Auteur Topic: [kandidaat] Marije Knevel  (gelezen 42783 keer)

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #60 Gepost op: 16-01-2021, 19:48:47 »
Dat zou ik denk ik anders interpreteren. In zo een situatie zal je denk ik eerder naar de mensen kijken waar je goed mee overeenkomt dan degene die je het meest verdenkt. Ben je in zo een spannende situatie zo helder van geest dat je jouw mogelijke mol probeert te peilen? Erik lag op de kamer met Joshua en in de aflevering zat ook een beeld dat ze met hun boekjes aan het overleggen waren. Wellicht dat Erik ook met Marije heeft gesproken en ze zo even contact zoeken.

Marije komt wel over als een echt gezelschapsdier en met een extraverte persoonlijkheid. Sommige kijkers zullen zich wellicht wat ergeren. Ben erg benieuwd hoe ze nou echt in de groep ligt.
Ik vind haar wel verdacht, maar haar posities in de opdrachten zijn wel suboptimaal.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #61 Gepost op: 16-01-2021, 19:52:25 »
Ik sluit haar nog niet helemaal uit maar ze doet veel te opvallend.

Rondhobbelen als wandelende molvingerafdruk lijkt me ook iets teveel van t goede  :)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #62 Gepost op: 16-01-2021, 20:03:11 »
Ben je in zo een spannende situatie zo helder van geest dat je jouw mogelijke mol probeert te peilen?

Ik zou verwachten dat je in zo’n spannende situatie vooral oog hebt voor jouw mol(len) en hoe die zich gedraagt.
De blik van (fanatieke speler die naar eigen zeggen op een spoor zat) Erik interpreteer ik als: heb ik me nu echt vergist?
« Laatst bewerkt op: 16-01-2021, 20:13:03 door Molekule »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #63 Gepost op: 16-01-2021, 20:04:58 »

Ook valt op dat Marije na proef 3 (Symbolisch bedrag) haar medekandidaten monstert, zoekend naar wie hier saboteerde. Kandidatengedrag dus.
Of een mol die een kandidaat probeert te spelen. Ze reageert trouwens overal zo. Als Rik zo'n bommetje dropt voor of na een opdracht is het weer van dat.

Ik vind dat Marije op dat soort momentjes te snel reageert om haar als een nepmollende kandidaat te zien. Ze is zo adrem, niet normaal.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #64 Gepost op: 16-01-2021, 20:11:51 »
Ik sluit haar nog niet helemaal uit maar ze doet veel te opvallend.

Rondhobbelen als wandelende molvingerafdruk lijkt me ook iets teveel van t goede  :)

Dat heb ik ook met haar. Wat mij betreft een goede kanshebber voor het molschap, zeker op basis van de eerste opdracht in afl. 1. Maar wel heel aanwezig en misschien ook wel heel verdacht voor de mede-kandidaten.

En haar reacties zijn snel. Kan mols zijn, kan ook zijn omdat ze zo is? Moeilijk te peilen. Ik ben benieuwd naar zo meteen!  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #65 Gepost op: 16-01-2021, 21:43:20 »
Ik vond haar wel erg teleurgesteld toen Rocky jokers in haar koker bleek te hebben.

Maar zoals hierboven ook wordt besproken, ik vind haar gewoon van zichzelf een beetje nep overkomen wat waarschijnlijk ook de verdenking van medekandidaten en de kijkers naar haar toe trekt. Ik denk dat die persoonlijkheidstrekjes wel oprecht zijn en geen reden tot verdenking, haar molse acties daarentegen...

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #66 Gepost op: 16-01-2021, 23:14:48 »
Ik heb het niet geturfd, maar klopt mijn indruk dat zo'n beetje elk tweede biechtshot van juffrouw Knevel is?
Woosie down?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #67 Gepost op: 17-01-2021, 04:47:27 »
Nu vind ik Marije ineens erg verdacht.

Ze zat in de groep Kajakers. In de bus probeert ze uit te vissen wat iedereen gaat doen en lijkt te erop te sturen dat ze de afdalers geld gaan laten pakken. Dat wordt bevestigd als ze ,vlak voor Rocky haar koker opent, zegt dat er geld in zal zitten want 'dat hebben we zo afgesproken'. Ze lijkt een beetje van haar stuk als blijkt dat Rocky 2 kokers heeft. Plan mislukt, al het geld verdient. Dan maar een wit voetje halen dor haar jokers te delen.


Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #68 Gepost op: 17-01-2021, 09:22:52 »
Ik vind Marije ook verdacht mede om de redenen die hier staan. Daarom staat ze bij mij nu tweede, vlak achter Splinter. Maar ik begrijp niet hoe ze ineens bijna 50% van de stemmen op dit forum krijgt. Ik zie nog niet echt een killer mollenactie, meer een optelsom. Is er een reden die ik mis?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #69 Gepost op: 17-01-2021, 10:02:44 »
Als Florentijn de test maakt zegt hij dat hij Marije verdenkt op het moment dat hij de jokers neerlegt. 'De mol' komt in beeld. Er is een verdacht geluid te horen.

Hint naar Marije, maar ... wil men haar minder verdacht maken door te suggereren dat ze niet de mol kan zjn omdat Florentijn is afgevallen?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #70 Gepost op: 17-01-2021, 11:04:38 »
Ik begin te twijfelen, ze is nog mijn mol maar ik kijk even verder. Wordt veel te opvallend in beeld gebracht, ze doet me denken aan
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 17-01-2021, 11:36:46 door Heinz »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #71 Gepost op: 17-01-2021, 11:30:00 »
Ik begin te twijfelen, ze is nog mijn mol maar ik kijk even verder. Wordt veel te opvallend in beeld gebracht, ze doet me denken aan
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 17-01-2021, 11:37:08 door Heinz »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #72 Gepost op: 17-01-2021, 11:34:51 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Yes!
En als de mol ook lijkt op dat seizoen komt Charlotte voor mij in beeld.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2021, 11:38:37 door Heinz, Reden: graag spoilertags gebruiken voor informatie over buitenlandse molseries »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #73 Gepost op: 17-01-2021, 12:23:57 »
Ik heb het niet geturfd, maar klopt mijn indruk dat zo'n beetje elk tweede biechtshot van juffrouw Knevel is?
Ja, ze wordt ons eigenlijk te veel door de strot gedouwd om nog de mol te kunnen zijn.

Aan de andere kant heb je die duidelijk gescripte M.O.L.-hint uit d'r voorstelfilpje. Zouden ze zo ver durven gaan? Hoofdpijndossier voor mij toch wel.

Ik ga net als Run de anderen ook nog eens onder de loep nemen. Charlotte heb ik ook wel een molgevoel bij.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #74 Gepost op: 17-01-2021, 13:10:34 »
Kan iemand hier argumenten delen, waarom Marije NIET de Mol is? Argumenten dat ze veel (en verdacht) in beeld komt (vanuit montage) niet meegerekend.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #75 Gepost op: 17-01-2021, 13:21:01 »
Kan iemand hier argumenten delen, waarom Marije NIET de Mol is? Argumenten dat ze veel (en verdacht) in beeld komt (vanuit montage) niet meegerekend.

Niet echt doorslaggevende argumenten, maar ze heeft wel wat dingen goed gedaan:
1.1 zelfde resultaat als alle andere kandidaten
1.2 brengt 100 euro binnen die ze van Joshua heeft gekregen. Is een van de eersten die roept voor de pot te gaan
1.3 komt ogenschijnlijk op het idee om informatie te bundelen. Daardoor komt de cruciale informatie makkelijker en overzichtelijker bij het eindpunt
2.1 voert in ieder geval 1 geheime opdracht goed onopgemerkt uit (over het koord stappen)
2.2 gaat weliswaar af, maar dat gaat bijna iedereen
2.3 niet in de ideale positie om te mollen. Geeft weliswaar 1 bord verkeerd door maar het was erg makkelijk voor Splinter om dat te controleren
3.1 komt samen met Joshua uit de escape room en levert 500 euro op
3.2-3.3 spoort in de bus iedereen aan voor het geld te gaan (al is dat gezien het vrijstellingsaanbod ambigue). Deelt informatie eerlijk met Lakshmi. Belooft ook gelijk de joker te delen. Maakt het voor Lakshmi moreel lastiger om Marije een mes in de rug te steken.

Ik heb geprobeerd het zo kandidaats mogelijk op te schrijven. In mijn ogen is ze wel een verdachte, maar overtuigd ben ik nog zeker niet.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #76 Gepost op: 17-01-2021, 16:03:11 »
Kan iemand hier argumenten delen, waarom Marije NIET de Mol is? Argumenten dat ze veel (en verdacht) in beeld komt (vanuit montage) niet meegerekend.

Ze reageert heel primair op alles. En heb wat dingen van haar bekeken. Zo is ze gewoon.
Indien ze de mol zou zijn zou ze zich echt wel wat bewuster zijn van haar reacties. Dat ze ook meteen roept bij die kokers dat er geld moet zitten bij Rocky .. “want dat hebben we afgesproken” zou m.i de mol niet zo opzichtig roepen.. zeker niet als ze de groep als mol hiertoe gemanipuleerd zou hebben.

Ze is gewoon way too much over the top

In de opdracht kameraad doet ze ook geen enkele moeite Joshua van de gedachtengang blackjack af te praten door met andere ideeen te komen (zoals Splinter deed) .. sterker nog .. zij riep als eerste 21. Als mol ga je echt wel zorgen dat er een andere gedachtengang op gang komt. Alles om maar niet bij 21 uit te komen.

Met name door haar primaire reacties en onmolse acties denk ik niet dat ze de mol is.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #77 Gepost op: 17-01-2021, 16:09:00 »

Met name door haar primaire reacties en onmolse acties denk ik niet dat ze de mol is.

Dat denk ik ook! Ik vind haar heel echt overkomen en is oprecht zenuwachtig. Al kon Merel dat destijds ook goed faken, dit voelt anders. ik verdenk haar niet meer. Vind haar overigens wel een mega leuke deelnemer, maar snap wel dat anderen haar te heftig vinden. Kwestie van smaak. Ik hou wel van de over de top fanatisme  ::jaja::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #78 Gepost op: 17-01-2021, 16:10:03 »
Ja ik vind haar ook niet storend. Van mij mag ze nog ff blijven.  ::ok::

Offline bmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #79 Gepost op: 17-01-2021, 16:34:32 »
De 600 euro die zij binnengehaald heeft kwam toch mede door Joshua. Ik denk dat hij haar door heeft en met haar speelt. Als mol had Joshua die 100 euro bij zich gehouden en was nooit over black jack begonnen. Marije heeft heeft het hierdoor moeilijk. Ik denk dat ze door haar gedrag al vanaf het begin scherp in de gaten gehouden worden. Lekker racen met de meiden!! Ze speelt alle mannen weg ;)