kant hout. Maar als met jouw theorie dat halte 10 niet noodzakelijk het eindpunt was Renée (en Rocky) 750 euro moet worden toebedeeld, dan vind ik dat prima hoor. Ik zou die theorie maar snel laten varen, want Renée komt er zo niet beter voor te staan als Mol.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2021, 14:17:18 door Molest »