Auteur Topic: [kandidaat] Joshua Nolet  (gelezen 19933 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joshua Nolet
« Reactie #60 Gepost op: 14-01-2021, 12:47:16 »
Volgens mij had iedereen één zaklamp met twee lichten. Een kant met UV-licht en een kant met gewoon licht.
Erik heeft hier toch 2 zaklampen en ik meen ook Florentijn met 2 zaklampen te hebben gezien.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2021, 12:49:11 door MartinJ »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joshua Nolet
« Reactie #61 Gepost op: 14-01-2021, 17:32:20 »
Volgens mij had iedereen één zaklamp met twee lichten. Een kant met UV-licht en een kant met gewoon licht.

We zien ze met twee lampen lopen. En iemand - ik dacht Charlotte of Lakshmi - vertelt in de biecht dat ze twee zaklampjes mee kregen, een gewone en een met uv-licht.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Joshua Nolet
« Reactie #62 Gepost op: 15-01-2021, 11:29:20 »
Jullie hebben gelijk, het zijn er twee. Joshua heeft ze echter op zo'n manier vast dat het één lamp met twee uiteinden lijkt.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Joshua Nolet
« Reactie #63 Gepost op: 16-01-2021, 23:38:16 »
Is Florentijn nu vol op Joshua eruit gegaan? Dat idee heb ik namelijk heel erg. De productie doet erg z'n best om hem zo verdacht te maken dat ik Joshua bijna niet kan verdenken. ::rofl::

Edit: tenzij dat is wat de productie ons wil doen denken.  :P
« Laatst bewerkt op: 16-01-2021, 23:41:28 door Kimi »
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Joshua Nolet
« Reactie #64 Gepost op: 17-01-2021, 00:27:51 »
Is Florentijn nu vol op Joshua eruit gegaan? Dat idee heb ik namelijk heel erg. De productie doet erg z'n best om hem zo verdacht te maken dat ik Joshua bijna niet kan verdenken. ::rofl::

Edit: tenzij dat is wat de productie ons wil doen denken.  :P
Of Joshua is de volgende die mag wieberen, of hij is de Mol

Want ja, dit was te doorzichtig. Peggy zat er vorig seizoen nog 1 afl. in toen ze de mol al niet meer kon zijn. Ik denk dat dat de max is zo'n beetje.

Edit: ik las net dat de regie erop probeerde te hinten dat Florentijn bijna all-in op Marije was gegaan  :P
« Laatst bewerkt op: 17-01-2021, 11:53:01 door Amethyst »

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [kandidaat] Joshua Nolet
« Reactie #65 Gepost op: 17-01-2021, 12:24:31 »
Ben ik de enige die het Splinter-Joshua bondje nog steeds niet begrijpt? Joshua zegt dat hij Splinter aardig vindt, en hem in het spel wilt houden. Hij zegt dus dat hij de Mol niet is, en omdat hij dat zegt moet Splinter iets terugdoen? Ten eerste, hoe weet Splinter nou of dat waar is. Ten tweede, als je iemand in het spel wil houden ga je niemand iemand aanraadden om op 7 mensen te spreiden? En misschien is het een slimme tactiek van Joshua, dat hij hem uit het spel wilt werken en in de war wilt brengen, maar waarom zegt hij dan in de biecht dat dit een goed bondje wordt?

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joshua Nolet
« Reactie #66 Gepost op: 17-01-2021, 13:03:25 »
Als je echt kandidaat bent, help je je medespeler wel door te zeggen dat hij niet op jou moet stemmen.

Ik vind het vooral opvallend dat het zo in de uitzending zit: daarmee wil de regie ons een belangrijk verhaal vertellen. Maar wat is het doel? Ik denk dat een van beide of beide de finale haalt (mijn gok is zeker Splinter - die dan dankzij en mogelijk ten koste van Joshua de finale haalt).

Ik kan dit stukje echter niet zien als een gesprek tussen mol en kandidaat, het is voor mijn gevoel anders dan andere vergelijkbare situatie in eerdere seizoenen... Maar ik kan niet goed de vinger erop leggen waarom.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joshua Nolet
« Reactie #67 Gepost op: 17-01-2021, 16:01:19 »
Wat bij mij door mijn hoofd speelt is dat dit gesprek belangrijk is om splinter in de luwte te houden in afl 3. Door zijn ‘belofte’ aan Joshua lijkt zijn twijfel om eerlijk te antwoorden in opdr 1 afl 3 gerechtvaardigd. We denken nu dat hij dat doet ivm zijn belofte...maar is dat wel zo?

Ook wordt splinter hierdoor niet door Joshua verdacht. Bovendien zit zo’n beetje iedereen op joshua, marije en renee; zitten ze allemaal verkeerd (en gaan er daardoor 1 voor 1 uit) en is de mol gewoon buiten beeld bij de kandidaten? (Splinter, rocky, lakshmi -> rocky valt sowieso af voor mij).

Offline Relinde

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joshua Nolet
« Reactie #68 Gepost op: 17-01-2021, 16:31:47 »
Zegt Joshua bij het bekijken van schoppenboer en schoppenaas nu MIJN MOL VINGERAFDRUK?

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joshua Nolet
« Reactie #69 Gepost op: 17-01-2021, 16:46:51 »
Even terug geluisterd maar hij zegt duidelijk ‘een’ molafdruk ;-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Joshua Nolet
« Reactie #70 Gepost op: 17-01-2021, 16:52:32 »
De overzichtspagina van Joshua is bijgewerkt tot en met aflevering 3.


https://www.wieisdemol.com/widm22-profiel-joshua/

Zie je een foutje? Heb je aanvullingen? Meld het in dit topic. :)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Joshua Nolet
« Reactie #71 Gepost op: 19-01-2021, 10:43:58 »
De antwoorden van Kameraad verraden dat Joshua door de kandidaten helemaal niet zo veel verdacht wordt dan de montage ons doet geloven. Ook op het forum hier staat hij onderaan in de verdenkingenpoll. Het lijkt erop dat een zo nadrukkelijk aanwezige kandidaat als Joshua automatisch al niet meer verdacht wordt, omdat na 21 seizoenen iedereen automatisch denkt 'niets is wat het lijkt' en daardoor wordt 'in your face' saboteren juist minder verdacht.

Een paar redenen om Joshua misschien toch te verdenken:
- Florentijns antwoorden van Kameraad roepen twijfel op of Florentijn wel echt op Joshua zat. Misschien is hij er op iemand anders uitgevlogen?
- 1.2: wordt afgeschoten met geld op zak.
- 1.3: Joshua's groepje was erg langzaam. De montage doet ons geloven dat dat door Erik kwam, maar misschien had Joshua daar ook een hand in?
- 2.1: Joshua's verwisseling van de porto's zorgde ervoor dat er in zijn groep niets verdiend werd.
- 2.2: Geeft een nutteloze aanwijzing door. Blijft daarna nog lang leven, maar zet zijn porto uit, dus geeft geen informatie meer door.
- 2.3: In een positie waarbij hij goed foute borden kon doorgeven. Renee zei ook dat ze Joshua's acties niet kon controleren.
- afl 2: zijn deal met Splinter werkt als mol natuurlijk ook. Als Splinter eruit vliegt, dan denken de andere kandidaten dat Joshua het niet kan zijn, omdat Splinter op Joshua zat.
- 3.1: haalde alle aanwijzingen vooraf overhoop.
- 3.3: is de enige die lijkt te proberen Rocky te overtuigen voor de vrijstellingen te gaan. Kiest beneden ook voor de vrijstelling, maar wordt door Rocky gedwarsboomd.

Ik geloof er zelf echter totaal niet in. En wel om de volgende redenen:
- Na 1.1, extra beeldmateriaal: stuurt in de groep erg aan op een 'tweede kans'. Ondanks dat iedereen in 1.1 voor zichzelf gekozen heeft, motiveert hij mensen om in de toekomst voor de groep te gaan. Zo vlak voor 1.2 is de timing bijzonder onhandig voor een mol. In 1.2 gaat de groep inderdaad niet in op de kans voor de vrijstelling te vechten.
- 1.2: neemt de leiding in beslissing voor de pot te gaan. 'Unite'.
- 1.3: wil voorbij bordjes rijden die info hebben die later nutteloos blijkt. Dat lijkt verdacht, maar zou juist het aantal te onthouden feitjes beperken en tijdsverlies beperken.
- 2.3: diepe analyse in het opdrachttopic laat zien dat Joshua's groepje hooguit voor 1 fout verantwoordelijk is. Dat is toch vrij weinig gezien zijn goede molpositie.
- 3.1: ontsnapte uit de kamer en verdiende 500 euro. Lijkt hiervoor meer verantwoordelijk dan Marije. Ze waren het tweede duo dat ontsnapte, dus de motivatie om jokers in het spel te brengen (gelet op 3.3) gaat niet op.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joshua Nolet
« Reactie #72 Gepost op: 19-01-2021, 11:01:04 »
- 2.3: diepe analyse in het opdrachttopic laat zien dat Joshua's groepje hooguit voor 1 fout verantwoordelijk is. Dat is toch vrij weinig gezien zijn goede molpositie.
- 3.1: ontsnapte uit de kamer en verdiende 500 euro. Lijkt hiervoor meer verantwoordelijk dan Marije. Ze waren het tweede duo dat ontsnapte, dus de motivatie om jokers in het spel te brengen (gelet op 3.3) gaat niet op.
- 2.3: verbetert ook een fout van Renée, en wil een goed bordje waarvan Renée onterecht dacht dat ze het al hadden opgestuurd, toch opsturen.
- 3.1: maar als dat alleen maar uit het scherm kon worden opgemaakt (vragen die niet meer werden beantwoord) konden Marije en Joshua niet weten dat het andere duo toch was ontsnapt in de laatste ronde. Dus die motivatie kan eventueel nog steeds opgaan.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joshua Nolet
« Reactie #73 Gepost op: 19-01-2021, 15:10:02 »
Joshua is niet mijn mol, maar toch doet hij veel verdachte dingen. Ik streep hem nog niet definitief door.

Als gevraagd wordt om een koker aan de partner te geven, kijkt hij eerst op het label van de koker in zijn rechter broekzak, stopt deze weer terug in zijn rechter broekzak en besluit dan de andere koker uit de linker achterzak aan Florentijn te geven. Even later "Inshallah", wist hij het echt niet? Ik twijfel hier aan.

Ook de twee eerste foute antwoorden in de eerste opdracht van Joshua gevolgd door een goed antwoord (XX1) zouden een hint kunnen zijn.

Stel als Joshua de mol zou zijn, wat voor type zou hij dan zijn? Geen allemansvriend a la Jeroen, maar eentje die iedereen naait (excuses voor taalgebruik).
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joshua Nolet
« Reactie #74 Gepost op: 19-01-2021, 17:05:42 »
Stel als Joshua de mol zou zijn, wat voor type zou hij dan zijn?

Een heel erg unieke, dat in ieder geval  ;D

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joshua Nolet
« Reactie #75 Gepost op: 19-01-2021, 19:37:21 »
Stel als Joshua de mol zou zijn, wat voor type zou hij dan zijn?
Een chef special.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Joshua Nolet
« Reactie #76 Gepost op: 19-01-2021, 21:18:10 »
Ik denk niet dat Joshua de Mol is vanwege de opvallendheid van zijn gedragingen. Hij kan de joker spelen, maar ik denk van niet.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joshua Nolet
« Reactie #77 Gepost op: 21-01-2021, 14:59:34 »

Het gaat mij hier niet om de tekst  van Amethyst maar om de door hem geplaatste foto van Joshua met de jokerkaart.

In het Molboekje, vooraan op de eerste gekleurde bladzijde, staat:
"De Mol staat nooit voor joker".



Op de foto uit aflevering 1, die wij hier zien, staat Joshua ACHTER de jokerkaart.

De Mol staat nooit VÓÓR de joker maar er achter.

En missmolly heeft ontdekt dat bij het voorstellen van de kandidaten een tekst rond draait waarin de letters L en O 21 zijn te zien zonder de M. De L kun je ook lezen als een J. Dus JO kan op Joshua slaan. (Maar ook op Charlotte als het een L en een O zijn)

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [kandidaat] Joshua Nolet
« Reactie #78 Gepost op: 21-01-2021, 16:17:41 »
"De Mol staat nooit voor joker".
Op de foto uit aflevering 1, die wij hier zien, staat Joshua ACHTER de jokerkaart.
De Mol staat nooit VÓÓR de joker maar er achter.

 ::ok::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Joshua Nolet
« Reactie #79 Gepost op: 21-01-2021, 16:44:08 »

Het gaat mij hier niet om de tekst  van Amethyst maar om de door hem geplaatste foto van Joshua met de jokerkaart.

In het Molboekje, vooraan op de eerste gekleurde bladzijde, staat:
"De Mol staat nooit voor joker".

Op de foto uit aflevering 1, die wij hier zien, staat Joshua ACHTER de jokerkaart.
 als een J. Dus JO kan op Joshua slaan. (Maar ook op Charlotte als het een L en een O zijn)
M'n avi is een uitsnede van een foto uit het AD van een paar jaar geleden, gemaakt door Linda Stulic, een van de beste fotografen van Nederland (ze heeft betere gemaakt dan deze serie)

https://www.ad.nl/binnenland/zanger-chef-special-ik-denk-elke-dag-10-minuten-bewust-aan-mijn-vader~ab0e33e8/