Auteur Topic: [de Mol] Renée Fokker  (gelezen 109230 keer)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #320 Gepost op: 13-02-2021, 17:03:20 »
Kwam een kijkje nemen om te zien wat mensen naar Renée als verdachte drijft maar ik zie een onnavolgbaar verhaal.

Meest frappante vind ik dat Renée als mol verdedigd wordt dat ze oud en actrice is dus het script zou volgen wat haar dagelijks verteld wordt. Maar ze hier wordt verdedigd (door dezelfde mensen) alsof ze fabeltastische psychologische spelletjes zou uitdenken. Plus het ene moment zou alles mislukken, gevalletje pech met de andere kandidaten. De andere keer zou ze jan en alleman beïnvloed hebben het werk voor haar te laten doen.

Enfin. Wat ik denk te zien dat ze in het begin wat lastig meekwam in het spel al doet ze het goed en redelijk aan de groep denkt. En dat ze na de veiling waar niet een maar drie mensen de helft van de pot er uit jassen, heeft bedacht dat ze meer voor zichzelf kan/moet gaan. Wat ze ook prima doet. Verder geniet ze zichtbaar, wat leuk is om te zien. De mol, die zie ik niet in haar.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #321 Gepost op: 13-02-2021, 17:05:52 »
Renée: 'We gaan naar 10'.
Charlotte: 'Ja'.
Renée: 'Misschien is daar nog iets te...'.
Dank, jij maakt dus exact mijn hele punt. Dat is: er was WEL nog een halte 10, daar was WEL wat te beslissen. Van toepassing, zoals je zelf zegt! Jij, ik en Renee zeggen dat dus. Mooi, dan zijn we het eens. "Misschien is daar nog iets te...." MOLLEN bedoelt ze. Helaas voor dat plan stapte de mol alleen niet uit om dat te doen want Charlotte was aan de beurt.

Verder schuif ik dus helemaal niet Charlotte 750 in de schoenen. Ik heb verleden week al gezegd: hoe moet zij dat verklaren naar de dames? Die komen op haar voorspraak de bus uit, zien -750. En voor wat dan? Lastig. Moeilijk. Kan wel maar een hele gewaagde molactie zou dat geweest zijn, het maximale wat de mol eruit kon halen. Maar...... was Charlotte de mol geweest dan had ze hier ZEKER haar eigen 250 gepakt. Dat minimaal! Was ze dus buiten gebleven. En was het spel uit met de 2 dames nog in de bus.

En je beeldt nu een plaatje dat natuurlijk niet was voorgekomen: Rik in een auto ergens achteraan. Die bus bleef daar gewoon staan op zijn eindpunt. Het was alleen nog een kwestie van zoals je zelf al zegt Halte 10 afhandelen. Wie blijft nog in de bus zitten, wie niet na het handelen van Charlotte de uitstapster? Ze kon perfect een mollenstreek uitvoeren. Alleen dat deed Charlotte niet.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #322 Gepost op: 13-02-2021, 17:10:35 »
Belangrijker is dit, citaat van Molekule:
Het zaadje dat Renée plant door Marije geen jokers te geven maar ook zichzelf niet, drijft niet enkel Marije naar -600 euro maar geeft ook Renée zelf de perfecte dekmantel/reden om voor die joker te gaan, net omdat ze de enige is die er dan nog geen heeft. Zalig subtiele molactie, de beste totnogtoe van dit seizoen. Terwijl iedereen denkt dat ze nalaat om 500 euro uit de pot te spelen haalt ze er grotendeels op conto van Marije 850 euro uit en dit helemaal onder de radar. Dit zijn toch de acties waarvoor je kijkt.

https://www.wieisdemol.com/forum/2021/?topic=70447.120
« Laatst bewerkt op: 13-02-2021, 17:13:08 door Run »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #323 Gepost op: 13-02-2021, 17:13:45 »
Ja Renee heeft ook genoeg zelf zitten mollen. Maar waar ik en Molest een boom over op hebben gezet is het vergoelijken van Charlotte en Splinter. Die twee hebben wel zo onmols gehandeld in deze opdracht dat je ze al hierom kunt strepen. Halte 10 killt in feite beide kandidaten als mol als je ziet dat alle Splinterverdenkers hem 'maar +100' geven vanwege een verkeerd begrip van die Halte.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #324 Gepost op: 13-02-2021, 17:16:51 »
"Misschien is daar nog iets te...." MOLLEN bedoelt ze.
Deze vind ik heel creatief, Lo! Daar had ik nog niet aan gedacht. ::rofl::
Maar verder snap ik je verhaal echt niet, hoor. Ten eerste ging Charlotte niet terug de bus in. Kijk de beelden maar na. Ten tweede, al had ze dat wel gedaan, hoe terug de bus in gaan moet leiden tot meer geld uit de pot (en blijven staan tot maar 250 euro) zie ik ook niet, want er stond op de halte:

Halte 10
Dit is de laatste halte.
Iedere kandidaat die nog in het spel is levert 250 euro op voor de pot.

Het spel was gespeeld toch? Dan kon je de bus nog ingaan of uitgaan wat je wilde, maar die 750 euro stond vast. Ook als er na halte 10 dus nog kon worden doorgereden, wat niet gebeurde. Ik bewonder je houvastigheid, maar ik volg het echt niet.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #325 Gepost op: 13-02-2021, 17:26:29 »
Ja Renee heeft ook genoeg zelf zitten mollen. Maar waar ik en Molest een boom over op hebben gezet is het vergoelijken van Charlotte en Splinter. Die twee hebben wel zo onmols gehandeld in deze opdracht dat je ze al hierom kunt strepen. Halte 10 killt in feite beide kandidaten als mol als je ziet dat alle Splinterverdenkers hem 'maar +100' geven vanwege een verkeerd begrip van die Halte.

Halte 10 neemt in jouw hoofd magische kenmerken aan geloof ik. Geen hond wist iets van halte 10, hooguit de mol wist dat nog in de bus zitten bij halte 10 250 euro oplevert. Het maakt geen moer uit wie er uitgestapt was daar. En Charlotte had tien keer de bus in en uit kunnen rennen, dat had niets veranderd.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #326 Gepost op: 13-02-2021, 17:34:12 »
Nee mijn stelling en die van Molest was nou juist dat Halte 10 een doodsimpele Halte was net als de andere 9. Waar dus, heel belangrijk, een keuze voor de uitstapper lag voor geld in of uit de pot.
Iedere kandidaat die nog in het spel is
Juist! Dus was zij de mol geweest dan had zij voor de vorm dat bord staan lezen. Was naar Rik gedraaid en had gezegd: "Hoi Rik, zoals je weet blijf ik hier staan!" Met een dikke knipoog. En Rik had vervolgens iedereen bijelkaar gehaald en zijn praatje gedaan. M.a.w. Charlotte was nooit meer bij de dames gekomen, zij plaatste zich immers buiten het spel. En zij had zich achteraf moeten verantwoorden. "Ja ik kreeg een joker!" Dat had iedereen begrepen.

Gedurfder was geweest de dames te laten uitstappen zonder dat ze het bord mochten lezen. Dan was er 750 euro uit de pot gegaan maar is lastiger verantwoorden. Zei ik allemaal verleden week al hoor. En ik zei erbij best te kunnen begrijpen dat Charlotte niet de volle mep steelt. Maar MINIMAAL 250 had echt gemoeten. Dikke streep door Charlotte hierdoor.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #327 Gepost op: 13-02-2021, 17:44:21 »
Ik geef het op. Maar we kunnen in elk geval niet zeggen dat we halte 10 vergeten zijn. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #328 Gepost op: 13-02-2021, 17:54:17 »
Inderdaad  ::rofl:: ::jaja::

Maar ik snap niet waar wij elkaar dan mogelijk nog niet begrijpen. Ik ben het eens met wat jij schrijft. Ik teken je voor wat Mol Charlotte dan zou hebben gedaan. En dat zij dus de mol niet meer kan zijn want ze laat een opgelegde kans liggen.

Ik weet niet op wie jij zit maar niet op Renee dus volgens mij zie jij in Halte 10 een argument voor Splinter als mol (100) of Charlotte (neutraal?). Ik zie 350 om 250-750.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #329 Gepost op: 13-02-2021, 18:02:09 »
Dus was zij de mol geweest dan had zij voor de vorm dat bord staan lezen. Was naar Rik gedraaid en had gezegd: "Hoi Rik, zoals je weet blijf ik hier staan!" Met een dikke knipoog. En Rik had vervolgens iedereen bijelkaar gehaald en zijn praatje gedaan.
Hier raak ik je kwijt, want volgens mij is dit precies wat er gebeurd is! ::rofl:: Met als gevolg: 750 euro in de pot. Mols dus volgens jou, als ik dit nu lees. Spreek je jezelf nu niet tegen?
Ik vond het belangrijk om het verhaal duidelijk te krijgen, omdat ik Charlotte verdenk. Dus die 750 euro op Charlotte schuiven, daar werd ik even op getriggerd.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #330 Gepost op: 13-02-2021, 18:03:37 »
Inderdaad  ::rofl:: ::jaja::

Maar ik snap niet waar wij elkaar dan mogelijk nog niet begrijpen. Ik ben het eens met wat jij schrijft. Ik teken je voor wat Mol Charlotte dan zou hebben gedaan. En dat zij dus de mol niet meer kan zijn want ze laat een opgelegde kans liggen.

?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #331 Gepost op: 13-02-2021, 18:09:24 »
Hier raak ik je kwijt, want volgens mij is dit precies wat er gebeurd is! ::rofl::
Dat is toch nooit gebeurd? Er kwam niet 500 maar 750 de pot in! M.a.w. het spel hield pas op toen Charlotte ---de kandidaat dus--- koos om terug de bus in te gaan. +750. Had ze dat niet gedaan, had ze zich echt naar Rik gedraaid, dan was het dan +500 geweest. 250 de pot uit. Simpel toch?

Dan hadden we dus totaal andere beelden gezien. De spiedende 2 dames in de bus. Volgende moment de hele groep weer bijelkaar. Als jij Charlotte verdenkt waarom heeft zij dan in hemelsnaam voor die 750 gezorgd? Dat was immers totaal niet nodig Met een kleine smoes kon ze 250 uit de pot roven, met een grote smoes 750.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #332 Gepost op: 13-02-2021, 18:35:58 »
Dat is toch nooit gebeurd? [...]Dan hadden we dus totaal andere beelden gezien.
Wat jij beweert dat gebeurd zou zijn, dat hebben we evenmin gezien. Het is een slechts een aanname van jou, waar je dus geen enkele conclusie aan kan verbinden.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2021, 18:41:08 door molecula »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #333 Gepost op: 13-02-2021, 18:42:14 »
Nee, hoezo zeg jij evenmin? We hebben 1 van de varianten juist WEL gezien.

Het is geen aanname. Molest en ik zeggen dat Halte 10 er weldegelijk toe deed, dat er een keuze gemaakt moest worden. En Charlotte koos voor de pot. Dat is feit. Hebben we gewoon gezien.

Ik verbind ook verder geen conclusies, je ziet gewoon de beelden. Het was +750, niet +500. Simpel. Charlotte dus niet de mol, case closed toch?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #334 Gepost op: 13-02-2021, 22:07:47 »
Lo, wat iedereen je probeert duidelijk te maken is dat er helemaal geen keuze was bij halte 10. Op het moment dat de bus daar aankwam, werd er 250 verdiend voor iedereen die nog in het spel zat (en dus niet eerder bij een halte was blijven staan). Wie er bij halte 10 wel en niet uitstapte maakte helemaal geen verschil meer. Het was de eindhalte, dus daar moesten ze er sowieso allemaal uit.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #335 Gepost op: 13-02-2021, 22:09:37 »
Nee, hoezo zeg jij evenmin? We hebben 1 van de varianten juist WEL gezien.

Het is geen aanname. Molest en ik zeggen dat Halte 10 er weldegelijk toe deed, dat er een keuze gemaakt moest worden. En Charlotte koos voor de pot. Dat is feit. Hebben we gewoon gezien.

Ik verbind ook verder geen conclusies, je ziet gewoon de beelden. Het was +750, niet +500. Simpel. Charlotte dus niet de mol, case closed toch?

Nee, als dat zo was, dan hadden we Charlotte de bus weer in zien stappen. Dus je aanname dat er een keuze was, is pure speculatie, nergens op gebaseerd. Molest zegt juist: "Het spel was gespeeld toch? Dan kon je de bus nog ingaan of uitgaan wat je wilde, maar die 750 euro stond vast." Sterker nog, we hebben juist jouw variant niet gezien

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #336 Gepost op: 14-02-2021, 09:32:49 »
Logica leidt mij naar Renee als mol, maar het was wederom een aflevering met weinig sabotages die specifiek aan Renee te linken waren:
7.1 ze kan kledingstukken tussen lockers verplaatst hebben, maar Splinter kon dat nog beter. Zelfs Charlotte kan dat gedaan hebben.
7.2 niet echt iets opgevallen van Renee
7.3 meezingen, weinig weten. Dit is wel ok als mogelijke molactie. De regels breken vind wel een beetje flauw als molactie, maar goed, wel effectief.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #337 Gepost op: 14-02-2021, 10:34:27 »
Logica leidt mij naar Renee als mol, maar het was wederom een aflevering met weinig sabotages die specifiek aan Renee te linken waren:

7.1 ze kan kledingstukken tussen lockers verplaatst hebben, maar Splinter kon dat nog beter. Zelfs Charlotte kan dat gedaan hebben.
7.2 niet echt iets opgevallen van Renee
7.3 meezingen, weinig weten. Dit is wel ok als mogelijke molactie. De regels breken vind wel een beetje flauw als molactie, maar goed, wel effectief.

Ik vind dat juist veel naar Renée te linken is.

7.1 je zegt dat Splinter en Charlotte beter kleding verplaatst kunnen hebben, maar dat betekent niet dat Renée dat niet gedaan heeft. Verder zien we in het begin totaal niet wat Renée in de kledinghijs ruimte doet. Mijn vermoeden is dat ze hier kleding dat al boven hing, omlaag heeft gehaald, of juiste kleding heeft verstopt.

7.2 de rol van de mol is om zoveel mogelijk lastige woorden te brengen en belangrijke woorden te negeren. Of ze dit heeft gedaan weten we niet. Daar komen we nog wel achter.

7.3
Renée wist niks bij het raden terwijl ze achteraf telkens het nummer wist of zong. Ool gaf ze vaak het antwoord direct nadat haar medespeler het ging zeggen. Wat betreft het meezingen, dat is gewoon een prima moltactiek, alleen moet je het doen wanneer niemand kijkt.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #338 Gepost op: 14-02-2021, 10:50:25 »
Logica leidt mij naar Renee als mol, maar het was wederom een aflevering met weinig sabotages die specifiek aan Renee te linken waren:
7.1 ze kan kledingstukken tussen lockers verplaatst hebben, maar Splinter kon dat nog beter. Zelfs Charlotte kan dat gedaan hebben.
7.2 niet echt iets opgevallen van Renee
7.3 meezingen, weinig weten. Dit is wel ok als mogelijke molactie. De regels breken vind wel een beetje flauw als molactie, maar goed, wel effectief.

7.1 ze kan zowel in de locker- als in de kledingruimte kleding hebben omgewisseld, dus ze had de meeste mogelijkheid van allemaal. Wat in de kledingzaak voor de hand ligt: kledingstukken die erg op elkaar lijken, het een goed en het ander dat beneden moet blijven, en beide in aanzienlijk aantal aanwezig zijn, om te wisselen, waardoor dus impact in beide richtingen tegelijk met 1 of paar acties slechts. Dus minder verdiend (x25) en tegelijk meer aftrek (x10). Ook kan ze 1 stuk laten verdwijnen, of er eentje ten onrechte aan toevoegen.

Of gewoon in de lockerruimte zelf omwisselen, dat ligt natuurlijk nog meer voor de hand en daar was ze ook en als mol kent ze de codes. Eens uitgevoerd kon ze dan naar de kledingruimte, Splinter achterlatend in de meest verdachte positie.
Mogelijkheden genoeg ...

7.2 viel me alvast op dat ze vroeg “welke letters willen jullie?” Terwijl de goede taktiek was om aan te geven welke letters er voorhanden waren.

7.3 lag zeker niet aan Renée dat er (een beetje) geld is verdiend.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2021, 11:50:18 door Molekule »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #339 Gepost op: 14-02-2021, 11:09:40 »
Bij de lockers geeft char de verkeerde code door: ze zegt 1191 ipv 1199.
As Renee en splinter gaan zoeken zeggen ze een paar keer de code (1191) en dan zegt renee terwijl ze rent 1199....even stil en dan 1191, 1191..(rond 10.30 uur)
Gek dat ze de code eerst goed zegt.
Zit niet op renee maar vond dit opvallend .