Auteur Topic: [kandidaat] Joshua Nolet  (gelezen 19927 keer)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Joshua Nolet
« Reactie #40 Gepost op: 10-01-2021, 17:37:09 »
Of het verwisselen van die porto's nou echt of nep is, hij maakt de opdracht er wel een stuk minder leuk door. Wat je als kijker wilt zien is dat Charlotte en Rocky zich in allerlei bochten wringen om onder de radar allerlei rare capriolen uit te halen. Dat heeft Joshua volledig verprutst met zijn 'geklungel'. Een mol moet voor leuke tv zorgen, en dit maakte de opdracht suffer. In combinatie met dat het er zo dik bovenop ligt maakt dit dat ik hem nu toch wel afschrijf als mol.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Joshua Nolet
« Reactie #41 Gepost op: 10-01-2021, 17:49:54 »
Of het verwisselen van die porto's nou echt of nep is, hij maakt de opdracht er wel een stuk minder leuk door. Wat je als kijker wilt zien is dat Charlotte en Rocky zich in allerlei bochten wringen om onder de radar allerlei rare capriolen uit te halen. Dat heeft Joshua volledig verprutst met zijn 'geklungel'. Een mol moet voor leuke tv zorgen, en dit maakte de opdracht suffer. In combinatie met dat het er zo dik bovenop ligt maakt dit dat ik hem nu toch wel afschrijf als mol.

Op een andere manier vond ik juist deze uitkomst wel leuke tv. Het goede van de Nederlandse / Vlaamse editie (in vergelijking met sommige andere landen) is dat ze dit soort falen er gewoon in laten en de opdracht gewoon lekker laten mislukken.

Offline IByte

  • Forumlid
  • Talpoloog
Re: [kandidaat] Joshua Nolet
« Reactie #42 Gepost op: 10-01-2021, 18:04:41 »
Ik verdenk Joshua op dit moment niet zo heel veel als mol, maar ik zou het wel leuk vinden, want met al zijn actieve gespring en gerol tijdens bijv. de laseropdrachten zou hij een goede "fanatieke kandidaat"-mol kunnen zijn, en persoonlijk heb ik wel zin in een soort "Jan Versteegh 2.0" als mol. Lijkt me leuker dan een "ik zie niks, ik hoor niks"-mol (Renée?).
È stata opera della TALPA!

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Joshua Nolet
« Reactie #43 Gepost op: 10-01-2021, 22:58:12 »
Ik zou het stiekem erg grappig vinden als hij per ongeluk als Mol zichzelf heeft zitten mollen bij het wisselen van de portofoons. Joshua lijkt namelijk oprecht stom verbaast.
::rofl::

Zeker mijn wens mol, zou dan ook gedurfd zijn van de productie!
« Laatst bewerkt op: 10-01-2021, 23:01:51 door Kimi »
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Re: [kandidaat] Joshua Nolet
« Reactie #44 Gepost op: 10-01-2021, 23:50:40 »
Ik vind hem een beetje lastig in te schatten. Hij acteert zowel een kandidaat als een mol, maar ik ben vrij zeker dat hij de mol niet is. Te opvallend, teveel mensen verdenken hem EN hij stimuleert Splinter om andere kandidaten naar hem te leiden. Waarom zou een mol dit doen? In mjn ogen afvaller in aflevering 5 of 6

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [kandidaat] Joshua Nolet
« Reactie #45 Gepost op: 11-01-2021, 11:26:54 »
Ik vind hem een beetje lastig in te schatten. Hij acteert zowel een kandidaat als een mol, maar ik ben vrij zeker dat hij de mol niet is. Te opvallend, teveel mensen verdenken hem EN hij stimuleert Splinter om andere kandidaten naar hem te leiden. Waarom zou een mol dit doen? In mjn ogen afvaller in aflevering 5 of 6

Stel Joshua is de mol. Hij overtuigt Splinter om niet op hem te stemmen in de test. Splinter zegt tegen iedereen dat hij wel op Joshua zit. Als Splinter dan afvalt gaat niemand meer Joshua verdenken.
Ik verdenk Joshua niet echt, maar als Joshua de mol is, dan is dit best een slimme zet.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Joshua Nolet
« Reactie #46 Gepost op: 11-01-2021, 16:51:33 »
Hij trekt me tòch richting tunnel na 'de dans ontspringen'.
-het hele gedoe in de eetzaal lijkt wel een toneelstukje, achter de bank verschuilen, schoen weggooien. rond rennen en capriolen uithalen, maar er gebeurt niets en het gaat allemaal van z'n tijd af. Al eerder genoemd het saillante detail het lezen van de hint 'wat is links wat is rechts' (verwisselen van porto's). Vervolgens opent hij daar het linkerkistje waar Renee later geld uit haalt, maar hij verkent het kistje totaal niet, is er niet in geinteresseerd.* Ziet in de balzaal ernaast geen twee hints (want hij schijnt niet met de uv lamp) maar vind wel de joker om kandidaats over te komen. Wat Heinz net al noemde, het afschieten van hem was een perfect shot, ik wilde bijna een screenshot -gifjes maken lukt mij niet- plaatsen.

En door zijn busballade ('Ne me quite pas' -hoe ironisch!) worden er toch wel een paar verliefd op hem (vrij naar Splinter) lijkt mij zo.

Hij speelt het spel misschien nog wel brutaler dan Jeroen in Toscane. Dit gebeurt allemaal vol in beeld!

*we horen in de montage dat het muziekdoosje begint te spelen en Lakshmi vertelde dat het kistje met geld geen geluid maakt en de andere twee kistjes muziek maken. Dat zou betekenen dat Renee in dit kistje dus helemaal geen geld had gehaald...


Ik ga de tunnel niet in maar kom wel even kijken...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Joshua Nolet
« Reactie #47 Gepost op: 11-01-2021, 17:24:02 »
Wat Heinz net al noemde, het afschieten van hem was een perfect shot, ik wilde bijna een screenshot -gifjes maken lukt mij niet- plaatsen.

Hier een gifje:



Zeer begaafde ballerina.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Joshua Nolet
« Reactie #48 Gepost op: 11-01-2021, 22:30:16 »
zeer begaafde gifjes-plaatser  ::ok::

Begin nu te twijfelen aan het beeld, of de straal niet is nabewerkt. En Joshua doet totaal geen moeite om haar te ontwijken...

Re: [kandidaat] Joshua Nolet
« Reactie #49 Gepost op: 11-01-2021, 23:06:41 »
Ik zie niet echt wat je bedoeld.  Hij rent vrij hard en de ballerina schiet hem heel knap neer.

Stel Joshua is de mol. Hij overtuigt Splinter om niet op hem te stemmen in de test. Splinter zegt tegen iedereen dat hij wel op Joshua zit. Als Splinter dan afvalt gaat niemand meer Joshua verdenken.
Ik verdenk Joshua niet echt, maar als Joshua de mol is, dan is dit best een slimme zet.

Ja, misschien.  Maar ik kan me dat alleen voorstellen als (en dat lijkt wel het geval), de grote meerderheid Joshua verdenkt.  Jouw reactie lezende zou het in theorie wel fantastisch kunnen uitwerken,  maar ik denk zelf niet dat ze zoveel risico durven te lopen. 
« Laatst bewerkt op: 12-01-2021, 07:37:05 door Heinz, Reden: berichten samengevoegd »

Offline wateenIDee

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joshua Nolet
« Reactie #50 Gepost op: 12-01-2021, 17:36:31 »
Wat een fantastische hint richting Joshua. De Earcatch app, de audiodescriptie levert voor blinden, zegt bij een van de laatste biechten, als J in beeld is: de mol rolt over de vloer...

Of zo hoor ik in de Trust Nobody podcast. Even factchecken...
« Laatst bewerkt op: 12-01-2021, 17:48:46 door wateenIDee »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joshua Nolet
« Reactie #51 Gepost op: 12-01-2021, 17:43:28 »
Op een andere manier vond ik juist deze uitkomst wel leuke tv. Het goede van de Nederlandse / Vlaamse editie (in vergelijking met sommige andere landen) is dat ze dit soort falen er gewoon in laten en de opdracht gewoon lekker laten mislukken.
Ja, zo denk ik er ook over. Meestal ben ik het wel met Blip eens, echter deze x niet.
Vind Joshua sowieso een hele leuke kandidaat of Mol? Zorgt voor wat reuring en voor een vrolijke noot. Ben er nog niet uit of deze actie van hem al dan niet bewust is gedaan.

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Joshua Nolet
« Reactie #52 Gepost op: 12-01-2021, 20:24:05 »
Wat een fantastische hint richting Joshua. De Earcatch app, de audiodescriptie levert voor blinden, zegt bij een van de laatste biechten, als J in beeld is: de mol rolt over de vloer...

Of zo hoor ik in de Trust Nobody podcast. Even factchecken...
Ik denk alleen niet dat de mensen die de audiodescriptie maken weten wie de mol is. Dus als dit klopt, lijkt het me een foutje en geen hint ;)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Joshua Nolet
« Reactie #53 Gepost op: 12-01-2021, 20:36:41 »
Hier een gifje:



Zeer begaafde ballerina.


Oooh. Kan het zijn dat de ballerina het zaklamp licht onder Joshua zag?
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joshua Nolet
« Reactie #54 Gepost op: 12-01-2021, 20:53:17 »
Het kan zijn dat Joshua was afgeschoten en dat het niet helemaal lekker op de camera stond, waarna hij is gevraagd het even over te doen. Dat levert een wat idealer beeld op. Dat is volgens mij iets wat ook in reality-tv vaak voorkomt. Het beïnvloed namelijk niet de loop van de gebeurtenissen, maar zorgt ervoor dat het verhaal goed verteld wordt naar de kijkers.

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Joshua Nolet
« Reactie #55 Gepost op: 12-01-2021, 21:00:33 »
Het kan zijn dat Joshua was afgeschoten en dat het niet helemaal lekker op de camera stond, waarna hij is gevraagd het even over te doen. Dat levert een wat idealer beeld op. Dat is volgens mij iets wat ook in reality-tv vaak voorkomt. Het beïnvloed namelijk niet de loop van de gebeurtenissen, maar zorgt ervoor dat het verhaal goed verteld wordt naar de kijkers.

Ah, ja daar zit eigenlijk wel wat in!  ::ok::
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Joshua Nolet
« Reactie #56 Gepost op: 12-01-2021, 22:49:47 »


Oooh. Kan het zijn dat de ballerina het zaklamp licht onder Joshua zag?
Dat Joshua als mol die gewone zaklamp daarom bij zich had? Dat zou kunnen ja ::jaja::

::ok::

Offline wateenIDee

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joshua Nolet
« Reactie #57 Gepost op: 12-01-2021, 23:20:25 »
Ik denk alleen niet dat de mensen die de audiodescriptie maken weten wie de mol is. Dus als dit klopt, lijkt het me een foutje en geen hint ;)

Helaas idd. Bij terugluisteren zeggen ze bij sommige kandidaten "rocky vult in dat....". Maar vermoedelijk ivm tijdgebrek zeggen ze bij charlotte, wanneer de vraag in beeld komt of de mol afgeschoten is tijdens de opdracht, alleen "de mol is afgeschoten bij de balerina opdracht'. Alleen wanneer in meerdere afleveringen dit terugkomt, zou het een hint kunnen zijn - je zou 'juiste hints' kunnen verzamelen over alle afleveringen - wacht eens even, dit zou best wel eens kunnen kloppen, ik luister nu de audio descriptie van aflevering 1 terug ;)

Edit: helaas, aflevering 1 niet, maar wat niet is....

Het kan zijn dat Joshua was afgeschoten en dat het niet helemaal lekker op de camera stond, waarna hij is gevraagd het even over te doen. Dat levert een wat idealer beeld op. Dat is volgens mij iets wat ook in reality-tv vaak voorkomt. Het beïnvloed namelijk niet de loop van de gebeurtenissen, maar zorgt ervoor dat het verhaal goed verteld wordt naar de kijkers.

Ik meende dat ook te zien bij een van de laatste 'rennetjes' van rocky.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2021, 08:41:10 door Heinz, Reden: Berichten samengevoegd »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Joshua Nolet
« Reactie #58 Gepost op: 13-01-2021, 09:59:09 »
Dat Joshua als mol die gewone zaklamp daarom bij zich had? Dat zou kunnen ja ::jaja::

Volgens mij had iedereen één zaklamp met twee lichten. Een kant met UV-licht en een kant met gewoon licht.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Joshua Nolet
« Reactie #59 Gepost op: 13-01-2021, 10:09:51 »
Volgens mij had iedereen één zaklamp met twee lichten. Een kant met UV-licht en een kant met gewoon licht.
Ah, dat is logisch ja. Ik heb nog bijna niks teruggekeken.

Het is ook weer niet zo'n verdacht shot (op de ballerina na). Joshua is blijkbaar links (edit: of juist niet als je je rechterhand vrij wil houden). Maar... als het afgesproken was om naar beneden te richten had ie de zaklamp beter in z'n andere hand kunnen houden.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2021, 10:13:20 door Amethyst »