Auteur Topic: [de Mol] Renée Fokker  (gelezen 109209 keer)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #640 Gepost op: 4-03-2021, 13:34:19 »
Als je maar hard genoeg ergens in geloofd...
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #641 Gepost op: 4-03-2021, 13:40:44 »
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik volg het forum al langer, maar ik heb het idee dat er dit jaar wel heel erg veel complottheorieën te lezen zijn.
De een nog vergezochter dan de ander. Zelf vind ik het voornamelijk erg vermakelijk.

Hoe Charlotte na de Voor Joker nog mol kan zijn, zie ik werkelijk waar niet.
De vreemde, niet zichtbare wissels (driehoekswissel en de wissel C1 en D1) zijn gewoon in deel één gebeurd en dus alleen te koppelen aan Renée en/of Rocky.
Zelf verdenk ik Renée meer omdat de puzzelstukken in beeld perfect lagen voor de driehoekswissel, maar het zou natuurlijk kunnen dat Rocky dat alsnog doorgegeven heeft en Renée haar daarmee naar de juiste mol heeft geleid.
Toch hou ik zelf nog steeds bij Renée met name door de kano/abseilopdracht.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #642 Gepost op: 4-03-2021, 14:43:00 »
OK ik zie dat de Charlotte tunnel heropend is. OK, laten we gewoon even van voor af aan beginnen.

Hoe Charlotte na de Voor Joker nog mol kan zijn, zie ik werkelijk waar niet.
...... maar vergeet de Pest Joker niet uit de allereerste aflevering. Nu kan Charlotte de mol al niet meer zijn. Hoe verklaart het Charlotte kamp die envelop die de mol onder de deur door schuift? Dat kan niet.

Renee en Rocky wel, die weigerden het aanbod van de mol. Een van hen moet de mol zijn: die kon niet ook aan de andere kant van de deur staan. Dus kon het aanbod niet aannemen. Dit is echt een HEEL simpel jaartje Junges, wat maken jullie het allemaal ingewikkeld!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #643 Gepost op: 4-03-2021, 14:55:25 »
OK ik zie dat de Charlotte tunnel heropend is. OK, laten we gewoon even van voor af aan beginnen.

Accurate vaststelling en hij is krachtiger dan ooit.

Citaat
...... maar vergeet de Pest Joker niet uit de allereerste aflevering. Nu kan Charlotte de mol al niet meer zijn. Hoe verklaart het Charlotte kamp die envelop die de mol onder de deur door schuift? Dat kan niet.

Het is logisch dat de mol hier een joker onder de deur laat schuiven (de productie heeft al veel de mol zijn plaats ingenomen). Je wilt toch niet in de tweede groep komen waar Renée en Rocky inzitten en meteen opvallen?

Citaat
Renee en Rocky wel, die weigerden het aanbod van de mol. Een van hen moet de mol zijn: die kon niet ook aan de andere kant van de deur staan. Dus kon het aanbod niet aannemen. Dit is echt een HEEL simpel jaartje Junges, wat maken jullie het allemaal ingewikkeld!

Mooie woordspeling.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #644 Gepost op: 4-03-2021, 15:14:33 »
...... maar vergeet de Pest Joker niet uit de allereerste aflevering. Nu kan Charlotte de mol al niet meer zijn. Hoe verklaart het Charlotte kamp die envelop die de mol onder de deur door schuift? Dat kan niet.

Renee en Rocky wel, die weigerden het aanbod van de mol. Een van hen moet de mol zijn: die kon niet ook aan de andere kant van de deur staan. Dus kon het aanbod niet aannemen. Dit is echt een HEEL simpel jaartje Junges, wat maken jullie het allemaal ingewikkeld!

Die was ik inderdaad even vergeten, maar inderdaad nog een sterke hint voor Charlotte als kandidaat en een dikke vette plus voor Renée en Rocky.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #645 Gepost op: 4-03-2021, 15:20:03 »
Graag de Charlotte theorie in het daarvoor bestemde topic houden, dit is het Renée topic. Dank! ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #646 Gepost op: 4-03-2021, 15:24:40 »
Graag de Charlotte theorie in het daarvoor bestemde topic houden, dit is het Renée topic. Dank! ::bravo::
Zojuist deze vraag van alle kanten beantwoord in het Charlotte topic.
Ik wil er hier nog aan toevoegen dat het niet zo gek dat bij Renée en Rocky het onder de deur doorschuiven uit de edit is gelaten. Om mensen tot die conclusie te leiden.
EDIT: het aanbod van de Mol, bedoel ik.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2021, 19:03:39 door Molest »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #647 Gepost op: 4-03-2021, 16:28:58 »
Graag de Charlotte theorie in het daarvoor bestemde topic houden, dit is het Renée topic. Dank! ::bravo::

Mijn excuses, ik moest Lo even analyseren. Vanaf nu terug on-topic.  ::ok:: ::ok:: Maar ik vind dit wel minmolpunten voor Renée en Rocky deze opdracht. Zich meteen in de schijnwerpers zetten.


Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #648 Gepost op: 5-03-2021, 04:11:32 »
Ik snap de teleurstelling van velen hier, maar er valt pas te oordelen achteraf. Ondanks het feit dat, ja, ze waarschijnlijk niet ieders favoriete mol is, vind ik het wel leuk dat ze toch ook een keer hebben gekozen voor een dame op leeftijd als mol. En wie weet is het Rocky. Sportvrouw pur sang. Dat zijn inderdaad 2 type kandidaten waarbij je je vraagtekens kunt zetten als het gaat om succecvol molschap. Maar maakt dat dit programma niet uniek. Dat echt iedereen de mol kan zijn. Niet de acteurs of presentratoren in de bloei van hun leven, maar juist de onverwachte mesen. Zoals een radio-dj of een zanger.

Ik hoop toch maar dat het Renée als mol veel tegen gezeten heeft en dat ze dat laten zien in aflevering 10. Want als ze alleen gekozen is omdat het leuk is als de oudste eens de mol is met de bedoeling vooroordelen over vrouwen en ouderen af te straffen, dan vind ik het persoonlijk weinig geslaagd.


Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #649 Gepost op: 5-03-2021, 11:06:54 »
Ik hoop toch maar dat het Renée als mol veel tegen gezeten heeft en dat ze dat laten zien in aflevering 10. Want als ze alleen gekozen is omdat het leuk is als de oudste eens de mol is met de bedoeling vooroordelen over vrouwen en ouderen af te straffen, dan vind ik het persoonlijk weinig geslaagd.

En daarom hoop ik juist dat Renée de winnares is.  :D
Denk dat die kans niet zo heel groot is hoor. Als Renée de mol is, ben ik zeker niet ontevreden.  ;) Ik hoop dat ze haar dan wel hebben gekozen om haar molkwaliteiten en dat we straks heel veel gedurfde acties gaan zien.
Voor mij is het nu (na in allerlei foute tunnels te hebben gezeten dit seizoen) een kwestie geworden van omgekeerde psychologie. Tussen Renée en Rocky lijkt alles naar Renée te wijzen. Zeker met die kaarsen. Toch duik ik eigenwijs de Rocky-tunnel in. Als het Renée is:  ::bravo:: voor alle tunnelaars hier!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #650 Gepost op: 5-03-2021, 11:12:00 »
Ik hoop toch maar dat het Renée als mol veel tegen gezeten heeft en dat ze dat laten zien in aflevering 10. Want als ze alleen gekozen is omdat het leuk is als de oudste eens de mol is met de bedoeling vooroordelen over vrouwen en ouderen af te straffen, dan vind ik het persoonlijk weinig geslaagd.
Lage pot maar het is niet aan de mol te danken hoor. Als het een man geweest was, wel waarschijnlijk. ::) Dan was het subtiel mollen geweest.
Jan, dát was een goeie mol! Wel een beetje veel geld in pot uiteindelijk, maar oh oh wat een goeie mol.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2021, 11:14:48 door Run »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #651 Gepost op: 5-03-2021, 12:32:14 »
Jan, met zijn gevleugelde woorden in afl.1 om de boel op gang te zetten? Dàt was een makkelijk jaar! Ruben en Olcay stonden er bovenop met hun oor en bereikten de finale...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #652 Gepost op: 5-03-2021, 15:25:06 »
Ja van mij mag het best over Jan gaan hoor. Of over Charlotte. Als er hier natuurlijk maar wel ergens een relatie is met Renee. En dat is er.

Ik had eigenlijk het antwoord verwacht 'ja maar Lo, dan hadden we het in aflevering 1 al geweten', alleen had Molest dat al een keer gezegd. Dus Belgian mol nu met dat ze zich ermee in de kijker spelen is toch weer wat anders.

Leuk dus om alles nog weer eens boven water te halen. Zoals ook die escape room, toen was toch al duidelijk dat Charlotte de kandidaat is en Renee de mol? Dat zijn 5 molpunten voor Renee? Mis ik iets?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #653 Gepost op: 5-03-2021, 16:41:56 »
Ja van mij mag het best over Jan gaan hoor. Of over Charlotte. Als er hier natuurlijk maar wel ergens een relatie is met Renee. En dat is er.

Naar mijn weten zijn Jan en Charlotte een koppel en is Renée de meter van het kind. Er is dus wel een duidelijke relatie.

Citaat
Ik had eigenlijk het antwoord verwacht 'ja maar Lo, dan hadden we het in aflevering 1 al geweten', alleen had Molest dat al een keer gezegd. Dus Belgian mol nu met dat ze zich ermee in de kijker spelen is toch weer wat anders.

Ik heb dat in het topic van de opdracht in aflevering 1 als eerste comment gezegd dat de mol bij de joker on der de deurschuivers zat.

Citaat
Leuk dus om alles nog weer eens boven water te halen. Zoals ook die escape room, toen was toch al duidelijk dat Charlotte de kandidaat is en Renee de mol? Dat zijn 5 molpunten voor Renee? Mis ik iets?

Waarom antwoord Renée dan alles juist en verhindert ze Charlotte niet tot de oplossing te komen?

De mishint was in het seizoen van Kees.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #654 Gepost op: 5-03-2021, 17:00:08 »
Kan iemand mij uitleggen wat de molstrategie van Renée is geweest in de opdracht "De rode draad"  ???

De groep abseilers hebben, volgens Splinter, afgesproken: Wij gaan volledig op de teksten en op de informatie...en op de codes die door onze duo-partners wordt doorgegeven. Dus niet voor de vrijstelling en niet voor het geld. Rocky bevestigt deze afspraak aan het eind: He? Jongens, we zouden toch niet geld voor onszelf houden? Want dan...hadden we met z'n vieren die vrijstelling kunnen kopen. Ik snapte het echt niet!

Iedere kajakker was tijdens de opdracht  vaag en zei niet wat er in welke koker zat , alleen welke ze moesten pakken en welke niet  en welke er gedeeld zou worden. Zij stuurden aan op het delen van troeven.

Renée vertelde exact aan Rocky wat er in welke koker zat, 1 joker, 2 jokers, een kaart en waar ze op moest letten waar geld inzat. 'Muze bijt vyhoda'. Ze herhaalt nog eens dat ze de koker met "Muze" erin moest pakken voor geld. Daardoor wist Rocky precies in welke koker het geld zat en dat ze deze koker met geld aan Renée zou geven gezien de afspraak met de abseilers. Verder laat Renée de beslissing geheel aan Rocky over als het over de jokers gaat: "Maar, luister, dan moeten we die wel delen ook. Ik zeg jou eerlijk wat erin zit. Helemaal op vertrouwen. Maar goed, dat is aan jou, is aan jou".

Deze opdracht is uitgebreid geanalyseerd maar als ik er nu op terugkijk vind ik de keuzes van Rocky heel logisch vanuit kandidaatsoogpunt en de afspraken die ze gemaakt had. De  inschatting van Renée vind ik onbegrijpelijk vanuit Molperspectief. Ik ken het verdienen van 2000 euro hier dan ook volledig toe aan Renée.

« Laatst bewerkt op: 5-03-2021, 17:06:14 door Moedermol »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #655 Gepost op: 5-03-2021, 17:17:04 »
Kan iemand mij uitleggen wat de molstrategie van Renée is geweest in de opdracht "De rode draad"  ???

Zucht. Het is al vaker uitgelegd. Rocky zat al rotsvast op Renée. Wat is dan nog een kans om Rocky het geld te laten pakken? Overleg. Rocky proberen te misleiden zal niet lukken, ze zal de kokers open gaan maken om zekerheid te hebben. Wat nog kan werken is eerlijk zijn. Zeggen dat de jokers gedeeld moeten worden, dus daar heeft ze niet veel aan. Hopen dat ze dan toch voor het geld zal gaan, ook omdat de anderen dat volgens afspraak niet zullen doen en dan is het eindresultaat toch geld in de pot. Je moet wat! Maar het hielp niet. Probleem was dus gewoon dat Rocky niet om te praten was. Wat je dan nog kan hopen is dat ze door het eerlijk zijn van Renée misschien gaat twijfelen aan haar molschap.
Ook dat werkte niet.  :D
« Laatst bewerkt op: 5-03-2021, 17:28:30 door Run »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #656 Gepost op: 5-03-2021, 17:31:52 »
Waaruit blijkt dat Rocky al rotsvast op Renée zat ???
In aflevering 3 kun je dat ook nog niet zeker weten. En als dat wel zo was dan is dat nog geen reden voor Renée om de pot met 2000 te spekken, er waren immers nog 8 kandidaten in het spel. kokers openmaken was niet toegestaan, het spel ging om vertrouwen en Rocky had al gezegd dat ze haar duopartner vertrouwde.

Uit de verdenkingen blijkt  niet dat ze Renée op dat moment al zo rotsvast verdacht. In aflevering 1, noemt ze wel Renée, maar in aflevering 2 Florentijn, Marije en Renée. In aflevering 3 horen we geen uitgesproken verdenkingen. "Ik heb enorm getunneld op Florentijn". Tijdens het gesprek met Lakshmi komen ook meerdere verdachten naar voren, ze strepen af: ze zijn het zelf niet, Splinter en Charlotte niet, Remco,Erik en Florentijn  zijn al afgevallen, dan blijven Joshua, Marije en Reneé over. Beiden houden Joshua in de gaten en Rocky verdenkt Renée meer dan Marije.





Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #657 Gepost op: 5-03-2021, 17:44:53 »
Het idee dat Rocky vanaf het begin op Renée getunneld heeft, is een mythe. Ik weet niet waarom dat telkens weer opduikt. Zelfs in ik meen afl. 6 en 7 hield ze er nog een bijverdachte op na.
Dat mol Renée in afl. 3 al deze strategie van omgekeerde psychologie zou toepassen, is inderdaad erg onwaarschijnlijk.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #658 Gepost op: 5-03-2021, 17:58:38 »
In aflevering 3 kun je dat ook nog niet zeker weten. En als dat wel zo was dan is dat nog geen reden voor Renée om de pot met 2000 te spekken, er waren immers nog 8 kandidaten in het spel. kokers openmaken was niet toegestaan, het spel ging om vertrouwen en Rocky had al gezegd dat ze haar duopartner vertrouwde.

Hoe kom je erbij dat Renee toen de pot gespekt heeft?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #659 Gepost op: 5-03-2021, 18:40:38 »
Rocky wilde persé met Renée. En maar zeggen dat ze haar vertrouwde ::) Geloof er niets van. We horen niet voor niets "Trust nobody" aan elk begin. Zeker in het begin is iedereen een potentiele mol, maar sommigen misschien wat meer dan anderen.
Rocky is kandidaat en wil een van haar grootste verdachten in de gaten houden. Ze kent de opdracht niet en weet dus niets anders dan dat zij een duo gaan vormen. Heeft Renée gehoord dat Rocky niet voor geld/de vrijstelling heeft gekozen? Dan kan  Renée (die wel weet dat Rocky haar verdenkt) er alleen op hopen dat het wantrouwen naar haar toe groot genoeg zal zijn om te gaan denken dat Renée liegt over wat er in de koker zit. Dus vertelt ze de waarheid.

Ik denk dat iemand zo fanatiek en sportief als Rocky echt een nachtmerrie is voor elke mol. Hoe bespeel je zo iemand?