Auteur Topic: [de Mol] Renée Fokker  (gelezen 108995 keer)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #700 Gepost op: 6-03-2021, 22:35:17 »
Maar toch ook zeker tof, dat ondanks dat het gezien is, er nog steeds twijfel is.

Absoluut. Had Renee zelf afgeschreven omdat ze 'te verdacht werd neergezet' door de regie. Maar ook heel goed te zien dat dit niet langer opgaat de laatste jaren: gewoon iedereen verdacht neerzetten is veel spannender.

Offline JeroenR

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #701 Gepost op: 6-03-2021, 22:39:49 »
Molacties kan je hier bekijken en bespreken: https://www.wieisdemol.com/forum/2021/?topic=70543.0

Bedankt Heinz. Zal er morgen in reageren

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #702 Gepost op: 6-03-2021, 22:41:12 »
Absoluut. Had Renee zelf afgeschreven omdat ze 'te verdacht werd neergezet' door de regie. Maar ook heel goed te zien dat dit niet langer opgaat de laatste jaren: gewoon iedereen verdacht neerzetten is veel spannender.

Maar dat kan aan de andere kant ook de nekslag van het programma worden, dat iedereen zo verdacht is dat je geen mol meer kan kiezen.

Het blijft toch altijd een delicate lijn tussen overduidelijk-onverdacht en verdacht-weggeëdit. dat het een wonder is dat na 22 mollen de formule nog steeds werkt! 
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [de Mol] Renée Fokker
« Reactie #703 Gepost op: 6-03-2021, 22:51:51 »
Renée had het niet makkelijk met deze 'unite' groep. Wanneer Charlotte, Marije en Rocky elk dan 5000 euro uit de pot spelen voor een mogelijkheid tot een vrijstelling tja: je staat buitenspel. Wel zag ik Renée in de biechten wel genieten van haar rol. Toch ben ik het niet eens met: het maakt me niet uit hoe het gebeurt als het maar gebeurt..

Her en der 250 tot 500 euro laten liggen is in dat opzicht klein bier tov de graai van 5000 euro door de drie dames, een 2000 euro individueel door Charlotte. Als je daarnaast ondanks massale verdenkingen je toch je eigen rol vergroot van slecht horen, slecht zien tot op de slaapkamer tegenover Joshua ben je wel een goede actrice.  ::bravo::

Dus tja: geen top 3 beste mollen, geen top 3 slechtste mollen. Renée heeft het naar de omstandigheden oké gedaan ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [de Mol] Renée Fokker
« Reactie #704 Gepost op: 6-03-2021, 22:53:04 »
Renée was heel het seizoen mijn nummer 2 of nummer 3 mol (dus nooit echt onverdacht) maar pas na het afvallen van Splinter De Enige Echte  :) Best wel verrast door sommige van haar molacties, leuk gedaan. Maar ook moeilijk om uit de verf te komen met zo'n groep die voor het geld gaat. En niet het type mol waar ik warm voor loop, maar dat is persoonlijk. Ze heeft er niet met de pet naar gegooid en is ook niet door de mand gevallen bij de kandidaten. Dat is op zich al een prestatie vind ik. Dat je op een gegeven moment echt wel veel verdacht wordt is bijna onoverkomelijk in een groep zoals deze. Zeker nadat je bliksemafleider is afgevallen.

Dus Renée  ::bravo::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [de Mol] Renée Fokker
« Reactie #705 Gepost op: 7-03-2021, 02:22:01 »
Ik kan helaas niet anders dan zeggen dat dit een erg matige mol is.

Alle mollen verdienen respect voor het volbrengen van deze taak, maar ik vind de positieve commentaar hier ook wel erg gespeeld overkomen. Een reactie als ‘leuk seizoen, over de mol gaan we niet verder uitwijden’ lijkt me eerder op zijn plaats.

1. Erg verdacht
2. Geen echt goede molacties
3. Veel onmolse momenten

Dan scoor je bij mij helaas niet zo hoog.

Offline Proudtobeanurse

  • Forumlid
Re: [de Mol] Renée Fokker
« Reactie #706 Gepost op: 7-03-2021, 06:34:08 »
Ik vind het super goed gedaan als mol. Ze heeft behoorlijk aktief in your face gemold! Als je de extra filmpjes ziet. Bij bijvoorbeeld bij onderdruk zetten veel geld gepakt ( en verscheurd) . Anderen af proberen te schieten. Bij kameraad een hint geven. Bij veel opdrachten net doen als of je aktief mee doet maar niks raadt of geld opleveren. De juiste  kledingstukken waar de andere kandidaten bij staan omhoog of omlaag hijsen.  Kleding in de lockers omwisselen.  Zorgen dat er bij de busopdracht genoeg mensen uitstappen.  Bij de Black light ballerina's zeer actief geweest en dubbel gemold. De jokerpuzzel. Bij het rad de 2000 niet pakken. Symbolisch bedrag ook aktief 2x gelukt om verkeerde code door te geven. Dat je als slechte mol wordt betiteld vind ik zeker niet terecht. De kandidaten hebben ook invloed. En een veiling hoort in ieder seizoen. Dat de kandidaten voor zoveel geld uit de pot kozen is ook absurt. Er waren juist dit jaar een hoop Joshua,  Marije,  Splinter , Charlotte en Renee tunnellaars.  Dus chapeau gedaan Renee!!

Offline KruitMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [de Mol] Renée Fokker
« Reactie #707 Gepost op: 7-03-2021, 07:08:24 »
Ik kan helaas niet anders dan zeggen dat dit een erg matige mol is.

Alle mollen verdienen respect voor het volbrengen van deze taak, maar ik vind de positieve commentaar hier ook wel erg gespeeld overkomen. Een reactie als ‘leuk seizoen, over de mol gaan we niet verder uitwijden’ lijkt me eerder op zijn plaats.

1. Erg verdacht
2. Geen echt goede molacties
3. Veel onmolse momenten

Dan scoor je bij mij helaas niet zo hoog.

Eens, goed verwoord.
Daarbij heeft punt 1 ongetwijfeld geleid tot een aantal momenten van punt 3.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [de Mol] Renée Fokker
« Reactie #708 Gepost op: 7-03-2021, 08:26:19 »
Renée was heel het seizoen mijn nummer 2 of nummer 3 mol (dus nooit echt onverdacht) maar pas na het afvallen van Splinter De Enige Echte  :) Best wel verrast door sommige van haar molacties, leuk gedaan. Maar ook moeilijk om uit de verf te komen met zo'n groep die voor het geld gaat. En niet het type mol waar ik warm voor loop, maar dat is persoonlijk. Ze heeft er niet met de pet naar gegooid en is ook niet door de mand gevallen bij de kandidaten. Dat is op zich al een prestatie vind ik. Dat je op een gegeven moment echt wel veel verdacht wordt is bijna onoverkomelijk in een groep zoals deze. Zeker nadat je bliksemafleider is afgevallen.

Dus Renée  ::bravo::
Ik vond Rik niet helemaal in vorm gisteren - laten we het dáár eens over hebben - want hij brak te snel af als er een gesprek gaande was en het werd niet duidelijk in hoeverre de eerste afvallers Renee enigszins of helemaal niet verdachten. Ik had het idee dat vooral de mannen totaal niet op Renée zaten.

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [de Mol] Renée Fokker
« Reactie #709 Gepost op: 7-03-2021, 08:37:12 »
Ik vond Rik niet helemaal in vorm gisteren - laten we het dáár eens over hebben - want hij brak te snel af als er een gesprek gaande was en het werd niet duidelijk in hoeverre de eerste afvallers Renee enigszins of helemaal niet verdachten. Ik had het idee dat vooral de mannen totaal niet op Renée zaten.

Grappig: Ik kreeg vooral het idee dat ze een beetje wilden wegmoffelen dat er vroeg veel op Renee zaten.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [de Mol] Renée Fokker
« Reactie #710 Gepost op: 7-03-2021, 08:38:38 »
Grappig: Ik kreeg vooral het idee dat ze een beetje wilden wegmoffelen dat er vroeg veel op Renee zaten.
Dat had ik dus helemaal niet. Florentijn zat vol op Joshua, dat werd wel gezegd maar de andere mannen, die zaten volgens mij ook goed fout. Alleen Splinter zat in de goede richting maar twijfelde blijkbaar tot het einde. En dan Marije, vol op Charlotte. Ook op dit forum zat men niet massaal op Renée.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2021, 08:42:28 door Run »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [de Mol] Renée Fokker
« Reactie #711 Gepost op: 7-03-2021, 09:17:53 »
Een redelijke mol met een paar mooie acties (vooral bij de ballerina's) maar ook een paar vraagtekens.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [de Mol] Renée Fokker
« Reactie #712 Gepost op: 7-03-2021, 10:42:50 »
Renée was echt een heel goede en leuke kandidaat. ;)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #713 Gepost op: 7-03-2021, 10:59:42 »
Maar dat kan aan de andere kant ook de nekslag van het programma worden, dat iedereen zo verdacht is dat je geen mol meer kan kiezen.

Het blijft toch altijd een delicate lijn tussen overduidelijk-onverdacht en verdacht-weggeëdit. dat het een wonder is dat na 22 mollen de formule nog steeds werkt!

Klopt. Vond de molacties die tot z'n vertrek voor Splinter zijn gevonden hier op het forum geniaal. En zo waren er meer kandidaten die ogenschijnlijk meer/betere molacties dan de echte mol hadden. Het wordt lastig selecteren zo.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [de Mol] Renée Fokker
« Reactie #714 Gepost op: 7-03-2021, 11:13:37 »
Klopt, door na de gevangenisopdracht ( weggooien sleutel)en het wegdrukken (uitschakelen Charlotte) in de montage te duiken kon ik Splinter wel wegstrepen als mol. De montage klopte duidelijk niet waardoor hij verdacht in beeld kwam.

Gisteren las ik het dagboek van de winnaar en daaruit blijkt dat Rocky met Charlotte een stevig bondje had. Nu willen we die bondjes niet altijd zien maar door dit bondje weg te laten uit de montage kwam Rocky over als überkandidaat, die hier en daar "gesprekjes" had en werd Charlotte verdacht in beeld gebracht. Ergens wel logisch wil je het tot het eind spannend houden en de mol beschermen maar het is ook weer duidelijk hoezeer we op een verkeerd been worden gezet.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [de Mol] Renée Fokker
« Reactie #715 Gepost op: 7-03-2021, 17:31:46 »
Een redelijke mol met een paar mooie acties (vooral bij de ballerina's) maar ook een paar vraagtekens.
Ik denk dat dit de perfecte samenvatting is. Ze stoot dus Merel van de troon, maar Merel haalde bij mij ook ternauwernood de top-10 van mollen aller tijden. Ik ga dus eens broeden of Renee haar er nu uitstoot. Ik heb die ballerina's vanaf het begin af aan inderdaad ook betiteld als 'de kooi van Merel'. Echt een beauty. En dan nog minder in de pot. Maar toch.... de kooi was mooier.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [de Mol] Renée Fokker
« Reactie #716 Gepost op: 7-03-2021, 18:17:55 »
Ik denk dat dit de perfecte samenvatting is. Ze stoot dus Merel van de troon, maar Merel haalde bij mij ook ternauwernood de top-10 van mollen aller tijden. Ik ga dus eens broeden of Renee haar er nu uitstoot. Ik heb die ballerina's vanaf het begin af aan inderdaad ook betiteld als 'de kooi van Merel'. Echt een beauty. En dan nog minder in de pot. Maar toch.... de kooi was mooier.

Denk dat we de mol gewoon al een tijdje niet meer 'moeten' afmeten aan de hoogte van de pot. Er gaat minder geld in, de pot wordt minder belangrijk gevonden, er zijn altijd weer opdrachten waar de mol eigenlijk niets zou hoeven doen omdat de opdracht nagenoeg onhaalbaar is en zo is de pot ook zonder invloed van de mol lager geworden.

Vind Renée in elk geval leuker dan Merel als mol. Juist dat ze eerlijk laat zien hoe zij als mol is gesaboteerd en dan toch met uitgestreken kandidaten gezicht door is gegaan ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 7-03-2021, 18:24:05 door cinner »

Offline Lootmol

  • Forumlid
Re: [de Mol] Renée Fokker
« Reactie #717 Gepost op: 8-03-2021, 11:50:15 »
Dat had ik dus helemaal niet. Florentijn zat vol op Joshua, dat werd wel gezegd maar de andere mannen, die zaten volgens mij ook goed fout. Alleen Splinter zat in de goede richting maar twijfelde blijkbaar tot het einde. En dan Marije, vol op Charlotte. Ook op dit forum zat men niet massaal op Renée.

Huh? Van Joshua was het toch vrij duidelijk dat hij tunnelde op Renee, maar dat hij zichzelf lelijk in de voet heeft geschoten met zijn manier van spelen? En volgens mij had ook Splinter Renee echt wel door, maar kan het zo dicht op de finale echt van 1 vraag afhangen. De andere drie mannen wisten inderdaad niet waar het te zoeken volgens mij.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [de Mol] Renée Fokker
« Reactie #718 Gepost op: 8-03-2021, 11:54:48 »
Renee, een leuke en charmante vrouw.

Als Mol zijnde ben ik , nu het seizoen is afgelopen, een beetje teleurgesteld in haar rol als Mol.
Een paar leuke acties maar niet echt overtuigend en ook qua invloed op de groep en voor mij veels te braaf.
Gered met de pot door haar medekandidaten en duidelijk dat er veel kandodaten op haar zaten als hoofdverdachte.

Leuk seizoen, leuke groep maar met een 'matige' Mol, helaas.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [de Mol] Renée Fokker
« Reactie #719 Gepost op: 8-03-2021, 12:36:57 »
Huh? Van Joshua was het toch vrij duidelijk dat hij tunnelde op Renee, maar dat hij zichzelf lelijk in de voet heeft geschoten met zijn manier van spelen? En volgens mij had ook Splinter Renee echt wel door, maar kan het zo dicht op de finale echt van 1 vraag afhangen. De andere drie mannen wisten inderdaad niet waar het te zoeken volgens mij.
Ik vond het slordig dat niet even duidelijk werd gemaakt in de finale op wie Joshua zat, Rik was er niet helemaal bij met zijn hoofd had ik het idee. Zaten hij en Splinter 100% op Renée?
En hoe kwam het dat Splinter afviel? Wat had hij gedaan in de test? Werd niet duidelijk.
Ook had Rik aan Remco moeten vragen hoe het kwam dat hij in de lasertest Renée duidelijk zag mollen maar blijkbaar toch niet noemde in de test want hij viel als eerste af.

Ik heb het idee dat vooral mensen die laag zijn geëindigd in de pool Renée een slechte mol vonden.  ;)
Het enige kritiekpunt dat ik heb, is dat ze er te veel een komische rol van maakte, met overacting nu en dan zoals in de kano. Uit het eindinterview blijkt ook dat ze denkt dat het een kinderprogramma is. Ik weet niet wat de gemiddelde leeftijd hier is, maar er zitten ook veel oudere fans bij - zoals ikzelf.

Edit: dat komische komt misschien omdat ze als kind clown wilde worden en de joker was het thema.
Dat de joker helemaal niet besproken is in de finale, is onbegrijpelijk. Wilde Rik soms snel naar huis?
« Laatst bewerkt op: 8-03-2021, 12:44:56 door Run »