Auteur Topic: [de winnaar] Rocky Hehakaija  (gelezen 74436 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #40 Gepost op: 12-01-2021, 09:43:26 »
Kruis erover. Je kan van een Jeroentje spreken, maar twee keer het meeste geld binnenhalen (en dan nog eens 400 euro tegenover 4 keer 0) is er echt te veel aan. Verder echt helemaal geen molvibes/molfeelings. Echt een sporter die er voor voor gaat.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #41 Gepost op: 12-01-2021, 21:36:30 »
Opdracht titels?

Vriend of vijand: is een tegenstander een vijand of kan dit ook een vriend zijn?
Om de tuin leiden: schijnbeweging?
Symbolisch bedrag: heb je bij het computerspel bitcoins nodig?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #42 Gepost op: 13-01-2021, 07:24:12 »
Kruis erover.
Alvast een kadootje als je over een aflevering (of meer) Rocky uit de prullenbak moet halen.

Offline thomasscheper

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #43 Gepost op: 13-01-2021, 20:02:23 »
Rocky is de mol!
https://awwwesome.nl/widm/widm2-3.png
Dit frame vond ik raar:
Want Rocky gaat heel snel een foto maken en geeft Charlotte geen kans om te checken of achterop een vinkje of een kruis is.
Het blijft ook wazig, daarom heb ik er even ter vergelijking een wazig kruis en een wazig vinkje naast gezet. Ook hebben ze dit foto doorgestuurd en werd het "juiste" bord omgereden.
Wat vinden jullie? is het een kruis of een vink?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #44 Gepost op: 15-01-2021, 14:39:51 »
Maar toch blijft 400 Euro veel. Had je met 100 of desnoods 200 Euro aangekomen was je evengoed de held geweest!
Maar dan had je vragen gekregen waarom je niet de hele inhoud van een bakje bij je hebt. Iig Renee wist dat er meer in zat dan 100 a 200 euro

Rocky is de mol!
https://awwwesome.nl/widm/widm2-3.png
Dit frame vond ik raar:
Want Rocky gaat heel snel een foto maken en geeft Charlotte geen kans om te checken of achterop een vinkje of een kruis is.
Het blijft ook wazig, daarom heb ik er even ter vergelijking een wazig kruis en een wazig vinkje naast gezet. Ook hebben ze dit foto doorgestuurd en werd het "juiste" bord omgereden.
Wat vinden jullie? is het een kruis of een vink?
Een vinkje, alhoewel het een beetje op een kruis lijkt omdat het vinkje dubbel is.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #45 Gepost op: 15-01-2021, 16:33:06 »
Rocky is de mol!
https://awwwesome.nl/widm/widm2-3.png
Dit frame vond ik raar:
Want Rocky gaat heel snel een foto maken en geeft Charlotte geen kans om te checken of achterop een vinkje of een kruis is.
Het blijft ook wazig, daarom heb ik er even ter vergelijking een wazig kruis en een wazig vinkje naast gezet. Ook hebben ze dit foto doorgestuurd en werd het "juiste" bord omgereden.
Wat vinden jullie? is het een kruis of een vink?

Ik denk dat dit een kruis is inderdaad.

Offline thomasscheper

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #46 Gepost op: 15-01-2021, 16:41:52 »
Ik denk dat dit een kruis is inderdaad.
vooral op de telefoon kun je het nog heel gedetailleerd inzoomen. ik vind zelf ook overduidelijk een kruis.
en als je dan die hele scene nog een keer bekijkt op YT of TV is dit super verdacht: Rocky dwingt Charlotte om naar de telefoon te kijken en niet naar de achterkant van het bord. En dat is een duidelijke mol actie. Want geen kandidaat gaat zo mollen dat niemand dat meekrijgt.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #47 Gepost op: 15-01-2021, 17:14:22 »
Maar dan zou ik je willen vragen of je kunt achterhalen of het laatste bord (nr 14, een goed bord, vlak voor de tijd afloopt, Rocky probeert het te fotograferen maar het lukt niet) een vink is of niet. Als het inderdaad een juist bord is, is dat wel de bevestiging dat ze mols is bezig geweest. (Wel riskant met een kandidaat erbij op schoot...)

Hm, ik vraag me af of de achterkant van hun 'laatste bordje' uberhaupt in beeld is geweest, eerste keer of tweede...
« Laatst bewerkt op: 15-01-2021, 17:27:40 door Mollem »

Offline thomasscheper

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #48 Gepost op: 15-01-2021, 17:20:48 »
Maar dan zou ik je willen vragen of je kunt achterhalen of het laatste bord (nr 14, een goed bord, vlak voor de tijd afloopt, Rocky probeert het te fotograferen maar het lukt niet) een vink is of niet. Als het inderdaad een juist bord is, is dat wel de bevestiging dat ze mols is bezig geweest. (Wel riskant met een kandidaat erbij op schoot...)

Ik weet nu niet of het juiste bord, en het was een goede, wat niet lukt nummer 14 was. Want daarna qil  charlotte het ook nog proberen. En dat kan niet als het 14 was. Maar ik denk dat ook al sturen ze 14 door, het moeilijk wordt om dit om te rijden. En mij valt ook op dat renee heel goed meekijkt maar charlotte totaal niet. Ze geloofd het wel.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #49 Gepost op: 15-01-2021, 17:31:23 »
fragment waaraan in refereer is op 39:40, vlak voor de tijd afloopt, eind van de tweede run van R&C.
Raar shot daarna trouwens, dat de vrachtwagen van R&C het begin van het parcours van J&R inrijdt...

Offline thomasscheper

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #50 Gepost op: 15-01-2021, 19:16:00 »
fragment waaraan in refereer is op 39:40, vlak voor de tijd afloopt, eind van de tweede run van R&C.
Raar shot daarna trouwens, dat de vrachtwagen van R&C het begin van het parcours van J&R inrijdt...

Dit is wat ik heb:
1. we kennen bord 3: meteen het eerste bord, bij beide truckteams.
volgens mij wordt niet duidelijk of Rocky en charlotte dit foto sturen. als ja hoor ik het graag!

2. Dit was een bord wat ze door hebben gegeven waarvan ik uitga dat het verkeerd is:
https://awwwesome.nl/widm/widm2-3.png
Het is dus DOORGEGEVEN en zeer waarschijnlijk fout

3. dit bord moet nummer 14 zijn (dat is nadat ik heel vaak naar frames heb gekeken ook zowel de voor dan de achterkant) Dit bord is NIET doorgegeven:
https://awwwesome.nl/widm/3-2-4.png 

4. dit zou dus bord 6 of 8 moeten zijn en het lukt niet om dit te fotograferen:
https://awwwesome.nl/widm/3-2-3.png

Dus we kennen 3 GOEDE borden van Rocky en Charlotte waarvan we zeker weten dat een dubbel is en 2 niet gefotografeerd zijn.





Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #51 Gepost op: 15-01-2021, 19:53:39 »
2. Dit was een bord wat ze door hebben gegeven waarvan ik uitga dat het verkeerd is:
https://awwwesome.nl/widm/widm2-3.png
Het is dus DOORGEGEVEN en zeer waarschijnlijk fout


Lijkt mij toch eerder een vinkje dan een kruisje:

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #52 Gepost op: 15-01-2021, 20:10:33 »
Dit is wat ik heb:

Ik ben erg geneigd het hiermee eens te zijn...

ik krijg trouwens de indruk dat we in het verkeerde topic zijn, en dit beter in het opdracht-topic past, ik begin dubbel te zien...
« Laatst bewerkt op: 15-01-2021, 20:14:34 door Mollem »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #53 Gepost op: 16-01-2021, 18:35:33 »
In aflevering 1 komt een vlinder in beeld. Voor een vlinder een vlinder is, is het eerst o.a. een pop. De Tsjechische vertaling van het woord 'pop' is panenka.

Vroeger was een voetballer die op bijzondere wijze penalty's in het doel schopte. Die techniek heet sindsdien 'een panenka', genoemd naar de ex-voetballer Panenka.

De ballerina's in de speeldoosjes zijn ook poppetjes.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #54 Gepost op: 16-01-2021, 20:13:56 »
Die ontspannenheid van Rocky zit mij inderdaad ook dwars. Zit wel steeds op interessante/goede plekken om te mollen, alleen de omstandigheden hebben haar in de meeste gevallen haar er toe gedwongen/gebracht om nog geen heel grootse dingen te doen. De ballerina opdracht was daarmee heel interessant, dan is verdenkingen afkopen kennelijk weer een paar honderd euro waard (maar ook vele uit de pot gehouden?).
Die ontspanning zie je ook terug in haar verhaaltje rennen achter bal, rennen langs ballerina vlak voordat ze die 400 euro verdiend.
Ik vind dat een heel mollerig ingestudeerd verhaaltje, het klinkt niet echt.
En dat is al eens eerder gebeurd, bij dat verhaaltje bij het fietsen over de keuze voor 100 euro per persoon in plaats van voor alles of niets. Iedereen was het wel eens met die keuze, maar een mol vind dat jammer. En zo klonk het als een chagrijnige mol. Maar ze bemoeide zich totaal niet met de keuze. Waarom dan zon verhaal?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #55 Gepost op: 16-01-2021, 21:44:16 »
Als enige die de pot lekker zit te spekken ::rofl::.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #56 Gepost op: 16-01-2021, 22:29:43 »
Als ik het goed beredeneer, kan Rocky niet meer de Mol zijn of de molactie is faliekant mislukt. Ik ga ervan uit dat een Mol weet in welke koker geld zit, dus als je als Mol een abseiler bent en je besluit geld te pakken onderweg naar beneden, zal je dat altijd zelf houden (en niet aan je duopartner geven) om zo de kans te vergroten dat het geld weer verdwijnt. Rocky is nu eigenlijk in haar eentje verantwoordelijk voor 2.000 euro in de pot. En dan maakt het volgens mij niet eens uit dat de andere abseilers niet wisten in welke koker geld zat. Als Mol weet je welke koker geld heeft en dat hou je dan sowieso zelf. Correct me if I'm wrong.

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #57 Gepost op: 16-01-2021, 22:40:59 »
Daar ben ik het helemaal mee eens. Rocky is de Mol niet. Die 2000 euro zijn vooral door Rocky de pot in gegaan, dat is wel erg veel geld. En ze heeft al eerder als enige geld binnengehaald.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #58 Gepost op: 16-01-2021, 22:45:31 »
Als ik het goed beredeneer, kan Rocky niet meer de Mol zijn of de molactie is faliekant mislukt. Ik ga ervan uit dat een Mol weet in welke koker geld zit, dus als je als Mol een abseiler bent en je besluit geld te pakken onderweg naar beneden, zal je dat altijd zelf houden (en niet aan je duopartner geven) om zo de kans te vergroten dat het geld weer verdwijnt. Rocky is nu eigenlijk in haar eentje verantwoordelijk voor 2.000 euro in de pot. En dan maakt het volgens mij niet eens uit dat de andere abseilers niet wisten in welke koker geld zat. Als Mol weet je welke koker geld heeft en dat hou je dan sowieso zelf. Correct me if I'm wrong.

Eens, en ik schrijf daarmee renee ook af!

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #59 Gepost op: 16-01-2021, 22:51:30 »
Renée kan het denk ik nog heel goed zijn. Als je als Mol wel aan de grond stond, geef je denk ik maar al te graag door in welke koker geld zit, zodat de kans groot is dat je duopartner (de abseiler) het geld pakt en voor zichzelf houdt en daardoor kans maakt op een vrijstelling en geen geld. Ik vind het zelf alleen niet heel logisch om als Mol beneden te staan, omdat je dan veel minder invloed hebt en je dan maar moet gokken dat anderen ook allemaal geld pakken en voor zichzelf houden.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2021, 22:53:24 door Joey94 »