Auteur Topic: [de Mol] Renée Fokker  (gelezen 110567 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #400 Gepost op: 21-02-2021, 20:50:46 »
Belgian Mol, ga terug naar je Splintertunnel, hup!  >:D

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #401 Gepost op: 21-02-2021, 21:01:06 »
Belgian Mol, ga terug naar je Splintertunnel, hup!  >:D

Volgens mij is hij geen Splinteriaan maar een Charlotist.    ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #402 Gepost op: 21-02-2021, 21:46:46 »
En tóch is de aarde rond, zei Galileo. En tóch is ze het.

Dat de aarde rond was, was al bekend sinds de oudheid (Eratosthenes van Alexandrië bewees het al) en nooit im Frage. Galileo’s stelling was echter dat niet de aarde, maar de zon middelpunt van het universum was en dus dat de aarde om de zon bewoog en om haar as draaide (zoals ook Copernicus al in iets meer bedekte woorden had gezegd). Dat ging regelrecht tegen het sferische wereldbeeld van de scholastieke theologie en was destijds dus zeer controversieel. Volgens de overlevering zei Galileo daarom “en toch beweegt ze”. Overigens wordt nu algemeen aangenomen dat Galileo het fout had en de zon niet het middelpunt van het universum is. Dus misschien niet het beste voorbeeld van koppig vasthouden aan een theorie en het uiteindelijk bij het rechte eind hebben.

Voordat iemand Columbus aanhaalt: de reden dat de Portugezen zijn expeditie niet steunden was omdat ze geloofden dat de berekeningen van Columbus fout waren en de westelijke tocht naar China/India veel verder was dan Columbus had ingeschat. De Portugezen bleken later gelijk te hebben. Columbus bleef tot aan zijn dood koppig volhouden dat hij een nieuwe route naar India had gevonden en pas na de reizen van Amerigo Vespucci begon in Europa het besef door te dringen dat het toch echt een ander continent was (vandaar ook de naam America.)
« Laatst bewerkt op: 22-02-2021, 10:56:26 door Leendert »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #403 Gepost op: 21-02-2021, 21:49:32 »
Ik vind dit het beste argument dat Renée de Mol is, dat ik tot nu toe heb gelezen. :P

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #404 Gepost op: 21-02-2021, 22:40:04 »
Ik kwam al een paar afleveringen geleden tot die conclusies, Belgian mol. Saaie, mol die weinig gedurfd molt, het liefst het mollen aan een ander over laat. Maar wel de mol deze keer, had het ook graag anders gezien.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #405 Gepost op: 22-02-2021, 01:26:43 »
Daar ben ik het ook wel mee eens: niet een spectaculaire mol, maar evengoed, wel de mol.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #406 Gepost op: 22-02-2021, 01:35:54 »
Laten we alsjeblieft de ontknoping afwachten, wie weet worden we verrast. Velen zagen Jeroen als Mol ook niet zitten, maar sommigen daarvan gaven achteraf toe dat hij best een goede Mol was.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2021, 12:38:19 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #407 Gepost op: 22-02-2021, 08:15:59 »
Helemaal mee eens! ::ok::

Renée is de Mol! En dat ik daar nu pas achter ben gekomen maakt het voor mij al een leuke verrassing. Ik denk dat we in aflevering 10 ineens een hele andere kant van Renée gaan zien en ik ben heel benieuwd naar haar molstrategie.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #408 Gepost op: 22-02-2021, 08:37:32 »
Velen zagen als Mol ook niet zitten, maar sommigen daarvan gaven achteraf toe dat hij best een goede Mol was.

Volgens mij ontbreekt er een naam?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #409 Gepost op: 22-02-2021, 10:28:36 »
Belgian Mol, ga terug naar je Splintertunnel, hup!  >:D

Volgens mij is hij geen Splinteriaan maar een Charlotist.    ;)

Je mag altijd mijn argumenten ontkrachten. Als ik zeg dat ik het terecht vreemd vind als een mol 1250 euro verdient in aflevering 6 (meer dan 1/7 van de pot) mag daar best een goede ontkrachting voor komen.

En Splinter heb ik inderdaad nooit uitgesloten als mol.

Ik vind dit het beste argument dat Renée de Mol is, dat ik tot nu toe heb gelezen. :P

Het is nog waar ook ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #410 Gepost op: 22-02-2021, 11:04:14 »
Je mag altijd mijn argumenten ontkrachten. Als ik zeg dat ik het terecht vreemd vind als een mol 1250 euro verdient in aflevering 6 (meer dan 1/7 van de pot) mag daar best een goede ontkrachting voor komen.

En Splinter heb ik inderdaad nooit uitgesloten als mol.

Ik heb een tijdje op Charlotte gezeten en ben er daarna weer van afgestapt. Ik ben het ermee eens dat Charlotte de pot hier en daar veel geld heeft gekost en weinig heeft opgeleverd. Puur op 'follow the money' is zij dus verdachter dan Renee.

Maar: (1) de uitkomst van elke executie vanaf aflevering 2 vallen perfect te verklaren vanuit Renee als mol, terwijl bij Charlotte het zeker de laatste drie keer steeds lastiger is om vol te houden, (2) Renee heeft een paar erg subtiele molacties (mislukt egoisme in 2.1, voorstellen voor het geld te gaan in de bus voor 3.3, Marije jokerloos laten in de bus in 6.1) waar de programmamakers van houden (ook al waren ze niet heel effectief), terwijl Charlottes sabotages erg in your face zijn en (3) Renee heeft aantoonbaar verkeerde blokken verschoven in 8.1, wat als kandidaat niet te verklaren is.

Punt (1) is lastig voor de Charlottetunnel (maar misschien niet 100% onmogelijk), punt (2) is op zichzelf staand misschien niet zo heel sterk, maar vooral punt (3) lijkt me moeilijk te verklaren. De discussie in het opdrachttopic is nog niet volledig afgerond op punt (3), maar het lijkt me een bijzonder moeilijk punt voor de Charlottetunnel.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2021, 11:06:06 door Leendert »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #411 Gepost op: 22-02-2021, 11:10:31 »
Ik heb een tijdje op Charlotte gezeten en ben er daarna weer van afgestapt. Ik ben het ermee eens dat Charlotte de pot hier en daar veel geld heeft gekost en weinig heeft opgeleverd. Puur op 'follow the money' is zij dus verdachter dan Renee.

Ik vind het ook jammer dat je die tunnel hebt verlaten, jouw steun was meer dan welkom.

Citaat
Maar: (1) de uitkomst van elke executie vanaf aflevering 2 vallen perfect te verklaren vanuit Renee als mol, terwijl bij Charlotte het zeker de laatste drie keer steeds lastiger is om vol te houden

Droomscenario voor de productie wat er gebeurt met de Charlotteverdenkingen. En omgedraaid, gaan ze al zo snel zo hard prijsgeven dat iedereen de mol Renée verdenkt?

Citaat
(2) Renee heeft een paar erg subtiele molacties (mislukt egoisme in 2.1)

Hierover wil ik geen discussie meer, maar ik blijf erbij. Het was een groepsopdracht en het einde was ook gewoon per groep, wat maakt dat Renée verantwoordelijk is dat de 700 euro wordt verdiend.

Citaat
, voorstellen voor het geld te gaan in de bus voor 3.3, Marije jokerloos laten in de bus in 6.1) waar de programmamakers van houden (ook al waren ze niet heel effectief), terwijl Charlottes sabotages erg in your face zijn en

750 euro verdienen, 1/10 van de pot, al het door persoonlijke keuzes verdiende geld van de opdracht (op de 100 die Splinter extra kon wegspelen) na, vind ik geen molactie. Dat het goede tv oplevert zie ik niet als argument, we kijken hier niet naar Expeditie Robinson of Temptation Island. Het eindresultaat van deze opdracht had op mingeld kunnen eindigen, waarom laat je dat als mol liggen? Twee jokers niet willen uitdelen is perfect kandidaats.

Citaat
(3) Renee heeft aantoonbaar verkeerde blokken verschoven in 8.1, wat als kandidaat niet te verklaren is.

Goh, ze is warrig, hoort slecht, misschien iets weg gemonteerd van Rocky. Ze twijfelde misschien of ze een blok al verplaatst had, verwisselt nummers, een fout is snel gebeurd op een grid. Charlotte heeft ook aantoonbare molacties vanuit het vliegtuig. Hoe mooi is dat als mol?

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #412 Gepost op: 22-02-2021, 11:32:55 »
Ik zie dat Belgian Mol inmiddels al gereageerd heeft in gelijk strekking, maar hierbij my 2 cents

(1) de uitkomst van elke executie vanaf aflevering 2 vallen perfect te verklaren vanuit Renee als mol, terwijl bij Charlotte het zeker de laatste drie keer steeds lastiger is om vol te houden
Er is al veel over gezegd en ik ga dat niet allemaal herhalen. Hoe Charlotte Marije heeft doen laten twijfelen, weten we nog niet, maar ze sliepen die periode wel op 1 kamer. En de laatste executie is ook goed mogelijk als je bedenkt dat zowel Rocky als Splinter fout zitten, per slot van rekening noemt geen van beiden Charlotte meer.
Als we jouw gedachtegang volgen, heeft de montage er alles aan gedaan om het voor ons overduidelijk te maken. Ik denk dat het juist andersom is, we moeten niet blind op de montage vertrouwen, want die is er enkel om ons een rad voor ogen te draaien.

(2) Renee heeft een paar erg subtiele molacties (mislukt egoisme in 2.1, voorstellen voor het geld te gaan in de bus voor 3.3, Marije jokerloos laten in de bus in 6.1) waar de programmamakers van houden (ook al waren ze niet heel effectief), terwijl Charlottes sabotages erg in your face zijn
Weer vanuit de programmamakers gezien, wat zouden ze liever op hebben: Een subtiele mol die vrij veel geld verdient, slappe acties heeft en op dit moment door de meerderheid wordt verdacht. Of een in-your-face Mol, verantwoordelijk voor gigantisch verlies, brutale acties en ook nog eens minder verdacht door het grote publiek. En slechts door 1 van de finalisten.

(3) Renee heeft aantoonbaar verkeerde blokken verschoven in 8.1, wat als kandidaat niet te verklaren is.
Is dat echt zo? Daar kunnen veel redenen voor zijn. Ook al is het  waar, doe mij maar liever een hysterische Mol die zogenaamd niets hoort, dan een actie als dit.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2021, 11:34:44 door molecula »

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #413 Gepost op: 22-02-2021, 11:46:20 »
Er is al veel over gezegd en ik ga dat niet allemaal herhalen. Hoe Charlotte Marije heeft doen laten twijfelen, weten we nog niet, maar ze sliepen die periode wel op 1 kamer. En de laatste executie is ook goed mogelijk als je bedenkt dat zowel Rocky als Splinter fout zitten, per slot van rekening noemt geen van beiden Charlotte meer.
Als we jouw gedachtegang volgen, heeft de montage er alles aan gedaan om het voor ons overduidelijk te maken. Ik denk dat het juist andersom is, we moeten niet blind op de montage vertrouwen, want die is er enkel om ons een rad voor ogen te draaien.

Weer vanuit de programmamakers gezien, wat zouden ze liever op hebben: Een subtiele mol die vrij veel geld verdient, slappe acties heeft en op dit moment door de meerderheid wordt verdacht. Of een in-your-face Mol, verantwoordelijk voor gigantisch verlies, brutale acties en ook nog eens minder verdacht door het grote publiek. En slechts door 1 van de finalisten.
Molloten kiezen graag het laatste, maar in de praktijk kiezen de makers meestal het eerste. Het talent van Jan om met dat soort grote acties zomaar weg te komen is weinig Mollen gegund. Laat staan dat je dit soort grote acties kan uithalen en tegelijkertijd nog actief verdenkingen van je af kan schudden. Als Charlotte de Mol was, had wel meer dan één kandidaat haar verdacht in deze fase van het spel.

Is dat echt zo? Daar kunnen veel redenen voor zijn. Ook al is het  waar, doe mij maar liever een hysterische Mol die zogenaamd niets hoort, dan een actie als dit.
Renée hoort hier het minste van allemaal hoor :P
...óf niet!

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #414 Gepost op: 22-02-2021, 12:05:17 »
Als Charlotte de Mol was, had wel meer dan één kandidaat haar verdacht in deze fase van het spel.
Dus ze kan niet de Mol zijn, omdat ze het dan wel heel erg goed zou doen? Jan heb ik nooit zo sterk gevonden, hij bracht ook best veel geld in het laatje.

Maar terug on topic, het zou hier over Renee moeten gaan. En afgezien van het argument dat ze het wel moet zijn, vanwege de montage, lees ik hier niets dat mij op andere gedachten kan doen brengen.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2021, 13:08:47 door molecula »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #415 Gepost op: 22-02-2021, 12:29:43 »
Een minpunt voor Renée als mol uit de TrustNobody podcast:

Waarom deed ze zo vaag bij de finalevrijstelling voor Splinter?
Als mol maakt het niet uit wie deze wint en Splinter had eerlijk zelf aan  het rad gedraaid. Als Splinter deze niet accepteert loopt ze alleen maar risico dat er geld in de pot komt.

Kandidaat Renée heeft er echter alle belang bij om concurrent Splinter de finalevrijstelling niet te gunnen. Bij het vraagteken gaf ze ineens overduidelijke hints........
« Laatst bewerkt op: 22-02-2021, 12:35:48 door Moedermol »

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #416 Gepost op: 22-02-2021, 12:38:39 »
Volgens mij ontbreekt er een naam?

Ja, Jeroen ;)
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Starlynk

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #417 Gepost op: 22-02-2021, 12:57:33 »
Waarom deed ze zo vaag bij de finalevrijstelling voor Splinter?

Omdat Splinter (en de rest) haar verdenkt, dus als zij gewoon zegt "Joh het is een vrijstelling!!" dan gelooft Splinter daar natuurlijk helemaal niks van.. Het hele spelletje is reversed psychology.. je moet de ander het gevoel geven dat jij niet wil dat hij het pakt als je wel wil dat hij het pakt en omgekeerd..

En ze kan natuurlijk ook nog de hoop hebben dat Splinter daarna een minbedrag draait, die ze hem kan laten pakken..

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #418 Gepost op: 22-02-2021, 13:14:49 »
Omdat Splinter (en de rest) haar verdenkt, dus als zij gewoon zegt "Joh het is een vrijstelling!!" dan gelooft Splinter daar natuurlijk helemaal niks van.. Het hele spelletje is reversed psychology.. je moet de ander het gevoel geven dat jij niet wil dat hij het pakt als je wel wil dat hij het pakt en omgekeerd..

En ze kan natuurlijk ook nog de hoop hebben dat Splinter daarna een minbedrag draait, die ze hem kan laten pakken..

En daar had ze als mol  natuurlijk mooi gebruik van kunnen maken zodat Splinter zou gaan twijfelen. Zie je  wel, ik ben wel te vertrouwen.

Haar hele houding hier is verklaarbaar vanuit kandidaatsperspectief. Voor een mol was er geen enkel belang om de vrijstelling niet aan Splinter te gunnen en om zichzelf nog meer verdacht te maken.


Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #419 Gepost op: 22-02-2021, 13:26:31 »
Ik denk dat dit ontzettend dubbel is,
Als mol zou je inderdaad zo vol iemand meenemen naar de finale, maar dan zak je meteen door het ijs. Zeker als we er met z'n allen op kijken.
Als je het in het midden laat is en blijft het Splinters keuze.

Plus de kans bestond dat er nog een minbedrag uit zo rollen, dit gebeurde niet. Maar wat wel gedraaid was, was het vraagteken. Hier was (waarschijnlijk) ook geen geld mee gepaard, dus is het niet zo gek dat Renée hier nog een kans pakt om het wel aan Splinter te geven, omdat ze geen invloed heeft op de laatste draai.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?